نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

سازنده Layer of Fear: بازی Silent Hills می‌توانست یک اثر ساختار شکن باشد

با وجود گذشت حدود یک سال‌و نیم از عرضه‌ی دموی بازی لغو شده‌ی Silent Hills، هنوز هم افسوس طرفداران سبک ترس و بقا از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. یکی از سازندگان بازی ترسناک Layers of Fear درباره‌ی ساخته‌ی کوجیما صحبت هایی کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

شاید به جرات بتوان گفت که بزرگترین افسوس میلیون‌ها گیمر در سال ۲۰۱۵ لغو شدن بازی Silent Hills بود. پروژه‌ی آخرین نسخه‌ی مجموعه‌ی پر طرفدار سایلنت هیل، به دلیل اختلافات کوجیما و کونامی و تغییر رویه‌ی این شرکت ژاپنی به سمت بازی‌های موبایل به طور کلی لغو شد.

این بازی توسط هیدیو کوجیما و با مشارکت گیرمو دل تورو، کارگردان سرشناس هالیوودی، ساخته شده بود. نورمن ریداس، ستاره‌ی سریال مردگان متحرک، شخصیت اصلی بازی بود و قرار بود طبق برنامه ریزی‌ها بزرگترین پروژه‌ی مجموعه بازی سایلنت هیل تا آن زمان باشد. دمویی از این بازی هم حتی با نام P.T منتشر شد و با بازخورد‌های بسیار مثبت و استقبال فوق العاده‌ای مواجه شد، اما پیش از اینکه نسخه‌ی کامل منتشر شود پروژه به طور کلی لغو شد.

این بازی منبع الهام بازی ترسناک دیگری به نام Layers of Fear شد که نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد. این بازی مشابه شاهکار کوجیما بود اما وجه تمایز آن را استفاده ی هنرمندانه از اِلِمان‌های ترس روانی به جای صحنه‌های ترسناک ناگهانی می‌توان دانست.

یکی از سازندگان این بازی اخیرا درباره‌ی بازی Silent Hills صحبت‌هایی کرده و با افسوس طرفداران هم نوا شده است. به عقیده‌‌ی رافائل باسای، عضو تیم سازنده‌ی Layers of Fear در استودیو بلوبِر، Silent Hills می‌توانسته یک بازی ساختارشکن باشد. وی در مصاحبه با سایت GamingBolt می‌گوید:

P.T چشمانمان را باز کرد. ناگهان ما واکنش مردم را دیدیم که بله، برای بازی‌های ترسناک هم هنوز جایی در بازار هست و محیط و حال و هوای این بازی الهام بخش اصلی ما در ساخت بازی Layers of Fear شد. ما از لغو شدن بازی Silent Hills بسیار متاثر شدیم چرا که این بازی می‌توانست یک ساختار شکن به معنای واقعی در سبک خودش باشد. من مطمئنم که این بازی (با شکل و شمایل مشابه) در آینده دوباره منتشر خواهد شد، ولی قطعا آن زمان نامی متفاوت خواهد داشت. چه کیفیت آن با دموی P.T برابری کند یا نکند، من بهترین آرزو‌ها را برای آن دارم.

شاید بزرگترین خواسته‌ی طرفداران مجموعه بازی‌های سایلنت هیلز، ادامه‌ی این مجموعه باشد، نه اتمام آن با دموی P.T .

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده