نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

ممانعت کمپانی اپل از انتشار بازی The Binding of Isaac به دلیل خشونت علیه کودکان

در حالی که چندی پیش سازندگان بازی The Binding of Isaac از احتمال عرضه نسخه iOS بازی خبر دادند، به نظر می‌رسد که مانع اصلی در مقابل رخ دادن این اتفاق سیاست‌های کمپانی اپل باشد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

تایرون رودریگز، رییس کمپانی نیکالیس است که وظیفه انتشار بازی The Binding of Isaac: Rebirth را بر عهده داشته است؛ وی چندی پیش با انتشار تصویری در توییتر شخصی خود که این بازی را بر روی گوشی آیفون نشان می‌داد، از احتمال بالای عرضه این اثر برای سیستم‌عامل iOS خبر داد. با این حال به نظر می‌رسد که این کمپانی کار توسعه این نسخه از بازی را کاملا تمام کرده و قصد داشته تا آن را از طریق فروشگاه رسمی اپل عرضه کند که این عمل به دلیل مخالفت اپل صورت نگرفته است. رودریگز با ذکر این موضوع در حساب توییتر خود تصویری از متن دلیل مخالفت اپل با انتشار بازی هم منتشر کرده که به شرح زیر است:

برنامه/بازی شما شامل محتویاتی است که به نوعی خشونت علیه کودکان به حساب می‌آید و این امر مغایر با قوانین فروشگاه اپل است و ما اجازه انتشار آن را نمی‌دهیم.

داستان بازی The Binding of Isaac در مورد پسر بچه‌ای است که از دست مادرش به زیرزمین مملو از موجودات اهریمنی خانه‌اش پناه برده و حال باید با این دشمنان برای زنده ماندن مبارزه کند. این اثر پلتفرمر و دشوار ساخته ادموند مک‌میلان است که پیش‌تر با عرضه Super Meat Boy هم نشان داده که ترسی از نشان دادن تکه پاره شدن شخصیت اصلی بازی‌هایش ندارد. ولی به نظر می‌رسد که این عامل محبوبیت The Binding of Isaac به مذاق کمپانی اپل خوش نیامده و در نتیجه فعلا انتشار بازی برای iOS منتفی است.

به نظر شما اپل اقدام درستی انجام داده یا خیر؟

منبع: Euro Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده