نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

خرید کمپانی سازنده Candy Crush توسط اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۵/۹ میلیارد دلار نهایی شد

اکتیویژن بلیزاد، در ادامه فعالیت‌های خود برای گسترش هرچه بیشتر کمپانی خود، استودیو کینگ دیجیتال اینترتینمت، سازنده بازی فوق محبوب Candy Crush را خریداری کرد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کمپانی اکتیویژن ماه نوامبر ۲۰۱۵ (آبان ۹۴) اعلام کرد که قصد خرید استودیو سازنده بازی Candy Crush یعنی کینگ دیجیتال اینترتینمت را دارد و این خرید اخیرا صورت گرفته است. اکتیویژن برای تصاحب این استودیو موفق، ۱۸ دلار برای هر سهم پرداخت کرده که رقم کلی خرید سهام استودیو را به ۵/۹ میلیارد دلار می‌رساند. تکمیل این خرید، باعث شده تا کمپانی Activision Blizzard بزرگترین شبکه بازی‌ها و کاربران را در سراسر جهان داشته باشد. بابی کوتیک، مدیر‌عامل اکتیویژن، در این مورد گفت:

با خرید King Digital Entertainment، تعداد کاربران بازی‌های ما در سراسر جهان به ۵۰۰ میلیون نفر می‌رسد که وسیع‌ترین شبکه بازی‌ها در سراسر جهان است. ما همواره تلاش می‌کنیم تا بازی‌های بیشتری را برای کاربرانمان فراهم کنیم و آن‌ها امروزه می‌توانند آثار مختلفی را از World of Warcraft گرفته تا Call of Duty و Candy Crush بر روی گوشی‌های موبایل، کنسول‌ها یا رایانه‌های شخصی تجربه کنند.

همچنین ریکاردو زاکُنی، مدیر استودیو کینگ دیجیتال هم به مناسبت این اتفاق گفت:

ما بسیار خوشحال هستیم که از این پس بخشی از کمپانی بزرگ اکتیویژن بلیزارد خواهیم بود و بی‌صبرانه منتظر هستیم تا همکاری مشترکمان شروع شود. از تمامی اعضای استودیو کینگ دیجیتال بابت زحماتی که در طی ۱۳ سال گذشته [از تاسیس استودیو] کشیده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم تا در آینده هم بتوانیم با خلق بازی‌های جدید و هیجان‌انگیز رضایت طرفدارانمان را کسب کنیم.

با اینکه اکتیویژن کاملا مالک رسمی استودیو کینگ دیجیتال شناخته می‌شود، ولی این استودیو کماکان فعالیت‌های خود را در محل همیشگی و تحت مدیریت زاکُنی ادامه خواهد داد. به‌علاوه از این پس دیگر سهام این استودیو در بازار بورس نیویورک مورد معامله قرار نخواهد گرفت. جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های Candy Crush، چندی پیش با نام Candy Crush Jelly Saga برای iOS، اندروید و ویندوز فون عرضه شده است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده