نویسنده: wood patch
// یکشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

نسخه پی‌ سی بازی Quantum Break تلاشی برای انسجام بیش‌تر بازیکنان خواهد بود

نسخه رایانه‌های شخصی بازی Quantum Break که چندی پیش توسط مایکروسافت تایید شد، برخلاف تصور و عقیده بسیاری از طرفداران، هویت کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان را زیر سوال نمی‌برد و در عوض، تلاشی برای یکپارچگی بیش‌تر صنعت بازی‌سازی خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

مقاله مرتبط

اگر به روال کلیشه‌ای جنگ‌های بین هواداران پلتفرم‌های مختلف نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که این جدال‌ها و ناسزاها به یک مسئله بسیار عادی و همه‌گیر تبدیل شده است و در صورت بروزرسانی نکردن طرز بینش و تفکر خود، تا ابد ادامه خواهد داشت. نبرد بین بازی‌های انحصاری، سخت‌افزارها و امکانات پلتفرم‌های گیمینگ، شاید در نگاه اول مهیج و جذاب به‌نظر برسد، اما با تفکری عمیق‌تر درخواهیم یافت که انحصاری کردن بازار رقابت، انحصارطلبی و به‌صورت کلی محدود کردن بازی‌ها به یک پلتفرم خاص، برای انسان مدرن قابل قبول نیست. در همین راستا، کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا با اقداماتی مانند عرضه بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان برای پی‌سی و همچنین یکپارچه‌سازی این دو پلتفرم، آینده‌ای متفاوت از وضع کنونی صنعت بازی‌سازی ایجاد و این فضای متشنج در بین طرفداران را به محیطی دوستانه‌تر تبدیل کند.

به نقل از مایکروسافت؛ معرفی نسخه پی‌سی بازی موردانتظار کوانتوم بریک، کوششی  برای اجماع و یکپارچگی بازی‌ها است و روند انتشار بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان برای رایانه‌های شخصی ویندوزی ادامه خواهد یافت. از همین رو امکان در دسترس قرار گرفتن سایر بازی‌های انحصاری همچون Gears of War 4 ،Forza Horizon 3 و Forza Motorsport 6 برای دارندگان پلتفرم پی‌سی بسیار زیاد است. مایکروسافت پیش‌تر در تشریح هدف خود این‌گونه گفته بود:

ما در تلاش هستیم تا بازیکنان را به هم نزدیک کنیم و دیوارهای بینشان را پایین بیاوریم. ما در مایکروسافت همواره به صنعت بازی‌سازی می‌اندیشیم و تمام فعالیت‌ها و کارهایمان را به قصد گیمران به‌پیش می‌بریم.

با وجود این گفته‌ها، از دید بسیاری از بازیکنان هنوز دو مسئله مهم بی‌پاسخ باقی مانده‌اند؛ از همان روزهای اول معرفی Quantum Break، بر روی تمام علائم تجاری و همچنین در پایان اکثر تریلرهای بازی، عبارت «انحصاری ایکس‌باکس وان» درج شده بود که اکنون با تایید نسخه پی‌سی و در نظر گرفتن این موضوع که «اتخاذ تصمیم برای عرضه یک اثر بر روی پلتفرمی دیگر، ناگهانی نیست و به برنامه‌ریزی نیاز دارد» به تخلف واضح مایکروسافت در قوانین بازاریابی و تبلیغات می‌رسیم. اما از آن‌ طرف مایکروسافت ادعا می‌کند چنین تصمیمی از همان ابتدا در کار نبوده که با توجه به موضوع یاد شده در سطر پیش، این گفته آن‌ها اندکی غیر قابل باور است!

مسئله دوم، وجود تناقض میان گفته‌ها و اقدامات مایکروسافت است؛ از یک سو بر «نزدیک کردن بازیکنان به یکدیگر، ایجاد همگرایی در بین بازی‌ها و از بین بردن کلمه انحصار» تاکید دارند و از سوی دیگر، برای عرضه بازی‌ها به صورت انحصاریِ زمانی یا با محتوای انحصاری، سخت در تلاش هستند. اما کسانی که چنین انتقادهایی را به کمپانی وارد می‌کنند، باید تمام جوانب را نیز در نظر بگیرند؛ ایکس‌باکس وان هنوز در اولویت مایکروسافت قرار دارد و برای باقی ماندن در گردونه رقابت، باید آیتم‌های ویژه‌ای را به بازیکنان پیشنهاد بدهند. همچنین تا کنون بیش از ۱۹ میلیون دستگاه از این کنسول به‌فروش رفته است که برای راضی نگه داشتن خریداران، باید امکانات و محتویات مخصوصی را ارائه داد و مزایای ترجیح دادن ایکس‌باکس وان به کنسول‌های رقیب را برای آن‌ها روشن کرد.

مراحل توسعه Quantum Break، اثر خوش‌ساخت و موردانتظار استودیوی رِمِدی اینترتینمنت، هم‌اکنون به پایان رسیده است. برای اجرای بازی بر روی رایانه‌های شخصی، به سیستمی قوی نیاز خواهید داشت که از مشخصات آن می‌توان به پشتیبانی از دایرکت‌ایکس 12، حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک انویدیا GTX 760 یا اِی‌ام‌دی رادئون R7 260X اشاره کرد.

بدین ترتیب Quantum Break در تاریخ ۱۷ فروردین ۹۵ (۵ آوریل) علاوه بر ایکس‌باکس وان برای ویندوز 10 هم عرضه خواهد شد و افرادی که نسخه کنسولی را پیش خرید کنند، نسخه پی‌سی را به رایگان دریافت خواهند کرد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شما با اقدامات مایکروسافت موافق هستید؟

منبع: Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده