نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

خالق Warcraft در اندیشه توسعه بیشتر بازی های استراتژیک موبایل

کمپانی بلیزارد، خالق سری بازی‌های مشهور Warcraft و Diablo، قصد دارد تا فعالیت‌های بیشتری در راستای توسعه بازی‌های موبایل انجام دهد و احتمالا شاهد بازی‌های استراتژیک این کمپانی بر روی گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

سال گذشته کمپانی بلیزارد اعلام کرد دیگر رقم دقیق کاربران بازی World of Warcraft را اعلام نخواهد کرد و دلیل این امر هم این است که «دنیای وارکرفت» روند نزولی در راستای جذب مخاطب دارد و بر طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده، کاربران آن در سراسر جهان به ۵/۵ میلیون نفر رسیده‌اند. اما در نقطه مقابل، کاربران بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft، بازی کارتی بلیزارد، که علاوه بر پی‌سی بر روی اندروید و iOS هم عرضه شده، از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشته است. شاید رایگان بودن این بازی دلیلی خوبی برای برتری آن در مقابل WoW باشد، با این حال این رقم نشان از افزایش گیمر‌های موبایل هم دارد. چرا که به امروزه افراد زیادی سراغ بازی‌هایی می‌روند که بتوانند آن را در هر زمان و مکانی تجربه کنند و به همین دلیل هم شاهد رشد بازی‌های موبایل هستیم.

اخیرا سایت ونچربیت مصاحبه‌ای با مایکل مورهیم، فرانک پیرس و کریس متزِن، مدیران کمپانی بلیزارد، انجام داده که هر سه آن‌ها بر روی اهمیت بازار بازی‌های موبایل تاکید کرده‌اند و اعتقاد دارند که برخی بازی‌های استراتژیک بلیزارد پتانسیل تبدیل شدن به بازی‌های موفق موبایل را دارند. فرانک پیرس در این مورد گفت:

اگر هدف ما توسعه بیشتر بازی‌های استراتژیک باشد، باید مواردی را در نظر بگیریم. برای مثال Star Craft II: Legacy of the Void یک بازی استراتژیک عالی است؛ با این حال به نظر می‌رسد که دیگر کاربران تحمل ۴۵ دقیقه نشستن و تمام کردن یک مرحله از بازی را ندارند. از این رو به نظر می‌رسد که باید در آینده خلاقیت بیشتری برای توسعه بازی‌های استراتژیک خود به خرج دهیم و بازی‌های موبایل یکی از گزینه‌هایی است که به خوبی مخاطب فعلی را جذب می‌کند.

مایکل مورهیم ضمن تایید صحبت‌های همکار خود این موارد را به آن اضافه کرد:

به اعتقاد من بازی‌های موبایل فقط آثار ساده و کژوال نیستند و این پلتفرم پتانسیل پذیرایی از بازی‌های بزرگ را هم دارد. ولی هرگز نباید در این مورد و عرضه بازی‌ها عجله کرد و من اعتقاد دارم که کمپانی ما هنوز برنامه ریزی مناسبی در این مورد انجام نداده است.

به هر حال عرضه بازی‌های استراتژیک موفقی مثل Clash of Clans بر روی گوشی‌های موبایل نشان از پتانسیل بالای این پلتفرم برای پذیرش بازی‌های این سبک دارد؛ سبکی که بلیزارد با عرضه شاهکار‌هایی مثل وارکرفت و استارکرفت توانایی‌های خود را در آن اثبات کرده و باید منتظر ماند و دید که در صورت ورود این کمپانی به بازار بازی‌های استراتژیک موبایل، شاهد چه آثاری خواهیم بود.

منبع: TouchArcade


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده