نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵

با سبک‌های مختلف بازی‌های ویدیویی آشنا شوید

طی روزهای گذشته مجموعه مقالات «سبک‌شناسی بازی‌های ویدئویی» در زومجی منتشر شدند و بیش از گذشته با ژانرهای مختلف بازی‌ها آشنا شدیم. شاید بد نباشد حالا یک مرور اجمالی به آنچه که در این مقالات گفته شده است داشته باشیم.

همان‌طور که گفتیم در طبقه‌بندی بازی‌ها مهمترین عاملی که به آن توجه می‌شود گیم‌پلی است. بازی‌های ویدئویی بر اساس نوع گیم‌پلی‌شان به ۸ دسته‌ی کلی یا سبک تقسیم می‌شوند که هر سبک نیز دارای زیرسبک‌های متعدد است. اگر قبلا مقالات زومجی که درباره‌ی سبک‌های مختلف بازی نوشته شده‌اند را مطالعه نکرده‌اید می‌توانید در قسمت زیر به تمام آنها دسترسی داشته باشید. در هر مقاله یک سبک را به طور کامل معرفی شده و علاوه بر ذکر ویژگی‌های برجسته و بازی‌های معروف آن سبک، تمامی زیرسبک‌ها نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته اند.

برای آشنایی کامل با هر کدام از سبک‌های بازی‌های ویدیویی و زیرسبک‌هایشان، روی ژانر مورد نظر کلیک کنید.

سبک اکشن
سبک تیراندازی
سبک ماجراجویی
سبک اکشن ماجراجویی
سبک نقش‌آفرینی
سبک استراتژی
سبک شبیه‌سازی
سبک ورزشی

امروزه سبک‌های مختلف بازی‌ها طرفداران خاص خود را دارند و بعضی از آنها بیش از سایرین مورد توجه بازیکن‌ها قرار می‌گیرند. مثلا با بررسی آمار فروش بازی‌هایی که در سال منتشر می‌شوند می‌توان به راحتی گفت که سبک‌های اکشن و تیراندازی و حتی ورزشی محبوب‌تر از سایر ژانرها هستند. در نمودار زیر که مربوط به میزان محبوبیت ژانرهای مختلف بازی در سال گذشته‌ی میلادی است می‌توانید مشاهده کنید که بازیکن‌های کشور امریکا به چه سبک‌هایی علاقه‌مندتر هستند و برای بازی‌های آن سبک پول بیشتری می‌پردازند.

americas_favorite_video_game_genres

 

سایر گفتنی‌ها را در مقدمه‌ی مقالات سبک‌شناسی و توضیحات مربوط به هر ژانر گفته‌ایم. امیدواریم از عملکرد زومجی در معرفی سبک‌های مختلف بازی‌های ویدئویی رضایت داشته باشید. ما سعی کردیم هر چه را که لازم است یک بازیکن درباره‌ی سبک مورد علاقه‌اش بداند در این مقالات بگنجانیم. حتما نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید تا از آنها برای بهبود کیفیت مطالب سایت بهره ببریم.

راستی شما به کدام یک از سبک‌های بازی بیشتر علاقه دارید؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده