// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Please, Touch The Artwork 2 | از گور برخاسته

گیمرها در بازی Please, Touch The Artwork 2 در نقش یک نقاش از گور برخاسته قرار می‌گیرند که باید به تماشای نقاشی‌های برجسته خود و حل پازل‌های مختلف بپردازند.

ویژگی‌ جذاب برخی از بازی‌های مستقلی که تنها توسط یک فرد ساخته‌ شده‌اند، آزادی عمل در طراحی محتوای مد نظرشان است. درواقع این دسته از توسعه‌دهنده‌ها بدون اینکه درگیر چندین نظر متفاوت شوند، به پیاده‌سازی مواردی می‌پردازند که در ذهن دارند. این موضوع می‌تواند بازی را به‌خاطر خلاقیت ویژه‌ای که دارد، به‌عنوان یک اثر خاص معرفی کند. در این مقاله از زومجی به‌سراغ بازی Please Touch The Artwork 2 ساخته تک‌نفره توماس واترزویی رفته‌ایم که داستان یک نقاش معروف را روایت می‌کند که از دنیای مردگان برگشته است.

چالش اول بازی Please Touch The Artwork 2

بازی موبایل Please Touch The Artwork 2 بازیکنان را در نقش نقاشی واقعی و برجسته به نام جیمز انسور قرار می‌دهد که در قرن ۱۹ زندگی می‌کرد. البته که بازی داستان زندگی پس از مرگ این هنرمند بلژیکی را به‌شکلی خیالی روایت می‌کند. درواقع بازی با سکانس بیرون‌آمدن این نقاش از دل خاک در قالب یک اسکلت آغاز می‌شود که در دنیای نقاشی‌های خود قرار دارد. حال بازیکنان، داستان بازی را با ورود به هریک از نقاشی‌ها پیگیری می‌کنند که همراه‌با معما‌ها و چالش‌های مختلفی است. توسعه‌دهنده بازی با استفاده از نقاشی‌های مطرح این هنرمند و ایجاد انیمیشن و جلوه‌های متعدد روی این نقاشی‌ها حس‌و‌حال پویایی را به آن‌ها بخشیده است. به‌عنوان مثال در یکی از قسمت‌های ابتدایی بازی در دل یک نقاشی به نام "پاروزن" قرار می‌گیرید که یک مرد را سوار بر یک قایق نشان می‌دهد و پس از گفت‌و‌گو با او باید تعدادی مشخص از یک آیتم را برای او پیدا کنید.

توسعه‌دهنده بازی با استفاده از نقاشی‌های مطرح این هنرمند و ایجاد انیمیشن و جلوه‌های متعدد روی این نقاشی‌ها حس‌وحال پویایی را به آن‌ها داده است

همچنین در قسمتی دیگر از بازی در یک نقاشی به نام "ورود مسیح به بروکسل" در موقعیتی قرار می‌گیرید که طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های نقاشی در حال صحبت و حرکت هستند که با تلفیق صداگذاری خوب حس‌و‌حال عجیبی را به گیمرها منتقل می‌کنند. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و معماهای بازی نیز به همین صورت حل می‌شوند. معماهای بازی شکل‌های مختلفی دارند؛ برخی از معماها با بافتن اشیاء پنهان و دسته‌ای دیگر با کشیدن یک شکل هندسی به روش خاص حل می‌شوند. در مجموع بازی Please Touch The Artwork 2 اثری خاص و خلاقانه است که طرفداران این دسته از آثار قطعا از تجربه آن لذت زیادی خواهید برد.

قسمتی از بخش دوم بازی Please Touch The Artwork 2

بازی Please Touch The Artwork 2 به‌واسطه ساختاری که دارد، قاعدتا باید از نظری بصری برای مخاطب جذاب باشد که در این کار نیز موفق ظاهر می‌شود. هر یک از موقعیتی‌هایی که بازیکنان به آن وارد می‌شوند، تصویری از یک نقاشی بسیار زیبا است که باید در آن به ماجراجویی بپردازند. همچنین اشاره به این موضوع خالی از لطف نیست که طراحی و نوع گرافیک شخصیت اصلی بازی که کاملا متفاوت با محیط‌های بازی است، به‌طور ویژه‌ای بازی را جذاب می‌کند. درکنار تمام این موارد موسیقی دلنشین و آرامش‌بخش بازی به‌سادگی مخاطب را جذب خود می‌کند و گاهی نیز پیش می‌آید که بازی را رها کنید و با شنیدن موسیقی به تماشای نقاشی‌ها بنشینید.

بازی Please Touch The Artwork 2 به‌تازگی برای اندروید و آیفون منتشر شده است که می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر بازی را دانلود و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی Please Touch The Artwork 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده