پوستر پیش نمایش بازی Onimusha 2: Samurai's Destiny

پیش نمایش ریمستر بازی Onimusha 2: Samurai's Destiny؛ سفر به ژاپن

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1404 - 01:37
مطالعه 4 دقیقه
در فاصله یک ماه مانده تا عرضه ریمستر Onimusha 2: Samurai's Destiny، فرصتی پیش آمد تا چند ساعت اول آن را تجربه کنیم و با شما به اشتراک بگذاریم.
تبلیغات

شرکت کپکام مجموعه‌های ارزشمندی دارد که رزیدنت ایول، استریت فایتر و مانستر هانتر تنها چند مورد از آن‌ها هستند. کپکام در چند سال اخیر، عملکرد موفقی در عرضه بازی‌های خود داشته است و علاوه بر آن، خوشبختانه به مرور سراغ آی‌پی‌های معروف دیگر خودش هم می‌رود. یکی از این آی‌پی‌ها، مجموعه اونیموشا است که چندی پیش در جریان رویداد گیم آواردز، نسخه جدید آن هم معرفی شد. اما پیش از عرضه نسخه جدید بازی، کپکام مثل قسمت اول مجموعه، ریمستر Onimusha 2: Samurai's Destiny را هم در برنامه عرضه خود دارد و این اثر تقریبا یک ماه دیگر راهی بازار خواهد شد؛ زومجی اخیرا فرصت تجربه این بازی را داشته است و در این مطلب، پیش‌نمایشی از آن خواهیم داشت.

پخش از رسانه

نسخه اصلی Onimusha 2: Samurai's Destiny در سال ۲۰۰۲ روانه بازار شد و به‌لطف داستان پرجزییات، گیم‌پلی غنی و پیشرفت‌هایی که نسبت به نسخه قبلی داشت، توانست امتیازهای خوبی هم از منتقدین بگیرد و در بین طرفداران هم به تجربه محبوبی تبدیل شود. حال در نسخه ریمستر، کپکام با اعمال بهبود‌های مختلف سعی کرده است بازی را به تجربه‌ای بهتر برای مخاطبین امروزی تبدیل کند.

داستان Onimusha 2: Samurai's Destiny پیچیدگی‌های مختلفی دارد که به‌دلیل اسپویل، اشاره‌ای به آن‌ها نداریم؛ اما کلیت ماجرا از این قرار است که لرد نوبوناگا با هدایت ارتشی از موجودات پلید، قصد متحد کردن ژاپن را دارد و در این راه، هر دشمنی را از بین می‌برد. قصه بازی با کاراکتر جوبِی یاگویا آغاز می‌شود که پس از حمله این موجودات پلید به روستایش، قصد نابودی نوبوناگا و انتقام گرفتن را دارد. جوبی به مرور با دشمنان مختلفی روبه‌رو می‌شود و در این راه، متحدینی هم پیدا می‌کند که در این مسیر با او همراه می‌شوند.

کپکام در همان ابتدای ریمستر هم واضح اعلام می‌کند که این نسخه تجربه‌ای کاملا وفادار به بازی اصلی است و به همین دلیل نباید انتظار تغییراتی از حیث داستانی را در بازی داشته باشیم؛ هرچند که داستان اصلی Onimusha 2 هنوز هم کاملا ارزشمند است و قطعا بازی از این نظر مخاطب را ناامید نخواهد کرد.

بزرگ‌ترین پیشرفت ریمستر Onimusha 2 در مقایسه با نسخه اصلی، در زمینه بهبود‌های بصری آن دیده می‌شود. فقط کافی است قبل از تجربه این ورژن ارتقایافته، چند کلیپ از نسخه اصلی تماشا کنید تا متوجه شوید که چقدر تغییرات زیاد و قابل‌توجه هستند. البته که در نهایت با یک ریمستر طرف هستیم و نه یک بازسازی کامل و انتظارها از بهبودها هم باید در حد یک ریمستر باشند.

بزرگ‌ترین بهبود بازی را می‌توان در طراحی کاراکترهای اصلی و تاثیرگذار آن در داستان دید. رزولوشن بافت‌های بازی به‌وضوح ارتقا یافته است و همه‌چیز در حالتی شارپ‌تر و باکیفیت‌تر از نسخه اصلی رندر می‌شود. این موضوع کمک شایانی به تجربه بهتر بازی می‌کند و در حالی که شاید دیگر نسخه اصلی بازی به‌دلیل جزییات گرافیکی عملا تو ذوق کاربر بزند، در نسخه ریمستر می‌توان از تجربه آن لذت خوبی برد.

Onimusha 2: Samurai's Destiny مثل بازی‌های کلاسیک کپکام از جمله نسخه‌های قدیمی رزیدنت ایول یا حتی مجموعه داینو کرایسیس، اثری با دوربین ثابت است. این ویژگی در نسخه ریمستر هم حفظ شده است و البته که همین دوربین ثابت هنوز هم تا حد زیادی کارآمد است؛ شاید تنها جاهایی که کمی مشکل دوربین را حس می‌کنیم، در راهروهای باریک فضاهای داخل ساختمان‌ها است که دید محدودی نسبت به دشمنان داریم و این مساله می‌تواند باعث مرگ‌های پیش‌بینی‌نشده شود.

سیستم نبرد‌های Onimusha 2: Samurai's Destiny هنوز هم جذاب است. شخصیت اصلی بازی در ابتدا شمشیری ساده دارد ولی به مرور زمان، می‌توانید سلاح‌های مختلفی شامل نیزه یا حتی تیرکمان به‌دست بیاورید و با روش‌های متنوع‌تری به نبرد با دشمنان بروید. یکی از ویژگی‌های Onimusha 2 حتی در نسخه اصلی، سیستم نبرد خاص آن بود؛ سیستمی که گیمر را تشویق می‌کرد تا به جای پشت سر هم زدن دکمه ضربه، با زمان‌بندی درست‌تری ضربه‌های خود را وارد کند. به طور دقیق‌تر، بازی سیستمی دارد که اگر بتوانید دقیقا در زمان حمله دشمنان به آن‌ها ضربه بزنید، می‌توان آن‌ها را با یک ضرب کُشت و حتی اگر چند دشمن در اطراف شما باشند، ممکن است این ضربه مرگبار به آن‌ها هم اصابت کند.

با کشتن دشمنان در بازی سول دریافت می‌کنید و در مکان‌های خاص، می‌توانید با خرج کردن این سول‌ها، سلاح یا تجهیزات دیگر کاراکتر بازی را ارتقا دهید. نسخه ریمستر بهبودهایی جزئی هم در گیم‌پلی داشته است؛ از جمله اضافه شدن امکان سوییچ آنی بین سلاح‌ها که شما را از رفتن به منو برای این منظور بی‌نیاز می‌کند و شاهد وقفه‌های کم‌تری در تجربه کلی بازی هستیم.

در مجموع، ریمستر Onimusha 2: Samurai's Destiny، اثری به‌نظر می‌رسد که تلاش زیادی برای حفظ اصالت نسخه اصلی دارد و با بهبودهایی که از نظر بصری و گیم‌پلی داشته است، می‌تواند گیمرهای امروزی را مشتاق تجربه این بازی قدیمی و خاطره‌انگیز کند. تیم توسعه هنوز تقریبا یک ماه دیگر برای پولیش نهایی بازی وقت دارد و باید دید در نهایت چقدر شاهد بازی موفقی خواهیم بود.

نظرات