نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

سونی: تمام افرادی که پلی‌استیشن 4 دارند منتظر هدست پلی‌استیشن وی‌آر هستند

سونی نه‌تنها یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری واقعیت مجازی است، بلکه با توجه به داشتن مخاطبان زیاد که بخش قابل توجهی از آنها طرفداران بازی‌های ویدئویی هستند، می‌تواند در این بخش حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

دکتر ریچارد مارکس، رییس بخش پلی‌استیشن وی‌آر، در کنفرانس Vision Summit که اخیرا در لوس آنجلس برگزار شد، درباره‌ی ورود سونی به حوزه‌ی واقعیت مجازی و اهمیت این موضوع برای سایر سازندگان توضیح داد. مارکس که پس از نماینده‌ی شرکت گوگل و قبل از آکیولس وی‌آر (سازنده‌ی هدست آکیولس ریفت) و کمپانی ولو صحبت می‌کرد، گفت با توجه به اینکه کنسول پلی‌استیشن 4 بیش از ۳۶ میلیون دستگاه فروخته است، سونی می‌تواند در بازار واقعیت مجازی یک شروع قدرتمندتر را نسبت به سایر شرکت‌ها تجربه کند. او همچنین تاکید کرد که تمام صاحبان پلی‌استیشن 4 به هدست پلی‌استیشن وی‌آر علاقه‌مند و منتظر آن هستند.

از آنجایی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند آکیولس وی‌آر طی ۱۲ ماه اول پس از انتشار هدست واقعیت مجازی‌اش حدود ۱ میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند، شرکت سونی معتقد است که عملکرد بسیار بهتری در این زمینه خواهد داشت. اگر اینگونه باشد، استودیوهای سازنده‌ی برنامه و بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی، به پلی‌استیشن وی‌آر بیش از سایر هدست‌ها (مثل آکیولس ریفت یا اچ‌تی‌سی وایو) تمایل و علاقه‌ نشان خواهند داد.

PlayStation-VR-45345

هنوز سونی قیمت پلی‌استیشن وی‌آر را اعلام نکرده و شرکت‌های اچ‌تی‌سی و ولو نیز قیمتی برای هدست وایو در نظر نگرفته‌اند، اما آکیولس ریفت با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه خواهد شد. در ضمن رایانه‌هایی که توانایی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را داشته باشند بسیار گران خواهند بود. طبق یک نظرسنجی که به وسیله‌ی شبکه‌ی استیم انجام شد، تنها ۵ میلیون نفر هستند که کارت‌های گرافیک مناسب برای اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های واقعیت مجازی دارند. این موضوع یک مزیت کاملا آشکار برای سونی محسوب می‌شود، چون ۳۶ میلیون بازیکنی که پلی‌استیشن 4 دارند، بدون هیچ هزینه‌ی اضافی (برای خرید کارت گرافیک و ارتقای سیستم) می‌توانند هدست پلی‌استیشن وی‌آر را تهیه کنند و خیلی راحت‌تر از سایر افراد بازی‌های واقعیت مجازی را تجربه نمایند.

البته همان طور که سونی به عنوان یک شرکت کنسول‌ساز رقیبان سرسختی مثل مایکروسافت و نینتندو دارد، در زمینه‌ی فناوری واقعیت مجازی هم شرکت‌های بزرگی فعالیت می‌کنند که حتی یک لحظه بی‌کار ننشسته‌اند. برای مثال شرکت گوگل در کنفرانس Vision Summit اعلام کرد که تا کنون ۵ میلیون نسخه از هدست مقوایی خود (Google Cardboard) را به فروش رسانده است. ولو و اچ‌تی‌سی هم با اینکه هنوز فروش هدست وایو را آغاز نکرده‌اند، اما در این کنفرانس نسخه‌ای از آن را در اختیار اکثر استودیو‌های سازنده قرار دادند که این کار می‌تواند منجر به افزایش تعداد برنامه‌ها و بازی‌های وایو در آینده شود.

اخیرا در خبرها داشتیم که سونی قصد دارد هدست پلی‌استیشن وی‌آر را حدود دو ماه دیگر عرضه کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که قیمت این هدست حدود ۳۰۰ دلار باشد که البته فعلا همه چیز در حد شایعه است.

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده