بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بهترین بازی های پلی استیشن 4 که حتما باید تجربه کنید

بهترین بازی های ایکس باکس وان که باید تجربه کنید

مقالات بازی

تخصصی‌ترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.

چرا ۲۰۱۴ سال بدی برای بازی‌های ویدیویی بود؟

سال خوب یا بد؟ ۲۰۱۴ هر دو وجهه‌‌ی قضیه را در بر می‌گرفت اما مقداری جنبه‌ی بد روی این ترازو، سنگینی می‌کرد. با زومجی در ادامه همراه باشید تا گشتی در اتفاقات بد و عجیب دنیای گیم در سال ۲۰۱۴ داشته باشیم.

۹ راه حل برای نجات سری Assassin's Creed

یوبی‌سافت یکی از آن ناشر‌هایی است که بازی خاطره انگیز و خوب کم ندارد اما با شروع نسل هشتم و سخت‌تر شدن رقابت، تصمیماتی گرفت که خیلی به مزاج طرفداران و منتقدان خوش نیامد. Assassin's Creed: Unity و حواشی پیرامون آن، یکی از مواردی است که یوبی‌سافت در قبال آن اشتباه تصمیم گرفت. با زومجی همراه باشید تا ۹ راه حل برای نجات سری Assassin's Creed را مرور کنیم

چرا سال ۲۰۰۷ یکی از بهترین سال‌ها برای بازی‌های ویدیویی بود

در تاریخ بازی‌های ویدیویی چه سالی از همه درخشان‌تر بوده‌ است؟ کدام بازه زمانی ۱۲ ماهه بهترین بازی‌ها را به خود دیده است؟ در کدام سال بزرگ‌ترین و اثربخش‌ترین بازی‌ها منتشر شده‌اند؟ با زومجی همراه باشید تا به بررسی سال ۲۰۰۷ و ستاره‌های این سال بپردازیم.

بازی‌های رایانه‌ای در داکا، پایتخت بنگلادش به روایت تصویر

همیشه نباید تیتر اخبار و عکس‌های ارسالی خبرنگاران بازی‌های رایانه‌ای،‌ خیابان‌های پر زرق و برق شهرهایی مانند لاس‌وگاس باشد، زیرا بازی‌های رایانه‌ای و گستردگی آن به شهرهای متمول و معروف دنیا ختم نمی‌شود. مت لئون، عکاس و ژورنالیست بازی‌های رایانه‌ای طی سفر خود به داکا پایتخت کشور بنگلادش،‌ عکس‌های جالبی را از خیابان‌های این کشور و نفوذ بازی‌های رایانه‌ای گرفته است. با زومجی همراه باشید.

«من مثبتم» بازی‌ای درباره‌ی حقایق بیماری اچ‌آی‌وی

شاید شما هم با من موافق باشید که عدم اطلاع و دانش از چیزهایی که در اطراف‌مان اتفاق می‌افتد، بزرگترین دشمن و سخت‌ترین بیماری یک جامعه است

Clash of Clans؛ مسیر موفقیت امپراتور بازی‌های موبایل

در حالی که بازی‌های رایانه‌ای سایه بر هالیوود انداخته و در حال پیشی گرفتن از آن است،  تلفن‌های همراه و دستگاه‌های قابل حمل هم خطری جدی برای کنسول‌های خانگی و استودیو‌های عظیم بازی‌سازی به شمار می‌‌روند. این روزها هر جا صحبت از بازی‌های موبایل می‌شود، فقط نام Clash of Clans را می‌شنویم. با گزارش تهیه شده در زومجی با ما همراه باشید تا به این بازی و حواشی آن بپردازیم.

بهترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۴ از نگاه زومجی

سال ۲۰۱۵ میلادی تا دو روز آینده فرا می‌رسد و دیگر زمان آن رسیده تا بهترین بازی‌هایی که در سال 2014 بر روی گوشی‌های هوشمند خود بازی کرده‌ایم را معرفی کنیم. با زومجی و نامزدهای بهترین بازی‌های موبایل سال 2014 همراه باشید.

بهترین بازی‌های بازسازی شده سال ۲۰۱۴ از نگاه زومجی

در ادامه مقالات بررسی بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۴، نگاهی  به برترین بازی‌های  بازسازی شده  از نسل قبلی کنسول‌های خانگی روی کنسول‌های نسل هشتمی خواهیم داشت. با ادامه این بررسی همراه زومجی باشید.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۴ از نگاه زومجی

در کنار عرضه بازی‌های پرهزینه و عظیم، هرساله بازی‌هایی کوچک اما نوآورانه، توسط استودیوهای مستقل ساخته می‌شوند؛ پروژه‌هایی که توانسته‌اند با کمترین بودجه، سود عظیمی را روانه حساب‌های بانکی سازندگان خود کنند. با زومجی همراه باشید تا با بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۴ بیشتر آشنا شوید.

برترین بازی‌های کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا در سال ۲۰۱۴

امروزه رقابت برای کنسول‌های دستی بسیار دشوار شده است و موبایل‌ها و تبلت‌ها دیگر اجازه‌ی نفس کشیدن به این کنسول‌ها را نمی‌دهند.آن زمانی که PSP زبان‌زد خاص و عام بود دیگر گذشته است؛ این روزها دیگر اسم ویتا را هم به ندرت می‌شنویم. اما با این حال باز هم  بازی‌های بسیار خوبی در سال ۲۰۱۴  برای این پلتفرم عرضه شده که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

سازنده‌ی Flappy Bird روزانه ۵۰ هزار دلار درآمد دارد

Flappy Bird، همان بازی اعصاب خردکن و در نظر بسیار ساده، حالا به یکی از پردرآمد‌ترین بازی‌های موبایلی برای دونگ ون، سازنده‌ی فیلیپینی آن تبدیل شده است. وب‌سایت ورج به تازگی صحبتی با وی داشته تا ببیند چه عاملی سبب موفقیت حیرت‌انگیز این بازی شده است.

نگاهی دیگر به بازی The Evil Within

شاید بررسی بازی The Evil Within که توسط حامد افرومند نوشته شد و امتیاز خوب ۷.۵ از ۱۰ کسب کرد را به خاطر دارید. اما این دلیل نمی‌شود تا خیلی راحت از اثری که پدر ژانر وحشت بازی‌های ویدیویی ساخته بگذریم. در ادامه نگاهی دیگر و عمیق‌تر به The Evil Within خواهیم داشت تا با زوایای دیگر بازی رو به رو شویم.

بررسی تغییرات انجام شده در بروزرسانی جدید Assassin's Creed Unity

عرضه Assassin's Creed Unity به یک کابوس عظیم برای یوبی‌سافت (Ubisoft) تبدیل شد؛ چرا که مشکلات زیادی از سوی کاربران به صورت مرتب گزارش می‌شد. یوبی‌سافت بسته‌ی بروزرسانی جدیدی را برای این بازی منتشر کرده و حال باید دید آیا این بسته می‌تواند پایانی بر مشکلات بازی باشد؟ با ادامه جزئیات همراه زومجی باشید.

۳۵ سال از حضور بازی‌های ویدیویی در رایانه‌های شخصی گذشت

۳۵ سال پیش در چنین روزی، انقلابی بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی رخ داد. دستگاه‌های بازی که تنها در فروشگاه‌ها یافت می‌شدند، به خانه‌های مردم راه پیدا کردند و کامپیوترها دیگر تنها برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار نمی‌گرفتد. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه‌ی ۳۵ ساله‌ی بازی‌های ویدیویی در کامپیوترهای شخصی بیاندازیم.

اطلاعات کاملی از بازی Metal Gear Online بدست آمد

به تازگی جزئیات جدیدی از بازی Metal Gear Online توسط یکی از سازندگان آن منتشر شده است. این اطلاعات شامل جزییات مربوط به بخش آنلاین بازی و امکانات مربوط به تیم‌ها می‌شود و دید کاملی از بازی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

اولین نگاه به بازی Mortal Kombat X

بازی Mortal Kombat X دهمین نسخه از این سری محبوب و فراموش نشدنی دنیای بازی محسوب می‌شود. چندماه از معرفی این بازی سبک مبارزه‌ای می‌گذرد و ما تصمیم گرفتیم نگاهی به اطلاعات منتشر شده از آن بیاندازیم، با زومجی همراه شوید.

اهمیت نرخ‌ فریم در بازی‌های ویدیویی

در چند سال اخیر بحث نرخ‌فریم به یکی از موضوعات حاشیه‌دار صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. آیا می‌دانید اجرای بازی با نرخ فریم بالا چه مزایایی دارد؟ برای درکِ اهمیتِ این موضوع، وب‌سایت «آی جی اِن» مصاحبه‌ای را با «مایک بیتل»، سازنده‌ی بازی Volume انجام داده و در این مصاحبه، وی صحبت‌های جالبی در رابطه با بحث معروف ۳۰ فریم و ۶۰ فریم بیان کرده و از بایدها و نباید‌های استفاده از فریم‌های میان این دو عدد گفته است.

اولین نگاه به بازی Until Dawn

هشت نوجوان به کلبه‌ای کوهستانی می‌روند تا سالگردی را جشن بگیرند، غافل از این که قاتلی سریالی، آن‌ها را تعقیب می‌کند.  کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ اگر فضای تاریک و سرد را هم به آن اضافه کنیم، درست ترکیبی متصور می‌شویم از فیلم‌های ترسناک درجه‌ی چندم سینما. اما آنچه Until Dawn را منحصر به فرد می‌کند، داستانش نیست، شیوه‌ی روایت آن است.

واقعیت پشت سلاح‌های آینده در بازی CoD: Advanced Warfare

داستان بازی پرطرفدار Call Of Duty: Advanced Warfare در ۴۰ سال آینده اتفاق می‌افتد، اما سلاح‌ها و تجهیزاتی که در آن وجود دارند بر اساس نتایج تحقیقات امروزی طراحی و ساخته شده‌اند. در ادامه با مقاله‌ای جالب در مورد سلاح‌های داخل بازی و منشا واقعی آن‌ها در دنیای امروزی همراه باشید.

بررسی وضعیت فروش ایکس‌باکس‌وان در بازار چین

هالیوود تازه متوجه شده که آن یک میلیارد و اندی که در چین زندگی می‌کنند، چه گنج بزرگی برای فروش بلیت‌های بیشتر و بیشتر هستند. این مسئله این روزها اینقدر برای بعضی از استودیوهای بزرگ فیلمسازی مهم شده که مدیران استودیو به دنبال قرار دادن عناصری در فیلم‌هایشان هستند که به مزاق چینی‌ها خوش بیاید. همین مسئله سبب شده تا بازار چین بعد از امریکا، دومین بازار پولساز دنیا لقب بگیرد. برای مثال فیلم «ترنسفورمرها: عصر انقراض» با اینکه در امریکا فروش ضعیفی داشت و منتقدان هم حسابی فیلم را به باد انتقاد گرفتند، اما فیلم توانست به لطف داشتن انفجارهای بزرگ و هیولاهای آهنی ریز و درشت، آنقدر در چین بفروشد که اصلا شکست‌اش در غرب به چشم نیاید و حتی به فهرست 10 فیلم پُر فروش برتر سال هم نفوذ کند. این یعنی رسانه‌های دیگر هم باید حساب ویژه‌ای روی این بازار باز کنند. مثلا همین غول‌های بازی‌سازی و سخت‌افزارهای مرتبط.

صفحه ۱۴۲ از ۱۴۴