نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

سازنده XCOM 2 با تمام قدرت در حال رفع مشکلات بازی است

استودیوی فراکسیس گیمز (Firaxis Games)، سازنده بازی XCOM 2 با تمام توان در حال رفع ایرادات فنی این بازی است. برای اطلاع از جزییات این خبر که به وسیله جیک سالومون، طراح ارشد XCOM 2 اعلام شده، با زومجی همراه باشید.

پس از انتشار بازی XCOM 2 در تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن) تعدادی از بازیکن‌ها وجود مشکلات فنی متعدد در این بازی را گزارش دادند. این مشکلات شامل مواردی مثل بارگذاری‌های طولانی، نرخ فریم پایین و ایرادات فنی مربوط به دوربین سینمایی بازی می‌شدند. سالومون در گفتگو با وب‌سایت راک پیپر شات‌گان اعلام کرد که تیم سازنده بازی به طور فوق‌العاده جدی مشغول رفع ایرادات XCOM 2 هستند. او گفت:

من و همه طراحان بازی، تمام طول روز را مشغول کار هستیم و این چیزی است که در حال حاضر به آن متعهد هستیم.

طبق ادعای سالومون ، بروز این مشکلات باعث شگفتی استودیوی فراکسیس شده است، چون آنها قبل از انتشار بازی با چنین ایراداتی برخورد نکرده بودند. او همچنین اظهار کرد که مشکلات فنی XCOM 2 چندان گسترده نیستند و به صورت موردی رخ داده‌اند. وی افزود:

من می‌توانم صادقانه بگویم که ما در زمان انتشار بازی نمی‌دانستیم اینگونه خواهد بود. اکنون که من اینجا نشسته‌ام و با شما صحبت می‌کنم، در لپتاپی که از آن برای اجرای بازی استفاده کرده‌ام هیچ کدام از این مشکلات را نمی‌بینم. ما در زمان سنجش سازگاری بازی متوجه این مسائل نشدیم. ما در قبال محصولی که در دست مردم است کاملا مسئول هستیم، بنابراین قطعا در این باره پاسخگو هستیم. به افرادی که از این مشکلات رنج می‌برند می‌گویم که اگر شما ناراضی هستید من ناراضی‌ترم. ما به ارائه بروزرسانی‌ها برای بازی ادامه خواهیم داد و لازم است که مشکلات را برطرف کنیم. قطعا باید ایرادات را به زودی رفع کنیم.

XCOM 2 (15)

اگرچه سالومون اعلام کرد که مشکلات XCOM 2 برطرف می‌‌شوند، اما زمان دقیقی را برای این امر مشخص نکرد. او فقط به این نکته اشاره کرد که تیم سازنده بازی «به شکل دیوانه‌وار مشغول کار هستند» تا نواقص فنی آن را رفع کنند.

چند روز پیش یک بروزرسانی برای XCOM 2 منتشر شد که برخی از مشکلات بازی را برطرف کرد. فراکسیس به همراه تو کی گیمز، ناشر بازی، همچنان در حال بررسی مشکلات هستند تا به زودی با ارائه آپدیت‌های بعدی آنها را رفع کنند. علاوه بر این تعدادی از بازیکنان XCOM 2 متوجه شده‌اند که در برخی موارد با زدن کلید Caps Lock می‌توان مشکل مربوط به بارگذاری‌های طولانی بازی را حل کرد.

بازی XCOM 2 برای رایانه‌های شخصی و در سبک تاکتیک‌های نوبتی عرضه شده است. داستان این بازی حدود ۲۰ سال پس از اتفاقات بازی XCOM: Enemy Unknown جریان دارد و نبرد یک گروه نظامی به نام XCOM با بیگانگان فضایی که به زمین حمله کرده‌اند را روایت می‌کند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده