// شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰

بهترین بازی‌های عامه‌پسند موبایل سال ۲۰۱۴

بعد از معرفی بهترین بازی‌های تیراندازی و استراتژی موبایل در سال ۲۰۱۴، حال در این مقاله قصد داریم تا بازی‌های کوچک و سرگرم‌کننده‌ی موبایل را از نگاه زومجی، انتخاب و معرفی کنیم. در ادامه همراه باشید.
این نوع بازی‌ها که صرفا برای سرگرم کردن و گذراندن اوقات بیکاری ساخته شده، می‌توانند از هر سبک و نوع گیم‌پلی برخوردار باشند و در این مقاله نیز سعی شده تا در بین بازی‌های منتخب، تنوع کافی وجود داشته باشد. 2048

2048

سازنده: Gabriele Cirulli پلتفرم: اندروید، iOS امتیاز متا: --- تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۱۰ - ۵۰ میلیون دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل‌پلی وقتی یک پروژه‌ی دانشجویی که در آخر هفته طراحی شده، به این درجه از شهرت دست پیدا می‌کند، بدون شک اتفاقی نبوده و دلالتی بر موفق بودن سازنده در انجام کار خود است. در بازی شما باید اعداد داخل جدول ۴×۴ که توانی از ۲ هستند را به ۲۰۴۸ (۲ با توان ۱۱) برسانید. حرف زدن و گفتن راجع به بازی چندین برابر سخت‌تر از بازی کردن وحتی ساختن آن است. اگر مایل هستید تا در این جدول غرق شوید، همین حالا برای یک بار امتحان کنید. پس از گذشت چندین ساعت از اویل تجربه‌ی آن متوجه جادوی 2048 خواهید شد.
  candy crush saga

Candy Crush Saga

سازنده: King پلتفرم: اندروید، iOS ، Windows Phone امتیاز متا: ۷۹ از ۱۰۰ تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۱۰۰ - ۵۰۰ میلیون دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی / دانلود از فروشگاه ویندوزفون پرطرفدارترین بازی جورچین سه تایی فروشگاه گوگل‌ پلی، امسال به ویندوزفون راه پیدا کرد. CCS با گیم‌پلی اعتیادآور خود یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال اخیر بوده که علاوه بر مراحل متنوع و بی‌شمارش، به طور مداوم در حال بهبود و افزایش جذابیت بازی است. با هر بروزرسانی، مراحل زیادی به بازی اضافه می‌شود تا علاوه بر حفظ مخاطبان، روند بازی نیز تازه و جذاب باقی بماند. اگر هنوز به این دنیای لذت بخش پای نگذاشته اید، همین حالا بازی را در یکی از پلتفرم‌ها امتحان کنید.
  crossy road

Crossy Road - Endless Arcade Hopper

سازنده: Hipster Whale پلتفرم: iOS امتیاز متا: ۸۹ از ۱۰۰ دانلود از آیتونز اگر به دنبال جذاب‌ترین و زیباترین بازی هستید که در ارتباط با گذشتن از خیابان ساخته شده، Crossy Road بهترین انتخاب است. عبور موجودات مختلف از خیابان‌های شلوغ و رودخانه، فقط در Crossy Road به کاری لذت بخش تبدیل شده و هدف بازی نیز همین کار است. شاید در ابتدا ایده و کل بازی احمقانه جلوه کند ولی هنگامی بازی را کامل درک می‌کنید که ساعت‌ها از تجربه‌ی اولین شکست گذشته است.
  duet

Duet

سازنده: Kumobius پلتفرم: اندروید، iOS امتیاز متا: ۷۹ از ۱۰۰ تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۱ - ۵ میلیون دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی در بازی Duet شما باید دو گلوله رنگی که حول یک محور دایره‌ای می‌چرخند را از بین موانع عبور دهید و اگر با هریک از آن‌ها برخورد کنید، به ابتدای مرحله باز خواهید گشت. این بازی که سازنده‌ای استرالیایی دارد، در سال ۲۰۱۳ منتشر شده، ولی این مراحل و محتواهای جدید بازی هستند که باعث شده‌اند DUET را در این لیست قرار دهیم. گیم‌پلی چالش برانگیز، طراحی بصری خاص و موسیقی گوش نواز بازی، یکی از بهترین ترکیب‌های ممکن را بوجود آورده اند که تجربه‌ی آن خالی از لطف نیست.
  dumb ways to die 2

Dumb Ways to Die 2

سازنده: Metro Trains پلتفرم: اندروید، iOS امتیاز متا: --- تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۵ - ۱۰ میلیون دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی به جرات می‌توان گفت احمقانه و خوشحال‌ترین بازی سال، همین Dumb Ways to Die 2 است. انجام مینی‌گیم‌های مرگبار با کاراکترهایی بامزه و بی‌مغز که به بامزه‌ترین شکل ممکن هلاک می‌شوند. این بازی که پروسه ساختش پس از محبوبیت نسخه اول آغاز شد، به راحتی می‌تواند هر قشری از گیمرها یا مردم عادی را سرگرم کند. بازی پیشرفت‌هایی نسبت به قبل داشته ولی تکراری شدن بازی پس از چند بار تجربه‌ی آن هنوز احساس می‌شود، با این حال باز هم این بازی به همان شیرینی سابق باقی می‌ماند و تجربه‌ی آن از الزامات است.
  one more line

One More Line

سازنده: SMG Studio پلتفرم: اندروید، iOS امتیاز متا: --- تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۱۰ - ۵۰ میلیون دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی بازی‌های بدون پایان که با روند بازی دشوار خود برای زمان زیادی قادر به سرگرم کردن مخاطب خود هستند، مدتی است که مورد توجه بازیسازان مختلفی قرار گرفته و استودیوی SMG (سازنده‌ی بازی OTTTD) نیز یک بازی با این مضمون ساخته است. در One More Line شما باید یک خط را به انتهای مسیر برسانید که در این راه برای اینکه به موانع برخورد نکنید، باید با چرخش دایره‌ای حول‌شان، از آن‌ها عبور کنید. بازی امکاناتی چون لیدربورد و اشتراک‌گذاری رکورد در شبکه‌های اجتماعی را دارد تا مهارت خود را در این بازی به رخ اطرافیان بکشید.
 

retry RETRY

سازنده: Rovio پلتفرم: اندروید، iOS امتیاز متا: ۸۷ از ۱۰۰ تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۵ - ۱۰  میلیون دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی تاثیری که بازی Flappy Bird بر بازی‌های موبایل و سازندگان این بازی‌ها گذاشت، به مرور بیشتر احساس می‌شود. این نشانه را در بازی RETRY شرکت Rovio به وضوح مشاهده کرد. این بازی که با گرافیک پیکسلی‌اش کنترل یک هواپیما را در اختیار شما می‌گذارد، از همان فرمول گیم‌پلی دشوار و عذاب آور بازی‌هایی چون Flappy Bird استفاده می‌کند. در RETRY باید هواپیمای کوچکی را بین دو پناهگاه جابجا کنید که کنترل متفاوت این هواپیما و جمع کردن تمام ستاره‌های مرحله چالش اصلی شما به حساب می‌آیند. این بازی بر خلاف بازی‌های بی‌پایان کاملا هدف دار است و صرفا برای افراد مازوخیست ساخته نشده است.
  thomas was alone

Thomas was Alone

سازنده: Gabriele Cirulli پلتفرم: اندروید، iOS امتیاز متا: ۸۸ از ۱۰۰ تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۱۰ - ۵۰ هزار دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی مطمئنا کسی فکرش را نمی‌کرد یک بازی پلتفرمر که کاراکترهای آن اشیاء هندسی باشند، به این سطح از موفقیت دست یابد. در نگاه اول Thomas Was Alone یک بازی متوسط مانند اکثر بازی‌های مستقل، جلوه می‌کند اما در باطن فراتر از حد انتظار است و همین سبب شده تا بازی به یک اثر هنری بدل گردد. بازی در سال گذشته برای اکثر پلتفرم‌ها منتشر شد تا اینکه در سال ۲۰۱۴ نیز شاهد این بازی بر روی دستگاه‌های هوشمند باشیم. اگر از بازی‌های تکراری این روزها خسته شده‌اید، این بازی که یکی از بهترین‌های این لیست می‌باشد، تنها مرهم است.
  vvvvvv

VVVVVV

سازنده: Terry Cavanagh پلتفرم: اندروید، iOS امتیاز متا: ۹۵ از ۱۰۰ تعداد دانلود در گوگل‌پلی: ۱۰ - ۵۰ هزار دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی یکی از بهترین بازی‌های این لیست، بازی پلتفرمر VVVVVV ساخته‌ِی Terry Cavanagh است که در آن با لمس صفحه جهت جاذبه را تغییر داده و مراحل را پشت سر می‌گذارید. این ایده‌ی نسبتا ساده به قدری جذاب پرداخت شده است که این بازی را به یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر دستگاه‌های هوشمند تبدیل کرده است. طراحی گرافیکی 8 بیتی بازی و موسیقی خاص بازی، کمک کرده اند تا اتمسفر بازی را بیشتر درک کنیم. تجربه‌ی این بازی از الزامات دارندگان تلفن‌های هوشمند است.   تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده