نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

ترسناک‌ترین لحظات مجموعه بازی‌های سایلنت هیل

مجموعه سایلنت هیل به عنوان یکی از محبوب ترین بازی‌های سبک ترس و بقا، مملو از قسمت‌های ترسناک و خاطره انگیز برای طرفداران این سری است، پس با زومجی همراه باشید تا مروری بر ترسناک‌ترین لحظات این سری بازی خاطره‌انگیز داشته باشیم.

همواره یادآوری خاطرات خوب گذشته بسیار لذت بخش است، حال این یادآوری می‌تواند ورق زدن یک آلبوم قدیمی، تماشای فیلمی از دوران کودکی و یا عطر و رایحه‌ای که یادآور دوران خوش زندگی فرد است، باشد. برای گیمرها هم مسلما یک سری آثار، خاطره انگیز و غیر قابل تکرار هستند، یکی از بازی‌هایی که همیشه جایگاهی ویژه در دفتر خاطرات ذهن گیمرها دارد بازی محبوب سایلنت هیل است و خیلی از ما زمانی را صرف گشت و گذار در خیابان‌های مه آلود این شهر مرموز کرده ایم. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا ۱۳ لحظه ترسناک‌ و به یاد ماندنی مجموعه سایلنت هیل را با هم مرور کنیم.

*  این مقاله حاوی اسپویلر است.

۱۳- باس فایت اسکارلت - سایلنت هیل : بازگشت به خانه 

شاید این قسمت از سری سایلنت هیل در مقایسه با قسمت‌های قبلی کمی ضعیف‌تر باشد، ولی قسمت باس فایت اسکارلت یکی از ترسناک‌ترین بخش‌های کل این مجموعه است. این ترس می‌تواند نشات گرفته از طراحی ظاهری اسکارلت باشد، یک اسباب بازی عنکبوت گونه، دراز و لاغر که زیر هر ضربه شما مفاصلش شروع به شکستن خواهد کرد. علاوه بر این ملودی فراموش نشدنی لالایی آکیرا یامااوکا (دانلود کنید) هم که همزمان با حرکت اسکارلت شروع با نواختن می‌کند، این تقابل را خاطره انگیز‌تر می‌کند.

13

۱۲-زندان تولوکا - سایلنت هیل ۲ 

فضای زندان تولوکا به اندازه مه شهر تیره و تار است، حتما این فضا به همراه محیط خیس و نمور این زندان برای القای حس ترس کافی است، اما ترسناک ترین لحظه این زندان مربوط به زمانی است که شما هنگام خارج شدن از دستشویی موجود در انتهای یکی از راهروها، صدای جیغ زنی را می‌شنوید، به احتمال زیاد شما هم جزو آن دسته از بازی کننده‌هایی هستید که باشنیدن این صدا برای اولین بار از جای خود پریده اند.

12

۱۱-پدر آنجلا - سایلنت هیل ۲

یکی از عجیب ترین باس فایت‌های بازی نبرد با پدر آنجلا اوروسکو است. این شخصیت با نام پدر انتزاعی هم شناخته می‌شود. جیمز اولین بار وی را کنار لابیرنت (Labyrinth) مشاهده می‌کند که یک باس فایت جذاب را رقم می‌زند، علاوه بر این عروسک‌های کوچکی از این شخصیت در سراسر محیط بازی حضور دارند. نکته جالب در مورد وی این است که جیمز او را به شکل یک هیولا می‌بیند در حالی که خود آنجلا وی را به شکل پدرش می‌بیند.

11

۱۰- آپارتمان تسخیر شده - سایلنت هیل ۴

حتی با وجود زنجیری سنگین روی در و حفره‌ای روی دیوار حمام، اتاق ۳۰۲ در مقایسه با دیگر قسمت‌های سایلنت هیل ۴ یک مامن امن به نظر می‌رسد. ولی با شروع تسخیر شدن این اتاق، صدای لرزش پنجره‌ها، خراب شدن و درست عمل نکردن وسایل خانه و دیدن خودتان به شکلی خون‌آلود، همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا آرامش تصنعی این اتاق را از بین ببرند. البته در نظر داشته باشید که شما به وسیله یک سری ابزار می‌توانید از شر تسخیر کنندگان خلاص شوید، ولی در هر حال تجربه این اتفاق، بسیار ترسناک و به یاد ماندنی است.

10

۹- کوچه جهنمی - سایلنت هیل ۱

اولین بار که به دنیای جهنمی یا دنیای متناوب در سایلنت هیل ۱ قدم می‌گذارید یکی از عجیب‌ترین حس‌ها را در کل سری تجربه خواهید کرد. زاویه غیر معمول دوربین در حین گشت و گذار در این محیط از همان ابتدا حسی شوم به شما القا می‌کند. همه چیز در این دنیا خون آلود و تسخیر شده است. علاوه بر تمام جلوه‌های بصری، یامااوکا بازهم با نواختن یک آهنگ زیبا به هر چه ترسناک تر شدن این فضا کمک می‌کند.علاوه بر این، هنگام گذشتن از این  کوچه برای اولین بار صدای آژیری را می‌شنویم که در قسمت‌ بعدی سایلنت هیل ورود شخصیت کله هرمی را اعلام می‌کند.

9

۸- مرگ لیسا - سایلنت هیل ۱

یکی از معدود شخصیت‌های دوستانه‌ای که در قسمت اول سایلنت هیل می‌بینیم لیسا است. وی که یک پرستار است دقیقا مانند شخصیت اصلی بازی ( هری میسون‌ ) به خاطر اتفاقاتی که در حال رخ دادن است گیج و سردرگم شده است. مرگ ناگهانی او و صحنه ای که تلو تلو می‌خورد در حالی که خون از سرش فوران می‌کند به این نتیجه می‌رسید که در دنیای سایلنت هیل همه چیز بی‌نهایت غمگین و نا‌امید کننده است.

8

۷- ورود به شهر - سایلنت هیل ۲

مه غلیظ شهر از اولین لحظه‌ای که کنترل جیمز ساندرلند را در کنار دریاچه تولوکا در دست می‌گیرید، خود را نشان می‌دهد. صداهایی که از میان درختان در هم تنیده شهر به گوش می‌رسد همه خبر از حضور چیزی شوم می‌دهند و پس از آن وقتی به دنبال صدای یک رادیوی شکسته می‌روید برای اولین بار یکی از موجودات نحس دنیای سایلنت هیل ۲ را ملاقات خواهید کرد. تمامی این اتفاقات دست به دست هم می‌دهند تا افتتاحیه سایلنت هیل ۲ با فضاسازی عالی خود یکی از بهترین‌ها در سبک ترس باشد.

7

۶- اتاق آیینه ها - سایلنت هیل ۳

بازی از همان ابتدا به ما نشان می‌دهد که شخصیت اصلی ما ( هیثر میسون ) ترس عجیبی از آینه‌ها دارد. اگر شما در این ترس با وی مشترک نیستید، احتمالا پس از پایان معمای اتاق آینه‌ها شما هم به او خواهید پیوست. این آینه عظیم داخل یکی از انباری‌ها در بیمارستان بروک هیون قرار دارد. پس از  ورود به این اتاق، در پشت سر شما قفل می‌شود و فقط می‌توانید جریان خون  رگ مانندی را در آینه ببینید که خیلی زود به سمت شما هم ترواش می‌کند و اگر سریع راهی برای بیرون آمدن پیدا نکنید، خواهید مرد.

6

۵- کله هرمی - سایلنت هیل ۲ 

پس از سایلنت هیل ۲ بود که شخصیت کله هرمی به یکی از نماد‌های سری سایلنت هیل تبدیل شد ولی تجربه‌ی اولین رویارویی با این موجود ترسناک شاید بهترین هم باشد. جیمس اولین بار کله هرمی را داخل آپارتمانی در منطقه وود ساید می‌بیند که در حال کشتن چند تا از مانکن‌های چوبی معروف سایلنت هیل است. سپس جیمز به جای فرار از آپارتمان داخل یکی از کمد‌ها پناه می‌برد و تا رفتن کله هرمی منتظر می‌ماند. مشاهده تمام این اتفاقات برای اولین بار بسیار عجیب، دلهره آور و تکان دهنده هستند.

5

۴- انبار مانکن ها - سایلنت هیل ۳

تقریبا بلافاصله پس از ورود به اتاق مانکن ها در سایلنت هیل ۳ ترس شما را فرا خواهد گرفت. پس از بررسی مانکنی که روبروی شما قراردارد و رفتن به سمت دیگر اتاق صدایی عجیب می‌شنوید که می‌تواند شما را از جا بپراند، سپس اگر به سمت دیگر اتاق برگردید با سر جدا شده مانکن روبرو خواهید شد. علاوه بر این‌ها فضای کلی این اتاق بسیار تاریک و غمگین است که به ترس این قسمت اضافه می‌کند.

4

۳- سر عظیم ایلین - سایلنت هیل ۴

محیط بیمارستان در سایلنت هیل ۴ یکی از وهم آورترین محیط‌های بازی است. ولی ترسناک ترین منظره این محیط داخل یکی از اتاق‌های انتهای راهرو قرار دارد که با سر عظیم ایلین مواجه خواهید شد. صدای نفس‌های سنگین ایلین، چشمان او که دیوانه وار حرکت می‌کنند و محیط چسبناک و خونین اتاق همگی برای القای ترس به بازی کننده دست به دست هم می‌دهند.

3

۲- راهروی بورلی - سایلنت هیل ۳ 

قسمت عمارت بورلی در سایلنت هیل ۳ پر از صحنه‌ها و صدا‌های ترسناک است که شما برای رسیدن به چرخ فلک باید از آن عبور کنید. این مکان شامل ۶ قسمت می‌شود که در هر کدام چیزی برای ترساندن شما قرار داده شده است، ولی شاید بتوان ترسناک‌ترین قسمت این عمارت را راهروی پایانی آن دانست که مه قرمز رنگی هیثر میسون را دنبال می‌کند و در صورتی که وی نتواند به موقع از این راهرو خارج شود به دنیای مردگان خواهد پیوست.

2

1- دموی P.T

شاید هنوز نتوان به صورت قاطعانه گفت که آیا می‌توانیم P.T را جزو سری سایلنت هیل بدانیم یا نه؟ اما به هر حال P.T یکی از ترسناکترین چیزهایی بود که در سالیان اخیر دیده‌ایم. کمتر کسی را می‌توان یافت که پس از تجربه P.T در اتاقی تاریک با هدفون و دیدن صحنه‌هایی مانند راهروه‌های تاریک، محیط کلی ساختمان و کودک درون ظرفشویی، نترسیده باشد.

1

به هر حال سری سایلنت هیل یکی از به یاد ماندنی ترین بازی‌های سبک ترس است، پس از انتشار دموی قابل بازی P.T هواداران این سری به آینده بازی محبوب خود امیدوار شدند، ولی پس از جدایی کوجیما از کونامی، این شرکت رسما اعلام کرد که ساخت ادامه بازی سایلنت هیل  منتفی شده است، پس از آن هم مایکروسافت با تکذیب شایعه خرید این بازی باعث نا‌امیدی طرفداران این سری محبوب شد، پس می‌توان گفت که سایلنت هیل قربانی اصلی اختلافات بین کونامی و کوجیما شد. اگر شما هم خاطره‌ای از این سری دارید، آن را با زومجی در میان بگذارید.

منبع:IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده