// سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

واگذاری یوبی‌سافت به کمپانی ویوندی، حقیقت یا شایعه؟

این طور که از شایعات پیدا است، کمپانی فرانسوی ویوندی قصد دارد تا سهام بیشتری از شرکت یوبی‌سافت را از آن خود کند. اما آیا این شایعه، رنگ و بوی واقعیت دارد؟ با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

ویوندی می‌خواهد در کنار حفظ اکثریت سهم خود از یوبی‌سافت، به دنبال افزایش آن نیز باشد. بر اساس شایعه‌ای جدید، ویوندی قصد دارد علارقم بی‌میلی یوبی‌سافت، این کمپانی را به طور کامل از آن خود کند.

یوبی‌سافت یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی حال حاضر دنیا است. از آثار شاخص این کمپانی می‌توان به Prince of Persia, Assassin’s Creed, Splinter Cell, Ghost Recon و بازی‌های دیگر اشاره کرد.

ایو گیمو مدیر ارشد اجرایی یوبی‌سافت در مصاحبه‌ای که با روزنامه‌ی فایننشال تایمز داشت، از تمایل وینسنت بلور مدیر ارشد اجرایی ویوندی برای صحبت در مورد پتانسیل همکاری این دو کمپانی خبر داد.

ویوندی در حال حاضر نیز ۱۵ درصد سهام یوبی‌سافت را در اختیار دارد و این در حالی است که گیمو و برادرانش که خود موسس این کمپانی بزرگ فرانسوی هستند، تنها ۹ درصد از سهام آن را صاحب هستند

از سوی دیگر، ویوندی مالک ۱۱ درصد سهام کمپانی اکتیویژن بلیزارد است و برنامه دارد تا بتواند همکاری‌هایی با شرکت‌های تابعه‌ی آن‌ها هم داشته باشد.

در حالی که در مورد فیلم، موسیقی و بازی صحبت می‌کنیم، به نحوی پای ویوندی به عنوان واسطه در میان است. از آنجایی که آن‌ها هیچ اولویت خاصی ندارند، مشخص نیست که چگونه این به ظاهر واگذاری، فرایند بازی‌های یوبی‌سافت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آن چیزی که مشخص است این است که یوبی‌سافت تمرکز خود را برای ایجاد بهترین تجربه در انجام بازی‌ها قرار داده و گیمو و برادرانش هم می‌خواهند که اوضاع به این شکل باقی بماند.

به تازگی کمپانی اکتیویژن بلیزارد پس از رشد ۳۰ درصدی که داشت، توانست ۶۳ درصد سهم خود را از ویوندی خریداری و مجددا از آن خود کند. پس نگرانی ما قابل تامل است. اما در حال حاضر یوبی‌سافت قصد تغییر خاصی در رویه‌ی خود ندارد و به راه خود ادامه خواهد داد.

نظر شما در مورد این شایعه چیست؟ به نظر شما چرا ویوندی به دنبال کسب سهم از هر کمپانی بزرگی است؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده