مصاحبه: بازی انحصاری Recore چگونه به وجود آمد؟
بازی Recore از چگونه به وجود آمد؟
اینافونه: این بازی از زمانی در ذهن من پدیدار شد که در کمپانی کپکام مشغول به کار بودم و همراه با استودیو آرماچر به طور مشترک بر روی پروژههای مختلف کار میکردیم. من در کپکام بودم و استودیو آرماچر نیز یک ناشر بود و در مورد پروژههای مختلف با یکدیگر بحث میکردیم که متاسفانه در گذر زمان این همکاریها به اتمام رسید. حال این پروژه اولین باری است که ما را برای ساخت یک بازی دور هم جمع کرده و میتوانیم آن روزهایی که توانایی انجام دادن و رسیدن به اهداف خود را نداشتیم فراموش کنیم.
همیشه دوست داشتم به آن روزهایی که با استودیو آرماچر همکاری میکردم بازگردم. همانطور که میدانید، من تا به امروز با چندین استودیو غربی همکاری داشتهام، اما از نظر من استودیو آرماچر در سطح دیگری از همکاری و مشارکت قرار دارد. در راه رسیدن به بهترین موفقیتها، این استودیو راهی ویژه و منحصر به فرد برای من و حتی برای خودشان است. همکاری و ارتباط بین ما بسیار قوی است.
هنگامی که من میخواستم در مورد ایده بزرگ خود با آنها صحبت کنم و بگویم که دوست دارم با آنها این کار را انجام دهم، بچههای استودیو آرماچر به شکل بسیار مثبتی پذیرای ایده و پیشنهاد من بودند. سپس ما به سراغ مایکروسافت رفتیم و این ایده را با آنها به اشتراک گذاشتیم و این کمپانی نیز همانند ما در مورد این پروژه بسیار هیجانزده شد. این درست جایی بود که ساخت بازی ReCore شروع شد.
چطور تصمیم گرفتید که با مایکروسافت همکاری کنید؟
پاچینی: ما دنبال راهی بودیم که با مایکروسافت همکاری کنیم و آنها نیز به سوی ما آمدند. من در زمان قدیم با کن لاب «یکی از کارگردانهای حال حاضر استودیوهای مایکروسافت» برای بازی Metroid همکاری داشتم و علاوه بر او، ما افراد زیادی را در خود کمپانی مایکروسافت میشناختیم.
این گونه نبود که ما بازی ReCore را برای ناشرهای مختلف به نمایش بگذاریم. مستقیم به سوی مایکروسافت رفتیم، بازی خود را نشان دادیم و گفتین: «این چیزی است که ما دوست داریم بر روی آن کار کنیم، چطور ممکن است با هم همکاری کنیم؟»
آنها بسیار از این موضوع استقبال کردند و هیجانزده شدند و دوست داشتند که بخشی از آن باشند. آنها به اندازه استودیوهای کامسپت و آرماچر در این زمینه همکاری میکنند. پس باید بگویم که این یک شراکت بسیار واقعی است و این موضوع نیز کاملا از همان ابتدای کار جوش خورد.
چه چیزی در مورد جول «Joule شخصیت اصلی بازی» و دنیایی که در آن قرار دارد میتوانید بیان کنید؟
اینافونه: به طور مختصر، جول شخصیت اصلی بازی است و او میداند که تنها انسان بازمانده در جهان است. در این بین، او با سگ رباتی به نام مَک ارتباط برقرار میکند. اسرار بسیار زیادی در بازی وجود دارد که در حال حاضر نمیتوانیم در مورد آن صحبت کنیم. گشت و گذار و تلاش برای زنده ماندن جزو نکات اصلی بازی هستند و همچنین او در تلاش است تا بفهمد چه اتفاقی برای دنیایی که در آن زندگی میکند افتاده و چگونه چرخه آن ادامه پیدا کرده است. چه اتفاقی برای بشریت افتاده است؟ آیا این فراتر از جول ادامه خواهد یافت؟ سوالات زیادی به هنگام سفر و ادامه دادن راه برای او و شما پیش میآید.
چه چیزی در مورد هستهها* در بازی میتوانید بگویید؟
به شکل واضح و مشهودی، هستهها زمینه،ریشه و نُت اصلی بازی هستند. تمام مکانیزم و داستان بازی حول محور این تکنولوژی میچرخند. این بازی تخیل خاص خود را دارد. ReCore یک اثر بر اساس سحر، جادو و چیزهای فرا طبیعی نیست، این بازی بر اساس تکنولوژی است که دنیای آخرالزمانی و رباتها را شکل داده. در همین حال، میخواستیم رباتها در بازی جان و روح داشته باشند، به همین خاطر ایده اصلی پشت این هستهها این بود که روح رباتها باشند و به آنها حس پویایی دهند. آنها یک سری ماشینهای قدرتمند نیستند که فقط راه میروند و در هنگام درگیری شما را یاری کنند، آنها دارای شخصیت ممتاز و ویژه خود هستند.
این شخصیتهای ممتاز و متمایز آنها است که تواناییها و قدرتهای آنها را شکل میدهد. درست مانند تریلر بازی، حتی اگر بدن این رباتها نابود شود، این هستهها که روح اصلی یار شما را تشکیل داده است میتواند در بدنی دیگر جایگزین شود. مهم نیست که این شخصیت، روح و قدرت او چگونه بوده است، این هسته میتواند به بدن دیگری منتقل شود.
مَک هسته اصلی را تشکیل داده است. او درست همانند سگی است که مردم میشناسند و رفتاری کاملا شبیه به سگهای واقعی دارد، اما مَک میتواند به بدن یک ربات هیولا مانند منتقل شود و در عین حال شخصیت و رفتار خود را حفظ کند. او قرار نیست همانند یک سگ پارس کند، او رفته رفته شکل میگیرد و شخصیت و قدرت قویتری به خود میبیند.
*هسته: در تریلر بازی گویهای آبی رنگ و قرمز رنگی را مشاهده میکنیم که Core یا هسته نام دارند.
در انتهای تریلر، چندین ربات در کنار هم نشان داده شدند. آیا قادر هستیم در یک زمان، چندین ربات را همراه داشته باشیم؟
اینافونه: اگر بازیکنان چنین چیزی را در بازی بخواهند، سخت است اگر بگوییم که قادر به انجام چنین کاری نیستند. این را انکار نمیکنم که میتوانید چندین دوست یا همراه با خود داشته باشید.
ReCore چگونه بازیای است؟ خطی یا جهان باز؟
پاچینی: نمیتوانم به طور کامل در مورد آن صحبت کنم اما ReCore یک بازی خطی نیست، ایده پشت این بازی این است که یک دنیای بسیار بزرگ برای آن خلق کنیم. لزوما نمیگویم که بازی یک دنیای جهان باز دارد اما یکی از نکات بازی این است که دنیای آن به مرور زمان تغییر میکند. در تریلر بازی شما شاهد یک طوفان شن بودید، این همان چیزی است که برای بازی انجام میدهیم. بسته به نوع داستان و قسمتی که در آن حضور دارید، مکانها و محیطهای مختلف بازی به شکل تصادفی دچار تغییر میشوند و به وسیله این امر، مکانهای بسیاری ناگهان ظاهر میشوند.
ما واقعا تلاش داریم تا دنیای بازی را طوری خلق کنیم که تغییر پذیر باشد و مکان با ثباتی وجود نداشته باشد. به لطف این کار، چیزهای بسیاری برای گشت و گذار و کاوش برای بازیکن به وجود میآید که حتی ممکن است گاهی مکانهایی را نبیند و آنها را بر اثر اتفاقات و تغییرات مختلف پیدا نکند. موارد زیادی بر روی سطح زمین و زیر سطح زمین وجود دارد که بسیار اسرار آمیز هستند.
سبک بازی چیست؟
پاچینی: این بازی یک اکشن ماجراجویی سوم شخص است. مبارزات بسیار سریع دنبال میشوند و نکات فراوانی نیز برای کشف کردن در بازی وجود دارند.
منبع: Gameinformer