').attr('href','https://cdn.zoomg.ir/zoomg/ui/css/fonts.min.css'));
در این سری از مقالات زومجی، آموزش بازی سازی به صورت کامل و جامعی برای علاقمندان قرار داده شده است.
یکی از دغدغههای بازیسازان امروزی را طراحی یک HUD زیبا، ساده و کارآمد تشکیل میدهد. در این قسمت از مقالات آموزش بازیسازی سراغ این مقوله رفتهایم.
یکی از مواردی که به آن کمتر توجه میشود، طراحی یک بخش آموزشی جذاب و سرگرمکننده برای بازی است. در این مقاله با بررسی این موضوع مهم در خدمت شما خواهیم بود.
آیا تا به حال از خود پرسیدهاید که واژهی «گیمپلی» به چه معناست؟ و اینکه این واژهی بسیار رایج چه بخشهایی از یک بازی را دربرمیگیرد؟ برای آشنایی بیشتر با گیمپلی و جایگاه آن در بازیها با ما همراه شوید.
در ادامهی مقالات آموزش بازیسازی و بررسی مبحث گیمپلی به موضوع خلاقیت و چالشهای دستیابی به آن رسیدهایم. با ما همراه شوید.
یکی از درخواستهای همیشگی گیمرها وجود تنوع در بازیها و به خصوص گیمپلی آنهاست. به نظر شما در چه بخشهایی از یک بازی چنین موضوعی بیشترین درخواست را دارد؟
در این قسمت از سری مقالات آموزش بازیسازی، سراغ مبحث تعادل در بازیهای ویدیویی رفتهایم و از اهمیت آن خواهیم گفت.
موتورهای بازیسازی یکی از ارکان مهم ساخت بازیهای ویدیویی به حساب میآیند. برای آشنایی بهتر با این موتورهای قدرتمند با ما همراه شوید.
در این مقاله تعدادی از موتورهای کوچک اما قدرتمند بازیسازی را به شما معرفی میکنیم. موتورهایی که گزینههای مناسبی برای شروع فرآیند بازیسازی هستند. با ما همراه شوید.
امروزه ساختن یک انیمیشن دوبعدی کار چندان سختی نیست و شما به راحتی میتوانید با استفاده از نرمافزارهایی که معرفی میکنیم به طراحیهای خود جان ببخشید. با ما همراه شوید.
در سری مقالههای معرفی نرمافزارهای فنی برای بازیسازی به ایستگاه مدلسازی سهبعدی رسیدهایم. برای آشنایی بیشتر با این نرمافزارها با ما همراه شوید.
به نظر شما برای تولید یک بازی خوب به چند نفر احتیاج خواهیم داشت؟ آیا وجود چند صد نفر کارمند میتواند موفقیت ما را تضمین کند؟ برای بررسی دقیقتر این موضوع با ما همراه شوید.
در این مقاله به بررسی نکات و شرایطی که باید برای ساخت اولین بازی خود رعایت کنیم میپردازیم و از شما هم دعوت میکنیم که تجربیات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.
در آخرین مقاله از سری اول مقالات آموزش بازیسازی به بررسی نحوهی استفاده از منابع آموزشی پرداخته و سعی میکنیم شما را با تعدادی از آنها آشنا کنیم. با ما همراه شوید.
در اولین مقاله از سری دوم مقالات آموزشی مروری بر مسیر پیشروی خودمان خواهیم داشت و شما را با موضوعی که برای این بخش از مقالات آموزشی انتخاب کردهایم آشنا میکنیم. با ما همراه شوید.
گاهی اوقات برای ساختن یک بازی هیچ گونه نیازی به طراحی و مدلسازی شی جدیدی نداریم و همه چیز از قبل آماده است. آماده باشید که میخواهیم وارد سرزمین مادسازی شویم.
در این مقاله نگاه عمیقتری به مبحث مادسازی خواهیم داشت و پس از آن با معرفی و بررسی برترین ابزارهای مادسازی با شما همراه میشویم.
سند طراحی بازی یکی از ارکان اولیه ساخت یک بازی ویدیویی به حساب میآید و برای همین یکی از مهمترین مباحث موجود در مبحث بازیسازی را نوشتن سند طراحی بازی تشکیل میدهد.
در این مقاله بخشهای باقیماندهی سند طراحی بازی را با هم بررسی میکنیم و در انتها به چند سوال رایج در این زمینه پاسخ میدهیم. با ما همراه شوید.
در این مطلب سراغ اولین نرم افزارهایی رفتهایم که برای بازیسازی باید با آنها آشنا باشید.
در این مقاله ضمن معرفی تکنیک بسیار کاربردی MindMapping و معرفی نرمافزاری در این زمینه، موضوع مدیریت تیمهای بازیسازی را هم به اتمام میرسانیم. با ما همراه شوید.