// چهار شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

بهترین بازی‌های بزرگ آخر سال ۲۰۱۵ (قسمت اول)

از سال ۲۰۱۴ و ابتدای سال ۲۰۱۵ مشخص بود که انتهای سال شاهد ورود غول‌های بزرگی به نسل هشتم هستیم. بازی‌هایی که هر یک از آن‌ها سیما و آوایی ستودنی دارند. حال به انتهای سال ۲۰۱۵ رسیدیم. با زومجی همراه باشید تا به معرفی بهترین‌هایی که در راه هستند بپردازیم.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

سازنده/ناشر: کوجیما پروداکشنز / کونامی تاریخ عرضه: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: اکشن/مخفی‌کاری/تیراندازی سوم شخص/جهان‌باز MGS V Phantom Pain Box Art شاید این نسخه از سری پرطرفدار Metal Gear Solid، آخرین قسمت سری نباشد، اما این‌بار این را خوب می‌دانیم که مغز متفکر پشت نام این بازی یعنی هیدئو کوجیما دیگر همراه با این سری نخواهد بود و معلوم نیست بعد از رفتن او آیا شاهد موقیت دوباره سری Metal Gear خواهیم بود یا خیر. از طرفی دیگر نیز به نظر می‌رسد که این روزها کمپانی کونامی علاقه بیشتری به بازی‌های موبایل و کوچک پیدا کرده و همانند گذشته فکری باز به دنیای بازی‌های ویدیویی ندارد. اما به هر حال، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain منتشر شد و از نظر منتقدین یکی از شاهکارهای امسال به شمار می‌رود. سیستم مخفی کاری و اکشن منحصر به فرد این بازی که برای اولین بار در دنیایی جهان باز روایت می‌شود عمقی جدید به این سری داده است و به راحتی می‌توان گفت که کوجیما هیچ چیزی برای این بازی کم نگذاشته و با تمام وجود روی آن کار کرده است. داستان بازی مربوط به وقایع پس از Ground Zeroes می‌شود، جایی که او پس از بیداری از خوابی بلند مدت، شروع به رهبری مزدورانی به نام Diamond Dogs می‌کند و در این مسیر او برای انجام ماموریت خود به افغانستان سفر می‌کند. گیم‌پلی درگیر کننده، گرافیک بی عیب و نقص و از همه مهم‌تر داستان ستودنی از جمله عناصری است که این قسمت از سری Metal Gear با خود به همراه دارد. Metal Gear Solid V: Phantom Pain در تاریخ ۱۰ شهریور ماه منتشر شد و به زودی نقد کامل این بازی را در سایت زومجی شاهد خواهید بود. همچنین زومجی بهبررسی این بازی پرداخته و به آن نمره‌ی کامل ۱۰ را اهدا کرده است.  

Mad Max

سازنده/ناشر: استودیوهای آوالانچ / بخش سرگرمی های تعاملی شرکت وارنر تاریخ عرضه: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ (۱ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: اکشن ماجراجویی, Vehicular combat Mad-MAx-Video-game-boxart-zoomg از زمان عرضه Just Cause 2 در سال ۲۰۱۰، استودیو آوالانچ تا به امروز بازی بزرگی با بودجه زیاد عرضه نکرده بود. استودیویی که توسط بازی‌های جهان باز با گرافیک بالا و گیم‌پلی دیوانه‌وار شناخته می‌شود. اما جالب است بدانید که این بازی از سال ۲۰۰۸ تا به حال در دستور ساخت قرار داشت و به آرامی رو به تکمیل شدن بود و در سال 2013 نیز به شکل رسمی معرفی شد. البته بازی Mad Max در دست منتقدان قرار گرفت و آن طور که انتظار می‌رفت، تبدیل به یک بازی فوق‌العاده نشد. طبق عادت بازی‌های استودیو آوالانچ، بازی Mad Max نیز از تکراری شدن رنج می‌برد و هرگز همانند هم‌ پای خود در سینما یعنی Mad Max: Fury Road یک اکشن فوق‌العاده محسوب نمی‌شود. اما از خوبی‌های این بازی نیز نمی‌توان گذشت. به طور کلی بازی از فیلم این نام الهام نگرفته و راه منحصر به فرد خود را دارد و دنیای خشک و وحشی آخرالزمانی را به خوبی به تصویر می‌کشد. ماشین‌های مختلف، اسلحه‌های متنوع و خون و خون ریزی به کشل بسیار خوبی در بازی به کار برده شده‌اند. Mad Max در تاریخ ۱۰ شهریور ماه برای سیستم عامل ویندوز و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد. بررسی این بازی را می‌توانید از زومجی مطالعه کنید.    

Lovers in a Dangerous Spacetime

سازنده/ناشر: استروید بیس تاریخ عرضه: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ (۹ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: اکشن پلتفرمر Lovers-in-a-Dangerous-Spacetime این بازی از آن دسته آثار سرعتی و پر از اشکال نورانی و رنگی است که به شکل دو نفره دنبال می‌شود و در مورد دو شخصی است که سعی در کنترل یک سفینه‌ فضایی بزرگ که توسط بیگانگان احاطه شده است دارند. این بازی که توسط استودیو کوچک اَسترویدز بیس ساخته شده، شامل تیراندازی‌های سریع و بدون توقف می‌شود، اما اختلاف آن با دیگر هم سبک‌های خود مربوط به همکاری دو نفره شما با دوست خود یا شما با هوش مصنوعی می‌شود که باید برای پیش روی در بازی به سفینه‌های مختلف خیزش کنید و از ایستگاه‌های فضایی مختلف برای مبارزه با بیگانگان استفاده کنید. طرفداران بازی‌های استراتژیک فضایی ریشه‌های آشنای این سبک بازی‌ها را در Lovers in a Dangerous Spacetime خواهند یافت. شاید اگر در بازی غرق شوید، خود را میان مبارزاتی همانند آن چه که در سری Star Wars یا Star Trek دیده بودید حس کنید. از این موضوعات گذشته، این اثر را باید نقطه‌ای خلاقانه در یکی از قدیمی‌ترین ژانرهای دنیای گیم دانست. Lovers in a Dangerous Spacetime در تاریخ ۱۸ شهریور برای کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد.  

Super Mario Maker

سازنده/ناشر:نینتندو تاریخ عرضه: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: Wii U سبک: طراحی مرحله، پلتفرمر Super-Mario-Maker سری سوپر ماریو که خیلی‌ها آن را قارچ خور صدا می‌کردیم از جمله بازی‌های فراموش نشدنی و جاودانه‌ای است که در صنعت گیم ثبت شده‌ است. اما این‌بار منتظر نسخه‌ای از سری Super Mario هستیم این بار توسط کنسول ویی‌یو این اجازه به بازیکنان داده می‌شود تا مراحل سوپر ماریو خود را بر اساس نسخه‌هایی چون Super Mario Bros، Super Mario World و New Super Mario Bros U بسازند و آن را به راحتی به اشتراک بگذارند و همراه با دوستان خود به انجام آن بپردازند. مراحلی که قادر به ساخت آن هستید تماما دو بعدی خواهد بود و این مسئله بعد از سه دهه از عرضه انواع و اقسام این بازی توسط نینتندو صورت گرفته است. حال زمان آن رسیده تا هر چه که از این بازی آموخته‌اید را به کار ببرید و با ساخت مراحل مختلف دوستان خود را به چالش بکشید. بازی Super Mario Maker در تاریخ ۲۰ شهریور ماه برای کنسول ویی‌یو منتشر خواهد شد.      

