بالاخره در حال نزدیک شدن به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تیراندازی نسل هشتم کنسول ایکس‌باکس  هستیم و نمایش‌های آن هر دارنده ایکس‌باکس وان را به وجد آورده است. با زومجی همراه باشید تا به پیش‌نمایش بازی Halo 5: Guardians بپردازیم.
Halo 5 (9) کاوننت‌ها را می‌شناسید؟ همان دشمنان همیشگی در سری Halo که شکل و شمایل عجیب و غریبی دارند و از هوش سرشاری بهره‌مند هستند؟ خب، شما باید برای آن‌ها متاسف باشید زیرا به زودی حتی وقت نفس کشیدن هم نخواهند داشت. می‌پرسید چرا؟ بیش از ۱۲ سال است که از عمر سری Halo می‌گذرد و همیشه جذابیت فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته است. در تمام طول این مسیر یار و یاور شما و البته قهرمان زندگی بسیاری از ایکس‌باکس دوستان، کسی نبوده جز مسترچیف. او تمام مدت، در کهکشان عظیم به دنبال اهداف خود بود و هر کاوننتی که سر راهش قرار می‌گرفت از بین می‌برد و از این جهت اگر شما یک کاوننت بودید، مسترچیف تبدیل به بدترین کابوس شما می‌شد. حال به زمان عرضه Halo 5: Guardians نزدیک می‌شویم و این کابوس مرگبار برگشته و حتی دوستان خود را هم با خود آورده است. با زومجی همراه باشید تا پیشنمایش یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تیراندازی نسل هشتم ایکس‌باکس را مطالعه کنید و اطلاعات جامعه‌ای در واپسین روزهای عرضه Halo 5: Guardians به دست آورید.
Halo 5 (18) kellly بگذارید از ستون‌های Halo 5: Guardians شروع کنیم. در قسمت‌های گذشته Halo، با این‌که قادر بودیم به صورت همکاری دو تا چهار نفره «Co-op» به انجام بازی بپردازیم، اما هر بازیکن مسترچیف خودش را داشت و خبری از تنوع کارکتر نبود. اما Guardians اولین بازی در این سری است که کاملا بر اساس کارهای تیمی و چند نفره ساخته شده است و سه شخصیت کاملا جدید در کنار شخصیت اصلی حضور دارند تا همراه با دوستانتان لذت فراوانی را تجربه کنید و از تکراری بودن شخصیت‌ها رنجیده نشوید. البته جای نگرانی نیست، زیرا اگر آنلاین بازی نمی‌کنید، یا تنها بودن را ترجیح می‌دهید، هوش مصنوعی بازی در کنترل آن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته تنوع شخصیت‌ها همانند یک بازی نقش‌آفرینی نیست که به طراحی شکل و شمایل آن‌ها بپردازید و کارکتر دلخواه خود را بسازید، زیرا تک تک آن‌ها دارای داستان و گذشته خود هستند. این شخصیت‌ها علاوه بر این‌که همکاری چهار نفره هدف قرار داده‌اند، ستون‌های اصلی داستان را نیز تشکیل می‌دهند. مجموع شخصیت‌ها، هشت تن از برترین اسپارتان‌های کهکشانی را تشکیل می‌دهند که به دو تیم تقسیم می‌شوند. گروه اول تیم آبی یا بهتر است بگوییم Blue Team نام دارند و با رهبری شخصیت مستحکم مسترچیف تشکیل شده‌اند و گروه دوم به نام تیم آتش یا Fire Team Osiris که با رهبری جیمسِن لاک هدایت می‌شوند.
Halo 5 (14) Halo 5 (16) این هشت نفر هرگز در دسته اسپارتان‌های معمولی قرار نمی‌گیرند و از باهوش‌ترین و قدرتمند‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند. اعضای Blue Team را اسپارتان‌های 2 تشکیل می‌دهند و سه عضو دیگر درست همانند مسترچیف، کهنه سرباز، کار آموخته و فوق‌العاده با تجربه و هماهنگ هستند و هر کدام در زمان خود یک افسانه به شمار می‌رفتند. تیم Osiris لاک را اسپارتان‌های 4 تشکیل می‌دهند. آن‌ها مگا سربازان چالاک و بسیار فرزی هستند. برای بهتر متوجه شدن تفاوت آن‌ها می‌توان گفت که اسپارتان‌های 2 در مقطع ارشد هستند و اسپارتان‌های چهار در مقطع پایین‌تر اما با تکنولوژی بسیار جدید. سازنده بازی به هر هشت نفر در این تیم‌ها حرکات و قابلیت‌های بسیار تهاجمی و منحصر به فرد داده است. آن‌ها می‌توانند به لطف ابزاری که پوشیده‌اند در هوا شناور بمانند، آن‌ها می‌توانند با عملی سریع و محکم به زمین بکوبند و باعث خسارت شوند و خیلی راحت صدمه جدی به دشمن بزنند. آن‌ها می‌توانند با سرعت بسیار زیادی حرکت آپرکات یا مشت زیر چانه را اجرا کنند و حتی به لطف این سرعت بالا به اطراف خیز بردارند و بسیاری از تیرها و حمله‌ها را جا خالی بدهند، و همچنین آن‌ها همانند برادران ما در سری Gears of War، قادر هستند یکدیگر را در میان مبارزات شلوغ به شکل منحصر به فرد خودشان احیا کنند.
Halo 5 (17)Halo 5 (13) از نظر داستانی باید گفت که Halo به عنوان یک بازی تیراندازی اول شخص، از یک داستان بسیار پر پیچ و خم بهره می‌برد. در این قسمت نیز داستان حتی پیچیده‌تر از قبل می‌شود و استودیو 343 اینداستریز به لطف داشتن دو گروه متفاوت، دو داستان جدا اما آمیخته به یکدیگر را بیان کرده است و داستان شکار و شکارچی را روایت می‌کند. در کنفرانسی بین انسان‌ها و بیگانه‌ها، این دو نژاد متفاوت قصد دارند تا قرار دادی جهت صلح با یکدیگر امضا کنند اما ناگهان حمله‌ای کاملا مرموز و غیر منتظره در این رویداد رخ می‌دهد و باعث برهم خوردن مراسم و کشته شدن چندین و چند نفره می‌شود. UNSC که مقر و ستاد اصلی اسپارتان‌ها در کهکشان به شمار می‌رود، چیف و یاران او را مقصر اصلی این حادثه می‌داند و به همین دلیل مامور لاک و سه همراه دیگر او را برای دستگیری مسترچیف اعزام می‌کنند و درست همین جا است که دو داستان متفاوت اما پیچیده به هم را تجربه خواهید کرد. مسترچیف به دنبال حقیقت‌های پشت پرده است و قصد دارد تا جواب آن‌ها را پیدا کند و مامور لاک
Halo 5 (19)Halo 5 (20) باید جلوی او را بگیرد. استودیو 343 که مسئول اصلی و تمام و کمال سری Halo بعد از استودیو بانجی است، حال به نظر کاری آسان‌تر یا شاید هم سخت‌تر داشته باشد. آن‌ها با عرضه نسخه سالگرد Halo: Combat Evolved، Halo 4 و The Master Chief Collection به خوبی خود را نشان دادند و از زیر و بم این اثر کاملا آگاه هستند. اما از این رو کار آن‌ها سخت‌تر شده که تحولات عظیمی را وارد سیستم گیم‌پلی و روایت داستانی بازی کرده‌اند. همین موضوع بزرگ‌ترین چالش قسمت Guardians به شمار می‌رود، زیرا این قسمت، جاده‌ای جدا از نسخه‌های گذشته برای خود باز کرده است و موفقیت آن تنها تا روز عرضه مشخص می‌شود. البته هرگز این فکر را نکنید که Guardians دیگر شبیه به یک بازی Halo نیست و خون Call of Duty را به خود تزریق کرده است. درست برعکس این موضوع، با توجه به نمایش‌های بازی به نظر می‌رسد که Halo 5: Guardians علاوه بر این‌که تحول و انقلاب را در این سری اجرا کرده، بلکه طعم و مزه شیرین قسمت‌های گذشته را کاملا حفظ کرده است.
Halo 5 (11)
دو گروه متفاوت بازی، دو داستان جدا اما آمیخته به یکدیگر را بیان می‎‌کنند؛ داستان شکار و شکارچی
اولین نکته بزرگ تحول Guardians بخش همکاری چند نفره در قسمت داستانی بازی است و چه آن را آنلاین بازی کنید و چه آفلاین، در هر صورت تفاوت عظیمی را شاهد خواهید بود. در تمامی مراحل همیشه با گروه چهار نفره خود بازی خواهید کرد و اگر با اشخاص دیگر بازی کنید، همه آن‌ها کنترل یکی از شخصیت‌های معرفی شده در این مقاله را بر عهده خواهند گرفت. اما با اینکه چند نفره بازی کردن لذت زیادی دارد، اما تک نفره بودن نیز مزایای خاص و جذاب خود دارد. اگر سه شخصیت دیگر به وسیله هوش مصنوعی بازی کنترل شوند، شما به عنوان شخصیت مسترچیف یا شخصیت مامور لاک قادر هستید تا به تک تک اعضای گروه دستور انجام وظایف مختلفی را صادر کنید. این دستورات شامل احیا کردن هم تیمی‌های دیگر، استفاده از اسلحه‌ها، حمله کردن به دشمن مورد نظر شما و حتی سوار شدن وسایل نقله می‌شوند. آن‌ها خیلی سریع به حرف شما گوش می‌دهند و به لطف هوش مصنوعی بالای بازی، شاهد کندی عمل و نادان بودن دیگر یاران نخواهیم بود.
Halo 5 (21) به لطف چنین قابلیتی، تنوع قدرت و قابلیت‌های هر یک از اسپارتان‌ها بسیار بیشتر شده است. اولین قابلیت اسپارتان‌ها دویدن سریع اما بدون محدودیت است و قادر هستید زمان زیادی را بدوید، بدون آن که شخصیت بازی خسته شود. البته قرار نیست این ویژگی همه چیز را آسان و یک نواخت کند. اسپارتان‌ها دارای محافظ یا شیلدهایی هستند که پس از اصابت چندین تیر به آن‌ها این محافظ‌ها از بین خواهند رفت و سپس بعد از چند لحظه بازخواهند گشت. حال اگر شیلد شما از بین رفته باشد و در حال دویدن باشید، این محافظ هرگز باز نخواهد گشت و با یک الی دو تیر به راحتی کشته خواهید شد. مطمئن باشید محیط بازی آن قدر شلوغ است که نه بتوانید زیاد بدوید و نه فکر نداشتن شیلد به سرتان بزند. در کنار سرعت بالا در دویدن، این جت پک است که بسیار به کارتان خواهد آمد. این جت پک‌ها اجازه می‌دهند تا بیش از پیش سرعت حرکت کردن بالا برود و در نتیجه جاخالی دادن و از بین بردن سریع‌تر دشمن توسط این قابلیت میسر خواهد شد و به لطف چابک‌تر شدن اسپارتان‌ها تکل زدن و لیز خوردن روی زمین از دیگر حرکات قابل انجام در این بازی است. سرعت بالا تنها در جهت حرکت کردن استفاده نمی‌شود، با سرعت بسیار بالا شروع به دویدن کنید، به سمت دشمن بروید و با استفاده از قدرت راکت در بازوهای اسپارتان‌ها یکی یکی آن‌ها را لِه و لورده کنید. یکی از ویژگی‌های جدید بازی که بسیاری از فضاها
Halo 5 (3) به خصوص در بخش چند نفره به کار می‌آید، گرفتن لبه‌ها و بالا رفتن از آن‌ها است. مطمئنا به چنین مشکلی برخوردید که در سرعت بالا به سمت یک سکو پریده باشید و با اشتباهات محاسباتی نتوانید آن را بگیرید. اما اگر در این لحظه دوباره دکمه پرش را بزنید خیلی راحت اسپارتان شما این لبه را می‌گیرد و از مرگ بی‌جهت دور می‌مانید. صحبت از پریدن شد، این پریدن‌ها نیز ارتقا یافته است و جنبه حمله و ضربه زدن نیز به آن اضافه شده است. با ارتفاع زیاد بپرید، مشت خود را آماده کنید و وقتی که به زمین رسیدید؛ بوووم! اطرافیان نابود خواهند شد. این قابلیت گراند پاند نام دارد و باز هم توسط دکمه Melee Attack قابل استفاده است. تنها با دکمه‌های پرش، نشستن و Melee می‌توانید چندین و چند حرکت مختلف را پیاده کنید. قابلیت‌های جدید اسپارتان‌ها به حرکات و مبارزات تن به تن ختم نمی‌شود و استفاده اسلحه توسط آن‌ها ارتقا یافته است. در Halo 5: Guardians این‌بار قادر هستید با تمامی اسلحه‌ها از طریق مگسک یا دوربین منحصر به فرد خودشان، روی دشمن زوم کنید و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید. اما برای متعادل سازی و جلوگیری از ساده شدن این ویژگی، استودیو 343 به گونه‌ای آن را طراحی کرده که اگر تنها فقط یک تیر به شما اصابت کند از حالت زوم کردن خارج خواهید شد و تمرکز شما در جهت نشانه‌روی از طریق دوربین و مگسک از بین خواهد رفت.
Halo 5 (12) صحبت از اسلحه‌ها شد و گفتنی است که در این بازی با تعداد زیادی سلاح گرم رو به رو می‌شویم. اسلحه‌ها هر کدام بر اساس جزییات و کاربرد خود نام‌گذاری شده‌اند. تفنگ یورش یا Assault Rifle برای مبارزات از نزدیک طراحی شده و با سرعت و قدرت مهلک خود به دشمن امان نمی‌دهد. تفنگ رزم یا Battle Rifle که یکی از مهم‌ترین اسلحه‌های این قسمت نیز به شمار می‌رود بسیار قدرتمند عمل می‌کند و به گفته سازندگان آن، این تفنگ در Guardians یک هیولا به شمار می‌رود. SMG دیگر اسلحه‌ای است که اسپارتان شما قادر به حمل و شلیک به صورت دوتایی است و سرعت بالایی دارد. شات‌گان قدرتمند، مگنوم مطمئن و اسنایپری که نمی‌گذارد کسی جان سالم به در ببردو خیلی از اسلحه‌های دیگر، همه و همه در بازی با طراحی بسیار بالا قرار داده شده‌اند. علاوه بر این اسلحه‌ها، انسان‌ها Hydra MLRS را طراحی کردند. موشک اندازی که روی هدف قفل می‌کند و پس از اصابت به آن، دشمن را متلاشی شده تحویل شما می‌دهد. خوبی Halo این است که دشمنان متفاوت، اسلحه‌های متفاوت نیز حمل می‌کنند و بازیکن می‌تواند از تمام آن‌ها استفاده کند. اسلحه‌های متفاوت آن‌ها، طراحی‌های بسیار جذابی دارند و از نظر تیراندازی کاملا نسبت به یکدیگر فرق می‌کنند. اسلحه‌های کاوننت‌ها نیز از تعداد تنوع بالایی بهره می‌برند و طرز شلیک و نورانی بودن آن‌ها کاملا حسی بیگانه
Halo 5 (8) را القا می‌کنند. مثلا اسلحه کاوننت کاربین نقش موثر یک مسلسل اما نورانی را برای کاوننت‌ها ایفا می‌کند. Rod Cannon راکت لانچری با سایز بزرگ است که توپ‌های نورانی سهمگین را روانه دشمن می‌کنند. اما سرآمد تمام اسلحه‌های آن‌ها نیدلر است. این اسلحه با این‌که کوچک است اما کاری که با سوزن‌های کلفت و بنفش خود بر تن دشمن انجام می‌دهد شگفت‌انگیز است. سربازان یا شوالیه‌های Promethean نیز اسلحه‌های بسیار خاص خود را دارند که در Halo 4 با آن‌ها آشنا شدیم. اسلحه‌های آن‌ها دشمن را کاملا می‌سوزاند و اثری باقی نمی‌گذارد. تفنگ باینری اسلحه بزرگی است که بدون شک، دشمن را با یک شلیک می‌کشد. حال چه این دشمن یک اسپارتان باشد، چه کاوننت یا چه یک شوالیه. Incineration Cannon نیز چیزی همانند یک راکت لانچر اما بسیار درشت و اسکَتِرشات یک شات‌گان بسیار قدرتمند است. اسلحه‌های نام برده شده تنها گوشه‌ای از تمامی اسلحه‌های Halo 5 را تشکیل می‌دهند. Halo یک بازی تیراندازی اول شخص است و اسلحه نقش بسیار مهمی در آن ایفا می‌کند. تک تک سلاح‌ها با جزییات فروان، طراحی منحصر به فرد و البته قدرت‌های متنوع در Guardians قرار گرفته شده‌اند که در طول ۱۲ ساعت از بخش داستانی و صدها ساعت در بخش چند نفره، هرگز شما را خسته نخواهند کرد.
Halo 5 (10) حال نگاهی به دیگر بخش مهم Halo 5: Guardians بندازیم و آن‌هم چیزی نیست جز قسمت چند نفره. همان‌قدر که بخش داستانی بازی پرمحتوا، جذاب و سنگین است، بخش چندنفره نیز به همان اندازه سنگین و سرگرم کننده است و تعادل بسیار خوبی بین آن‌ها ایجاد شده است. استودیو 343 اینداستریز قصد دارد تا سبک میادین تیراندازی «Arena Shooter» را با لباس و سیمای Halo ادغام کند و یک بخش چند نفره بسیار برجسته را به بازیکن ارایه دهد. در ابتدا لازم به ذکر است که سیستم بازشدن تجهیزات مبارزاتی در Halo 4، جای خود را به سطح بازی در میدان مبارزه داده است. در ابتدای کار، تمام بازیکنان از اسلحه‌های شاخص و یکسان استفاده می‌کنند و نهایت کار این است که اگر نیاز به سلاح قدرتمندی دارند، باید آن‌هایی که در نقشه جاگذاری شده‌اند پیدا کنند. اما این اسلحه‌ها نیستند که تنها نقش مهم را در مسابقات چند نفره ایفا می‌کنند، بلکه قابلیت‌های اسپارتان‌ها نیز جایگاه مهمی در این قسمت دارند. تمام قابلیت‌هایی که در بخش تک نفره برای اسپارتان‌های دو و چهار معرفی کردیم، همگی در بخش چند نفره قابل استفاده هستند و به جرات می‌توان گفت با توجه به نمایش‌ها و نسخه بتایی که قبل‌تر عرضه شد، شاهد سرعت گرفتن بیش از پیش بازی هستیم و مسابقات و مبارزات، آدرنالین بیشتری از بازیکن را به حرکت در می‌آورند. البته شاهد قابلیت‌های خاصی نیز در این بخش هستیم که یکی از آن‌ها Battle Chatter نام دارد و به دیالوگ‌هایی گفته می‌شود که هرگاه اسپارتان‌های هم تیمی، متوجه اسپارتان‌های دشمن شوند، مکان آن را به هم‌ گروهی‌های خود گزارش می‌دهند و شما را به دویدن به آن سمت وا می‌دارند.
Halo 5 (6) اما کلیت بخش چند نفره را حالت‌ها و نقشه‌های بازی تشکیل می‌دهند. حالت‌های بازی و قوانین آن‌ها دچار تحول شده‌اند و از نظر تعداد و تنوع به شکل خوبی درآمده‌اند. در ابتدای کار حالت Team Arena قرار دارد که شامل زیر مجموعه‌های مختلفی می‌شود. در Team Arena بازیکن‌ها همانند Haloهای کلاسیک، به دو گروه چهار نفره تقسیم می‌شوند و به مبارزه می‌پردازند. برای این قسمت نقشه‌های زیادی طراحی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به گامبل، تریدنت، کالزیوم، ایدن، پلازا، ایمپایر و بسیاری دیگر اشاره کرد. دیگر شاخه این بازی، Slayer است و بازیکن در آن باید سعی کند با همکاری هم گروه‌های خود به حذف کردن تک تک افراد دشمن بپردازد. بریک آوت از دیگر شاخه‌های مسابقات تیمی است که هر بازیکن تنها یک فرصت مبارزه در آن دارد و اگر کشته شود، باید تا انتها منتظر بماند. اگر دنبال هیجان بیشتر و واقعی‌تر هستید، SWAT برای شما طراحی شده است. در این قسمت شما هیچ‌گونه شیلد یا زرهی ندارید و تنها با یک تیر یا نهایت اگر خیلی خوش شانس باشید با دو تیر خواهید مرد. این بخش معمولا سکوت فراوانی را در نقشه‌ها ایجاد می‌کند و بازیکنان به آرامی و با توجه زیاد به دنبال دشمن می‌گردند تا با یک تیر آن را خلاص کنند. البته این قسمت بخش دیگری دارد که فقط و فقط با اسلحه مگنوم قابل بازی است. طبق گفته سازنده بازی، آن‌ها این بخش را فقط به مگنوم اختصاص دادند تا بازیکن قدرت و آشنایت بیشتری با مگنوم پیدا کند و تمرین بیشتری نیز برای هدشات کردن یا ضربات به سر داشته باشد. هر چه باشد مگنوم اصلی‌ترین اسلحه هر اسپارتان به شمار می‌رود و در تمام طول بازی آن را به همراه خواهد داشت. در انتهای تمامی مبارزات گروهی، بخش آزاد برای همه یا Free for All وجود دارد. در این قسمت هیچ گروهی وجود ندارد و هر اسپارتانی را که دیدید باید بکشید و هر شخص با بازی خود بیانگر قدرت و هوشمندی خودش است و کار
Halo 5 (5) گروهی در آن معنا ندارد. بعد از مسابقات کوچک به یکی از جدیدترین قسمت‌های بخش چند نفره سری Halo می‌رسیم. حالت Warzone را می‌توان یکی از گام‌های بسیار رو به جلوی Halo نام برد که بسیار بزرگ و جذاب است. در بخش Warzone بازیکن‌ها به دو گروه ۱۲ نفره تقسیم خواهند شد و نقشه‌های آن، چهار برابر بزرگ‌تر از هر نقشه دیگری در سری Halo است. در مبارزات Warzone، دو حالت وجود دارد و هر کدام دارای دو روش برای پیروزی هستند. اولین حالت Warzone به گونه‌ای است که هر تیم دارای پایگاه خاص خود است که آن پایگاه توسط نیروهای کاوننت یا Promethean تصرف شده‌اند و قبل از هر چیز، اسپارتان‌ها باید آن‌ها را از بین ببرند و سپس وارد نقشه بزرگ‌تر شوند تا به رویارویی با اسپارتان‌های جدید بپردازند. البته این کار ساده‌ای نیست زیرا با بیش از ۵۰ عدد از دشمن‌های مختلف و در انتها با یک باس سر سخت رو به رو خواهید شد. دومین حالت Warzone هیچ دشمن دیگری در آن حضور ندارد و بازیکن مستقیما به جنگ با دیگر اسپارتان‌های حریف می‌پردازد. حال برای پیروز شدن دو راه وجود دارد، جنگ برای هسته پایگاه تیم مقابل و جنگ برای دریافت امتیاز. اگر هر سه پایگاه دشمن را تسخیر کنید، زره یا شیلد هسته تیم دشمن از بین خواهد رفت و تیم شما برنده میدان خواهد بود، و در طرفی دیگر اگر تیم شما به جمع کلی امتیازات ۱۰۰۰ برسد، برنده بازی خواهید بود. از جمله جذابیت‌های این بخش علاوه بر تعداد بازیکن و روش پیروزی در آن، استفاده از وسایل نقلیه منحصر به فرد سری Halo است که بازیکن قادر به استفاده از آن‌ها خواهد بود. شاید ۲۴ نفر بازیکن در مقابل بیش از ۴۰ تا ۶۰ نفر بازیکنی که در بازی‌های چند نفره کمپانی الکترونیک آرتز می‌توانند حضور داشته باشند بسیار ناچیز باشد، اما خوش‌ ساختی، کیفیت و جذابیت آن چیزی کم ندارد و بازیکن را به شدت درگیر خواهد کرد.
Master chief haloدر کل ۲۱ نقشه مختلف  برای این بخش در هنگام عرضه طراحی شده است و ۱۸ نقشه دیگر به صورت بسته الحاقی، اما کاملا رایگان به بازیکن ارایه می‌شود. نقشه‌های قدیمی و جدید همگی با موتور جدید طراحی و پیاده شده‌اند. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین انحصاری‌های مایکروسافت، یک Halo جدید کاملا قادر است که قدرت واقعی کنسول ایکس‌باکس وان را به خوبی نشان دهد. برای تحقق این امر، استودیو 343 اینداستریز یک موتور بازی‌سازی کاملا جدید برای Halo 5: Guardians ساخته است. این موتور پردازش گرافیک، صدا، رندر کردن طراحی‌ها یا هر چیز دیگری که یک بازی‌ساز نیاز دارد را قادر است به شکل بسیار خوبی انجام دهد و کاملا بر اساس معماری ایکس‌باکس وان ساخته شده است. بر همین اساس، حال برای اولین بار در سری Halo، به لطف موتور بازی‌سازی، Guardians قادر است با نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. در بخش وضوح تصویر نیز، 343 اینداستریز از وضوح پویا استفاده کرده است. وضوح پویا به این معنی است که رزولوشن بازی در هر قسمت تغییر می‌کند و بسته به جزییات آن کم و زیاد می‌شود که البته لازم به ذکر است که برای بازیکن به شکل بسیار واضحی قابل تشخیص نیست و این پویایی از وضوحی بین  1152x 810 تا وضوح کامل 1080p تغییر پذیر است. بخش کلی داستانی بازی نیز در وضوح تصویر 1080x1344 اجرا می‌شود. این تغییر وضوح تصویر هدف بزرگی پشت خود دارد و آن هم فریم کاملا ثابت است زیرا یک بازی تیراندازی قدرتمند، نیاز بسیار زیادی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارد که با توجه به نمایش‌های بازی، 343 به این ثابت دست یافته است.   چیزی به زمان انتشار بازی نمانده و باید منتظر ماند و دید که 343 می‌تواند قدرت واقعی ایکس‌باکس وان را به خوبی نشان دهد یا خیر. اما در این پیش نمایش متوجه شدیم که با بخش داستانی بسیار بزرگ و تازه‌ای رو به رو هستیم و بخش چند نفره نیز با اضافه شدن حالت Warzone بسیار متحول شده است. هر تریلر و هر نمایش از بازی، نوید یک Halo بزرگ، متفاوت و با کیفیت را می‌دهد. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده