۴۰ حقیقت جالب از مجموعه Halo؛ اسم واقعی مسترچیف چیست؟

پنج‌شنبه 22 خرداد 1404 - 21:30
مطالعه 25 دقیقه
مستر چیف در هیلو 3
در این مطلب به ۴۰ حقیقت جالب از مجموعه بازی‌های Halo که احتمالا نمی‌داستید پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

هیلو بدون شک یک پدیده جهانی است. یکی از محبوب‌ترین عناوین استودیو مایکروسافت و بازی مورد علاقه بسیاری از گیمرهای شوتر اول شخص روی ایکس‌باکس. میراث هیلو غنی و پرمایه است. این بازی انحصاری ایکس‌باکس و کامپیوتر از سال ۲۰۰۱ حضور خود را با قدرت شروع کرده و تا همین حالا هم به مسیر موفقیتش ادامه داده است. به جرات می‌توان گفت که بازی Halo: Combat Evolved تجربه شوتر اول شخص را دوباره تعریف کرد. سپس Halo 2 این موفقیت را تثبیت کرد. Halo 3 یکی از بهترین کمپین‌های تاریخ بازی‌های شوتر را برای ما آورد. Halo Wars و Halo Wars 2 استراتژی همزمان (RTS) را به دنیای هیلو اضافه کردند. Halo Reach گیم‌پلی بهبود یافته و یک بخش Forge بهتر به ما داد. Halo 4 نقدهای متفاوتی داشت چون استودیو ۳۴۳ اینداستریز جای استودیو بانجی را در توسعه آن گرفت اما بعضی بهبودها هم رخ داد. Halo 5 هم با اینکه جامعه طرفداران را به دو دسته تقسیم کرد اما در نهایت چیزهای زیادی به ما ارائه داد. چه در دنیای هیلو تازه‌وارد باشید و چه طرفدار قدیمی و پروپاقرص داستان‌های هیلو، در این مطلب برای شما چیزی وجود دارد که نمی‌دانستید.

فهرست مطالب
کپی لینک

۴۰- قرار بود فقط یک‌نفره باشد

تقریبا قرار نبود بخش چندنفره در بازی Halo: Combat Evolved وجود داشته باشد. واضح است که موفقیت Halo بدون بخش چندنفره بسیار کم‌رنگ می‌شد. این مجموعه به خاطر بخش چندنفره‌اش معروف بود و بدون آن، احتمال زیادی وجود داشت که بازی حتی با وجود داستان عالی‌اش شکست بخورد. با تشکر از استودیو بانجی، بخش چندنفره‌ای که امروز می‌شناسیم و دوستش داریم، فقط در عرض چند هفته ساخته شد و در آخرین لحظات به بازی اضافه شد.

کپی لینک

۳۹- شاید باورتان نشود اما قرار بود در انحصار اپل باشد

فرنچایز Halo در ابتدا قرار بود مثل بازی‌های Halo Wars یک بازی استراتژی همزمان (RTS) باشد و فقط برای سیستم عامل مکینتاش اپل عرضه شود. تا اینکه در سال ۱۹۹۹، استودیو بانجی حقوق این فرنچایز را به مایکروسافت فروخت و بازی به صورت انحصاری برای ایکس باکس عرضه شد. در مقطعی، به نظر می‌رسید که هیلو قرار است یک بازی تیراندازی سوم شخص باشد اما در نهایت پس از مدتی توسعه، بازی به همان Halo: Combat Evolved که امروز می‌شناسیم و دوستش داریم تبدیل شد.

کپی لینک

۳۸- توسعه‌دهندگان از نام بازی متنفر بودند

بازی Halo: Combat Evolved اولین بازی از خانواده بزرگ هیلو بود که ما را شگفت‌زده کرد اما خیلی‌ها نمی‌دانند که مایکروسافت عنوان Combat Evolved را برای رقابت با سایر شوترهای نظامی اضافه کرد. این موضوع در مصاحبه‌ای جیمی گریسمر، که روی سه نسخه اول مجموعه کار کرده بود با مجله Edge مطرح شد. گریسمر در این مصاحبه گفت که او و بقیه اعضای استودیو بانجی از این اسم متنفر بودند. او گفت نام‌گذاری هیلو به "Combat Evolved" مثل این است که Metal Gear Solid را "Sneaking Rediscovered" بنامیم!

کپی لینک

۳۷- حلقه‌های Halo چطور کار می‌کنند؟

شاید برای بعضی طرفداران شوکه‌کننده باشد اما همه نمی‌دانند که حلقه‌های Halo دقیقا چه هستند! به زبان ساده می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک ابرسلاح باستانی تصور کنید؛ یک جهان حلقه‌ای عظیم که در فضا شناور است و توسط نژادی باستانی ساخته شده. اگر همه این سلاح‌ها همزمان با هم فعال شوند، می‌توانند تمام حیات کهکشان را نابود کنند. هر حلقه می‌تواند تا حدود ۲۵ هزار سال نوری را پوشش دهد و با احتساب حلقه Omega Halo، تاکنون ۱۰ حلقه Halo ساخته شده است.

کپی لینک

۳۶- نسخه سوم سانسور شده بود

در واقع، برای بازی Halo 3 یک اچیومنت با نام Cheynemania برنامه‌ریزی شده بود که برای کسب آن بازیکن باید ده نفر را پشت سر هم با شاتگان می‌کشت بدون اینکه خودش کشته شود. بعد از بحث‌های مختلف، این اچیومنت به open season تغییر نام داد. این اچیومنت اشاره‌ای بود به زمانی که دیک چینی، معاون اول رییس جمهور اسبق آمریکا به طور تصادفی به پای دوستش با شاتگان شلیک کرد و دوستش بعدا بابت اینکه تیر خورده بود عذرخواهی کرد.

کپی لینک

۳۵- توسعه یک زبان جدید

توسعه Halo نوآوری‌های زیادی به همراه داشت. یکی از این نوآوری‌ها استفاده از صدا برای نژاد Elites در Halo: Combat Evolved بود. تیم توسعه جملات انگلیسی را ضبط کرده، سپس آن‌ها را معکوس و سرعتشان را زیاد می‌کردند تا زبان Elite ساخته شود. مثلا "Go! Go! Go!" تبدیل شد به "Wort! Wort! Wort!" و "Azuda" هم احتمالا به معنای "دور شو" است، چون با "Wort! Wort! Wort!" همراه می‌شود. همین کار را برای گونه Jackal هم انجام دادند و محدودیت‌های تکاملی این گونه را هم در نظر گرفتند.

کپی لینک

۳۴- داستان و مراحلی که از Halo 2 حذف شدند

در طول عمر Halo، تغییرات و حذفیات زیادی صورت گرفته است؛ از اسلحه‌ها گرفته تا مراحل و حتی شخصیت‌ها. مثلا قرار بود شخصیت Gravemind ابتدا از طریق مرحله‌ای به نام Forerunner Tank در بازی Halo 2 به بازیکن معرفی شود. جالب است که تانک Forerunner قرار بود یک وسیله نقلیه قابل استفاده در بازی Halo: Combat Evolved و یکی از مراحل بازی Halo 2 باشد. این مرحله قرار بود خلاهای انتهای سینماتیک Quarantine Zone را پر کند و بعد از مرحله Regret ظاهر شود اما در نهایت Gravemind از طریق سینماتیک انتهای مرحله Regret معرفی شد.

کپی لینک

۳۳- مسترچیف، شیطان یا اسپارتان؟

در Halo، معمول است که سربازان Covenant مستر چیف را شیطان صدا می‌زنند. این برای ما عجیب نیست چون می‌دانیم چقدر نقشه‌های Covenant را نقش بر آب کرده‌ایم اما چیزی که شاید تعجب‌آور باشد این است که Thel Vadam (آربایتر) مستر چیف را اسپارتان صدا می‌زند، نه شیطان. این نشان‌دهنده اعتماد آربایتر به مستر چیف و همچنین بی‌اعتمادی او به حرف‌ها و اعمال Covenant است.

کپی لینک

۳۲- ایده ساخت بازی دستینی

شاید برای طرفداران استودیو بانجی جالب باشد که به بازی Destiny از همان زمان بازی Halo 3: ODST اشاره‌هایی شده بود. بانجی در بیلبوردها و پوسترهای مختلفی که در سطح شهر New Mombasa در بازی ODST طراحی کرده بود، عبارت Destiny Awaits را قرار داده بود. چون این پوستر با دنیای Halo و داستانش همخوانی داشت و همچنین چون دستینی هنوز فقط در حد یک ایده بود، کسی توجه خاصی به آن نکرد.

کپی لینک

۳۱- بدن عجیب هانترها

بدن یک هانتر در واقع یک جسم واحد نیست بلکه از ده‌ها موجود مارمانند نارنجی‌رنگ تشکیل شده است و وقتی یکی از این کلونی‌ها بیش از حد بزرگ شود، به دو هانتر جدید تقسیم می‌شود. تا به حال فکر کرده بودید که چرا هانترها اندازه‌های متفاوت ندارند؟ آن‌ها معمولا بین ۱۲ تا ۱۳ فوت قد دارند اما در قسمت The Duel از بازی Halo: Legends، هانترهایی با قد حداقل ۵۰ فوت دیده می‌شوند. فرانک اوکانر هم دراین‌باره گفته است که شکل هانترها بسته به جاذبه سیاره تغییر می‌کند.

کپی لینک

۳۰- یک نسخه واقعی از Warthog ساخته شد

نسخه واقعی Warthog از مجموعه Halo کاملا واقعی و قابل استفاده است. اولین بار یکی از این Warthogهای واقعی را در مقاله‌ای که برای مجله رسمی ایکس باکس نوشته شده بود، دیدیم. آن زمان پیتر جکسون قرار بود روی فیلم Halo کار کند. اما در واقع بیش از یکی از این وسایل نقلیه در دنیا وجود دارد! حتی یک طرفدار هم خودش یکی ساخته است. در ضمن با وجود سرعتی که در بازی حس می‌کنید، حداکثر سرعت واقعی آن فقط ۶۰ مایل بر ساعت است.

کپی لینک

۲۹- ۲۵ کتاب از هیلو نوشته شد

مجموعه‌ای ۲۵تایی از رمان‌های Halo وجود دارد که در میان خوانندگان و گیمرها بسیار محبوب هستند. این رمان‌ها به عمق دنیای Halo می‌پردازند و با توجه به عمق داستانی‌ای دارند، می‌توانند هر کسی را جذب کنند. این رمان‌ها بخش‌های مختلفی از خط زمانی Halo را پوشش می‌دهند، از دوران Forerunners تا Flood و هر چیزی که بین این دو رخ داد. نویسندگان مختلفی این رمان‌ها را نوشته‌اند و در مجموع جوایز زیادی کسب کرده‌اند. وقتی این کتاب‌ها را با تجربه بازی‌ها ترکیب کنید، با یک ابرفرنچایز به نام Halo روبرو می‌شوید.

کپی لینک

۲۸- شباهت داستانی Flood با سیل بزرگ نوح

موجودات Flood در Halo در واقع اشاره‌ای به سیل بزرگ در اسطوره‌ها دارند. داستان کشتی نوح برای اکثر ما آشناست؛ خدا به نوح می‌گوید کشتی بسازد چون قرار است زمین را از ابتدا آغاز کند. نوح هم کشتی را می‌سازد تا دنیا را به دست سیل مقدر شده بسپارد. فقط اینجا در داستان ما، Flood یک گونه بیگانه است که می‌خواهد همه موجودات کهکشان را از بین ببرد.

کپی لینک

۲۷- حضور افتخاری مسترچیف در بازی Fable

بازی Halo کامئو یا حضورهای افتخاری زیادی در داخل و خارج از دنیای خودش دارد. یکی از معروف‌ترین‌ آن‌ها مربوط به حضور شخصیت Hal از بازی Fable 2 است. کتاب‌ها و متون مقدس در این بازی از قهرمانی با شمشیر و زره قدرتمند صحبت می‌کنند و بازیکنان را تشویق می‌کند این آیتم‌ها را پیدا کنند. زره Hal شباهت زیادی به زره مستر چیف دارد. با توجه به اینکه Fable هم یک بازی انحصاری ایکس باکس بود، حضور مستر چیف در دنیای Fable چندان عجیب نیست. مردم Albion هم Hal را minstrel chief (رئیس نوازنده) می‌نامند که بازی با نام مستر چیف است.

کپی لینک

۲۶- ۸ نوع مختلف کوونانت وجود دارد

شخصیت Covenant تقریبا در تمام بازی‌های هیلو حضور دارد و معمولا به عنوان دشمن اصلی شناخته می‌شود. کوونانت در واقع از هشت گونه مختلف تشکیل شده که همگی تحت رهبری نژاد Prophet هستند. Gruntها سربازان ساده و پرشمار کوونانت هستند، Jackalها نقش تک‌تیرانداز را دارند، Eliteها دست راست Prophetها هستند و ماموریت‌های آن‌ها را انجام می‌دهند، Bruteها نیروهای عضلانی کوونانت هستند، Droneها گونه حشره‌ای و پرنده‌اند، Hunterها تانک هستند، Engineerها نژادی آرام هستند که از نیروهای خود محافظت می‌کنند و در نهایت Prophetها که رهبران کوونانت هستند.

کپی لینک

۲۵- چشم‌ها ناپدید نمی‌شوند

اگر خوش‌شانس بودید و کمپین Halo 2 را با یک دوست بازی کردید، شاید این نکته جالب را دیده باشید. هر وقت بازیکن کنترل Arbiter را به دست می‌گیرد، چشم‌های Arbiter هنگام فعال کردن حالت نامرئی (کمو) واقعا نامرئی نمی‌شوند. این باگ کوچک زمانی کشف شد که دو نفر در مراحل Arbiter بازی کردند و در حالت کمو به هم نگاه کردند. قابلیت نامرئی شدن برای اولین بار در Halo 2 به عنوان یک قدرت ویژه برای Arbiter معرفی شد تا تجربه بازیکن را جذاب‌تر کند.

کپی لینک

۲۴- نمایش لوگوی USNC به جای لوگو سازمان ملل در تلویزیون

یکی از اشتباهاتی که اینترنت به این زودی‌ها اجازه فراموشی آن را به BBC نمی‌دهد، وقتی است که لوگوی UNSC از بازی هیلو را به جای لوگوی شورای امنیت سازمان ملل نشان دادند. هرچند این یک اشتباه ساده بود اما طرفداران هیلو همیشه آن را به یاد خواهند داشت. در سال ۲۰۱۲ و در حالی که سوفی راورث، مجری این شبکه درباره انتقادات عفو بین‌الملل از عملکرد سازمان ملل در سوریه صحبت می‌کرد، پشت سر او لوگوی UNSC از بازی هیلو نمایش داده شد، نه لوگوی واقعی شورای امنیت. احتمالا یک جستجوی اشتباه در گوگل باعث این اتفاق شده است چون گوگل معمولا لوگوی UNSC بازی هیلو را بیشتر از لوگوی واقعی شورای امنیت نشان می‌دهد.

کپی لینک

۲۳- جامعه فورج هیلو

جامعه Forge در هیلو بدون شک یکی از بهترین بخش‌های تجربه بازی است. صدها بازیکن به ساخت نقشه مشغولند. برخی خلاقیت زیادی دارند و برخی هم آینده‌دار هستند و حتی می‌توانند در آینده طراح مراحل بازی شوند. بخش Forge از شروع مسیرش در Halo 3 تا نسخه پنجم آن در Halo 5 تغییرات زیادی داشت. تیم بانجی در واقع قصد داشت افکت‌های آب و هوایی را در Halo Reach اضافه کند اما کمبود زمان مانع از این اتفاق شد. البته بعدا در Halo 5 این امکان اضافه شد.

کپی لینک

۲۲- بیش از ۳۹ هزار خط دیالوگ در هیلو ۳

تخمین زده می‌شود که بازی Halo 3 حدود ۳۹ هزار خط دیالوگ دارد؛ فقط تصور کنید نویسندگان بازی چه مقدار کار داشتند. از جملات معروف و به‌یادماندنی تا فریادهای جنگی و دیالوگ‌های معمولی، دیالوگ‌های هیلو واقعا متنوع است. بعضی از این دیالوگ‌ها واقعا خنده‌دار هستند مخصوصا دیالوگ‌های Gruntها. این افزایش دیالوگ نسبت به ۱۴ هزار خط دیالوگ Halo 2 افزایش چشمگیری به حساب می‌آمد و استودیو بانجی هم به خاطر همین تعداد دیالوگ در نسخه گیمر کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

کپی لینک

۲۱- صداپیشه کورتانا و پرنسس پیچ یک نفر بودند

آیا می‌دانستید پرنسس پیچ همان صداپیشه کورتانا را دارد؟ جن تیلور یک صداپیشه موفق است که در بازی‌های زیادی حضور داشته. او صداپیشه شخصیت پرنسس پیچ از سری بازی‌های ماریو و همچنین شخصیت کورتانا، هوش مصنوعی محبوب ما در هیلو بوده است. جن تیلور کمی هم در تلویزیون فعالیت داشته اما بیشتر به خاطر صداگذاری در بازی‌ها معروف است. او کارش را با بازی Backyard Baseball شروع کرد. از دیگر کارهای او می‌توان به بازی Aliens vs. Predator 2، بازی EverQuest II، بازی The Matrix: Path of Neo و بازی Left 4 Dead 2 اشاره کرد.

کپی لینک

۲۰- نظریه‌ای که هیچوقت تایید نشد

این نظریه وجود دارد که آرک کوچک‌تر (installation-00) که محل اتفاقات Halo Wars 2 است، همان حلقه هیلو Installation-04c را ساخته که کورتانا در پایان بازی Halo 5 روی آن دیده می‌شود. داستان Halo Wars 2 بدون شک حماسی بود اما پایان‌بندی آن قطعا بهترین بخشش بود. اگر این نظریه درست باشد، بازی Halo Wars 2 عملا همان جایی تمام می‌شود که بازی Halo 5 پایان می‌یابد و سوالات زیادی را بی‌پاسخ می‌گذارد.

کپی لینک

۱۹- حضور افتخاری کونان اوبراین در هیلو ۴

در بازی Halo 4 دو حضور افتخاری جالب وجود دارد که شامل کونان اوبراین و اندی ریچر در نقش سربازان نیروی دریایی می‌شود. کونان و اندی بیشتر به خاطر برنامه‌های تلویزیونی‌شان شناخته می‌شوند. حضور آن‌ها به عنوان صداپیشه در Halo 4 تایید شده بود و این خبر در زمان تبلیغات Halo 4 در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این دو شخصیت در مرحله ششم Halo 4 با نام Shutdown حضور دارند.

کپی لینک

۱۸- اسم واقعی مسترچیف

اطلاعات زیادی درباره زندگی جان-۱۱۷ (مستر چیف) خارج از میدان نبرد یا قبل از پیوستن به برنامه اسپارتان-۲ وجود ندارد. طرفداران نظریه‌ای دارند که چون نام خانوادگی او فضای کمتری نسبت به نام‌های رولا هِدگارد و هیرایاما تاتسویوکی اشغال می‌کند، احتمالا نام خانوادگی‌اش کمتر از ۹ حرف دارد. این نظریه از تحلیل فهرست جمعیت Eridanus II به دست آمده است.

کپی لینک

۱۷- داستان از کجا شروع شد؟

جنگ بین انسان‌ها و کوونانت بیست و هفت سال پیش از اولین بازی آغاز شد. بازی Halo: Wars در ابتدای این درگیری جریان دارد و اگر دوست دارید شروع جنگ را خودتان تجربه کنید، بازی جذابی است. بازی Halo: Reach بعد از Halo: Wars اتفاق می‌افتد اما مهم نیست کدام را اول بازی کنید چون هرکدام تجربه متفاوتی ارائه می‌دهند. در سری بازی‌های هیلو، ترتیب زمانی واقعا نیست اما اگر دوست دارید داستان را به صورت خطی دنبال کنید، بهتر است ترتیب کتاب‌ها و تاریخ انتشار بازی‌ها را بررسی کنید.

کپی لینک

۱۶- اگر مایکروسافت نبود هیلو ۲ هم نبود

تصور کنید دنیای بازی‌ها بدون Halo 2 یا Halo 3 چگونه بود؟ این دقیقا برنامه اولیه استودیو بانجی بود! تیم بانجی اصلا قصد ادامه دادن فرنچایز هیلو را نداشت. آن‌ها تمام تلاششان را برای ساخت اولین بازی کردند و بعد به خاطر تقاضای بالا، مجبور شدند Halo 2 و Halo 3 را بسازند. اعضای تیم ماه‌ها و ماه‌ها در شرایطی کاملا بدون امید کار کردند تا بتوانند Halo 2 را برای کریسمس ۲۰۰۴ آماده کنند. بسیاری از اعضا معتقدند بازی می‌توانست چند ماه دیگر هم برای بهبود زمان داشته باشد.

کپی لینک

۱۵- منطقه پرواز ممنوع برای درون‌ها

بازی Halo 3 بازی‌ای بود که می‌خواست خیلی چیزها باشد و همیشه این جاه‌طلبی حتی در کوچک‌ترین جزییات آن نیز دیده می‌شد. استودیو بانجی ترفند خاصی در آستین نداشت اما می‌توان گفت که جاه‌طلبی بزرگ‌ترین نقطه قوت هیلو بود. آن‌ها حتی برای درون‌ها هم برنامه‌های ویژه‌ای داشتند. مثلا می‌خواستند انیمیشنی بسازند که یک درون، یک سرباز دریایی را با خود ببرد. نمونه‌هایی از این تلاش را در مرحله Crow's Nest می‌بینید که یک سرباز نیرو دریایی توسط یک درون حمل می‌شود.

کپی لینک

۱۴- مجسمه مسترچیف در موزه مادام توسو

مادام توسو در سال ۱۷۶۱ در استراسبورگ متولد شد. میراث او ساخت مجسمه‌های مومی چهره‌های مشهور سراسر جهان است. در سپتامبر ۲۰۰۷، مجسمه مومی مستر چیف رونمایی شد تا همزمان با رویداد عرضه Halo 3 باشد. این مجسمه توسط تیمی ۱۰ نفره در لندن ساخته شد. مستر چیف اولین شخصیت دنیای بازی بود که توسط مادام توسو ساخته شد.

کپی لینک

۱۳- کورتانا در کامپیوترهای UNSC

فرنچایز Halo بدون همراه هوش مصنوعی مسترچیف یعنی کورتانا، هیچوقت کامل نمی‌شد. در بازی Halo 3 و پیش از خداحافظی کورتانا در زمانی که همه هنوز دوستش داشتیم، یک ایستر اگ جالب از او وجود داشت. کسانی که با Forge اولیه بازی کرده‌اند یا در کمپین دقت کرده‌اند این را دیده‌اند که چهره کورتانا روی صفحه یکی از کامپیوترهای UNSC در گوشه پایین سمت چپ دیده می‌شود. این تصویر برای چند ثانیه ظاهر و ناپدید می‌شود.

کپی لینک

۱۲- واقعیت پشت‌پرده اسپارتان‌ها

برنامه اسپارتان-۲ یکی از بخش‌هایی بود که با افشای رازهای تاریک ONI، گیمرها را شوکه کرد. خیلی‌ها مستر چیف را فقط یک مرد در زره آهنی می‌بینند اما ماجرا خیلی عمیق‌تر از این حرف‌ها است. اسپارتان-۲ها در کودکی ربوده و به صورت ژنتیکی تغییر داده شدند تا ابرسرباز شوند و همه این‌ها نتیجه کارهای دکتر کاترین هالزی بود که کورتانا هم بر اساس او ساخته شد.

کپی لینک

۱۱- شما می‌توانید سفینه‌های بنشی را بدزدید

سفینه بنشـی بدون شک یکی از نمادین‌ترین وسایل نقلیه در مجموعه هیلو است. تمرکز اصلی نبردهای هوایی در همه بازی‌های هیلو همیشه روی بنشی بوده. نکات جالبی درباره بنشی وجود دارد که باید هنگام روبرو شدن با راننده آن به یاد داشته باشید. با یک شلیک دقیق یک اسلحه اسنایپر می‌توانید از شکاف روی شیشه بنشی راننده را بزنید بدون اینکه خود بنشی آسیب ببیند. حتی می‌توانید به شکاف بین کابین و بدنه موشک شلیک کنید و بنشی آسیب نبیند. در کمپین Halo: Reach اگر بنشی را در هوا بگیرید (Skyjack) اچیومنت Banshees, fast and low را می‌گیرید.

کپی لینک

۱۰- منطق درجه سختی Legendary

آنگوی یا همان Gruntها یکی از نمادین‌ترین دشمنان در هیلو هستند. همه ما وقتی یک Grunt را شکست می‌دهیم که سعی دارد به ما آسیب بزند ترکیبی از احساسات را تجربه می‌کنیم، مخصوصا وقتی دوستانش برایش عزاداری می‌کنند. البته بعد از چند ساعت بازی در حالت Legendary در Halo: Reach و منفجر شدن توسط مخزن گاز یک Grunt، دیگر از مرگ آن‌ها ناراحت نمی‌شوید! اگر مخزن متان یک Grunt را در Halo: Reach بزنید یا به آن مشت بزنید او از کنترل خارج شده و قبل از انفجار به اطراف پرت می‌شود.

کپی لینک

۹- ستاد UNSC یا UNSF؟

فرماندهی فضایی سازمان ملل متحد (UNSC) در ابتدا قرار بود به نام نیروی فضایی سازمان ملل متحد (UNSF) نام‌گذاری شود. شخصا خوشحالم که نام UNSC انتخاب شد چون عنوان نیروی فضایی کمی بیش از حد برای جناح اصلی انسان‌ها خیالی به نظر می‌رسد. نیروی فضایی سازمان ملل بیشتر من را یاد شخصیت باز لایت‌یر (Buzz Lightyear) می‌اندازد. ضمنا اگر این نام UNSC نبود شاید شبکه BBC هم هیچ‌وقت لوگوی آن را در اخبار نشان نمی‌داد. متوجه هستم که پشت نام نیروی فضایی حس وطن‌پرستی بیشتری وجود دارد اما کلمه «فرماندهی» (Command) کلمه‌ای منطقی‌تر برای این تشکیلات به نظر می‌رسد.

کپی لینک

۸- من دیدم، شما هم باید ببینید

شخصیت‌های Hunter یکی از ترسناک‌ترین دشمنان برای بازیکنان مجموعه هیلو هستند. این غول‌های عظیم‌الجثه ستون فقرات حملات کوونانت در همه بازی‌های هیلو به جز دو بازی بوده‌اند. در بازی Halo: Spartan Assault، شخصیت‌های هانتر روی کاور بازی ظاهر شده‌اند اما این فقط یک تیزر برای طرفداران بود. دوگانه بازی‌های Halo: Spartan Assault و Spartan Strike هیچ هانتری در خود نداشتند و اینکه روی کاور بازی هستند یا یک ترفند برای جذب بازیکن و افزایش فروش اولیه بوده یا یک اشتباه در پیوستگی داستان.

کپی لینک

۷- گیتاریست افسانه‌ای و طرفدار مسترچیف

اسطوره گیتار، استیو وای افسانه‌ای در بازی Halo 2 حضور داشته است. او با مایکل سالواتوری و مارتین اودانل در تولید موسیقی بازی همکاری کرده و گیتار تم اصلی هیلو را نیز نواخته است. استیو وای بیشتر به خاطر کارش روی قطعات Reclaimer و Halo Theme MJOLNIR Mix شناخته می‌شود. همچنین او از قبل طرفدار بزرگ بازی Halo: Combat Evolved بود و به همین دلیل قانع کردنش برای همکاری در بازی Halo 2 کار سختی نبود. استیو همچنین برای سالگرد Halo 2 هم بازگشت و با بانجی همکاری کرد. با حضور یکی از بهترین گیتاریست‌های جهان، جای تعجب نیست که آهنگ پس‌زمینه بازی Halo 2 اینقدر به یادماندنی است.

کپی لینک

۶- پایان‌بندی لحظه آخری

خیلی‌ها نمی‌دانند که پایان نمادین Halo 2 در واقع برنامه‌ریزی شده نبود. تجربه واقعی Halo 2 به دلیل محدودیت‌ها، کمبود زمان و نبود نمونه‌های اولیه بازی تا یک سال پس از شروع توسعه، کاهش یافته بود. این باعث شد بازی با همان پایان جنجالی و معلق عرضه شود که برخی طرفداران را ناراحت و برخی دیگر را هیجان‌زده کرد. جوزف استیتن، نویسنده سابق استودیو بانجی دراین‌باره گفته است:«این پایان معلق بخشی از برنامه نبود».

کپی لینک

۵- نسخه ODST قرار بود بسته الحاقی باشد

در ابتدا قرار بود بازی Halo 3: ODST فقط یک بسته الحاقی برای بازی Halo 3 باشد اما بعد به عنوان یک بازی مستقل و قابل خرید معرفی شد! البته داستان Orbital Drop Shock Trooper به یادماندنی بود و نقشه‌های جدید Forge نیز الهام‌بخش بودند بنابراین جای خوشحالی است که بانجی و مایکروسافت تصمیم گرفتند ODST را همراه با تمام بسته‌های الحاقی Halo 3 عرضه کنند.

کپی لینک

۴- تغییر غیرضروری اسلحه Beam

تفنگ پرتو (Beam Rifle) یکی از نمادین‌ترین سلاح‌ها در هیلو و اسلحه تک‌تیرانداز کوونانت در بخش چندنفره انتخاب بسیاری از اسپارتان‌هاست. معمولا یک شلیک با این اسلحه‌ها به بدن، سپر شما را از بین می‌برد و یک شلیک به سر شما را نابود می‌کند. کسانی که کمپین Legendary Halo را تجربه کرده‌اند می‌دانند که تفنگ پرتو یا بیم می‌تواند با یک شلیک دشمن را از بین ببرد اما در بازی Halo 3: ODST اینطور نیست.

کپی لینک

۳- شمشیر انرژی با الهام از سلاح هندی

شمشیر انرژی (Energy Sword) بدون شک شناخته‌شده‌ترین سلاح در هیلو است. می‌توان درباره اینکه چرا این سلاح اینقدر جذاب است هزاران کلمه نوشت. طراحی دو لبه نمادین این سلاح در واقع از خنجر کاتارا یا کاتار از جنوب هند الهام گرفته شده است. سلاحی از قرن چهاردهم که بعضی از انواع آن دو لبه داشتند. این سلاح شبیه اسلحه‌هایی است که شخصیت Voldo در بازی Soulcalibur استفاده می‌کند.

کپی لینک

۲- کورتانا برپایه ملکه نفرتیتی طراحی شده است

مدل اولیه کورتانا در واقع بر اساس ملکه باستانی مصر یعنی نفرتیتی ساخته شده بود. کریس هیوز، مدل‌ساز این شخصیت در بازی Combat Evolved، چهره او را از نفرتیتی الگوبرداری کرد. این موضوع در Halo 4 تغییر کرد و کورتانا بر اساس چهره مدل بین‌المللی پایشا کافی و بدن او که ترکیبی از بدن فرانسس اینگراهام و کاترینا له بود، ساخته شد. در بازی قرار است کورتانا شبیه به دکتر هالزی یعنی خالق خودش باشد. کسی که مغز متفکر برنامه اسپارتان-۲ بود.

کپی لینک

۱- چپ‌دست‌هایی که راست‌دست شدند

کلاس دشمنان Jackal بدون شک یکی از دشمنان قدرتمند و خطرناک هیلو در نبردهای دوربرد است. در نبردهای نزدیک، سپر دستی قابل حمل آن‌ها محافظت کافی در برابر آتش شما فراهم می‌کند. از فاصله دور، دقت تیراندازی آن‌ها به قدری بالاست که حتی شاهین را شرمنده می‌کند. برای شکست دادن آن‌ها نیز می‌توانید با نارنجک به آن‌ها ضربه بزنید، از سلاح‌های پلاسما برای شکستن سپر استفاده کنید یا حتی از پشت سپر به شلیک ادامه دهید. همچنین می‌توانید دست سلاح‌شان را هدف بگیرید تا از تعادل بیفتند و برای ضربه نهایی آماده شوند. در تمام بازی‌های هیلو ساخته استودیو بانجی، Jackalها با دست چپ تیراندازی می‌کردند. این موضوع در Halo 4 تغییر کرد و Jackalها با دست راست تیراندازی کردند تا هدف گرفتن سلاح در دست آن‌ها سخت‌تر شود، چون همه شخصیت‌های بازیکن در Halo راست‌دست هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات