نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

آیا بازی Tomb Raider برای لینوکس و SteamOS منتشر می‌شود؟

اگر از طرفداران بازی روی لینوکس و SteamOS هستید، خبر خوشحال کننده برای شما این است که در آینده‌ی نزدیک می‌توانید بازی Tomb Raider (سال ۲۰۱۳) را روی پلتفرم محبوب‌تان تجربه کنید. البته این خبر فعلا به صورت رسمی تایید نشده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت SteamDB، بازی Tomb Raider در حال آماده‌سازی برای لینوکس و SteamOS است. هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی این نسخه از بازی که در واقع یک پورت یا تبدیل برای پلتفرم‌های ذکر شده خواهد بود، در دست نیست. اگرچه نمی‌دانیم که چه کسی در حال اجرای این پروژه است، اما احتمالا به زودی اخبار بیشتری در این زمینه منتشر خواهند شد.

SteamOS یک سیستم عامل بر مبنای لینوکس است که به وسیله‌ی کمپانی ولو برای دستگاه‌های استیم ماشین طراحی و منتشر شده است. تاکنون بازی‌های زیادی برای این سیستم عامل منتشر نشده‌اند؛ به خصوص در ماه‌های اخیر هیچ نامی از SteamOS در اخبار و رویداد‌های مهم مرتبط با بازی‌های ویدئویی شنیده نشده و این مسئله نشان می‌دهد که شرکت‌های بازیساز تمایلی به انتشار بازی‌هایشان روی این پلتفرم ندارند. چندی پیش گزارشی منتشر شده بود که عملکرد ضعیف SteamOS در اجرای بازی‌ها نسبت به ویندوز ۱۰ را نشان می‌داد. در سوی مقابل، سیستم عامل لینوکس همچنان طرفداران خود را دارد و هر روز (اگرچه با روندی آرام) به محبوبیتش اضافه می‌شود.

بازی اکشن-ماجراجویی Tomb Raider در سال ۲۰۱۳ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد و یک سال بعد نیز برای کنسول‌های نسل جدید عرضه گردید. Tomb Raider چهارمین بازی این سری است که به وسیله‌ی استودیوی کریستال داینامیکس ساخته شده و یک بازسازی برای مجموعه به شمار می‌رود. بازیکن‌ها در این بازی هدایت «لارا کرافت» جوان و بی‌تجربه را در یک جزیره‌ی دور افتاده به دست می‌گرفتند. لارا باید زندگی دوستانش را نجات می‌داد و از یک گروه خبیث و خطرناک که ساکن جزیره بودند فرار می‌کرد.

Tomb Raider اولین بازی این مجموعه بود که بخش چندنفره داشت. این بازی پس از انتشار با استقبال زیادی مواجه شد و اکثر منتقدان با تحسین گیم‌پلی، گرافیک، اجرای نقش لارا به وسیله‌ی کمیلا لادینگتون و همچنین شخصیت‌پردازی لارا و پیشرفت او در طول داستان، امتیازات بالایی به بازی دادند. Tomb Raider تا کنون بیش از ۸.۵ میلیون نسخه به فروش رسیده است و به عنوان پرفروش‌ترین بازی این مجموعه شناخته می‌شود. به تازگی  یک دنباله با نام Rise of the Tomb Raider برای این بازی منتشر شده که در زومجی نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین می‌توانید بررسی ویدئویی این بازی را اینجا مشاهده کنید.

منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده