۱۵ بازی پلی استیشن 5 با گرافیک چشم نواز

۱۵ بازی پلی استیشن 5 با گرافیک چشم نواز

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی بازی‌هایی برویم که با گرافیک چشم‌نواز روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه شده‌اند.

تقریبا به نیمه‌های راه کنسول‌های نسل نهمی رسیده‌ایم و تاکنون شاهد عرضه بازی‌های مهم و فوق‌العاده‌ای روی کنسول پلی استیشن 5 بوده‌ایم. از اسپایدرمن 2 گرفته تا فاینال فانتزی 7 ریبرث که هرکدام تجربه‌‌ای به‌یادماندنی را در اختیار ما قرار می‌دهند. البته که یکی از خواسته‌های مهم کاربران از بازی‌های نسل نهمی، ارائه گرافیک بصری و هنری چشم‌نواز و بعضا واقع‌گرایانه است و درکنار طراحی باجزئیات آثار امروزی، بالاتر بودن رزولوشن و نرخ فریم یکی دیگر از معیارهایی است که امروزه بسیاری از کاربران آن‌ها را ملاک عملکرد بازی‌ها روی کنسول PS5 قرار می‌دهند.

از این‌رو ما در این مقاله تصمیم گرفته‌‌ایم به سراغ معرفی بازی‌هایی برویم که یک سر و گردن از لحاظ گرافیک بصری از دیگر آثار منتشر شده کنسول پلی استیشن 5 بالاتر بوده‌اند و تجربه‌ چشم‌نوازتری را در اختیار ما قرار داده‌اند. با اینکه تعداد بازی های گرافیک بالای کنسول پلی استیشن 5 کم نیست، بااین‌حال ما به سراغ معرفی تنها پانزده مورد از بهترین‌های آن‌ها رفته‌ایم که می‌توانند نمایندگان مناسبی برای جلوه دادن قدرت سخت‌افزاری این پلتفرم باشند. در انتها لازم به‌ذکر است که این فهرست براساس حروف الفبا رتبه‌بندی شده است.

گرافیکی ترین بازی های پلی استیشن 5


چهره برافروخته الی در بازی The Last of Us Part 2 Remastered

۱۵- بازی The Last of Us Part 2 Remastered

  • سازنده و ناشر: ناتی داگ / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن ماجرایی

استودیو ناتی داگ بدون شک مخصوصا در سال‌های اخیر یکی از استودیوهای پرچم‌دار سونی و کنسول‌‌های پلی استیشن بوده است. آن‌ها اواخر نسل هشتم بود که بازی لست آف آس 2 را برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه کردند و نشان دادند که تا چه اندازه این توانایی را دارند تا از قدرت آن کنسول به شکلی کامل بهره ببرند. حال پس از گذشت نزدیک به چهار سال و در ژانویه ۲۰۲۴ این استودیو نسخه ریمستر بازی The Last of Us 2 را برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه کرد و با ارائه بهبودهای فراوان اثری به مراتب باکیفیت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نسخه اصلی را پیش‌روی مخاطبان قرار داد.

در این نسخه سازندگان یک حالت روگ‌لایک جدید به‌نام No Return قرار داده‌اندکه مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت. سازندگان همچنین در این نسخه تلاش کرده‌اند تا حد امکان با بهود جلوه‌های بصری و بافت‌های گرافیکی، یک نسخه ریمستر نسل نهمی را پیش‌روی مخاطبان قرار دهند که تا حد زیادی در انجام این امر موفق هم بوده‌اند. با تمامی این اوصاف این بازی با برچسب قیمت ۵۰ دلاری برای خریداران جدید و با قیمت ۱۰ دلار برای صاحبان نسخه پلی استیشن 4 عرضه شده است که از هر لحاظ ارزش خرید بالایی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.


باس فایت بازی Returnal

۱۴- بازی Returnal

  • سازنده و ناشر: هاوس مارک / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر سوم شخص، روگ‌لایک

ریترنال ساخته استودیو هاوس مارک یکی از دیگر بازی‌های خوش‌ساخت کنسول پلی استیشن 5 است که موفق شد به خوبی از قدرت این کنسول در ارائه دنیایی زیبا و پرجزئیات سربلند بیرون بیاید. اگر قرار باشد دنیای بازی Returnal را معرفی کنیم، باید به سراغ محیط‌ها و هیولاهای موجود در آن‌ها برویم که از طراحی‌های هنری بیومکانیکی H. R. Giger الهام گرفته است.

تکسچرهای دنیای بازی به‌خوبی و به‌زیبایی از رزولوشن 1080p به 1440p اسکیل شده و درنهایت به 4K ارتقا پیدا کرده است. عملکرد بازی تنها در زمانی‌که در صفحه‌نمایش تعداد زیادی گوی‌های پرتابی نشان داده می‌شود به نرخ فریم ۵۰ کاهش پیدا می‌کند و خوش‌بختانه این مورد روی تجربه بازی اصلا تأثیر منفی نمی‌گذارد. ریترنال درکنار گیم‌پلی روگ‌لایک سخت خود با ارائه جلوه‌های بصری چشم‌نوازی که بدان اشاره شد، در بین فهرست بهترین بازی های گرافیکی پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد.


لیان با چاقویی در دست در بازی Resident Evil 4 Remake

۱۳- بازی Resident Evil 4 Remake

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: ترس بقا

اوایل سال ۲۰۱۵ بود که کپکام بازی Resident Evil 4 را به‌صورت رسمی برای پلتفرم‌های گیم‌کیوب و پلی استیشن 2 عرضه کرد و نشان داد که تا اندازه در ساخت بازی‌های سبک ترس بقا و مجموعه رزیدنت ایول مهارت دارد. اثری که سال‌های سال صحبت از یک نسخه ریمیک آن بود و بالاخره در سال ۲۰۲۳ این فرصت در اختیار کاربران قرار گرفت تا بتوانند آن را تجربه کنند. نسخه ریمیک این بازی یک بازسازی کامل و فوق‌العاده از آن به‌شمار می‌رود که با گرافیک فنی امروزی شما را باری دیگر همراه لیان اسکات کندی می‌کند.

بازی روی حالت رزولوشن با ارائه کیفیت 4K در بیشتر مواقع با نرخ فریم ۶۰ روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا می‌شود که تجربه‌ای روان و لذت‌بخش را در اختیارتان قرار می‌دهد. درمجموع از صداگذاری بی‌نقص بازی گرفته تا جلوه‌های بصری و گرافیکی که هرکدام درکنار یکدیگر باعث شده‌اند تا Resident Evil 4 به اثری نفس‌گیر و درعین حال لذت‌بخش تبدیل شود.


ریوت، شخصیت دختر بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در حال صحبت با کلنک

۱۲- بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

  • سازنده و ناشر: اینسامنیاک گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: پلتفرمر، شوتر سوم شخص

در رتبه بعدی، جدیدترین نسخه از مجموعه قدیمی و محبوب رچت اند کلنک قرار می‌گیرد که در سال ۲۰۲۱ به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد. اثری پلتفرمر و نفس‌گیر که در گیم‌ پلی هیجان‌انگیز خود بازیکنان را همراه شخصیت‌های اصلی مجموعه یعنی رچت و کلنک می‌کند. استودیو اینسامنیاک با عرضه بازی Ratchet and Clank Rift Apart به خوبی قدرت پردازشی کنسول PS5 را به رخ بازیکنان می‌کند و نتیجه آن هم یک اثر لذت‌بخش و سرگرم کننده شده است.

اثری که در جریان آن شما می‌توانید بدون تجربه لودینگ محسوسی بین دنیاهای مختلف بازی جابه‌جا شوید و دنیای چشم‌نواز و پرجزییات آن را با جان و دل تجربه کنید. بازی چه از لحاظ گرافیک هنری و چه از لحاظ بصری یک محصول تمام‌عیار به‌شمار می‌رود و این حس را به شما القا می‌کند که در حال تماشای یک انیمیشن هیجان‌انگیز و زیبا هستید.


مرد عنکبوتی با لباس سیاه سیمبیوت در بازی Spider-Man 2 استودیو Insomniac

۱۱- بازی Marvel's Spider-Man 2

  • سازنده و ناشر: اینسامنیاک گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن ماجرایی

اواخر نسل هشتم بود که استودیو اینسامنیاک با عرضه بازی اسپایدرمن روی کنسول پلی استیشن 4، تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش از دنیای مرد عنکبوتی را در اختیار بازیکنان قرار داد. تجربه‌ای که دنباله آن را با عرضه نسخه مایلز مورالز آن بازی روی کنسول پلی استیشن 5 شاهد بودیم. بالاخره در سال ۲۰۲۳ بود که نسخه دوم این مجموعه در اختیار کاربران این کنسول قرار گرفت و بازیکنان را غرق در دنیای سرگرم‌کننده و لذت‌بخش مرد عنکبوتی کرد. در نسخه دوم که وقایع آن تنها چندماه پس از اتفاق‌های نسخه مایلز مورالز دنبال می‌شود، حالا شاهد همکاری بین پیتر و مایلز هستیم که هرکدام در حال گذران زندگی شخصی خود هستند.

سازندگان در نسخه دوم تلاش کرده‌اند تا هر آن‌چه در نسخه اول خوب بود، بهتر کنند و ویژگی‌های جدیدی را هم در اختیار بازیکنان قرار دهند. از فست تراول بسیار سریع در شهر نیویورک گرفته تا جلوه‌های بصری زیبا و لذت‌بخش تنها برخی از عناصری هستند که این بازی را به یک اثر نسل نهمی شایسته تجربه شدن تبدیل کرده است. پس اگر قصد دارید یک بازی سرگرم‌کننده با گیم‌پلی هیجان‌انگیز و گرافیک چشم‌نواز را تجربه کنید، چه اثری بهتر از اسپایدرمن ۲؟


پوستر بازی Kena: Bridge of Spirits

۱۰- بازی Kena: Bridge of Spirits

  • سازنده و ناشر: اِمبر لَب
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

درکنار بازی‌های مختلف این فهرست که تجربه‌هایی واقع‌گرایانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اثری همانند Kena: Bridge of Spirits قرار می‌گیرد که به واسطه طراحی هنری زیبای خود بسیار چشم‌نواز است و شباهت بسیار زیادی به انیمیشن‌ دارد. توسعه‌دهندگان استودیو امبر لب در این بازی سنگ‌تمام گذاشته‌اند و با ارائه تکسچرهای باکیفیت پوشش گیاهی و طراحی محیط جنگلی اتمسفریک، بازیکنان را برای گشت‌وگذار در جهان خلق شده خود و ارتباط با دنیای ارواح ترغیب کرده‌اند.

همان‌طور که گفته شد، انیمیشن‌های بازی بسیار زیبا هستند و این موضوع مخصوصا در زمانی‌که کاراکتر Rot در زمان نبرد‌ها درکنار شما حرکت می‌کند بیشتر به‌چشم می‌آید. در انتها لازم به‌ذکر است که Kena: Bridge of Spirits عملکرد بسیار مطلوبی روی کنسول PS5 دارد، به‌نحوی‌که شما می‌توانید در حالت گرافیکی آن را با رزولوشن 4K و با نرخ فریم ۳۰ تجربه کنید. از سویی دیگر در حالت Performance این بازی با رزولوشنی کمتر از 4K و با نرخ فریم نزدیک به ۶۰ روی این کنسول اجرا می‌شود.


مبارزه ایلوی با Tremortusk در بازی Horizon Forbidden West

۹- بازی Horizon Forbidden West

  • سازنده و ناشر: گوریلا گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

بازی Horizon Zero Dawn به‌تنهایی با محیط وسیع و پرجزئیات، Draw Distance فوق‌العاده، مدل‌های پرجزئیات شخصیت‌ها، پوشش گیاهی و افکت‌های مختلف خود یک بنچمارک عالی برای به چالش کشیدن موتور گرافیکی گوریلا گیمز به‌شمار می‌رفت. حال جالب است بدانید که نسخه Forbidden West آن نسبت به نسخه اصلی عملکردی به مراتب بهتری دارد و تجربه‌ لذت‌بخش‌تری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بازی درکنار ارائه روایت داستانی و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، بازیکنان را در دنیای زیبا و نفس‌گیر پساآخرالزمانی قرار می‌دهد که حالا حاکمان آن ربات‌های دایناسوری شکل هستند.

بازیکنان در Horizon Forbidden West این‌بار به سراغ ملاقات مناطق جدیدی در سرزمین‌های غربی می‌روند که دست سازندگان را برای ارائه محتویات متنوع‌تر نسبت به نسخه اصلی باز گذاشته است. این بازی همچنین اصلاحاتی را نسبت به نسخه اصلی در خود دیده است و حالا انیمیشن‌ها، حالات صورت و واکنش شخصیت‌ها به دیالوگ‌ها از جهات مختلف بهتر شده‌اند. تمامی موارد گفته شده درکنار عملکرد بهینه این بازی صورت می‌گیرد که شما می‌توانید آن را روی کنسول پلی استیشن 5 در رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ یا رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۶۰ تجربه کنید.


ماشین‌های مسابقه‌ای در کنار هم در Gran Turismo 7

۸- بازی Gran Turismo 7

  • سازنده و ناشر: پولی‌فونی دیجیتال/ سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: شبیه‌ساز رانندگی

استودیو پولی‌فونی دیجیتال در دهه‌های اخیر به‌خوبی ثابت کرده است که مهارت خاصی در ساخت یکی از بهترین و زیباترین آثار شبیه‌ساز رانندگی دنیای بازی‌های ویدیویی دارد. گرن توریسمو 7 در تک‌تک پیکسل‌های خود ویژگی‌های متعددی همانند موشن بلور، سیستم آب‌وهوای پویا، چرخه روز و شب، بازتاب‌های بهبودیافته و ری تریسینگ (که متاسفانه به بخش بازپخش و تماشای خودروها محدود شده) را قرار داده است و آن‌ها را در مسابقات هیجان‌انگیز خود به بازیکنان ارائه می‌دهد.

خودروهای بازی به زیبایی هرچه تمام‌تر جزئیات فراوانی را در خود جای داده‌اند و نورپردازی و سایه‌زنی بازی آن‌ها را به دنیای واقعی آورده است. بازی به‌خوبی از قدرت پلی استیشن 5 برای به‌تصویر کشیدن جلوه‌های بصری خود استفاده می‌کند، به‌نحوی که شما می‌توانید آن را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ به‌راحتی روی کنسول خود تجربه کنید.


بازی God of War Ragnarok

۷- بازی God of War Ragnarök

  • سازنده و ناشر: استودیو سانتا مانیکا / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر پلتفرم پلی استیشن بدون شک آخرین نسخه از مجموعه محبوب گاد آف وار است که چند ماهی از زمان عرضه آن روی کنسول پلی استیشن 5 می‌گذرد. اثری که ماجراجویی‌های کریتوس در منطقه نورث را به پایان می‌رساند و طرفداران آن می‌توانند از گیم‌پلی فوق‌العاده و جلوه‌های بصری زیبای آن لذت ببرند. همه‌چیز در بازی گاد آف وار رگناروک بهینه شده و از نسخه قبلی وسیع‌تر شده است که این در مورد جلوه‌های بصری آن هم صدق می‌کند.

انیمیشن‌های صورت، مدل‌های شخصیت‌ها و طراحی‌های محیطی همگی بهبود پیدا کرده‌اند و تکسچرها، افکت‌ها و اتمسفر کلی بازی نسبت به نسخه اصلی بهبود چشم‌گیری داشته است. طراحی‌های محیطی و دنیای بازی بسیار زیبا هستند و با الهام از افسانه‌شناسی نورث، تجربه‌ و حسی بی‌مانند را به بازیکنان انتقال می‌دهد. سازندگان دو حالت تنظیمات گرافیکی مختلف را در بازی قرار داده‌اند که بازیکنان به‌واسطه آن می‌توانند God of War Ragnarok را در حالت گرافیکی با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ و در حالت عملکردی آن را با رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۶۰ تجربه کنند.


پوستر بازی Ghost of Tsushima

۶- بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut

  • سازنده و ناشر: ساکر پانچ/ سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

بدون شک Ghost of Tsushima یکی از بهترین بازی‌ها در زمان طراحی هنری بود که برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد. از دشت‌های سرسبز گرفته تا دودهایی که از دوردست‌ها نشان از یک حمله بزرگ را می‌دهند، تنها نمونه‌هایی از جزئیات فراوان این بازی به‌شمار می‌روند که استودیو ساکر پانچ در تک‌تک نقاط بازی خود قرار داده است.

این بازی به همراه بسته گسترش‌دهنده Iki Island در سال ۲۰۲۱ تحت عنوان Director's Cut به کنسول پلی استیشن 5 راه پیدا کرد و صاحبان این کنسول قادر بودند تا این اثر را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ تجربه کنند. تجربه‌ای که باتوجه‌به طراحی فوق‌العاده دنیای بازی برای هر گیمری می‌تواند بسیار دلچسب و خاطره‌انگیز باشد.


چهره بشاش کاراکتر Final Fantasy 7 Rebirth

۵- بازی Final Fantasy 7 Rebirth

  • سازنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Final Fantasy VII Rebirth نسخه دوم از سه‌گانه مجموعه فاینال فانتزی 7 است که به‌تازگی توسط استودیو اسکوئر انیکس در اختیار کاربران کنسول پلی استیشن 5 قرار گرفته است. اثری که باری دیگر بازیکنان را همراه کلاود و دیگر شخصیت‌های دوست‌داشتنی گروه آوالانچ می‌کند. داستان بازی دقیقا پس از وقایع نسخه ریمیک اتفاق می‌افتد و حالا بازیکنان فرصت دارند تا با سفیروث و اهداف او بیشتر آشنا شوند. سازندگان در زمینه شخصیت‌پردازی و روایت داستانی بازی سنگ تمام گذاشته‌اند و اثری به‌یادماندنی را خلق کرده‌اند.

بازی در مقایسه با نسخه ریمیک بهبودهای فراوانی را در زمینه جلوه‌های بصری به‌خود دیده است. به‌نحوی‌که نورپردازی‌ها، جزئیات چهره شخصیت‌ها و طراحی لباس آن‌ها از جمله نقاط قوت طراحی گرافیکی بازی به‌شمار می‌رود. سازندگان همانند دیگر آثار منتشر شده روی کنسول‌های نسل نهمی، دو حالت گرافیکی و پرفورمنس را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند تا آن‌ها قادر باشند بین رزولوشن بالاتر و نرخ فریم باثبات‌تر حق انتخاب داشته باشند. با تمامی این اوصاف Final Fantasy VII Rebirth یک از زیباترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های منتشر شده برای کنسول پلی استیشن 5 قلمداد می‌شود که تجربه آن به هر بازیکنی توصیه می‌گردد.


مبارزه با دشمنان در بازی Demon's Souls

۴- Demon's Souls

  • سازنده و ناشر: بلوپرینت گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

استودیو بلوپرینت گیمز در سال‌های گذشته به خاطر انتشار نسخه‌های ریمستر آثار مختلفی همانند The Ico & Shadow of the Colossus Collection، Metal Gear Solid HD Collection و Uncharted: The Nathan Drake Collection مورد تحسین کاربران و منتقدین قرار گرفته بود، اما کاری که آن‌ها در بازسازی بازی Demon's Souls انجام دادند، واقعا در سطح دیگری قرار داشت.

با حفظ چارچوب اصلی گیم‌پلی، همه‌چیز در این بازی بهبود پیدا کرده است. از نورپردازی‌ها و سایه‌زنی‌ها گرفته تا تکسچرها و طراحی‌های محیطی همگی به شکل مطلوبی بهتر شده‌اند و درنهایت یک اثر نسل نهمی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. اثری که با لودینگ‌های بسیار سریع خود، عملکرد سازندگان در خلق اتمسفر تاریک و نفس‌گیری نزدیک به نسخه اصلی را به زیبایی به تصویر می‌کشد.


صحنه مبارزه با هیولا سیاه و طلایی در بازی Death stranding اثر کوجیما

۳- بازی Death Stranding: Director’s Cut

  • سازنده و ناشر: کوجیما پروداکشنز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن

در بین تمامی بازی‌های این فهرست، نمی‌توان منکر این موضوع شد که بازی Death Stranding همچنان روی کنسول PS4 از لحاظ بصری یکی از بهترین تجربه‌های ممکن را ارائه می‌دهد. ترکیب انیمیشن‌های مختلف و طراحی‌ مدل شخصیت‌ها، به همراه محیط‌های بسیار زیبا که سبزه‌های سرسبز و برفی و دنیای اتمسفریک را در خود جای داده است، تنها برخی از مواردی هستند که باعث می‌شود این بازی پس از انتشار نسخه بهینه روی کنسول پلی استیشن 5 در این فهرست قرار گیرد.

نسخه Director's Cut این بازی دو حالت تنظیمات گرافیکی را به کنسول پلی استیشن 5 آورده است که در بخش Quality بازیکنان می‌توانند آن را با رزولوشن 4K محلی با نرخ فریم متغیر ۶۰ و در حالت Performance بازی را با رزولوشن 4K مقیاس‌پذیر با نرخ فریم ۶۰ تجربه کنند. این بازی با تمامی بهبودهایی که به خود دیده است به‌راحتی به‌عنوان یکی از گرافیکی‌ ترین بازی های پلی استیشن 5 لقب می‌گیرد که تجربه آن خالی از لطف نیست.


کاراکترهای بازی Baldur's Gate 3

۲- بازی Baldur's Gate 3

  • سازنده و ناشر: استودیو لرین
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: نقش آفرینی

بازی بعدی این فهرست به یک اثر نقش‌آفرینی از استودیو لرین اختصاص دارد که پس از خارج شدن از حالت ٔتسرسی زودهنگام بالاخره در اواخر سال ۲۰۲۳ در اختیار کاربران قرار گرفت. Baldur's Gate 3 سومین نسخه از این مجموعه فانتزی است که پس از عرضه حسابی نظر مثبت منتقدین و کاربران را به خود جلب کرد. اثری که به واسطه روایت داستانی و گیم‌پلی جذاب خود می‌تواند ساعت‌ها و روزها شما را سرگرم خود کند.

البته که درکنار موارد مذکور، نمی‌توان از جلوه‌های بصری و گرافیک بازی چشم‌پوشی کرد که سازندگان با استفاده از آن دست به خلق دنیایی بی‌مانند زده‌اند. از طراحی محیط‌های بازی گرفته تا جزئیات بالای چهره شخصیت‌ها که نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان تا چه اندازه در هر زمینه تلاش کرده‌اند تا تجربه‌ای بی‌نقش را در اختیار کاربران قرار دهند.


راهروی ترسناک و خون آلود بازی الن ویک ۲

۱- بازی Alan Wake II

  • سازنده و ناشر: رمدی اینترتینمنت / اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: ترس بقا

استودیو رمدی همیشه با عرضه بازی‌های خود تلاش کرده‌ است تا نشان دهد تا چه اندازه می‌تواند مرزهای استفاده از تکنولوژی را جابه‌جا کند. از بازی فیزیک‌محور مکس پین 2 گرفته تا بازی کنترل که یک بنچمارک عالی برای تکنولوژی ری‌تریسینگ به‌شمار می‌رود، این استودیو همیشه ثابت کرده است که در هر نسل توانایی به‌کارگیری کامل از تکنولوژی روز صنعت بازی‌های ویدیویی را در اختیار دارد. آخرین ساخته آن‌ها یعنی نسخه دوم آلن ویک هم از این قاعده مستثنی نیست و استودیو رمدی به‌واسطه این بازی به‌خوبی توانایی‌های موتور بازی‌سازی Northlight خود را به‌رخ می‌کشد.

درکنار نورپردازی فوق‌العاده که بدون شک جزو جدایی‌ناپذیر بازی‌های آلن ویک به‌شمار می‌رود، در این بازی ما شاهد طراحی فوق‌العاده چهره شخصیت‌ها نیز هستیم که با جزئیات فراوان خود تجربه‌ای نسل نهمی را پیش‌روی ما قرار می‌دهد. رمدی با استفاده از تکنولوژی FSR 2 روی حالت Quality بازی، رزولوشن 2160p آپ‌اسکیل شده را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که باعث می‌شود تجربه بازی روی کنسول پلی استیشن 5 و تلویزیون‌های 4K بسیار لذت‌بخش باشد.

پرسش‌های متداول

۱- گرافیکی ترین بازی های پلی استیشن 5 کدام‌اند؟

در بین گرافیکی ترین بازی های پلی استیشن 5 می‌توان به آثاری همچون Horizon Forbidden West و گاد آف وار رگناروک اشاره کرد. فهرست کامل‌تری از بازی‌ها را می‌توانید در زومجی بخوانید.

۲- بهترین رزولوشن و نرخ فریم مربوط‌به کدام بازی های پلی استیشن 5 می‌شود؟

بازی‌هایی همانند Ghost of Tsushima Director’s Cut و گرن توریسمو 7 از جمله آثاری هستند که کنسول پلی استیشن 5 می‌تواند آن‌ها را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ اجرا کند.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده