نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

لذت به رگبار بستن زامبی‌ها در بازی موبایل «زامبی صحرایی»

بازی موبایل زامبی صحرایی از آن بازی‌هایی بود که کاملاً به درد اوقاتی که حوصله‌ی انجام کاری ندارید می‌خورد. بازی سرراست و خوش‌ساختی که حالا در جدیدترین بروزرسانی‌اش ایرادات اصلی گذشته را رفع کرده و لذت‌بخش‌تر از همیشه شده است. با زومجی همراه باشید.

بازی‌هایی موبایلی که پیچیدگی خاصی ندارند و برای لذت‌بردن از آن‌ها مجبور نیستید وقت زیادی رو آن‌ها بگذارید، بهترین گزینه برای گذراندن وقت و چند دقیقه سرگرم‌شدن است. زامبی صحرایی نمونه‌ی بسیار خوبی از این دست بازی‌ها است که پیش از این در زومجی مفصل بررسی‌اش کردیم و به آن نمره‌ی قابل قبول ۷.۵ را دادیم. یکی از اولین نکاتی که در مورد زامبی صحرایی به چشم می‌آید، کیفیت بالای طراحی زامبی‌ها و به طور کلی محیط بازی است. انواع و اقسام زامبی‌ها را در این بازی خواهید دید؛ زامبی‌هایی که درون یک سطل زباله‌ی فلزی پنهان شدند و قدرت آسیب‌پذیری بالایی دارند، زامبی‌هایی که یک بمب دستشان است که با منفجر شدنش سه چهار نفر اطرافش را نیز به هوا می‌فرستد و البته جالب‌تر از همه، گوسفند زامبی! جدا از همه‌ی این‌ها، گاهی با زامبی‌های عظیم‌الجثه‌ای مواجه می‌شدید که نقش غول آخر مرحله را داشتند و کشتنشان کار هرکسی نبود.

این سطح از خلاقیت به طراحی زامبی‌ها خلاصه نمی‌شد و در طراحی اسلحه‌ها و دیگر قدرت‌های کمکی بازی نیز تنوع بسیار را شاهد بودیم. انواع اسلحه و آتش‌افکن و نارنجک در بازی موجود است تا آماده به جنگ زامبی‌های بی‌کله بروید. تمام تجهیزات شما در بازی قابل ارتقا هستند و با پیشروی در بازی کشتن هرچه بیشتر زامبی‌ها، می‌توانید سلاح خود را قوی‌تر کنید. برای این کار نیاز به واحد پول بازی یعنی «مغز» خواهید داشت. هرچه در مراحل بیشتر زامبی بکشید، مغز بیشتری هم نصیبتان خواهد شد. راه دیگری که برای افزایش این مغزها وجود دارد، انجام مأموریت‌های بازی است. مأموریت کارهای کوچکی در بازی است که با انجام دادن آن‌ها در دسته‌های سه‌تایی، مغز یا قلب دریافت خواهید کرد. کشتن تعداد مشخصی زامبی با نارنجک، ارتقای یک اسلحه و مواردی از این قبیل از جمله مأموریت‌های بازی هستند.

desert zombie (1)

زامبی صحرایی با تمام ویژگی از یک مورد رنج می‌برد و آن سختی بیش از حدش بود. طی کردن مراحل بازی بعد از دو سه موج از زامبی‌ها اصلاً کار راحتی نبود و قدرت‌های اضافه مانند نارنجک‌ و مین هم به سرعت تمام می‌شدند. در این میان مبارزه با غول‌ها خودش داستان  دیگری بود که حتی در بعضی مواقع ناممکن به نظر می‌رسید. اما تیم سازنده‌ی بازی با توجه به نظرات کاربران و پیشنهاد‌های آن‌ها، در جدیدترین بروزرسانی بازی، درجه‌ی سختی را متعادل کرده‌اند که تأثیر بسیار مثبتی روی تجربه‌ی کلی گذاشته است. در بررسی نسخه‌ی قدیمی‌تر زامبی صحرایی گفتیم بازی می‌توانست بسیار لذت‌بخش‌تر باشد اگر کمی درجه‌ی سختی معقول‌تری داشت، حالا این امر محقق شده و با یک بازی کاملاً لذت‌بخش طرف هستید.

زامبی‌ها سریع‌تر می‌میرند و دیگر آن جان‌سختی گذشته را ندارند. اوایل بازی شاید کمی آسان به نظر برسد اما وقتی به غول‌ هر مرحله برسید متوجه می‌شوید که چقدر این تغییر به‌جا و کارآمد بوده است. اگر قبل از این حتی به کشتن غول‌ها فکر هم نمی‌کردید، حالا می‌توانید در یک مبارزه‌ی چالش‌برانگیز آن‌ها را شکست دهید. بازی همچنان آن ویژگی سرسخت بودن خود را حفظ کرده و قرار نیست به راحتی همه‌ی ۲۰۰ مرحله را رد کنید، فقط کمی معقول‌تر شده که برای لذت‌ بیشتر کاملاً نیاز بود.

اگر همچنان زامبی صحرایی را روی دستگاه اندرویدی خود دارید، مطمئن شوید بازی به آخرین نسخه بروزرسانی شده باشد. اگر هم تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید، حتماً بازی را برای چند مرحله که شده امتحان کنید. درجه‌ی اعتیادآور بودن بازی در نسخه‌ی جدید بیشتر شده و کاربر را حداقل تا ۲۰ یا ۳۰ مرحله همراه خود می‌کشد. با ارتقای اسلحه‌ها و باز کردن قدرت‌های بیشتر نیز انجام بازی همیشه تجربه‌ی تازه‌ای خواهد بود.

دانلود بازی از کافه بازار

 

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده