الهام گرفتن سازندگان Ghost Recon: Wildlands از طبیعت واقعی برای خلق محیط بازی
سری شوتر نظامی اول شخص و تاکتیکال Ghost Recon یکی از قدیمیترین مجموعه بازیهای کمپانی یوبیسافت است که آخرین نسخه آن در سال ۲۰۱۲ و با نام Future Soldier عرضه شد. با این حال یوبیسافت در جریان مراسم E3 2015 نسخه جدید این سری را با نام Wildlands معرفی کرد که از دنیایی وسیع بهره میبرد و یک اثر جهانباز خواهد بود. اثری که سازندگانش برای ساخت محیط آن و همچنین القا حس واقعی بودن، تیمی از را به کشور بولیوی فرستادهاند. تامی فرانسیس، از سازندگان بازی در استودیو پاریس یوبیسافت، پروسه ساخت محیط بازیهای جهان باز را این گونه شرح داده است:
بازیهای ویدیویی با پشت کامپیوتر نشستن ساخته میشوند و این کار بدون دو یا سه سال کار کردن با کامپیوتر ممکن نیست. با این حال باید برای خلق محیطی پویا و واقعی گاهی از پشت کامپیوتر بلند شد و از نزدیک طبیعت را لمس و حس کرد.
البته یوبی سافت سابقهای طولانی در خلق محیطهای جهانباز دارد و نمونهای از آنها مربوط به بازی Far Cry 4 میشود. جایی که تیمی از سازندگان بازی به کشور «نپال» اعزام شده بودند تا علاوه بر محیط، فرهنگ و مردم این کشور را هم از نزدیک ببیند و در نتیجه شاهد یک اتمسفر عالی در دنیای بازی بودیم. یا در نمونهای دیگر، تیمی از سازندگان بازی The Division در استودیو مسیو یوبیسافت مدتها زمان صرف بررسی معماری شهر نیویورک، فرهنگ مردم آن و همچنین راههای زیرزمینی شهر کردهاند که نتیجه آن یک شبیهسازی بینقص از نیویورک است.
در مورد بازی Ghost Recon: Wildlands هم استودیو پاریس یوبیسافت چندنفر از اعضای تیم سازنده بازی را به کشور «بولیوی»، جایی که بازی در آن جریان خواهد داشت، فرستاده است و این افراد علاوه بر بررسی محیط و آداب و رسوم مردم این کشور، چند روزی را توسط یکی از سربازان حرفهای ارتش بولیوی در جنگلهای این کشور آموزش دیدهاند تا شبیهسازی بازی از لحاظ نظامی هم کاملا واقع گرایانه باشد.
بازی Ghost Recon: Wildlands فعلا تاریخ انتشار مشخصی ندارد و فقط میدانیم که برای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.
نظر شما در مورد شیوه استفاده شده برای ساخت محیطهای این بازی چیست؟
منبع: SegmnetNext