Forza Motorsport 6

سازنده/ناشر:ترن ۱۰ / استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت تاریخ عرضه: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان سبک: شبیه‌ساز رانندگی Forza-MS-6 قسمت ششم سری موتوراسپورت دو سال بعد از اشتباهات جبران ناپذیر قسمت پنجم خود روانه بازار خواهد شد. اما پس از تجربه نسخه بتا متوجه شدیم که استودیو ترن ۱۰ تک تک اشتباهات خود را جبران کرده و جای هیچ صحبتی باقی نگذاشته است. ریسینگ شبیه‌ساز مایکروسافت، با بودجه عظیم، سازندگان کهنه کار و با تجربه و این‌بار با قدرت سخت افزاری کنسول ایکس‌باکس وان این‌بار توجه ویژه‌ای به محتوای خود داشته است. محتوایی که بیش از ۴۵۰ ماشین با تمامی جزییات که حتی قادر خواهید بود در بخشی از بازی به نام Fortzavista به بررسی داخل و خارج آن‌ها بپردازید، بیش از ۲۴ پیست معروف سرتاسر جهان با کوچک‌ترین جزییات و تغییرات آب و هوایی منحصر به فرد که مستقیما روی رانندگی تاثیرگذار خواهند بود از جمله مواردی هستند که بدون شک باید برای عرضه آن لحظه شماری کرد. بر خلاف افت و غیبت محسوس سری Grand Turismo، این Forza است که سال به سال در حال پیشرفت است، حال باید دید که این نسخه می‌تواند باری دیگر به روزهای پادشاهی خود در کنسول ایکس‌باکس 360 بازگردد یا خیر. Forza Motorsport 6 در تاریخ ۲۴ شهریور ماه برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشرشد.    

Destiny: The Taken King

سازنده/ناشر: بانجی / اکتیویژن تاریخ عرضه: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3 سبک: تیراندازی اول شخص کلان Destiny-taken-king استودیو بانجی را به خوبی با شاهکار Halo می‌شناسیم. پس از جدایی این استودیو از مایکروسافت و عرضه بازی نسبتا معتاد کننده Destiny، شاهد تعداد زیادی از محتواهای مختلف بودیم. اما امسال شاهد یک محتوای گران قیمت ۴۰ دلاری هستیم که به زودی برای این بازی منتشر خواهد شد. این محتوا یا همان DLC، The Taken King نام دارد و شامل ضربات جدید، تاخت و تازهای جدید، نقشه‌های جدید و یک بخش داستانی جدید نیز می‌شود. بزرگ‌ترین مشکل بانجی و محتوای در نظر گرفته شده آن‌ها برای‌ این بازی قیمت بسیار زیاد آن است. اما یکی از نکات خوب برای بازیکنانی که تازه قصد دارند بازی Destiny را تجربه کنند مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود زیرا قادر هستند با پرداخت تنها 60 دلار بازی اصلی، دو محتوای اضافی قبل و The Taken King را از آن خود کنند. Destiny: The Taken King در تاریخ ۲۴ شهریور ماه برای کنسول‌های پلی‌استیشن و کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه خواهد شد.    

Soma

سازنده/ناشر: فریکشنال گیمز تاریخ عرضه: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ (۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4،رایانه‌های شخصی ویندوزی، لینوکس، مک سبک: وحشت و بقا SOMA بازی Soma جدیدترین و عجیب‌ترین کار استودیو Frictional Games است، استودیویی که طرفداران بازی‌های ژانر ترسناک آن‌ها را به خوبی با آثاری نظیر Penumbra و سری Amnesia می‌شناسند. Soma یک بازی علمی تخیلی ترسناک در زمینه بقا به شمار می‌رود که از دید اول شخص دنبال می‌شود. به گفته طراح بازی، بازیکنان در طول فضای ترسناک این اثر با شماری از مخلوقین عجیب و غریب رو به رو خواهند شد که هر کدام سیما و منظر تجسمات سازندگان بازی را در خود جای داده‌اند. داستان این بازی قرار نیست شما را به یک تیراندازی بزن بکش یا حل کردن پازل‌های پیچیده دعوت کند، بلکه در Soma باید از دست مخلوقین عجیب پنهان شوید، این در حالی است که در همین حین باید مقصد بعدی خود را نیز پیدا کنید. ما در Soma انتظار یک ترکیب زیبا از ترس‌های ناگهانی، گشت و گذار زیر آب و یک علمی تخیلی متفکرانه را داریم. Soma در تاریخ ۳۱ شهریور ماه برای کنسول پلی‌استیشن 4 و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد.    

LEGO Dimensions

سازنده/ناشر: تراولرز تیل / بخش سرگرمی های تعاملی شرکت وارنر تاریخ عرضه: ۵ مهر ۱۳۹۴ ( ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii U،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: اکشن ماجراجویی Lego-Dimenstions خیلی سخت است که اثری به جز LEGO پیدا کرد که بتواند دنیای فیلم‌ها و بازی‌های بسیار محبوب را در قالب اسباب بازی‌های جذاب به دنیای انیمیشن‌ها و بازی‌ها معرفی کرد. کمپانی بزرگی که دارای کاتالوگ عظیمی از فیلم‌ها، کارتون‌ها و بازی‌های مختلف در قالب اسباب‌ بازی‌های خود است. بازی Lego Dimensions نیز چند جین از شخصیت‌های بسیار محبوب را دور هم جمع کرده تا لحظات شادی را به ارمغان آورد. اگر دوست دارید تیمی بسیار قوی که تشکیل شده از بتمن، گاندلف «جادوگر سری ارباب حلقه‌ها»، مارتی مک‌فلای «شخصیت اصلی فیلم بازگشت به آینده» و خیلی‌های دیگر مانند جوکر، گرین لنتر و غیره را دور هم جمع کنید، پس باید بگویم که این بازی مختص شما ساخته شده است. داستان بازی در مورد یکی از سیارات دنیای Lego است، جایی که شخصیت منفی بازی به نام Lord Vortech به دنبال عنصری است که این سیاره با آن بنا شده است و این کار گروه شما است که جلوی این شخصیت شیطان صفت ایستادگی کنید. LEGO Dimensions در تاریخ ۵ مهر ماه برای کنسول‌های پلی‌استیشن، کنسول‌های ایکس‌باکس و کنسول نینتندو Wii U عرضه خواهد شد.    

Rock Band 4

سازنده/ناشر: هارمونیکس تاریخ عرضه: ۲۰۱۵ پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان سبک: موزیکال Rockband قسمت چهارم راک‌ بند بعد از تقریبا ۵ سال دوباره به کنسول‌های بازی بازخواهد گشت. در قسمت‌های قبل شاهد ریتم‌های آهنگ‌های راک بودیم که البته در آن‌ها سرگرمی‌های خواندنی و بیس نیز دیده می‌شذد. حال در قسمت جدید شاهد بیش از ۳۰ آهنگ از گروه‌ها و خوانندگانی نظیر، الویس پریسلی معروف، دیستربد، اسکورپیونز، ون ماریسون و بسیاری دیگر هستیم. در کنار این موارد نیز، این بازی همیشه به سخت‌افزارهای جانبی خوب معروف بوده‌ است. گیتارهای برقی و طبل‌ها از جمله این این سخت‌افزارها هستند که می‌توان با تهیه آ‌ن‌ها کاملا از بازی لذت برد. همچنین طرفداران قدیمی این بازی که در نسل هفتم کنسول‌ها، سخت‌افزارهای قدیمی بازی Rock Band را در اختیار دارند می‌توانند همچنان از آن‌ها در کنسول‌های نسل هشتمی خود استفاده کنند. یکی از نکات خوب این بازی، سازندگان آن یعنی استودیو هارمونیکس هستند که با سابقه درخشان خود در زمینی موسیقی در دنیای گیم، تجربه و استعداد زیادی را در تیم خود جای داده‌اند. Rock Band 4 در تاریخ ۱۴ مهر ماه برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.    

Uncharted: The Nathan Drake Collection

سازنده/ناشر: ناتی داگ / بلوپرینت / بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی تاریخ عرضه: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ( ۷ اکتبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 سبک: اکشن ماجراجویی Uncharted-Nathan-Drake-Collection اگر از آن دسته اشخاصی هستید به تازگی به جمع طرفداران کنسول‌های سونی پیوستید و قبل از انتشار Uncharted 4: A Thief’s End دوست دارید با شخصیت محبوب و گذشته‌اش آشنا شوید، و همچنین اگر از جمله شیفتگان سری Uncharted هستید، کمپانی سونی برای شما مجموعه با ارزش Uncharted: The Nathan Drake Collection را در نظر گرفته است. این نسخه یک پورت استاندارد و البته همراه با پیشرفت‌های چشم‌گیر است که می‌توانید با تجربه آن آتش انتظار نسخه چهارم را شعله‌ورتر کنید. این مجموعه که شامل هر سه نسخه سری Uncharted با بالاترین کیفیت ممکن است می‌تواند در این شلوغی ترافیک بازی‌های انحصاری کمپانی مایکروسافت، جای خالی را برای طرفداران پلی‌استیشن به خوبی پر کند. با توجه به بررسی فنی زومجی در مورد این مجموعه، باید بگوییم که ارزش این کالکشن بسیار بالا است و چیزهایی زیادی وجود دارد تا برای آن هیجان‌زده شوید. Uncharted: The Nathan Drake Collection در تاریخ ۱۷ مهر ماه برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.    

Assassin’s Creed Syndicate

سازنده/ناشر: یوبی‌سافت کبک / یوبی‌سافت تاریخ عرضه: اول آبان ۱۳۹۴  (۲۳ اکتبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: اکشن ماجراجویی- مخفی‌کاری AC-S درست است که سری بازی‌های Assassin’s Creed هر سال روانه بازار می‌شوند و تغییرات عظیم را دیگر در این مجموعه نمی‌بینیم، اما باز هم از بزرگی آن نمی‌توان گذشت. پس از ورود به نسل جدید شاهد تغییرات گرافیکی بسیار بهتر در بازی بودیم، جایی که در قسمت Unity با شهری بزرگ، پر رفت و آمد و پویا رو به رو بودیم که حال و هوای یک انقلاب فرانسوی را به خوبی به بازیکن منتقل می‌کرد، اما شاید نقطه ضعف آن گیم‌پلی تکراری و یکنواختی بود که در سرتاسر بازی شاهد بودیم. حال در قسمت جدیدی از سری Assassin’s Creed که به Syndicate شهرت دارد، به لندن، سال ۱۸۶۸ سفر می‌کنیم. در زمان و مکانی که انقلاب صنعتی رو به تکامل است. یکی از تفاوت‌های این قسمت با گذشته این مجموعه در شخصیت قابل بازی آن است. شما در Syndicate کنترل خواهر و برادر دو قلو به نام‌های جیکوب و ایوی فِرای را کنترل خواهید کرد. کنترل دو شخصیت با جنسیت متفاوت و گیم‌پلی مختلف که در زمان ویکتوریای انگلستان به مقابله با نظام این کشور که توسط تمپلارها کنترل می‌شود می‌پردازند. چیزی که این قسمت را علاوه بر دو شخصیته بودن آن جذاب‌تر می‌کند مبارزات گروهی یا به اصلاح گَنگ وار است. چیزی همانند سریال‌های Sons of Anarchy یا Peaky Blinders. در جای جای شهر بزرگ لندن دار و دسته خود را جمع می‌کنید و به مبارزه علیه نیروهای مقابل می‌پردازید و در کنار آن‌ها ابزار جدید مبارزه مانند قلاب نیز در اختیار دارید که نه تنها در مبارزات باعث تنوع می‌شود، بلکه هیجان سکو بازی را چند برابر خواهد کرد. این قسمت از سری Assassin’s Creed را باید مدرن‌ترین بخش از این مجموعه از نظر زمانی دانست و با توجه به تریلرها و عکس‌ها باید بگویم که با اتمسفری بسیار گیرا، تاریک و صنعتی طرف هستیم. باید منتظر بود و دید که آیا یوبی‌سافت گیم‌پلی این قسمت را نا امید کننده خواهد ساخت یا خیر. Assassin’s Creed Syndicate در تاریخ ۱ آبان ماه برای کنسول‌ پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده