نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

بازی Xenonauts 2 ،الهام گرفته از مجموعه XCOM، سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد

بازی Xenonauts که با الهام از بازی XCOM ساخته شده بود، توانست در زمان انتشار خودش به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کند. با انتشار XCOM 2، بسیاری درباره قسمت دوم Xenonauts نیز سوال مطرح کردند. سازنده بازی امروز اعلام کرد که Xenonauts 2 در درست ساخت است و سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

چندی است که بازی XCOM 2 منتشر شده و توانسته با استقبال بسیار خوب بازیکنان و منتقدان روبه‌رو شود. انتشار این بازی باعث شده که بسیاری سوالاتی درباره قسمت دوم بازی Xenonauts که با الهام از XCOM ساخته شده بود، مطرح کنند. امروز، گلدهاوک اینتراکتیو، سازنده بازی، اعلام کرد که Xenonauts 2 در دست ساخت است و در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

آنها همچنین یک وب‌سایت ساده نیز برای بازی راه‌اندازی کردند که در آن اطلاعات اولیه‌ای از این بازی استراتژی نوبتی داده شده است و گفته شده که به زودی، اولین بیانیه رسمی درباره بازی منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، چند جزئیات دیگر درباره بازی منتشر شده است. برای ساخت بازی از موتور یونیتی 3D استفاده شده است زیرا بنا به گفته سازندگان، این موتور به آنها یک پلتفرم بسیار بهتری برای ساخت بازی نسبت به نسخه اول آن می‌دهند و به همین دلیل علاقمندان می‌توانند انتظار باگ‌های کمتر، عملکرد بهتر و پشتیبانی بهتری از مادها را داشته باشند.

همچنین، Xenonauts 2 بر خلاف نسخه اول بازی،‌ سه بعدی خواهد بود و به همین دلیل قابلیت‌هایی از قبیل چرخش دوربین، انیمیشن‌های بسیار بهتر، فیزیک اشیا و بسیاری موارد دیگر در بازی قرار داده شده است.

گلدهاوک اینتراکتیو همچنین درباره دشمنان بازی اطلاعاتی ارائه داد. بنا به گفته آنها، تمام مکانیک‌ها و طراحی‌های دشمنان دستخوش تغییر شده است و دشمنان بازی باهوش‌تر شده‌اند و برای گیمرها چالش‌های جدیدی ایجاد خواهند کرد. دشمنان جدید، خود را با تاکتیک‌های شما وفق می‌دهند و به همین دلیل غلبه بر آنها کار بسیار سختی است. در انتها نیز جزئیاتی از سه تاکتیک گیم‌پلی نیز اعلام شد:

  • مبارزات زمینی: سیستم مبارزه Time Unit کماکان در بازی وجود خواهد داشت و ما رابط کاربری آن را بهتر خواهیم کرد و به بازیکنان گزینه‌های تاکتیکی بیشتری خواهیم داد. سفینه‌های فضایی،‌ استفاده عمودی از نقشه بازی و استفاده از قدرت‌های مختلف انسان‌ها از جمله موارد جدیدی هستند که در بخش مبارزات زمینی بازی وجود دارند.
  • Geoscape: ما قصد داریم که برای گیمرها، انتخاب‌های استراتژیک بسیار بیشتری برای توسعه درخت مهارت و نحوه بزرگ کردن سازمانشان قرار دهیم.
  • مبارزات هوایی: این بخش از بازی نیز از ابتدا و به صورت نوبتی ساخته شده است. ما این بخش را طوری طراحی کردیم که کمتر در بازی رخ بدهد اما هنگامی که گیمر مجبور به مبارزات هوایی شود، نیاز به برنامه‎ریزی بسیار بیشتری دارد.

کریس انگلند، مدیرعامل گلدهاوک اینتراکتیو نیز در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که به زودی اطلاعات تکمیلی به همراه یک وب‌سایت کامل،‌ تصاویر مفهومی و دنیای بازی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره بازی Xenonauts 2 چیست؟‌ آیا شما قسمت اول بازی را تجربه کرده‌اید؟

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده