// یکشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳

بازی Dark Souls III سریع‌تر، عجیب‌تر و بسیار زیباتر خواهد بود

در طی معرفی و نمایش بازی Dark Souls 3 در نمایشگاه E3 2015، اخباری منتشر شد که خبر از سریع‌تر شدن و عظیم‌تر شدن بازی می‌دهد. با زومجی همراه باشید تا ببینیم سومین نسخه از سری Dark Souls چه پیشرفت‌هایی کرده است.

هنگامی که وارد سالن جنوبی نمایشگاه E3 شوید، اولین چیزی که چشمان شما را به خود خیره می‌کند، تصویری تاریک از یک شوالیه‌ای که بر روی زانوی خود نشسته است خواهد بود. شوالیه‌ای که شمشیر خود را در قلب اهریمنی بی‌جان فرو برده است و جوی خونین را به رخ می‌کشد. پشت این صحنه جنون آمیز نامی آشنا نمایان شده است؛ Dark Souls 3.

Dark Souls III (1)

تصاویری که از بازی Dark Souls 3 به شکل استادانه‌ای طراحی شده، حاکی از آن است که خونین‌ترین، بی‌رحم‌ترین و سخت‌ترین بازی این سری در دست ساخت است. شاید به جرات بتوان گفت که سری Dark Souls بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین بازی ژاپنی در غرب و خارج از حیطه چشم بادامی‌ها است. چند سال پیش به شکل بسیار غیر منتظره‌ای، موفقیت گریبان‌گیرسری Souls شد و بعد از انتشار بازی Demon Souls به طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیش، پای خود را رفته رفته به سوی کنسول ایکس‌باکس 360 نیز باز کرد و حال طرفداران بی‌شماری عاشق و خواهان این بازی منحصر به فرد هستند. بعد از انتشار دیگر بازی محنصر به فرد سازندگان سری Souls، یعنی Bloodborne که شاید بتوان آن را نیز یک قسمت معنوی ازسری Souls به شمار برد، کارگردان آن یعنی هیدتاکا میازاکی دلیل قانع کننده‌ای به طرفداران این سری برای خرید یک کنسول پلی‌استیشن 4 داد. اما حال قضیه فرق می‌کند و Dark Souls 3 برای افراد بیشتری در دسترس خواهد بود و مایکروسافت با معرفی این بازی در کنفرانس خود این امر را برای همگان روشن کرد.

Dark Souls III (2)

پشت درب‌های بسته، گیم‌پلی ۲۰ دقیقه‌ای از این بازی فقط برای افراد خاصی به نمایش درآمد. منطقه‌ای که این گیم‌پلی در آن رخ می‌داد Wall of Lodeleth نام داشت. منطقه‌ای با معماری بسیار غرق کننده گوتیک که در بخشی از آن لاشه‌ یک اژدها همراه با پوششی از توده‌ خاکستر بر روی آن خفته بود. سری Souls هیچ‌گاه از نظر تکنیکی یک بازی تکمیل شده نبود، اما از نظر سبک‌شناسی و ادبی یک سر و گردن از بازی‌های هم سبک و هم جو خود بالاتر بوده است؛ اما حال ترکیب این هنر ادبی با عملکرد بسیار بهتر و روان‌تر تکنیکی بازی، آن هم چیزی که بر روی کنسول ایکس‌باکس وان دیدیم، به راحتی می‌توان گفت که Dark Souls 3 را به برجسته‌ترین و گیراترین بازی این سری تا به حال تبدیل کرده  است.

Dark Souls III (3)

به گفته میازاکی، Dark Souls 3 قرار است «سریع‌تر» و «قابل درک‌تر» ازآن چیزی باشد که در گذشته این سری شاهد بودیم. شاید Bloodborne بازی سریعی بود اما Dark Souls 3 علاوه بر سرعت لازم برای انجام کارها، انتخاب‌ها و راهکارهای بیشتری پیش روی شما قرار خواهد داد. به طور مثال شما هنگام جاخالی دادن و قِل خوردن قادر هستید با یک کمان کوچک شلیک کنید، «چیزی شبیه به حرکات لیگولاس در سری Lords of the Rings که خاطرات فراوانی با او داریم». بعد از این‌که Bloodborne قدرت دفاع کردن توسط سپر را از بازیکنان سلب کرد، حال این سپرهای ارزشمند با طرح‌ها و ظاهرهای منحصر به فرد خود بازگشته‌اند. در کل، مبارزات بسیار روان‌تر از گذشته دنبال می‌شود و سریع‌تر شدن بازی نیز این توانایی را به بازیکن داده تا کارها را راحت‌تر پیش ببرد؛ البته فکر نکنید که قرار است بازی آسان شود، فقط قرار است کار خود را راحت انجام دهید و سپس دار فانی را وداع گویید!

Dark Souls III 5

در گیم‌پلی به نمایش درآمده، سرعت بیشتر در هنگام مبارزه با باس‌ها بسیار به درد بخور به نظر می‌رسید. مخلوق عظیم‌الجثه‌ای که Dancer of the Frigid Valley نام داشت، عجیب‌ترین دشمنی بود که تا به حال در یک بازی ویدیویی دیده بودیم. یک شوالیه بلند قامت و بید مانند که ظاهری پیچ در پیچ از Slenderman و General Grievous را در ذهن تداعی می‌کرد. حرکات و حمله‌های او توسط یک شمشیر دندانه‌دار و شعله‌ور بسیار نامنظم و غیر قابل پیش‌بینی بود. به قول میازاکی، این شوالیه که رقاص وادی منجمد نام دارد، خلق شده تا بازیکنان را گیج و روشی تازه در جهت به چالش کشیدن آن‌ها ایجاد کند. میازاکی دراین‌باره گفت:

قصد داریم تا Dark Souls 3 را به مرحله‌ای جدید و والاتری در طراحی شخصیت‌ها و دشمنان برسانیم.

او ادامه داد که اگر Dancer یا دیگر مخلوقات عجیب و غریب بی‌رحم، به شکلی بسیار غیرقابل کنترل به سمت شما خیز بردارند و ندانید که قرار است چه کاری انجام دهد، تیم او موفق و پیروز خواهد بود. باید گفت که تیم From Software کار فوق‌العاده‌ای در جهت خلق دنیایی فانتزی و بسیار تاریک انجام داده است و جایی برای ایراد گرفتن از زیبایی‌های خود باقی نگذاشته است.

Dark Souls 3 یک انقلاب نیست، اما با سریع‌تر شدن، عملکرد راحت‌تر و روان‌تر و طراحی بصری بی‌همتای خود، وسیع‌ترین بازی از سری Souls است که تا به حال در دست ساخت قرار دارد. Dark Souls 3 اوایل سال ۲۰۱۶ برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد. همچنین خوشبختانه Dark Souls 3 آخرین قسمت از سری بازی‌های Souls نخواهد بود.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده