نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

درآمد حاصل از پرداخت های درون برنامه ای Halo 5 از مرز ۱/۵ میلیون دلار گذشت

کمپانی مایکروسافت اخیرا طی گزارشی اعلام کرده که درآمد حاصل از فروش بسته‌های Req بازی Halo 5: Guardians از مرز ۱/۵ میلیون دلار گذشته است که به موجب آن جایزه کلی رقابت‌های جهانی این بازی به ۲/۵ میلیون دلار رسیده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

خرید‌های درون برنامه‌ای امروزه دیگر در بین بازی‌های ویدیویی یک مورد رایج هستند و در اکثر بازی‌ها شاهد امکان خرید آیتم‌های مختلف هستیم. Halo 5: Guardians، جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های هیلو، هم از این قاعده مستثنی نیست و استودیو ۳۴۳ اینداستریز خرید‌های درون برنامه‌ای را در قالب بسته‌های Req در بازی گنجانده که می‌توان انواع و اقسام تجهیزات را از طریق آن‌ها خریداری کرد. به نظر می‌رسد که این بسته‌ها با استقبال خیلی خوب طرفداران روبرو شده و پس از این که در ماه آبان درآمد حاصل از آن‌ها ۷۰۰ هزار دلار و یک ماه بعد ۱ میلیون دلار اعلام شده بود، اخیرا هم مایکروسافت مشخص کرده که درآمد بازی از این طریق به بیش از ۱/۵ میلیون دلار رسیده است.

البته مایکروسافت درآمد‌های حاصل از این بخش را به رقابت‌های جهانی هیلو ۵ اختصاص داده و با افزایش درآمد بازی، جایزه این مسابقات هم افزایش پیدا می‌کند. کمپانی آمریکایی طی گزارش خود اعلام کرد که جایزه مسابقات از این پس به ۲/۵ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و در این مورد گفت:

اولین بار در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ اعلام کردیم که رقابت‌های جهانی Halo 5 کار خود را با جایزه یک میلیون دلاری آغاز خواهد کرد و از آن زمان تا به امروز و به لطف خرید‌اری بسته‌های Req توسط طرفداران، اکنون مبلغ این جایزه به ۲/۵ میلیون دلار رسیده است.

البته باید در نظر داشت که ممکن است درآمد خرید‌های درون برنامه‌ای بازی حتی بیش از ۱/۵ میلیون دلار باشد، چرا که مایکروسافت در جریان نمایشگاه Gamescom 2015 اعلام کرده بود که فقط بخشی از درآمد‌های به دست آمده از خرید‌های درون برنامه‌ای به جایزه مسابقات اضافه خواهد شد. همچنین جایزه ۲/۵ میلیون دلاری، فعلی دیگر افزایش نخواهد یافت.

مرحله پایانی رقابت‌های جهانی Halo 5: Guardians طی روز‌های ۱۸ تا ۲۰ مارس (۲۸ اسفند ۹۴ تا ۱ فروردین ۹۵) با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد که ۸ تیم آن، از جمله Evil Geniuses و Denial، از منطقه آمریکای شمالی و ۸ تیم دیگر از سایر نقاط دنیا مثل آسیا، اروپا و آفریقا خواهند بود. جایزه تیم اول رقابت‌ها یک میلیون دلار خواهد بود که مایکروسافت آن را بزرگ‌ترین جایزه اهدا شده در تاریخ مسابقات ورزش‌های الکترونیکی کنسولی معرفی کرده است.

نظرات خود را در مورد درآمد هیلو ۵ از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و مسابقات آن با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده