نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

کاهش ۳۰ درصدی تعطیلی استودیو های سازنده بازی در بریتانیا

بر اساس آماری که TIGA (اتحادیه‌ی تجاری بازی‌های رایانه‌ای در بریتانیا) منتشر کرد، تعداد تعطیلی استودیو‌های بازیسازی در بریتانیا در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۳۰ درصد کاهش یافته است. در ادامه با جزئیات این خبر و آمار افتتاح و بسته شدن استودیو‌های بریتانیایی با زومجی همراه باشید.

آمار TIGA (اتحادیه‌ی تجاری بازی‌های رایانه‌ای در بریتانیا) نشان می‌دهد که ۷۵ استودیوی بریتانیایی در سال پیش تعطیل شده‌اند و این در حالی است که این تعداد در سال قبلی آن ۱۰۷ مورد بوده است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که آمار افتتاح استودیو‌های ساخت بازی‌های رایانه‌ای نیز با کاهش مواجه شده است. در سال ۲۰۱۴، ۹۹ شرکت بازیسازی آغاز به کار کرده‌اند که این آمار در مقایسه با ۲۲۴ شرکت جدید در سال ۲۰۱۳، کاهشی ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

برخلاف کاهش آمار افتتاح استودیو‌های جدید، تعداد افراد شاغل در این استودیو‌ها در سال پیش ده درصد افزایش را نشان می‌دهد. این سیر صعودی به دلیل افزایش ۲۷ درصدی تعداد استودیو‌هایی است که ۱۵ یا بیشتر از ۱۵ نفر در آنها مشغول به کار‌اند. این موضوع به این معنی است که شرکت‌های پیشین به سوددهی رسیده‌اند و افراد بیشتری را برای توسعه‌ی کارشان استخدام کرده‌اند.

تعداد استودیو‌هایی که بین یک تا چهار نفر در آنها مشغول به کار‌ هستند همچنان بیشترین آمار را در بریتانیا به خود اختصاص داده است.

منبع: MCVUK


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده