نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

با انتشار Street Fighter V سرورهای بازی از کار افتادند؛ حالا همه چیز نرمال است

بازی مبارزه‌ای Street Fighter V دیروز منتشر شد و شرکت کپ‌کام سرورهای بخش چندنفره‌ی بازی را راه‌اندازی کرد؛ اما همانطور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، بسیاری از بازیکن‌ها در اتصال به سرورها با مشکل مواجه شدند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

بسیاری از بازیکن‌ها در وبسایت ردیت، شبکه‌ی استیم و حتی توییتر اعلام کردند که نمی‌توانند به سرورهای Street Fighter V متصل شوند. بیشتر افراد از این موضوع شکایت داشتند که صفحه‌ی اتصال بازی مدت زیادی ثابت باقی می‌ماند و سرانجام نیز موفق نمی‌شوند به سرورها دسترسی پیدا کنند. عده‌ای دیگر هم از ناپایداری ارتباطشان با سرور گله داشتند که باعث می‌شد از بازی خارج شوند و کار را از ابتدا آغاز کنند.

CbUPj2vVIAMjRr9به عنوان نمونه، یکی از میلیون‌ها بازیکنی که برای انجام بازی در بخش آنلاین با مشکل مواجه شده بود، تصویر مقابل را در توییتر خود منتشر کرده است؛ این تصویر مربوط به صفحه‌ی توییچ Street Fighter V است و مشکل ارتباط با سرور بازی را به خوبی نشان می‌دهد.

شرکت کپ‌کام با مشاهده‌ی مشکلات بازی، سرورهای آن را به حالت آفلاین درآورد تا بتواند علت اصلی اختلالات را پیدا کند. این وضعیت مدت زیادی طول نکشید و پس از حدود یک ساعت، سرورها آنلاین شدند و در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفتند. البته کپکام اعلام کرد که باز هم ممکن است برخی بازیکن‌ها با قطعی سرور مواجه شوند که این مشکل نیز به زودی برطرف خواهد شد.

بازی Street Fighter V دیروز در حالی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و پلی‌استیشن 4 منتشر شد که از قابلیت بین‌ پلتفرمی (Cross-Platform) نیز پشتیبانی می‌کند؛ یعنی بازیکن‌ها با هر یک از این دو پلتفرم می‌توانند در بخش چندنفره‌ با هم بازی کنند. طبق اعلام کپکام، این بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر نخواهد شد. ضمن اینکه کاربران سیستم عامل‌های لینوکس و SteamOS می‌توانند بهار امسال Street Fighter V را تجربه کنند.

منبع: VG 247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده