// شنبه, ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱

موشکافی تریلر DLC بزرگ بازی الدن رینگ | داستان میکلا، برادر مالنیا

میکلا شخصیتی مرموز و قدرتمند در جهان بازی Elden Ring است؛ فرزند نفرین‌شده‌ی ماریکا و راداگون که گویا از زیبایی و محبوبیت خود برای کنترل همگان بهره می‌برد. او در سرزمین سایه چه می‌کند؟

هیدتاکا میازاکی، خالق بازی‌های سولزبورن به‌صورت رسمی اعلام کرد که Shadow of the Erdtree بزرگ‌ترین بسته الحاقی در تاریخ فعالیت استودیو ژاپنی فرام‌سافتور به شمار می‌آید. درحالی‌که طرفدارهای بازی Elden Ring از همین حالا برای ۱ تیر ماه و انتشار DLC لحظه‌شماری می‌کنند، به‌لطف تریلر جذاب آن می‌توانیم کمی به سرزمین سایه سرک بکشیم؛ تا ببینیم زیر سایه‌ی اردتری چه خبر است.

اصلا تارنیشد چگونه قدم به این بخش متفاوت از جهان داستانی الدن رینگ می‌گذارد؟

برای حمایت از زومجی لطفا در یوتیوب تماشا کنید

در اولین قاب تریلر شاهد محیط مبارزه با Mohg، یکی از باس‌های قدرتمند الدن رینگ هستیم. مخاطبان آثار هیدتاکا میازاکی به خوبی می‌دانند که وقتی فرام‌سافتور یک دی‌ال‌سی می‌سازد، خود شروع تجربه‌ی آن DLC نیاز به انجام کارهای به‌خصوصی دارد.

برای ورود به سرزمین سایه یا همان جهان دی‌ال‌سی Shadow of the Erdtree (سایه‌ی اردتری)، باید موگ را شکست داده باشیم؛ تا به سمت پیله‌ای برویم که در انتهای محل مبارزه با او قرار دارد. در آخر تریلر، صدای زنی را می‌شنویم که می‌گوید: «حالا بیا. دستِ چروک‌خورده را لمس کن تا به سرزمین سایه بروی. من هم خیلی از تو دور نمی‌مانم. امیدوارم دوباره یکدیگر را ملاقات کنیم». اما چه کسی این جملات را به زبان می‌آورد؟ شاید سینت ترینا.

دست میکلا بیرون از پیله در دی‌ال‌سی بزرگ بازی الدن رینگ

دست بیرون‌افتاده از پیله، دست میکِلا است. او یکی از شخصیت‌های اصلی DLC محسوب می‌شود. در حقیقت میازاکی تایید کرد که داخل سرزمین سایه، تارنیشد قدم در مسیر هموارشده توسط میکلا می‌گذارد؛ مسیری که افراد زیادی در آن گام برداشته‌اند.

حتی اگر اصلا اهل مطالعه‌ی توضیحات قرارگرفته در جهان بازی نباشید، احتمالا به یاد دارید که مالنیا به‌عنوان یکی از قوی‌ترین باس‌های طراحی‌شده توسط فرام‌سافتور، خود را محافظ میکلا معرفی می‌کرد. مالِنیا و میکِلا، برادر و خواهر دوقلو بودند که هرکدام با نفرین خاصی به دنیا آمدند. مالِنیا از نوعی پوسیدگی درونی رنج می‌برد و میکِلا هرگز رشد نمی‌کند و بزرگسال نمی‌شود.

آن‌ها دِمی‌گاد، امپرین (Empyrean) و فرزندان ملکه ماریکا جاودان و پادشاه راداگون هستند. امپرین‌ها که مثلا Ranni the Witch هم یکی از آن‌ها است، در جهان الدن رینگ قدرت تبدیل شدن به پروردگار دوران جدید و شکل دادن یک نظم تازه در سرزمین‌های میانی را دارند.

مالنیا، خواهر میکلا در بازی Elden Ring (الدن رینگ)

میکلا در گذشته مدام در خدمت گلدن اوردر بود؛ Golden Order که همزمان حکم مذهب و دولت را در سرزمین‌های میانی (The Lands Between) داشت. وی جادوهای زیادی را بر مبنای باور به گلدن اوردر، برای پدرش ساخت. به همین خاطر راداگون به‌شدت او را دوست داشت. اما میکلا وقتی فهمید هیچ‌کدام از جادوهای گلدن اوردر نمی‌توانند بیماری خواهرش را درمان کنند، تمام اصول آن را کنار گذاشت. تصمیم گرفت باورها، جادوها و حتی تقریبا اردتری مخصوص به خود را بسازد. با رفتن به سراغ طلای خالص و بدون آلیاژ، موفق به انجام کارهای فراوانی شد. مثلا مطمئن شد که خدایان دیگر نمی‌توانند در کارهای وی دخالت کنند.

درختی به اسم Haligtree را با خون خود تغذیه کرد و فضایی را برای خوابیدن در درخت به وجود آورد. به خواب رفت؛ در انتظار اینکه داخل درخت رشد کند، نفرین همیشه بچه ماندن را از بین ببرد و بالاخره بزرگ شود. هدف اصلی میکلا چیزی نیست جز اینکه بتواند به قدرت واقعی خود در قالب یک رب‌النوع برسد.

موگ، پسرخوانده‌ی راداگون، میکلا را از درخت دزدید و جلوی تکمیل پروسه را گرفت. موگ می‌خواست برای رسیدن به پادشاهی، میکلا را شخصا بزرگ کند و پیش خود نگه دارد. چرا؟ چون قدرت اصلی میکلا این بود که خیلی‌ها او را عمیقا دوست داشتند.

درخت Haligtree بازی الدن رینگ

موگِ کثیف و پلشت، خون‌های زیادی را به پیله‌ی میکلا ریخت. میکلا رشد کرد، اما هرگز از خواب بیدار نشد. البته می‌دانیم که نمرده بود. چون وقتی به پیله‌ی او رسیدیم، Great Rune یا قدرت ویژه‌ی میکلا را به‌دست نیاوردیم.

در ابتدای تریلر صدای یک مرد را می‌شنویم که می‌گوید: «خالص و درخشان. او از عشق بهره می‌برد تا قلب مردم را جلا دهد». میکلا را توصیف می‌کند. چون موهای درخشانی داشت و به سراغ طلای خالص رفت. اما اینکه میکلا زیبا، درخشان و محبوب بود، انقدرها خوب نیست. مرد در ادامه با اشاره به دل باختن خیلی‌ها به میکلا می‌گوید: «هیچ‌چیزی از این ترسناک‌تر نیست».

میکلا شخصیتی نیست که تازه برای این دی‌ال‌سی خلق شده باشد. توضیحات بسیاری از آیتم‌هایی که قبلا گیمرها در نقاط گوناگونی از جهان الدن رینگ پیدا کردند، دقیقا خبر از این می‌دادند که میکلا چه‌قدر خوب، مهربان و جذاب بود.

ولی نکته این‌جا است که خود او نیز می‌دانست در نگاه همه زیبا و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. قدرت میکلا همان‌طور که مالنیا می‌گفت، از این سرچشمه می‌گیرد که همه را جذب می‌کند. پس میکلا هوشمندانه از جذابیت خود استفاده می‌کرد. حتی مالنیا باور داشت هیچ امپرینی به اندازه‌ی میکلا ترسناک نیست.

تصویر میکلا در بازی الدن رینگ که به دام موگ افتاده است

سرزمین سایه که نقاط گوناگون آن را در تریلر دیدیم، از منطقه لیم‌گریو در نقشه بازی اصلی بزرگ‌تر است. لیم‌گریو همان‌جایی بود که سفر تارنیشد از آن‌جا شروع می‌شد. البته میازاکی ثابت کرده که نقشه‌های بازی‌های او فقط به سطح اصلی محدود نمی‌شوند و طراحی عمودی فوق‌العاده‌ای دارند. در نتیجه همیشه ممکن است علاوه‌بر سطح زمین، محیط زیادی هم در زیر زمین یا حتی فضای معلق در آسمان وجود داشته باشد.

تنوع مکان‌هایی که در سرزمین سایه خواهیم دید، تقریبا به اندازه‌ی بازی اصلی و حتی شاید از برخی جهات بیشتر خواهد بود. میازاکی توضیح داد همچنان فرق زیادی بین دانجن‌ها و محیط‌های باز وجود دارد. اما در نگاه کلی، نقشه در سرزمین سایه غنی‌تر و فشرده‌تر از سرزمین‌های میانی شده است. پیوند بین محیط‌های مختلف هم بهتر شکل می‌گیرد. حتی فضاهایی را خواهیم دید که به‌نوعی بین محیط‌های باز و محیط‌های بسته طبقه‌بندی می‌شوند.

قبرهای روح‌مانند در بسته الحاقی بزرگ بازی Elden Ring، اثر هیدتاکا میازاکی

به این قبرها دقت کنید که انگار خودشان از جنس ارواح هستند؛ شبیه تصویری از قبرهای قرارگرفته در یک نسخه‌ی دیگر از این جهان. در بخش دیگری از تریلر، دشمنی را می‌بینیم انگار یک نسخه‌ی متفاوت از Tree Sentinel است که به‌جای اسب، سوار گراز وحشی می‌شود. در آن سو یکی از لوکیشن‌ها، شبیه آکادمی رایا لوکاریا به نظر می‌رسد. Zullie The Witch به‌عنوان یکی از یوتیوبرهای اصلی متمرکز روی آثار فرام‌سافتور متوجه شد که فرد نشسته در آن محیط جادویی، بازیکن را به یاد مجسمه کوچک Carian Inverted می‌اندازد.

با این اوصاف شاید فکر کنید که در دی‌ال‌سی، گذشته یا آینده‌ی سرزمین را خواهیم دید. اما سازنده به شکل رسمی اعلام کرد که داستان دی‌ال‌سی تقریبا همزمان با اتفاقات داستان بازی اصلی روایت می‌شود. پس ما این‌جا یا نسخه‌ی موازی از جهان اصلی را می‌بینیم یا سرزمین سایه، نسخه‌ای از جهان است که میکلا در عالم رویا برای خود و پیروان خود خلق کرد. مگر نه اینکه مدت‌ها است که او در خواب به سر می‌برد؟ در تریلر فردی را می‌بینیم که روی سطح زمین، در محیطی غرق‌شده در نور بنفش به خواب رفته است.

سینت ترینا را می‌شناسید؟ یک شخصیت مرموز که از قضا رنگ بنفش در جهان الدن رینگ، یکی از نمادهای او است. این کاراکتر که حتی NPCهای مختلف درباره‌ی جنسیت وی هم اختلاف نظر دارند، مردم را به خواب می‌برد و در شیرینی خواب غرق می‌کند. شما با سلاح‌های وی می‌توانید دشمن‌ها رو به خواب فرو ببرید. اصلا فایل‌های پیداشده توسط Dataminerها در الدن رینگ هم نشان می‌دهند که حداقل در مقطعی قرار بود مشخص شود او در حقیقت خود میکلا است. در نتیجه شاید کسی که ما را به سمت سرزمین سایه سوق می‌دهد، میکلا باشد؛ البته در ظاهر سینت ترینا.

چنین تصمیمی از سوی سازنده، از لحاظ منطق گیم‌پلی هم جواب می‌دهد. چون شما می‌توانید در مقاطع مختلفی از بازی که ملینا همراه تارنیشد است یا نیست، به سرزمین سایه بروید. پس باید یک هدایت‌کننده و همراه متفاوت داشته باشید. در این بین بعید نیست تنها کسی که در این جهان جلوی رشد میکلا را می‌گیرد، برادرش مِزمِر باشد. فرض کنید اگر ما او را شکست دهیم، میکلا به فرم کامل و خداگونه‌ی خود برسد.

درخت متفاوت و ترسناک در سرزمین سایه در دی‌ال‌سی Shadow of the Erdtree بازی الدن رینگ

در سرزمین سایه ما با نسخه‌ای هولناک از اردتری مواجه می‌شویم که هم توسط یک درخت دیگر از وسط خم شده، هم به‌جای روشن بودن تاریک است و هم انگار از بالا یک پرده سیاه را روی آن انداخته‌اند. میکلا دوست داشت اردتری خود را بسازد. نه؟

در سایت رسمی بازی، از سرزمین سایه به‌عنوان محیطی یاد می‌شود که الهه ماریکا، اول از همه در آن قدم گذاشت؛ محیطی که نه‌تنها توسط اردتری روشن نشده، بلکه توسط اردتری پنهان یا محو می‌شود. در ادامه‌ی همین متن می‌خوانیم که میکلا از جسم، خانواده و قدرت سابق جدا شد و به این مکان آمد. «میکلا این‌جا منتظر بازگشت یک لرد است که وعده‌‌ی رسیدن وی به او داده شده بود». احتمالا میکلای دل‌کنده از گلدن اوردر، تارنیشدهای مختلف را به سرزمین سایه می‌آورد؛ به امید پیدا کردن لرد وعده‌داده‌شده‌ای که مزمر را به خاک و خون می‌کشد. شاید میکلا به این سرزمین رهاشده آمده تا به شکلی متفاوت بالغ شود.

در صحنه‌ای تاریک از تریلر ظاهرا Great Rune میکلا را می‌بینیم. بعید نیست که به محض ورود به سرزمین سایه، او بخواهد این رون را تقدیم ما کند. همچنین به نظر می‌آید که درخت اردتری‌مانند سرزمین سایه، منبع تاریکی است. در نتیجه وقتی به آن نزدیک شده‌ایم، همه‌جا تاریک‌تر به نظر می‌رسد. این هم یک اشاره‌ی دیگر به اینکه شاید سرزمین سایه، کم‌وبیش نسخه‌ی برعکس سرزمین‌های میانی باشد.

جدا از زره‌ها، قدرت‌هایی مثل پرواز با بال‌های طلایی و سلاح‌های معرکه‌ی تازه‌ای که در تریلر می‌بینیم، روش جدید مبارزه از نزدیک با مشت‌ولگد هم جذابیت زیادی دارد. دو نمای عالی در تریلر هم نشان می‌دهند که باز هم می‌توانیم منتظر محیط‌های مخفی و سکوبازی‌های سخت برای پیدا کردن نقاط عجیب‌وغریب نقشه باشیم.

مزمر و قدرت آتشین او در بازی Elden Ring

مِزمِر ظاهرا باس اصلی دی‌ال‌سی محسوب می‌شود؛ شخصیتی که لقب Impaler را یدک می‌کشد. این صفت به شخصی اشاره دارد که اجسام تیز را داخل بدن موجودات مختلف فرو می‌کند.

مارها هم روی بدن مِزمِر و هم کلاه‌خود او دیده می‌شود. جالب است که رایکارد نیز به‌عنوان یکی از پسرهای راداگون با ملکه رنالا، در گذشته یک فرد بی‌رحم و اهل تفتیش عقاید بود. او هر کسی را که کوچک‌ترین زاویه‌ای با گلدن اوردر داشت، مجازات می‌کرد. رایکارد در جنگ‌هایی خونین نقش داشت و خودش را به خورد یک مار عظیم داد. گویا مِزمِر هم پسر راداگون است. موهای قرمز او به همین نکته اشاره دارند. تازه گفته شده که وی دقیقا فرزند ماریکا و راداگون است؛ برادر مستقیم میکلا و مالنیا.

در جهان الدن رینگ، مارها می‌توانند نماد خیانت به اردتری باشند. ولی مزمر کاملا از اردتری و گلدن اوردر پیروی می‌کند. او دقیقا به سرزمین سایه می‌رود تا افراد دورشده از نور را به آتش بکشد.

مِزمِر می‌گوید: «مادر، شما واقعا دستور لرد بودن شخصی را می‌پذیری که انقدر از نور، تهی است؟». شاید دارد با ماریکا حرف می‌زند و به میکلا اشاره می‌کند. زیرا میکلا از گلدن اوردر جدا شد. شاید ماریکا هم مثل راداگون و خیلی‌ها انقدر شیفته‌ی میکلا بود که پذیرفت او خدای بعدی این سرزمین‌ها باشد. ولی مِزمِر برنامه‌ی متفاوتی دارد.

وی می‌گوید هر کسی که خودش را از رحمت طلایی (بخوانید نور اردتری و گلدن اوردر) جدا کرده، باید در آتش بمیرد. ما می‌دانیم جرج آر. آر. مارتین متن جدیدی برای این دی‌ال‌سی ننوشت. اما پایه‌واساس قصه DLC براساس بخشی از اسطوره‌شناسی اصلی این جهان است که وی در همان ابتدا برای الدن رینگ نوشته بود. هر مخاطبی که حتی فقط اندکی با نغمه‌ای از یخ و آتش آشنا باشد، حتما می‌داند که مارتین علاقه‌ی زیادی به پرداختن به جنگ‌های خانوادگی در دل داستان‌ها دارد.

چشم های مزمر در تریلر دی ال سی بازی الدن رینگ

راستی چشم‌های مزمر نشان می‌دهد که او احتمالا چندین و چند قلب اژدها را بلعیده است. میازاکی گفت یک‌سری از باس‌های این دی‌ال‌سی به سختی مالنیا هستند. شاید مِزمِر هم یکی از آن‌ها باشد.

برای جمع‌بندی، شما را با نمایی تنها می‌گذارم که کابوس شب‌های سولزبورن‌بازها است: یک مرداب سمی بزرگ. هیدتاکا میازاکی در مصاحبه‌ای جدید گفت که به‌تازگی بیش‌ازپیش متوجه شد چه‌قدر عاشق قرار دادن مرداب‌های سمی در بازی‌های ویدیویی است.

مرداب سمی در تریلر دی ال سی Shadow of the Erdtree بازی الدن رینگ

دی‌ال‌سی Shadow of the Erdtree بازی الدن رینگ به قدری گسترده است که مدتی قبل یکی از اعضای ارشد فرام‌سافتور گفت از برخی جهات می‌توان آن را با یک ویدیوگیم کامل مثل بلادبورن مقایسه کرد. این بسته الحاقی عظیم و ۴۰ دلاری در روز جمعه، ۱ تیر روی ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و کامپیوتر به‌دست گیمرها می‌رسد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده