نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

هفته نامه: قسمت ۵۳ – از تریلر و اطلاعات جدید Mirror’s Edge: Catalyst تا اعلام تاریخ انتشار DOOM

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

کم‌کم به روزهای شلوغ صنعت گیم نزدیک می‌شویم. بازی‌های بسیار بزرگی در راه هستند و روند انتشار این بازی‌ها، از یکی دو هفته‌ی دیگر آغاز شده و تا اواخر بهار سال آینده ادامه خواهد داشت. به زودی بازی‌های بزرگی مانند Street Fighter V، The Division، Far  Cry: Primal و اپیزود اول Hitman  را پیش رو خواهیم داشت. و اما این روزها کدام بازی بیشتر از همه در کانون توجهات قرار گرفته است؟ چهارمین هفته سال ۲۰۱۶ در حالی به پایان رسید که بالاخره روند صدرنشینی بازی Call of Duty Black Ops 3 در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان قطع شد و بازی Lego Marvel Avenger  در یک اتفاق غیر منتظره در هفته اول انتشارش توانست مکان اول این جدول را از آن خود کند. Lego Marvel Avengers، تبدیل به هشتمین بازی از مجموعه لگو شد که تا به حال توانسته صدر جدول را از آن خود بکند.

1

بازی قبلی مجموعه لگو مارول، در هفته چهل و ششم سال ۲۰۱۳ و با نام Lego Marvel Super Heroes منتشر شده بود که در آن زمان باز هم رقیب اصلی آن بازی، بازی دیگر مجموعه ندای وظیفه یعنی Call of Duty Ghosts بود با این تفاوت که در آن سال، بازی لگویی مجموعه مارول نتوانست مکان اول جدول را از‌ آن خود بکند. اتفاق جالب این هفته، این بود که بازی Black Ops 3 با ۵۴ درصد افزایش فروش روبه‌رو شده بود اما باز هم عملکرد خوب Lego Marvel Avengers باعث شد که این بازی به مکان دوم سقوط کند. در میانه جدول و از مکان سوم تا هفتم، ما تغییر چندان زیادی را نسبت به هفته قبل شاهد نیستیم. FIFA 16، شبیه‌ساز جدید فوتبال بخش ورزشی الکترونیک آرتز، با ۴ درصد افت فروش، یک پله سقوط کرد و در مکان سوم قرار گرفت. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege، شوتر تاکتیکال جدید یوبی‌سافت (با ۷ درصد افت فروش)‌ و Star Wars Battlefront (با ۹ درصد افت فروش)، دو بازی‌ای بودند که جایگاه‌شان نسبت به هفته قبل تغییری نکرد. این دو بازی به مانند هفته گذشته،‌ به ترتیب در مکان‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. بازی همیشگی یکی دو سال اخیر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان یعنی Grand Theft Auto 5 با ۱۷ درصد افت فروش و سه پله سقوط، به مکان ششم دست یافت و Just Cause 3، ساخته جدید استودیو آوالانچ، با ۲۳ درصد افزایش فروش، یک پله صعود کرد و به مکان هفتم رسید.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

عرضه نسخه آزمایشی بازی The Division فرصتی فراهم کرده تا نسخه‌های مختلف آن بررسی شوند و در یکی از همین بررسی‌ها، سایت یوروگیمر نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 را از نظر عملکرد با هم مقایسه کرده است.  جالب است که هر دو نسخه به خوبی نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را حفظ می‌کنند و مخصوصا در پلی‌استیشن 4 هرگز شاهد افت فریم نیستیم. البته این به معنی ضعف کنسول مایکروسافت نیست و این نسخه فقط در قسمت درب ورودی بیمارستان منهتن کمی افت فریم نامحسوس دارد و تعداد فریم به ۲۸ در ثانیه می‌رسد و در بقیه قسمت‌ها همواره روی ۳۰ فریم ثابت است. واقعیت این است که بازی The Division به بهترین شکل ممکن برای کنسول‌ها بهینه شده است و تفاوت خیلی زیادی هم بین دو نسخه وجود ندارد که به تجربه لذت‌بخش از این اثر یوبی‌سافت خدشه وارد کند. البته در کنار نسخه‌های کنسولی، نسخه پی‌سی بازی از ویژگی‌های مخصوص کمپانی انویدیا مثل +PCSS و +HBAO استفاده خواهد کرد و میدان دید (Draw Distance) وسیع‌تری هم خواهد داشت.

2

گزارش‌های ارائه شده از نسخه بتا بازی The Division، نشان می‌دهند که نسخه‌های کنسولی این اثر هم دارای یک بخش تنظیمات گرافیکی هستند که با دستکاری آن می‌توان جزئیات بیشتری از بازی دریافت کرد. جالب است بدانید که پیش از این فقط در بازی Project Cars تنظیمات گرافیکی مشابهی را دیده بودیم که به گیمر اجازه می‌داد تا افکت‌های مختلفی را بر حسب سلیقه خود برای تصویر استفاده کند. این بازی در تاریخ ۱۸ اسفند ۹۴ منتشر خواهد شد.

بر اساس اعلام سازنده Fable Legends یعنی استودیو لاین‌هد این بازی بر روی رابط دایرکت‌ایکس ۱۲ حدودا ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به دایرکس ۱۱ خواهد داشت. استوارت وایت کارگردان استودیو لاین‌هد در مصاحبه‌ایی با Bidness ETC در مورد عملکرد بازی بر روی دایرکت‌ایکس ۱۲ اعلام کرد که این نسخه با بهینه‌سازی بسیار زیاد در طراحی بر روی این API تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به دایرکس ۱۱ خواهد داشت. وایت در مورد تاثیر دایرکت‌ایکس ۱۲ بر نسخه ایکس‌باکس وان این بازی گفت برخلاف نسخه رایانه‌های شخصی در ایکس‌باکس وان نباید انتظار افزایش فریم را داشته باشید بلکه بهبود عملکرد در قالب افزایش کیفیت بافت‌ها و رندر تصویر در رزولوشن بالاتر نمایان خواهد شد.

کمپانی دیپ‌ سیلور سازنده Homefront: The Revolution یک حالت جدید به گیم‌پلی بخش چند‌نفره بازی افزوده است که Resistance Mode نام دارد:

|

این ویدیو از مرحله اینفیلتریشن تهیه شده است که در آن بازیکنان باید به پایگاه‌های مرزی دشمن حمله کنند و پول و مهمات  آنان را به سرقت ببرند و کامیون‌های دزدیده شده را تا پایگاه اسکورت کنند.  در خبر دیگر متوجه این موضوع شدیم که بازی دارای سیستم پرداخت و خرید درون برنامه‌ای خواهد بود، اما بر طبق گفته سازندگان حداقل تا یک سال پس از انتشار بازی، محتوای رایگان عرضه خواهد شد.

Homefront: The Revolution در تاریخ ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) در ایالات متحده و ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) در بریتانیا و بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

هاجیمه تاباتا، کارگردان Final Fantasy XV در جریان استریم زنده Active Time Report شرکت اسکوئر انیکس جزئیات بیشتری را در رابطه با رویداد پیشِ روی Final Fantasy XV بیان کرد. به این ترتیب در نهایت به زودی اسکوئر انیکس در تاریخ ۳۰ مارس (۱۱ فروردین ۱۳۹۵) رسما زمان عرضه بازی Final Fantasy XV را اعلام خواهد کرد. به گفته‌ی هاجیمه تاباتا، رویداد «Uncovered: Final Fantasy XV» تنها در رابطه با اعلام زمان عرضه بازی نخواهد بود. سوپرایز‌های جدید و اعلان‌های بزرگ در کنار اطلاعات بیشتر از دمو قابل بازی فناوری جدید، با شخصیت ناکتیس جوان از جمله برنامه‌های این رویداد خواهند بود.

Star Citizen، ساخته‌ی استودیوی کلاود ایمپریوم به مدت یک هفته برای علاقمندان به صورت رایگان در دسترس خواهد بود. اگر وقت آزاد دارید این فرصت خوبی برای تجربه این بازی است. درصورتی که شما نیز قصد تجربه این بازی را دارید از هم‌اکنون تا روز جمعه ۵ فوریه (۱۶ بهمن) می‌توانید وارد بازی شوید. از طریق وب‌سایت اصلی می‌توانید به جزئیات ثبت نام دسترسی داشته باشید. اگر حتی از جمله طرفداران شبیه‌ساز فضایی نیستید نیز تجربه Star Citizen ارزشمند خواهد بود. Star Citizen تا کنون موفق به جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایگذاری عمومی شده است. در این بازی ستاره‌هایی ماند مارک همیل حضور دارند.

بازی The Witness جدید‌ترین اثر جاناتان بلو است که چندی پیش عرضه شده و توانسته در یک هفته، بازی پیشین این بازیساز یعنی Braid را از لحاظ فروش پشت سر بگذارد. البته در این بین باید به چند نکته توجه داشت؛ یک این که Braid تنها ۱۵ دلار قیمت داشت و The Witness قیمتی معادل ۴۰ دلار دارد که البته اثر جدید بلو از لحاظ تعدادی هم بیش‌تر از Braid در بازه زمانی یکسان فروش داشته است. به‌علاوه Braid ابتدا فقط به شکل انحصاری برای ایکس‌باکس 360 عرضه شده بود و The Witness در حال حاضر بر روی دو پلتفرم در دسترس است که همین مساله مقایسه تعدادی آن‌ها را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به هر حال The Witness فعلا برای پلی‌استیشن 4و پی‌سی در دسترس است و در آینده برای iOS و احتمالا ایکس‌باکس وان هم عرضه خواهد شد که همین مساله می‌تواند فروش بیشتر این بازی را هم در پی داشته باشد.

کمپانی راک‌استار به تازگی با انتشار یک بروزرسانی، حالت جدیدی را به بخش چندنفره‌ی بازی Grand Theft Auto V یعنی GTA Online اضافه کرده است. این حالت جدید که DropZone نامیده می‌شود به بخش Adversary اضافه شده است و در آن تیم‌های مختلف از چتربازان پس از پرش از هلیکوپترها، برای تصرف یک ناحیه از نقشه با هم به رقابت می‌پردازند. راک‌استار تاکید کرده که بازیکن‌ها در این بخش نمی‌توانند به تنهایی کاری از پیش ببرند و حتما باید به صورت تیمی بازی کنند. حالت DropZone از چهار تیم و حداکثر ۱۶ بازیکن پشتیبانی می‌کند. مثل بروزرسانی‌های گذشته که به وسیله‌ی راک‌استار عرضه شده‌اند، این آپدیت جدید نیز با افزایش ارزش پول‌های داخل بازی و همچنین تخفیف‌های مختلف همراه است که اطلاعات بیشتر در این باره به زودی منتشر می‌شود.

همچنین کمپانی تیک تو اینتراکتیو، گزارش درآمد سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ خود را اعلام کرد که در این گزارش، مشخص شد بازی Grand Theft Auto 5، از زمان انتشارش تا به حال موفق شده بیش از ۶۰ میلیون نسخه به فروش برساند. این مسئله به این معنی است که بازی به طور میانگین از تابستان، توانسته ماهی یک میلیون نسخه به فروش برساند. این آمار فروش مربوط به تمام پلتفرم‌هایی است که بازی برای آنها منتشر شده است. بازی GTA 5، ابتدا برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد و سپس برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی عرضه شد. در گزارش مالی که در تابستان سال گذشته منتشر شده بود، تیک تو اعلام کرده بود که فروش کلی بازی‌های مجموعه Grand Theft Auto تا به حال به ۲۲۰ میلیون نسخه رسیده است.

در حالی که شایعات زیادی در مورد کنسول NX نینتندو وجود دارد، اخیرا سایت وال استریت جورنال تایید کرده که این کنسول در دو واحد جداگانه عرضه می‌شود که بخش قابل حمل آن در آینده نزدیک در دسترس خواهد بودنینتندو قصد دارد تا با کنسول NX مجددا با قدرت وارد بازار کنسول‌ها شود. چندی پیش مدیر عامل کمپانی کوئی تکمو اعلام کرده بود که NX یک کنسول خانگی است. به‌علاوه فروشگاه گیم‌استاپ هم چندی پیش اعلام کرد که این کنسول به احتمال خیلی زیاد در ۱۲ ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد که محصول جدید نینتندو، نه فقط یک کنسول بلکه ترکیبی از کنسول خانگی و دستی خواهد بود که به صورت جداگانه و ترکیبی قابل استفاده خواهند بود.

3

زمان زیادی تا انتشار بازی Street Fighter V باقی نمانده و به نظر می‌رسد که کپ‌کام، سازنده و ناشر بازی، از الان به فکر محتویات آینده بازی است و قصد دارد شش تا هفت سال از این بازی پشتیبانی کند.  Street Fighter IV یکی از بهترین نسخه‌های سری Street Fighter بود و چندین سال توانست آن حس تازگی اولیه را حفظ کند که یکی از دلایل این امر انتشار محتویات جذاب برای آن بود. ولی دیگر به نظر می‌رسد که دوران این بازی به پایان رسیده باشد و حتی امسال در بین بازی‌های حاضر در رقابت‌های مشهور بازی‌های مبارزه‌ای EVO 2016 هم دیگر شاهد این اثر نخواهیم بود و نسخه پنجم جایگزین آن خواهد شد.

یوشینوری اونو، تهیه‌کننده‌ی بازی Street Fighter V، اعلام کرد که کپ‌کام تلاش زیادی انجام داده تا داستانی جذاب برای این بازی طراحی کند. او همچنین معتقد است که طرفداران از نتیجه‌ی زحمات تیم سازنده‌ی بازی ناامید نخواهند شد. اونو در مصاحبه با وبسایت VentureBeat گفت استقبال از کمیک‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی نظیر Street Fighter: Assassin’s Fist نشان می‌دهد که طرفداران با چه شور و شوقی داستان مجموعه‌ی Street Fighter را دنبال می‌کنند. سازندگان Street Fighter V با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین با توجه به کاری که استودیوی ندررلم در مورد مجموعه‌ی Mortal Kombat انجام داد، تصمیم گرفتند که یک تجربه‌ی داستانی کامل را برای بازیکن‌ها رقم بزنند.

با وجود گذشت حدود یک سال‌و نیم از عرضه‌ی دموی بازی لغو شده‌ی Silent Hills، هنوز هم افسوس طرفداران سبک ترس و بقا از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. یکی از سازندگان بازی ترسناک Layers of Fear درباره‌ی ساخته‌ی کوجیما صحبت هایی کرده است. این بازی منبع الهام بازی ترسناک دیگری به نام Layers of Fear شد که نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد. این بازی مشابه شاهکارکوجیما بود اما وجه تمایز آن را استفاده ی هنرمندانه از اِلِمان‌های ترس روانی به جای صحنه‌های ترسناک ناگهانی می‌توان دانست. یکی از سازندگان این بازی اخیرا درباره‌ی بازی Silent Hills صحبت‌هایی کرده و با افسوس طرفداران هم نوا شده است. به عقیده‌‌یرافائل باسای، عضو تیم سازنده‌ی Layers of Fear در استودیو بلوبِر، Silent Hills می‌توانسته یک بازی ساختارشکن باشد.

جالب است بدانید که جلسه این ماه اجلاس D.I.C.E شاهد حضور دو کارگردان مشهور دنیای بازی‌های ویدیویی و صنعت سینما بود. گیلرمو دل‌تورو کارگردان مشهور هالیوود همراه با هیدئو کوجیما کارگردان باسابقه بازی‌های ویدیویی با هدف «یادآوری برخی از بهترین خاطرات دوران کاری و لحظات محوری از آثار یکدیگر که به عنوان منبع الهام در یاد و خاطره‌ها باقی مانده‌اند» در این اجلاس با یکدیگر جلسه‌ای مشترک برگزار کردند. این جلسه بعد از ظهر روز پنجشنبه (۱۵ بهمن) برگزار شد و هیدئو کوجیما در همین روز به عضویت تالار مشاهیر AIAS (آکادمی علوم و هنرهای تعاملی) نیز در‌آمد.

بتسدا سال گذشته برای اولین بار کنفرانس اختصاصی خود را در نمایشگاه E3 برگزار کرد و این مراسم آن قدر بی‌نظیر بود که عملا جانی دوباره به نمایشگاه‌های E3 داد. حال این کمپانی بازیسازی بزرگ حضور در E3 2016 را هم تایید کرده است. بر اساس اعلام رسمی بتسدا، کنفرانس این کمپانی ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد. بازی‌هایی که انتظار می‌رود در کنفرانس بتسدا حضور داشته باشند Doom، Dishonored 2 و BattleCry هستند و شاید هم مثل سال گذشته شاهد شگفتی و رونمایی از IP‌های جدید باشیم.

طرفداران بازی شبیه‌ساز رانندگی Forza Motorsport 6 به احتمال خیلی زیاد در آینده‌ای نزدیک، یک بسته‌الحاقی جدید با نام Porsche دریافت خواهند کرد. فروشگاه معتبر و مشهور آمازون یک بسته‌الحاقی جدید را برای این بازی لیست کرده است که «پورشه» نام دارد و بر اساس توضیحات ارائه شده، یکی از بزرگ‌ترین بسته‌های الحاقی بازی خواهد بود. با استفاده از بسته‌الحاقی پورشه بازی Forza Motorsport 6 می‌توانید گذشته، حال و آینده این کمپانی خودروسازی را تجربه کنید. این DLC شامل یک کمپین کامل خواهد بود که تاریخچه پورشه را به وسیله آن مرور خواهید کرد و در مجموعه ۴۸ رویداد در آن حضور خواهند داشت که از تمامی خودرو‌های پورشه در آن‌ها استفاده شده است.

کمپانی یوبی‌سافت بازی موبایل Assassin’s Creed Identity را در سال ۲۰۱۴ معرفی و حتی در اپ استور کشور‌های نیوزلند و استرالیا عرضه کرد. حال با گذشت دو سال نسخه نهایی این بازی در ماه اسفند سال جاری عرضه خواهد شد:

|

گیمر‌ها در بازی Assassin’s Creed Identity می‌توانند اساسین خود را به دلخواه بسازند که در این بین امکان انتخاب از بین ۴ کلاس Berserker, Shadow Blade, Trickster و Thief وجود خواهد داشت و وارد بخش داستانی بازی شوند که ماموریت‌های زیادی در مناطق مختلف ایتالیا از جمله رُم انتظار آن‌ها را می‌کشد. نسخه اولیه بازی که به آن اشاره کرده بودیم به شکل رایگان با خرید‌های درون برنامه‌ای عرضه شده بود که نسخه اخیرا معرفی شده این گونه نیست و ۵ دلار قیمت دارد.

در چند وقت اخیر شایعات مختلفی در مورد قیمت هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR منتشر شده است که ارقامی مثل ۸۰۰ تا ۴۰۰ دلار را برای آن اعلام کرده‌اند. ولی حال یک منبع نسبتا موثق اعلام کرده که قیمت این هدست ۳۰۰ دلار خواهد بود. اخیرا یکی از نمایندگان سونی به شکلی غیر‌رسمی توضیحات جدیدی در مورد قیمت این هدست واقعیت مجازی ارائه کرده است. بر اساس توضیحات این نماینده، پلی‌استیشن VR در دو نسخه عرضه خواهد شد که به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. البته هدست‌های عرضه شد در این دو نسخه هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت و تنها دلیل اختلاف ۱۰۰ دلار وجود یا عدم وجود کنترلر پلی‌استیشن Move و دوربین پلی‌استیشن 4 است.

آٰرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت و پلتفرم ایکس‌باکس، درباره‌ی تاخیر در زمان انتشار بازی Scalebound تا سال ۲۰۱۷ توضیحاتی داده است. ماه گذشته استودیوی پلاتینوم گیمز اعلام کرد که بازی انحصاری‌اش برای کنسول ایکس‌باکس وان یعنی Scalebound با تاخیر مواجه شده و به جای اواخر ۲۰۱۶، در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. اکنون گرینبرگ در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN انجام داد، گفت که برای Scalebound واقعا مشکل است بتواند در تعطیلات پایان سال ۲۰۱۶ در میان بازی‌های بزرگ مایکروسافت و همچنین سایر بازی‌های چندپلتفرمی که به وسیله‌ی ناشران دیگر منتشر می‌شوند، به خوبی بدرخشد. گرینبرگ در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که Scalebound یک بازی «ابر آرمانی» است و صرف زمان بیشتر برای توسعه‌ی آن باعث می‌شود تا در موقع انتشار (سال ۲۰۱۷) موفقیت بیشتری را تجربه کند.

در حدود دو ماه قبل اعلام شد که استودیو فانکام با همکاری کمپانی کونان پراپِرتیز، مالک حق امتیاز برند کونان، در حال ساخت سه‌گانه این شخصیت است. حال اولین قسمت این مجموعه با نام Conan Exiles معرفی شده است:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

با استناد به تاریخ منتشر شده در وبسایت Conan Exiles، این بازی در تابستان امسال از طریق برنامه Early Access در دسترس کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد. نسخه نهایی این بازی علاوه بر رایانه‌های شخصی بر روی کنسول‌ها نیز عرضه می‌شود.

سالهاست که طرفداران بازی Alan Wake منتظر ساخت قسمت جدید این شاهکار هستند، اما با این وجود هنوز اطلاعاتی درباره‌ی زمان ساخت قسمت جدید منتشر نشده است. سَم لِیک، مدیر نوآوری استودیو رِمِدی، در مصاحبه‌ای دلیل این موضوع را ایده پردازی بهتر برای قسمت جدید عنوان کرده است. او اعلام کرد که برای ساخت Alan Wake 2‌ نیاز به وقت بیشتر و پیدا کردن ایده‌های بهتری دارد. آنچه که از صحبت‌های سَم لِیک پیداست و با توجه به سابقه‌ی این استودیو در به درازا کشیدن فرآیند ساخت قسمت اول، شاید سالها تا عرضه‌ی Alan Wake 2 فاصله داشته باشیم، اما شاید بد نباشد سری به بازی دیگر این استودیو به نام Quantum Brake که قرار است در تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین ۱۳۹۵) به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شود بزنیم. دیدن طرح‌های مفهومی بازی Alan Wake 2 هم شاید بتواند تصور بهتری از نسخه‎‌ی جدید به ما بدهد.

نسخه‌ی سوم بازی Max Payne 3 برخلاف دو قسمت قبلش توسط رمدی ساخته نشد، بلکه راک‌استار وظیفه ساخت آن را برعهده گرفت. پس از سال‌ها، سم‌ لیک خالق اصلی سری مکس‌ پین در جریان سخنرانی خود در نشست علم و صنایع پاریس، صحبت‌هایی در مورد ایده‌های اولیه رمدی برای مکس‌ پین ۳ مطرح کرد. سم لیک در سخنرانی خود به دورانی اشاره کرد که راک‌استار مشغول ساخت بازی بود ولی در حین عملیات ساخت و توسعه، کارهای خود را با تیم رمدی به اشتراک می‌گذاشتند تا بازخورد آنها را دریافت کنند. لیک از ساخته‌ی راک‌استار حمایت و آن را بسیار خوب دانست چون احساس می‌کند راک‌استار به خوبی توانسته روح و استایل خاص خود را به دنیای مکس‌ پین انتقال دهد. این مسئله باعث خوشحالی و خرسندی لیک بوده است.

در حالی که فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر‌می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) چندی است اکران شده و رکورد‌های مختلفی را هم شکسته است، طرفداران این سری قادر خواهند بود تا وقایع این فیلم را در قالب یک بازی از سری Lego هم تجربه کنند:

|

استودیو تی‌تی گیمز اولین بار در سال ۲۰۰۵ شروع به ساخت بازی‌های لگو از سری استار وارز کرد و حال این استودیو که تحت مالکیت کمپانی برادران وارنر است، ساخت نسخه لِگو جدید‌ترین فیلم این سری را هم با نام Lego Star Wars: The Force Awakens تایید کرده که قرار است در تاریخ ۸ تیر ۹۵ برای ایکس‌باکس 360،ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، Wii U، 3DS و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شود.

Rainbow Six Siege دهم آذر عرضه شد و اکنون پس از ۲ ماه بسته الحاقی جدیدی برای آن عرضه شده است. بسته‌الحاقی جدید Black Ice نام دارد. این بسته جدید شامل ویژگی‌ها و محتویات جدیدی از جمله نقشه‌‌ایی به نام Yacht، دو کاراکتر جدید، پوسته‌های جدیدی برای سلاح‌ها، آیتم‌های تاکتیکی جدید و تله‌ایی با نام Leg trap می‌شود. کاراکتر‌ها و پوسته‌های جدید با اعتبار بدست‌ آمده از بازی یا پول واقعی قابل خرید هستند اما نقشه Yacht و سایر ویژگی‌ها به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. علاوه بر‌این‌ها با این بسته الحاقی دوربینِ بیننده یا Spectator نیز به همه پلتفرم‌ها افزوده شده است.

بازی Rocket League که بهترین بازی مستقل سال هم لقب گرفت، یکی از آثار خوش ساخت سال گذشته بود. سرانجام تاریخ عرضه‌ی این بازی برای کنسول ایکس باکس‌وان اعلام شده است و کاربران کنسول مایکروسافت تا کمتر از دو هفته‌ی دیگر می‌توانند آن را بازی کنند. از جمله ویژگی‌های متمایز و منحصر به فرد نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی Rocket League می‌توان به پوسته‌های کاملا جدید که در نسخه‌های پی‌سی و پلی‌استیشن‌4 نبودند و ماشین‌هایی با تم بازی Halo و Gears of War و سایر ویژگی‌های خاص اشاره کرد.

4

بلاگ رسمی پلی‌استیشن با انتشار ویدیویی از باندل مخصوص پلی‌استیشن 4 بازی Uncharted 4: A Thief’s End که به رنگ آبی – خاکستری است رونمایی کرد. بازی بسیار مورد انتظار Uncharted 4: A Thief’s End در تاریخ ۲۶ آوریل سال ۲۰۱۶ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) منتشر خواهد شد و قرار است پرونده نیتن دریک، پروتاگونیست محبوب و معروف سونی، با این بازی بسته شود. علاوه بر یک کنسول ۵۰۰ گیگابایتی به رنگ بسیار زیبای آبی‌ – خاکستری که برروی آن طرحی از نیتن دریک ثبت شده است، یک کنترلر دوال‌شاک ۴ نیز به همان رنگ به علاوه یک کپی از بازی Uncharted 4 در این باندل وجود دارد.

کمپانی بتسدا، ناشر بازی Doom، ضمن انتشار یک تریلر جدید از بازی، تاریخ انتشار آن را رسما اعلام کرد. بر این اساس، بازیکن‌ها می‌توانند در اردیبهشت‌ماه ۹۵ این بازی را تجربه کنند:

|

پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال از عرضه بازی Doom 3، استودیو بازیسازی اید سافت‌ور با همکاری بتسدا قصد دارند تا نسخه جدید این مجموعه خاطره‌انگیز را عرضه کنند و گیمر‌ها را مجددا به دل یک دنیای جهنمی مملو از نیرو‌های اهریمنی ببرند. حال سازندگان بازی تصمیم گرفتند تا بالاخره شایعات مربوط به تاریخ انتشار این بازی را تمام کرده و تاریخ رسمی عرضه آن را اعلام کنند. به این ترتیب بازی Doom در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۹۵ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

تعدادی از اعضای سابق کمپانی مشهور بلیزارد گرد هم آمده و یک استودیو بازیسازی جدید با نام کولاید اینترتینمنت تاسیس کرده‌اند که در اولین اقدام یک بازی ترسناک و اپیزودیک با نام Broken خواهد ساخت. آن‌ها بازی خود را یک اکشن ماجراجویی داستان محور معرفی کرده‌اند که در ساخت آن از بازی‌های بزرگی مثل The Walking Dead، The Last of US و Half-Life الهام گرفته شده است. پروژه کیک‌استارتر این بازی با هدف جمع‌آوری ۲۷۵ هزار دلار آغاز شده است. Broken فعلا برای انتشار در تاریخ نامعلومی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک در نظر گرفته شده که در صورت جمع‌آوری بودجه بیشتر، برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و حتی گوشی‌های موبایل iOS و اندروید نیز توسعه خواهد یافت.

همزمان با اعلام جزییاتی از نسخه ی آزمایشی بازی Mirror’s Edge: Catalyst، یک تریلر بسیار جذاب نیز از این بازی منتشر شد:

دانلود تریلر با کیفیت 720p |

اگر به تجربه‌ی Mirror’s Edge: Catalyst قبل از انتشار رسمی آن علاقه دارید، و اگر قصد دارید تیم سازنده را در یافتن باگ‌ها و مشکلات فنی بازی یاری کنید، فرصت خوبی پیش روی شماست. الکترونیک آرتز علاقه‌مندان را به انجام نسخه‌ی آزمایشی بازی دعوت کرده است و شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی بازی، اقدام به ثبت نام جهت دریافت آن کنید. Mirror’s Edge Catalyst ریبوت بازی Mirror’s Edge محصول سال ۲۰۰۸ است. این محصول مشترک کمپانی الکترونیک آرتز واستودیو دایس در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۱۶ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصیمنتشر می‌شود. این هفته همچنین کارگردان هنری بازی، در مورد نحوه طراحی سیستم حرکتی بازی توضیحاتی داد.

بازی معمایی Unravel بدون شک یکی از دوست داشتنی‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ است. به تازگی نسخه‌ی آزمایشی و محدود این بازی به صورت رایگان بر روی سرویس EA Access قرار داده شده است تا گیمر‌ها بتوانند پیش از عرضه ی نسخه‌ی کامل با محیط این بازی بیشتر آشنا شوند. آخرین تریلری که از بازی منتشر شده است دیگر جای هیچ شکی را برایمان باقی نمی‌گذارد که Unravel با یارنی، شخصیت کاموایی‌اش، احتمالا دوست داشتنی‌ترین بازی این فصل خواهد شد. اگر به این بازی علاقه‌مند شده‌اید باید بدانید که نسخه‌ی کامل آن در تاریخ ۲۰ بهمن برای پلتفرم‌های پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی استیشن‌4 عرضه خواهد شد.

5

کمپانی اسکوئر انیکس اطلاعات جدیدی در مورد بازی مورد انتظار و اپیزودیک Hitman منتشر کرده که شامل یک تریلر جدید و خبری خوش برای طرفداران کنسول پلی‌استیشن 4 استهمان طور که پیش‌تر هم اعلام شده بود، دارندگان این کنسول یک هفته زود‌تر از دیگر پلتفرم‌ها به نسخه بتا بازی دسترسی خواهند داشت که در تاریخ ۲۳ بهمن برای کنسول سونی و ۳۰ بهمن برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. خبر بعدی برای دارندگان این کنسول این است که بازی Hitman دارای شش مرحله کاملا انحصاری بر روی پلی‌استیشن 4 خواهد بود که با نام «The Sarajevo Six» عرضه خواهند شد. اسکوئر انیکس پس از کش و قوس‌های فراوان تصمیم گرفت تا نسخه جدید Hitman را به شکلی چند قسمتی عرضه کند که قسمت اول آن ۲۱ اسفند ماه برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه خواهد شد.

نینتندو آبان ماه سال جاری اولین بازی – اپلیکشن موبایل خود را با نام Miitomo معرفی کرد که طبق اعلام جدید این کمپانی از ماه آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.  نینتندو چندی است که تصمیم گرفته با همکاری کمپانی دِنا (DeNA) وارد بازار بازی‌های موبایل شود و در همین راستا هم اولین محصول مشترک خود را با نام Miitomo معرفی کرد که ترکیبی از یک بازی و اپلیکشن است و کاربران می‌توانند با ساخت آواتار دلخواه‌شان، در یک محیط جذاب با دوستان خود تعامل کنند. بازی Miitomo یک اثر رایگان خواهد بود که البته برای دریافت محتویات جذاب آن (که هنوز نوع این محتویات به طور دقیق مشخص نیست) باید از خرید‌های درون برنامه‌ای استفاده کنید. پیش ثبت نام این بازی از تاریخ ۱۸ بهمن آغاز خواهد شد و افرادی که در این زمان ثبت نام کنند، از امتیاز‌های ویژه‌ای در خود بازی و همچنین برنامه کاربری جدید نینتندو یعنی My Nintendo بهره خواهند برد. این برنامه هم در ماه مارس (اسفند ۹۴/فروردین ۹۵) عرضه و جایگزین Club Nintendo خواهد شد.

کمپانی مایکروسافت ویدیو تبلیغاتی جدیدی با نام «Just the Beginning» در مورد کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کرده که نوید یک سال عالی و رویایی را برای این کنسول و طرفدارانش می‌دهد:

|

همان طور که در ویدیو هم مشاهده کردید، ابتدا شاهد نمایشی از آثار عرضه شده در سال ۲۰۱۵ هستیم و پس از آن مایکروسافت تعدادی از بازی‌های سال ۲۰۱۶ را نیز معرفی می‌کند. آثاری بزرگ مثل Quantum Break، ReCore، Sea of Thieves، Halo Wars 2،The Division، Gears of War 4 و Mirror’s Edge: Catalyst که برخی از آن‌ها به شکل انحصاری و برخی نیز مولتی‌پلتفرم برای این کنسول عرضه خواهند شد و البته اثری مثل The Division محتوای الحاقی خود را ابتدا برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد کرد.

همزمان با انتشار بازی Cobalt، بازی جدید استودیو موجانگ، تریلر روز انتشار این بازی شوتر دو بعدی منتشر شد که در آن می‌توانید اکشن سریع و جذاب بازی را مشاهده کنید:

|

مطمئنا شما نیز با دیدن تریلر بالا متوجه می‌شوید که با یک بازی بسیار اعتیادآور و پرسرعت روبه‌رو هستید اما شاید بارزترین نکته بازی، منتشر شدن آن توسط سازنده یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است. Cobalt توسط یک شرکت سوئدی به نام استودیوهای اوکسی گیمز توسعه یافته است. بازی کوبالت هم‌اکنون برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان در دسترس است.

کمپانی AMD از جدید‌ترین فناوری‌های خود در زمینه ساخت پردازنده و مادربرد رونمایی کرده است که در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود. کمپانی بزرگ AMD که یکی از دو قطب اصلی تولید‌کننده پردازنده‌های مرکزی است، نسل جدید مادربرد‌های خود را معرفی کرده که شرکای تجاری اصلی آن همانند ایسوس، گیگابایت و ASRock در حال تولید آن‌ها هستند. این مادربرد‌ها با سوکت‌های +AM3 و +FMS2 ساخته می‌شوند و از جدید‌ترین فناوری‌های ورودی/خروجی (I/O) مثل نسل دوم درگاه USB 3.1 از نوع A و C با پهنای باند حداکثری ۱۰ گیگابایت بر ثانیه و رابط M.2 SATA SSD استفاده می‌کنند.

6

بازی Serious Sam 4 اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد که البته از آن زمان تا به امروز اخبار زیادی در مورد آن منتشر نشده است. با این حال سازندگان بازی اعلام کردند که این اثر لغو نشده و در دست ساخت است. حال به نظر می‌رسد که دقیقا پس از اتمام ساخت The Talos Principle، سازندگان مجددا سراغ Serious Sam 4 رفته‌اند و مراحل ساخت این اثر با جدیت دنبال می‌شود. این مسئله را دیور هانسکی، طراح ارشد بازی و دامیان مراووناک، مدیر بخش بازاریابی استودیو کروتیم در مصاحبه با مجله ریبوت مطرح و اعلام کرده‌اند که موتورگرافیکی بازی در مقایسه با موتور استفاده شده در The Talos Principle ارتقا خیلی زیادی داشته و در نتیجه گرافیک این نسخه از سری Serious Sam حتی از بازی مذکور هم به مراتب زیبا‌تر خواهد بود.  باید در تاریخ نامشخصی منتظر عرضه بازی Serious Sam 4 به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی باشیم.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی و صفحه رسمی زومجی در لاین دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده