// پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

سم لیک: رمدی برای Max Payne 3 ایده‌های متفاوتی داشت، اما نسخه نهایی خوب بود

نسخه‌ی سوم بازی Max Payne 3 برخلاف دو قسمت قبلش توسط رمدی ساخته نشد، بلکه راک‌استار وظیفه ساخت آن را برعهده گرفت. پس از سال‌ها، سم‌ لیک خالق اصلی سری مکس‌ پین در جریان سخنرانی خود در نشست علم و صنایع پاریس، صحبت‌هایی در مورد ایده‌های اولیه رمدی برای مکس‌ پین ۳ مطرح کرد.

سم لیک در سخنرانی خود به دورانی اشاره کرد که راک‌استار مشغول ساخت بازی بود ولی در حین عملیات ساخت و توسعه، کارهای خود را با تیم رمدی به اشتراک می‌گذاشتند تا بازخورد آنها را دریافت کنند. لیک از ساخته‌ی راک‌استار حمایت و آن را بسیار خوب دانست چون احساس می‌کند راک‌استار به خوبی توانسته روح و استایل خاص خود را به دنیای مکس‌ پین انتقال دهد. این مسئله باعث خوشحالی و خرسندی لیک بوده است.

البته وی به این موضوع هم اشاره می‌کند که در آن زمان مقداری نگرانی از بابت برخورد ایده‌های راک‌استار و رمدی داشت. راک‌استار در عین حال که سعی داشت تا سبک و سیاق خاص خود را جلو ببرد، سعی داشت تا ریشه‌های مکس‌ پین را هم حفظ کند که خوشبختانه در این راه موفق شد و راک‌استار توانست مکس‌ پینی بسازد که شناسنامه‌ی مخصوص به خود را دارد. مکس پین ۳ در واقع یک بازنگری موفق به کل مجموعه است.

لیک در ادامه سخنرانی خود، بدون اینکه تردیدی در صحبت‌هایش داشته باشد، گفت اگر ساخت Max Payne 3 با رمدی بود، مخاطبان با چیزی بسیار متفاوت از ساخته‌ی راک‌استار طرف می‌شدند، اما راک‌استار هم توانست خلاقیت خوبی در ساخت مکس پین ۳ به خرج دهد و یک بازی استاندارد و راضی‌کننده ارائه دهد:

آنها باید کاری که خودشان می‌خواستند انجام می‌دادند و ما هم باید کار خودمان را انجام می‌دادیم. به نظرم اگر قرار بود ما از روی دست هم نگاه کنیم، همه چیز در مسیر غلطی قرار می‌گرفت.

لیک همچنین از دن هوسر (نویسنده‌ی بازی Max Payne 3،خالق بازی‌های GTA،Red Dead، Bully و موسس راک‌استار و نایب‌ریس شرکت) به عنوان یک «نویسنده‌ی خارق‌العاده» یاد کرد. لیک گفت که هوسر پس از ساخت بازی، برای کار بر روی رمان گرافیکی پیش من آمد تا در مورد دوران بچگی مکس اطلاعات کسب کند. او همه جوانب کار را در نظر گرفت تا یک داستان مناسب را خلق کند.

اینطور که نشان می‌دهد، سم لیک از کلیت کار راک‌استار بر روی بازی مکس پین ۳ بسیار راضی بوده و به نوعی خود را یکی از طرفداران پر و پاقرص نسخه‌ی سوم نشان داد. Max Payne 3 در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد.

آیا شما هم از Max Payne 3 راضی بودید؟ نظران خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده