نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

آیا هنوز هم پشتیبانی ایکس باکس وان از ماوس و صفحه کلید ممکن است؟

مدتی پیش بود که فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس از اضافه شدن پشتیبانی ماوس و صفحه کلید به ایکس‌باکس وان صحبت کرده بود اما از آن زمان تا کنون دیگر خبر تکمیلی‌ از این موضوع منتشر نشد. اما آیا هنوز هم پشتیبانی کنسول مایکروسافت از این سخت افزار‌ها ممکن است؟

همیشه یکی از آرزو‌های کنسول‌داران این بوده که بتوانند از ماوس و صفحه کلید پلتفرم پی‌سی هم بر روی کنسولشان استفاده کنند. صحبت‌های چند وقت پیش رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر، مبنی بر اضافه شدن قابلیت پشتیبانی ایکس‌باکس وان از این دو سخت افزار، امید اضافه شدن این قابلیت را بیشتر از پیش افزایش داد. اما آیا آرزوی این گیمرها، خصوصا عاشقان بازی‌های تیراندازی اول شخص، برآورده خواهد شد یا اینکه ایکس‌باکس برنامه‌ی خود را تغییر داده است؟

اسپنسر اخیرا در صحبت‌هایش گفته است برنامه بخش ایکس‌باکس تغییری نکرده است و این قابلیت در آینده به کنسول ایکس‌باکس وان اضافه خواهد شد.

dota-2این موضوع قطعا خبر بسیار خوبی برای صاحبان کنسول مایکروسافت محسوب می‌شود، خصوصا آنهایی که ترجیح می‌دهند بازی‌های شوتر را با ماوس و صفحه کلید بازی کنند. با اضافه شدن این قابلیت سوال جالبی که به ذهن می‌رسد این است که آیا بازی‌های سبک میدان نبرد چندنفره آنلاین (Multiplayer Online Battle Arena (MOBA)) هم باید از پی‌سی به ایکس‌باکس وان پورت شوند؟ آیا عرضه‌ی بازی‌هایی مثل League of Legends و Dota 2 بر روی کنسول ممکن است؟

پاسخی که می‌توان داد این است که بزرگترین مشکل بر سر این راه کنترلر مناسب است چون شما برای انجام دادن این بازی‌ها حداقل به حدود ۲۰ دکمه احتیاج دارید تا بتوانید از تمام مهارت‌ها، توانایی‌ها و قدرت‌هایتان استفاده کنید.

اما اگر پشتیبانی ماوس و صفحه کلید به ایکس‌باکس اضافه شود این مانع برطرف خواهد شد که طبق گفته‌های رئیس ایکس‌باکس این اتفاق خواهد افتاد. قطعا بسیاری از گیمر‌های پی‌سی از این ایده که بازی‌های انحصاریشان برای ایکس‌باکس وان هم عرضه شود استقبال نمی‌کنند، اما حالا که بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس مثل Quantum Break برای پی‌سی هم قرار است منتشر شود، چرا این اتفاق در جهت عکس نیفتد؟!

قطعا در این بین دغدغه‌ی سخت افزار اصلا مطرح نیست چرا که کنسول مایکروسافت آنقدر قوی است که بتواند از پس بازی‌هایی مثل Dota 2 و League of Legends به راحتی بر بیاید.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما اگر پشتیبانی از ماوس و صفحه کلید به ایکس باکس وان اضافه شود این بازی‌ها باید به کنسول هم پورت شوند؟ آیا این استراتژی می‌تواند گیمر‌های بیشتری را از پی‌سی به کنسول بکشاند یا اینکه پی‌سی همچنان لطف خودش را دارد؟ نظرات خود را با زومجی درمیان بگذارید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده