نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

شایعه: عرضه ی یک بازی با گرافیک بالا پلی استیشن 4 برای کنسول نینتندو NX

در حالی که هنوز کنسول مرموز Nintendo NX که در سکوت خبری به سر می برد عرضه نشده است، شایعات خبر از عرضه‌ی یکی از بازی های کنسول نسل هشتمی سونی، که به توان پردازش گرافیکی بالایی هم احتیاج دارد، برای این کنسول ژاپنی می دهند. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

بر اساس یک گزارش، ممکن است یکی از بازی های کنسول پلی استیشن 4 سونی بر روی کنسول در سایه ی شرکت نینتندو یعنی NX پورت شود. هنوز مشخص نیست که این بازی کدام یک از عناوین خواهد بود اما طبق شنیده ها، این بازی دارای گرافیک بالایی است و کنسول NX توانایی سخت افزاری لازم برای اجرای آن را دارد.

همچنین طبق اخبار غیر موثق، کیت توسعه کنسول نینتندو پیش از این در اختیار توسعه دهندگان third party برجسته‌ای قرار گرفته است و آنها هم اکنون مشغول ساخت بازی برای این کنسول هستند. توسعه دهندگان منتخب معمولا مدت‌ها قبل از عرضه یک کنسول، کیت توسعه آن را دریافت می‌کنند و بازی‌هایی که توسط سایر توسعه دهندگان برای عرضه در روز انتشار کنسول ساخته می‌شود، به دلیل عدم دسترسی به کیت توسعه، ممکن است به تاریخ انتشار نرسد.

nintendo-nx-marioبه این نکته هم باید اشاره کرد که آن سازنده‌ای که قرار است بازی پلی‌استیشن 4 خود را، که گرافیک بالایی هم دارد، برای کنسول NX عرضه کند هنوز کیت توسعه آن را دریافت نکرده است و اطلاعاتی هم از جزئیات آن ندارد. اما به نظر می رسد که شرکت نینتندو این توسعه دهنده را از زمانی که می تواند یک کیت را برای استودیوی خودش سفارش دهد آگاه کرده است.

نکته ی جالب دیگر این که این سازنده اعلام کرده است که NX حدودا اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. البته این موضوع بر اساس شایعات و اطلاعات فراوانی که تا کنون منتشر شده، یکی از محتمل‌ترین فرض ها برای زمان عرضه ی این کنسول است. خود شرکت نینتندو هنوز سکوت اختیار کرده و در این خصوص صحبتی نکرده است.

هنوز نام این استودیو مشخص نیست اما چیزی که واضح است این توسعه دهنده قطعا یک شرکت ثانویه خواهد بود. اسمی هم از بازی پلی‌استیشن 4 ای هم که قرار است برای کنسول NX منتشر شود برده نشده است و این بازی می تواند Hellblade یا هر پروژه ی اعلام نشده دیگری باشد.

این اطلاعات قطعا نکات جالبی را در خود دارد اما با توجه به اینکه هنوز شایعه هستند باید جانب احتیاط را در نظر دادن رعایت کرد. پیش از این اعلام شده بود نینتندو NX در دو واحد جداگانه ارائه می‌شود و عرضه واحد قابل حمل آن در آینده نزدیک خواهد بود. همچنین این کنسول با یک بازی Smash Bros منتشر خواهد شد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده