نویسنده: میثم علی حسنی
// پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵

گزارش روز اول مسابقات شانگهای بازی Dota 2

بالاخره مسابقات زمستانی شانگهای بازی Dota 2 با رقابت تیم‌های MVP و EHOME کار خود را آغاز کرد و قرار است پوشش خبری و حواشی این مسابقات را بررسی کنیم. با زومجی همراه باشید.

انتظارها به پایان رسید و مسابقات شانگهای نیز کار خود را آغاز کرد تا مشخص شود چه تیمی قسمت بزرگی از جایزه سه میلیون دلاری این تورنمنت را به خانه خواهد برد. روز اول رقابت‌ها واقعا جذاب و مهیج بود و از همان بازی نخست مشخص شد هیچ نتیجه‌ای را نمی‌توان پیش بینی کرد. به بررسی تک‌تک بازی‌های امروز خواهیم پرداخت.

MVP-VS-EHOME-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

EHOME VS  MVP.Phoenix

نتیجه: ۰-۲ به نفع MVP

MVP‌ خط و نشان می‌کشد

اولین بازی گروه یک حسابی تنور مسابقات را گرم کرد و طرفداران را به وجد آورد. در این مسابقه به جرات باید گفت تیم کره‌ای ثابت کرد که با آمادگی  کامل در این تورنمنت حاضر شده و توانست به راحتی در دو رقابت پیاپی یکی از بهترین تیم‌های کشور چین را از پیشرو بردارد.

MVP-VS-EHOME-Shanghai-Major--game-1-Dota-2-Zoomg

دیدار اول:

در همین اولین رقابت MVP نشان داد که تغییرات زیادی در تاکتیک خود داده است و حالا کاملا با یک تیم هماهنگ و گنکر (تاکتیک کشتن غفلگیرانه) طرف هستیم. در تمام مدت بازی از همان ثانیه اول این تیم یک لحظه بازیکنان EHOME را آرام نگذاشت با حملات ممتد مانع از فارم آنان شد. QO ‌به راحتی در مسیر میانی بازی فارم خود را انجام داد و به همراه MP بازیکن Carry تیم خود توانستند در کمتر از ۲۶ دقیقه حریف را تسلیم خود کنند تا بازی اول به سود این تیم تمام شود.

MVP-VS-EHOME-Shanghai-Major--game-2-Dota-2-Zoomg

دیدار دوم:

بازی دوم برای Ehome دست کمی از دیدار اولی نداشت و همچنان زیر فشار تاکتیک گنکینگ تیم حریف در حال تلاش برای پیروزی بودند. اینبار eLeVeN بازی خوبی را از خود نشان داد؛ اما QO در نقش Carry ‌دوباره نمایشی بدون نقص را اجرا کرد. سبک جدید بازی MVP‌ بسیار آزار دهنده است و ترکیبی از پوشینگ سریع و گنک غافلگیرانه را در کنار هم قرار می دهد و کاملا کنترل مسیر های بازی را از تیم حریف می گیرد. تلاش های EHOME فایده‌ای در بر نداشت و این تیم با اعلام GG اولین شکست خود را تجربه کرد.

Secret-VS-CDEC-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

Team Secret VS CDEC

نتیجه: ۱-۲ به نفع Secret

بازی درخشان کاپیتان

همانطور که انتظار می‌رفت در این بازی Secret توانست پیروز میدان باشد هر چند باخت در اولین دیدار نگران کننده به نظر می‌رسد؛ اما در دو بازی بعدی باز پیک‌های عالی Puppey و بازی درخشانش، او توانست تیم خود را به مرحله بعدی برساند.

Secret-VS-CDEC-Shanghai-Major-Game-1-Dota-2-Zoomg

دیدار اول:

بازی ضعیف بازیکنان Secret  طرفداران این تیم را بسیار نگران کرده بود ولی در عوض XZ با هیرو Void نمایش درخشانی را در بازی ایفا کرد و توانست در مبارزات بازی به خوبی عمل کند. در این مسابقه کمی تغییرات در نحوه و سبک بازی Secret دیده شد که البته در باخت این تیم نقش به‌سزایی نیز داشت. Secret-VS-CDEC-Shanghai-Major-Game-2-Dota-2-Zoomg

دیدار دوم:

در مسابقه دوم پیک‌های تیم Secret واقعا عالی بود و حتی کانتر پیک‌های هیروهای Mid و Carry ‌دورزن تیم CDEC نتوانست در مبارزات به داد آن‌ها برسد و بازی درخشان Puppey در این رقابت یکی از مهمترین دلایل پیروزی تیم Secret بود و البته Shiki نیز از تیم حریف بازی چندان دلچسبی را به نمایش نگذاشت.

Secret-VS-CDEC-Shanghai-Major-Game-3-Dota-2-Zoomg

دیدار سوم:

دیدار آخر کاملا مشخص کرد که هر دو تیم با تمام قوا روبرو هم قرار گرفته‌اند. CDEC با پیک دوباره Void و Lina در صدد بود تا فرمول پیروز بازی اول را اجرا کند و در عوض Secret‌ نیز با پیک دوباره Tide ،Enigma و Invoker مثل بازی دوم سعی کرد پیروز مبارزات شلوغ رقابت باشد. در این مسابقه بدون شک باز هم Puppey‌ و W33 ستاره فایت‌های بازی بودند و با تجربه و توانایی فردی خود این بازی را به نفع تیم خود پایان دادند تا به مصاف MVP بروند.

EHOME-VS-CDEC-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgEHOME VS CDEC

نتیجه: ۱-۲ به نفع EHOME

جدال چشم بادامی‌ها

دو بازنده دیدارهای مرحله اول به مصاف هم رفتند تا یکی از آن‌ها شانس حضور در جدول برنده‌ها را داشته باشد و دیگری با سقوط به جدول بازنده‌ها کار خود را در مرحله گروهی تمام کند. CDEC بازی جذاب و مهیج از خود نشان داد؛ اما غفلت و اشتباهات آنان باعث شکست این تیم شد تا EHOME هنوز شانسی برای صعود داشته باشد.

EHOME-VS-CDEC-Shanghai-Major-Game-1-Dota-2-Zoomg

دیدار اول:

در آغاز این رقابت بدون شک CDEC توانسته بود با چندین بار کشتن eLeVeN و گنک‌های (Gank) پیاپی پیروز دقایق ابتدایی بازی باشد ولی پیک هیروهای Ursa و‌ Lion که CTY‌ و LaNm با آن‌ها عالی بازی می‌کنند و غفلت تیم CDEC که مانع فارم این دو بازیکن نشدند در دقایق پایانی آن‌ها را بازنده این دیدار کرد. Garder بازی خوبی با هیروی Bounty hunter به نمایش گذاشت و توانسته در ابتدا مسابقه تیم خود را در فارمینگ و kill (کیل) بسیار پیش بیاندازد ولی متاسفانه دیگر بازیکنان تیم او بازی خوبی را از خود به نمایش نگذاشتند.

EHOME-VS-CDEC-Shanghai-Major-Game-2-Dota-2-Zoomg

دیدار دوم:

ماجرا دیدار اول دقیقا تکرار شد؛ اما اینبار این CDEC بود ‌که در ابتدا چند اشتباه را مرتکب شد و عقب افتاد و در عوض فارم آزادانه Agressif با هیرو Ember Spirit در پایان حسابی حال طرفداران EHOME را گرفت و باعث شکست این تیم شد. CDEC در این دیدار عالی مقابل پوش سنگین ابتدای بازی تیم EHOME مقاومت کرد تا بازیکن Carry آن‌ها بتواند آیتم‌های مورد نظر خود را خریداری کند. یکی از نکات جالب حضور Broodmother در مسیر میانی بازی بود که حتی Shiki را مجبور به جابه‌جای مسیر خود با Agressif کرد ولی این ترفند نیز کمکی به تغییر نتیجه نکرد.

EHOME-VS-CDEC-Shanghai-Major-Game-3-Dota-2-Zoomg

دیدار سوم:

CDEC متوجه شده بود که اگر بگذارد CTY ‌فارم خود را انجام دهد حریف این بازیکن نخواهد بود؛ به همین دلیل در همان انتخاب اول تاکتیک خود را کاملا تغییر داد و رو به بازی پوشینگ سنگین به کمک هیروهای Enchantress ،Nature's Prophet و Drow Ranger آورد. EHOME نیز با کانتر پیک‌های خود سعی داشت تا رقابت را در High Ground ( محدوده Base و تاورهای سوم شما که در گوشه نقشه برای دو تیم وجود دارد) دنبال کند تا فرصت برای فارم CTY وجود داشته باشد. مشخص بود که CDEC زیاد روی این تاکتیک تمرکز کاملی ندارد و نتوانست از انتخاب‌های خود نهایت استفاده را کند و در همین فرصت CTY به راحتی آیتم‌های خود را به دست آورد و از آنجا که پیک CDEC چندان مناسب مبارزه نبود این تیم مجبور به تسلیم شد تا مرحله گروهی را با سقوط به جدول بازنده‌ها به پایان برساند.

Secret-VS-MVP-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

Team Secret VS MVP.Phoenix

نتیجه: ۲- ۰ به نفع MVP

کولاک روز اول کره‌ای‌ها

حتی خوشبین ترین طرفداران MVP فکر صعود این تیم به جدول برنده‌های مرحله اصلی مسابقات شانگهای را در رویای خود نیز نمی‌دیدند. اگر دلیل پیروزی در بازی اول را ضعف CDEC بدانیم بدون شک در این مسابقه MVP‌ نشان داد که بسیار آماده در این دوره ظاهر شده است و حتی می‌تواند تیم‌های بزرگی چون Secret را به راحتی شکست دهد.

Secret-VS-MVP-Shanghai-Major-Dota-2-Game-1-Zoomg

دیدار اول:

سوپر تاکتیک MVP به حدی تیم Secret را تحت فشار داد تا سریع‌ترین GG ‌تورنمنت احتمالا در همین بازی رقم خورده باشد. ابتدای بازی و FirstBlood نصیب تیم Secret شد؛ اما این بزرگترین دستاورد آن‌ها در این رقابت بود و بعد از آن کاملا کنترل بازی در اختیار MVP بود. DUBU بسیار در گنک‌های ابتدای بازی شرکت داشت و برای W33 مسیر میانی بازی تبدیل به کابوسی تلخ شده بود. QO به حدی در مسیر میانی بازی‌ راحت فارم کرده بود که هنگام ورود به مبارزات 5v5 آیتم‌های مورد نیاز خود را داشت و تیم Secret هیچ شانسی را در ادامه مسابقه نمی‌دید چرا که EternalEnvy و W33 بسیار در بازی گنک شده بودند و البته عملکرد بسیار بد Misery نیز امیدی برای پیروزی در این رقابت برای کاپیتان Secret نگذاشته بود تا ترجیح دهد شانس خود را در دیدار بعدی جست و جو کند.

Secret-VS-MVP-Shanghai-Major-Dota-1-Game-2-Zoomg

دیدار دوم:

کاپیتان Secret سعی داشت تا در این دیدار نیز بازی را به درازا بکشاند ولی همچنان تاکتیک MVP موثر بود ولی اینبار زمان بیشتر طول کشید تا به هدف خود دست یابند. تلاش‌های Secret و انتخاب تاکتیک Io و Tiny با هدف فارم EternalEvny، مثمرثمر واقع نشد تا در عوض تیم کره‌ای نیز با افزایش قدرت پوشینگ خود به راحتی Secret را تحت فشار قرار دهد. یکی از صحنه‌های جالب این دیدار زمانی رخ داد که هیروی Tiny‌در جنگل در حال فارم بود که Febby از فرصت استفاده کرد و در حالی که دو بازیکن ساپورت تیم حریف در اطراف هیرو Carry ‌خود بودند با یک ضربه و استفاده از اسکیل اول خود این هیرو را بکشد و تماشگران و حتی کسترهای بازی را به وجد آورد. با تمام تلاش‌های تیم Secret در آخر مبارزه‌ای زیر تاور سوم مسیر بالایی بازی رخ  داد که با پیروزی MVP و اعلام کلمه GG توسط بازیکنان Secret در عین ناباوری از این گروه QO و همراهانش به عنوان تیم اول راهی جدول برنده‌ها شدند.

Secret-VS-EHOME-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

Secret VS EHOME

نتیجه: ۰-۲ به نفع Secret

در جست و جوی EHOME واقعی

واقعا در این میان سوالی مطرح است که عملکرد درخشان EHOME قبل شروع مسابقات شانگهای چرا حالا در کشور چین رخ نمی‌دهد؟ این تیم قبل از آغاز این رقابت‌ها واقعا توانسته بود خود را مدعی معرفی کند. مسابقه آخر گروه، با یک ساعت تاخیر به خاطر مشکل دندان eLeVeN کار خود را آغاز کرد تا تکلیف تنها سهمیه باقی مانده برای صعود به جدول برنده‌های مرحله اصلی را مشخص کند. در آخرین بازی امروز Secret پیروز میدان بود تا EHOME با عملکردی بد آرزوی طرفداران خود را برای کسب جام کم رنگ کرد.

Secret-VS-EHOME-Shanghai-Major--game-1-Dota-2-Zoomg

دیدار اول:

EHOME در این بازی کاملا پیک باب میل خود را برداشته بود و امید زیادی به پیروزی داشت و در ابتدای بازی نیز این تیم به خوبی با چندبار گنک بازیکنان تیم حریف را غالف گیر کرد؛ اما تیم Secret فقط فضای مورد نیاز فارم EternalEnvy را فراهم کرد و به کمک بازی عالی Puppey با هیروی Chen از اواسط بازی کنترل پوش هر سه مسیر را در دست گرفت و در پایان با یک پوش همه جانبه و تخریب تمام برکس‌های (barracks) تیم حریف و مگاکردن کریپ‌ها نتیجه بازی را به نفع خود تمام کرد.

Secret-VS-EHOME-Shanghai-Major--game-2-Dota-2-Zoomg

دیدار دوم:

دررقابت دوم کاملا انسجام تیمی Secret را شاهد بودیم در عوض مشاهده کردیم که EHOME و بازیکنان آن با استرس بسیاری در حال بازی هستند و به جای اجرای تاکتیک خود کاملا فضای بازی را برای فارم تیم روبه‌رو آزاد گذاشته بودند. در این مسابقه Misrey بازی خوبی از خود نشان داد و در عوض تیم چینی هیچ حرکت مثبتی برای بازگرداندن نتیجه بازی انجام نداد.Puppey و یارانش فقط با گنک مداوم و فارم زیاد خیلی سریع به هدف خود رسیدند تا حداقل عملکرد نه چندان مطلوب خود را به لطف حضور در جدول برنده‌های مرحله اصلی با پایانی خوش جبران کنند.

نگاهی کوتاه به دیدارهای آغازین روز دوم رقابت‌های شانگهای:

Group-2-shanghai-major-dota-2-zoomgفردا شاهد رقابت چهار تیم حاضر در گروه دوم این رقابت‌ها هستیم . مسلما هواداران Allinace بی صبرانه منتظر درخشش این تیم خواهند بود. VG در روز دوم باید عملکرد بد تیم‌های چینی را جبران کند تا بتواند کابوس روز اول رقابت‌ها را از ذهن طرفداران کشور خود پاک کند. Spirit و Fnatic هم می‌توانند با توجه به عملکرد MVP امیدوار باشند و با تمام قوا به مصاف تیم‌های مطرح این گروه بروند تا بتوانند شگفتی دیگر در این تورنمنت بیافرینند.

اگر علاقه مند به پیگیری این رقابت‌ها و مخصوصا مسابقات فردا هستید می‌توانید با کلیک بر روی عکس چهار تیمی که فردا کار خود را آغاز می‌کنند اطلاعات مختصری را به دست آورید:

fnatic-shanghai-major-dota-2-zoomg
team-spirit-Zoomg-
alliance-dota-2-shanghai-zoomg
VICI_Gaming_-Dota-2-zoomg-shanghai-major

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده