پیشنمایش بازی Halo 5: Guardians
کاوننتها را میشناسید؟ همان دشمنان همیشگی در سری
Halo
که شکل و شمایل عجیب و غریبی دارند و از هوش سرشاری بهرهمند هستند؟ خب، شما باید برای آنها متاسف باشید زیرا به زودی حتی وقت نفس کشیدن هم نخواهند داشت. میپرسید چرا؟ بیش از ۱۲ سال است که از عمر سری Halo میگذرد و همیشه جذابیت فوقالعادهای را به همراه داشته است. در تمام طول این مسیر یار و یاور شما و البته قهرمان زندگی بسیاری از ایکسباکس دوستان، کسی نبوده جز مسترچیف. او تمام مدت، در کهکشان عظیم به دنبال اهداف خود بود و هر کاوننتی که سر راهش قرار میگرفت از بین میبرد و از این جهت اگر شما یک کاوننت بودید، مسترچیف تبدیل به بدترین کابوس شما میشد. حال به زمان عرضه
نزدیک میشویم و این کابوس مرگبار برگشته و حتی دوستان خود را هم با خود آورده است. با زومجی همراه باشید تا پیشنمایش یکی از بزرگترین بازیهای تیراندازی نسل هشتم ایکسباکس را مطالعه کنید و اطلاعات جامعهای در واپسین روزهای عرضه Halo 5: Guardians به دست آورید.
دو گروه متفاوت بازی، دو داستان جدا اما آمیخته به یکدیگر را بیان میکنند؛ داستان شکار و شکارچی
اولین نکته بزرگ تحول Guardians بخش همکاری چند نفره در قسمت داستانی بازی است و چه آن را آنلاین بازی کنید و چه آفلاین، در هر صورت تفاوت عظیمی را شاهد خواهید بود. در تمامی مراحل همیشه با گروه چهار نفره خود بازی خواهید کرد و اگر با اشخاص دیگر بازی کنید، همه آنها کنترل یکی از شخصیتهای معرفی شده در این مقاله را بر عهده خواهند گرفت. اما با اینکه چند نفره بازی کردن لذت زیادی دارد، اما تک نفره بودن نیز مزایای خاص و جذاب خود دارد. اگر سه شخصیت دیگر به وسیله هوش مصنوعی بازی کنترل شوند، شما به عنوان شخصیت مسترچیف یا شخصیت مامور لاک قادر هستید تا به تک تک اعضای گروه دستور انجام وظایف مختلفی را صادر کنید. این دستورات شامل احیا کردن هم تیمیهای دیگر، استفاده از اسلحهها، حمله کردن به دشمن مورد نظر شما و حتی سوار شدن وسایل نقله میشوند. آنها خیلی سریع به حرف شما گوش میدهند و به لطف هوش مصنوعی بالای بازی، شاهد کندی عمل و نادان بودن دیگر یاران نخواهیم بود.
حال نگاهی به دیگر بخش مهم Halo 5: Guardians بندازیم و آنهم چیزی نیست جز قسمت چند نفره. همانقدر که بخش داستانی بازی پرمحتوا، جذاب و سنگین است، بخش چندنفره نیز به همان اندازه سنگین و سرگرم کننده است و تعادل بسیار خوبی بین آنها ایجاد شده است. استودیو 343 اینداستریز قصد دارد تا سبک میادین تیراندازی «Arena Shooter» را با لباس و سیمای Halo ادغام کند و یک بخش چند نفره بسیار برجسته را به بازیکن ارایه دهد. در ابتدا لازم به ذکر است که سیستم بازشدن تجهیزات مبارزاتی در Halo 4، جای خود را به سطح بازی در میدان مبارزه داده است. در ابتدای کار، تمام بازیکنان از اسلحههای شاخص و یکسان استفاده میکنند و نهایت کار این است که اگر نیاز به سلاح قدرتمندی دارند، باید آنهایی که در نقشه جاگذاری شدهاند پیدا کنند. اما این اسلحهها نیستند که تنها نقش مهم را در مسابقات چند نفره ایفا میکنند، بلکه قابلیتهای اسپارتانها نیز جایگاه مهمی در این قسمت دارند. تمام قابلیتهایی که در بخش تک نفره برای اسپارتانهای دو و چهار معرفی کردیم، همگی در بخش چند نفره قابل استفاده هستند و به جرات میتوان گفت با توجه به نمایشها و نسخه بتایی که قبلتر عرضه شد، شاهد سرعت گرفتن بیش از پیش بازی هستیم و مسابقات و مبارزات، آدرنالین بیشتری از بازیکن را به حرکت در میآورند. البته شاهد قابلیتهای خاصی نیز در این بخش هستیم که یکی از آنها Battle Chatter نام دارد و به دیالوگهایی گفته میشود که هرگاه اسپارتانهای هم تیمی، متوجه اسپارتانهای دشمن شوند، مکان آن را به هم گروهیهای خود گزارش میدهند و شما را به دویدن به آن سمت وا میدارند.
در کل ۲۱ نقشه مختلف برای این بخش در هنگام عرضه طراحی شده است و ۱۸ نقشه دیگر به صورت بسته الحاقی، اما کاملا رایگان به بازیکن ارایه میشود. نقشههای قدیمی و جدید همگی با موتور جدید طراحی و پیاده شدهاند. به عنوان یکی از بزرگترین انحصاریهای مایکروسافت، یک Halo جدید کاملا قادر است که قدرت واقعی کنسول ایکسباکس وان را به خوبی نشان دهد. برای تحقق این امر، استودیو 343 اینداستریز یک موتور بازیسازی کاملا جدید برای Halo 5: Guardians ساخته است. این موتور پردازش گرافیک، صدا، رندر کردن طراحیها یا هر چیز دیگری که یک بازیساز نیاز دارد را قادر است به شکل بسیار خوبی انجام دهد و کاملا بر اساس معماری ایکسباکس وان ساخته شده است. بر همین اساس، حال برای اولین بار در سری Halo، به لطف موتور بازیسازی، Guardians قادر است با نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. در بخش وضوح تصویر نیز، 343 اینداستریز از وضوح پویا استفاده کرده است. وضوح پویا به این معنی است که رزولوشن بازی در هر قسمت تغییر میکند و بسته به جزییات آن کم و زیاد میشود که البته لازم به ذکر است که برای بازیکن به شکل بسیار واضحی قابل تشخیص نیست و این پویایی از وضوحی بین 1152x 810 تا وضوح کامل 1080p تغییر پذیر است. بخش کلی داستانی بازی نیز در وضوح تصویر 1080x1344 اجرا میشود. این تغییر وضوح تصویر هدف بزرگی پشت خود دارد و آن هم فریم کاملا ثابت است زیرا یک بازی تیراندازی قدرتمند، نیاز بسیار زیادی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارد که با توجه به نمایشهای بازی، 343 به این ثابت دست یافته است. چیزی به زمان انتشار بازی نمانده و باید منتظر ماند و دید که 343 میتواند قدرت واقعی ایکسباکس وان را به خوبی نشان دهد یا خیر. اما در این پیش نمایش متوجه شدیم که با بخش داستانی بسیار بزرگ و تازهای رو به رو هستیم و بخش چند نفره نیز با اضافه شدن حالت Warzone بسیار متحول شده است. هر تریلر و هر نمایش از بازی، نوید یک Halo بزرگ، متفاوت و با کیفیت را میدهد.
تهیه شده در زومجی