نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بازی Rocket League برای ایکس باکس وان عرضه شد

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، استودیو Psyonix بازی بسیار محبوب و موردانتظار Rocket League را برای ایکس‌باکس وان هم عرضه کرد تا دارندگان این کنسول نیز شانس تجربه این اثر سراسر هیجان را داشته باشند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۱۵ در صنعت بازی‌های ویدیویی اثر Rocket League از استودیو سایانیکس بود که برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شد و حتی در مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵ (The Game Awards 2015) توانست در حضور بزرگان جوایز بهترین بازی ورزش/رقابتی و همچنین بهترین بازی مستقل سال را دریافت کند. از قضا سازندگان در جریان همین مراسم توسعه نسخه ایکس‌باکس وان بازی را هم تایید کردند که از امروز (۲۸ بهمن-۱۷ فوریه) بر روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت قابل دانلود است.

این بازی با قیمتی معادل ۲۰ دلار و حجم ۲/۵۵ گیگابایتی عرضه شده و البته نسخه ایکس‌باکس وان آن دارای محتوا اختصاصی نیز است و سه بسته‌الحاقی Supersonic Fury، Revenge of the Battle-Cars و Chaos Run هم به صورت رایگان در این نسخه وجود دارند که هریک خودرو‌ها و تجهیزات مختص خود را به بازی اضافه می‌کنند. در واقع این نسخه تمامی DLC‌های عرضه شده برای بازی را به استثنا بسته مخصوص Back to the Future در خود دارد که این بسته را هم می‌توان به قیمت دو دلار در فروشگاه ایکس‌باکس قابل خرید است. تمامی بسته‌های و آپدیت‌های آتی بازی هم همزمان با نسخه‌های پی‌سی و پلی‌استیشن 4 برای این نسخه هم عرضه خواهند شد.

یکی از تفاوت‌های نسخه ایکس‌باکس وان Rocket League با نسخه‌های دیگر در مورد Season‌های بازی است. چرا که فصل دوم این رقابت‌ها آغاز شده و افرادی که نسخه‌های پلی‌استیشن 4 یا پی‌سی را دارند، بر اساس عملکردشان در فصل اول در این فصل از رقابت‌ها دسته‌بندی شده‌اند. ولی چون این امکان برای نسخه ایکس‌باکس وان وجود ندارد، دارندگان این نسخه باید در ۱۰ مسابقه پشت سرهم توانایی‌های خود را نشان دهند تا بازی آن‌ها در گروه مناسب با دیگر افراد هم سطح گروه‌بندی کند.

نسخه ایکس‌باکس وان بازی از قابلیت بین پلتفرمی (Cross Platform) هم پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توان با دارندگان بازی در دیگر پلتفرم‌ها بازی کرد. این در حالی است که دارندگان پلی‌استیشن 4 و پی‌سی می‌توانند با یکدیگر هم بازی کنند که البته این ویژگی محدودیت‌هایی مثل نبود چت صوتی هم دارد.

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده