نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

مهم ترین بازی های بهمن ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

پس از چند ماه نسبتا خلوت، در بهمن ۱۴۰۲ بازی‌های مهم زیادی داریم که در این ویدیو و مطلب آن‌ها را معرفی می‌کنیم. 

با گذر از روزهای اول تعطیلات ۲۰۲۴، کم کم عرضه بازی‌های مهم و بزرگ سال آغاز می‌شود و پس از اینکه طی دو ماه گذشته، شاهد انتشار بازی‌های نسبتا کمی بودیم، ولی قرار است بهمن ماه آثار مهم و معروفی منتشر شوند. به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم تا در قالب ویدیو و مقاله به معرفی این بازی‌ها بپردازیم؛ پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد بیش‌تر از بازی‌ها بگوییم. 

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

مبارزات نفس‌گیر بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: ۶ بهمن

اولین بازی مهم، Like a Dragon: Infinite Wealth، نسخه جدید مجموعه یاکوزا است که ۶ بهمن منتشر می‌شود. در Infinite Wealth برای اولین بار در تاریخ مجموعه یاکوزا قرار است پا را فراتر از ژاپن بگذاریم و همراه با Ichiban Kasuga و Kazuma Kiryu در هاوایی هم ماجراجویی کنیم. داستان بازی قرار است پیچیدگی‌های زیادی داشته باشد و گیم پلی هم ترکیبی از عناصر نقش آفرینی با مبارزه‌های نوبتی است. یاکوزا همیشه جزو بازی‌های محبوب شرقی به‌حساب می‌آید و باید دید نسخه جدیدش چقدر موفق می‌شود.

مبارزان بازی Tekken 8

بازی Tekken 8

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس، پی سی
  • تاریخ انتشار: ۶ بهمن

فعلا با بازیسازهای ژاپنی کار داریم و دومین بازی مهم بهمن هم Tekken 8 است که ۶ام  این ماه منتشر می‌شود. هشتمین نسخه اصلی تکن به گفته سازنده‌ها قرار است تمرکز ویژه‌ای روی هجومی بازی کردن داشته باشد و گیمرها را تشویق کند تا استراتژی بهترین دفاع حمله‌ است را داشته باشند! ترکیب کاملی از کاراکترهای آشنا و قدیمی با شخصیت‌های جدید در بازی هستند که هرکدام کمبو‌ها و جزییات داستانی خود را دارند. نسخه‌های بتا منتشر‌شده از تکن ۸ حسابی طرفدارهای این مجموعه را امیدوار کرد‌ه‌اند و انتظار می‌رود با یک بازی فایتنگ خوش‌ساخت طرف باشیم.

پروتاگونیست بازی Persona 3 Reload

بازی Persona 3 Reload

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن

۱۳ بهمن هم Persona 3 Reload از راه می‌رسد که یک نسخه ریمیک از بازی پرسونا ۳ به‌حساب می‌آید و پس از محبوبیت جهانی این مجموعه، ساخت آن چراغ سبز گرفت. Persona 3 Reload داستان پسری دبیرستانی را روایت می‌کند که ۱۰ سال بعد از مرگ والدینش به شهر محل تولدش برمی‌گردد و پس از به‌دست آوردن قدرت احضار پرسونا، باید به نبرد سایه‌ها برود. بازی از نظر گرافیک و مکانیک‌های گیم پلی پیشرفت زیادی نسبت به نسخه اصلی دارد و خبر خوب اینکه از روز عرضه، روی گیم پس هم می‌توان آن را تجربه کرد.

شخصیت‌های قابل تجربه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس، پی سی
  • تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن

همزمان با ریمیک پرسونا ۳، بازی Suicide Squad: Kill the Justice League را هم داریم و قرار است بالاخره پس از چند بار تاخیر، چشم‌مان به جمال ساخته جدید استودیو راک‌استدی روشن شود. بازی جدید جوخه انتحار در همون دنیایی جریان دارد که بازی‌های بتمن راک‌استدی روایت می‌شدند و قرار است اعضای عجیب و غریب این جوخه را کنار هم جمع کند. هرکدام از شخصیت‌ها گیم پلی و مکانیک‌های مبارزه و حرکتی خاص خود را دارند و گیمرها هم می‌توانند بازی را تک‌نفره تجربه و بین شخصیت‌ها سوییچ کنند یا با سه نفر از دوستان، سراغ تجربه Co-op چهارنفره بروند. نمایش‌های Suicide Squad: Kill the Justice League تا حد زیادی امیدوارکننده بودند و باید دید نسخه نهایی چقدر موفق خواهد بود. 

کاراکترهای بازی Helldivers 2

بازی Helldivers 2

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، پی سی
  • تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن

۱۹ بهمن نوبت به Helldivers 2 می‌رسد که اخیرا شایعه‌های تاخیر خوردن آن به‌گوش می‌رسید ولی سونی همه آن‌ها را تکذیب کرد. برخلاف نسخه اول مجموعه که یک شوتر با دوربین بالا به پایین بود، Helldivers 2 قرار است یک اکشن سوم‌شخص باشد و همزمان خیلی از مکانیک‌های بازی اول مثل سلاح‌های متنوع و اکشن‌های شلوغ را داشته باشد. سازنده‌ها تاکید زیادی روی طبیعی بودن جزییات نبرد‌ها کرده‌اند و گیمرها این بازی را هم می‌توانند تنهایی یا به شکل Co-Op چهارنفره تجربه کنند. Helldivers 1 بازی در مجموع سرگرم‌کننده‌ای بود و باید دید نسخه دوم آن با تغییر زاویه دوربین چقدر می‌تواند موفق باشد.

مبارزه شخصیت اصلی با روح در بازی Banishers: Ghosts of New Eden

بازی Banishers: Ghosts of New Eden

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس، پی سی
  • تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن

یکی دیگر از بازی‌های مهم بهمن، Banishers: Ghosts of New Eden، ساخته جدید استودیو دونت ناد است که ۲۴‌ام این ماه منتشر می‌شود. بازی یک تجربه اکشن نقش آفرینی سوم‌شخص است که گیمرها را با دو شکارچی روح همراه می‌کند. با اینکه Banishers: Ghosts of New Eden تمرکز زیادی روی مبارزه با استفاده از مهارت‌های دوتا شخصیت اصلی دارد، ولی داستان را هم فراموش نکرده و تصمیم‌هایی که در جریان بازی گرفته می‌شوند، روی روایت آن تاثیر مستقیم دارند. دونت ناد ثابت کرده که می‌تواند بازی‌های دوست‌داشتنی و متفاوتی بسازد و انتظار می‌رود ساخته جدید آن هم چنین شرایطی داشته باشد.

ماجراجویی دزدان دریایی در بازی Skull and Bones

بازی Skull and Bones

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس، پی سی
  • تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن

در نهایت ۲۷ بهمن هم قرار است Skull and Bones را داشته باشیم؛ البته شما را نمی‌دانم ولی من یکی که تا بازی واقعا منتشر نشود نمی‌توانم این را باور کنم! Skull and Bones روند توسعه واقعا عجیبی داشته و اگر یک سری قراردادهای یوبیسافت نبود، احتمالا لغو هم می‌شد. به هر حال بازی ما را به اواخر قرن ۱۷ می‌برد و درگیر ماجراجویی‌های دزدان دریایی می‌کند. Skull and Bones اول قرار بود یک بسته الحاقی برای اسسینز کرید بلک فلگ باشد که بعد تبدیل به یک پروژه مستقل شد و باید دید بعد این پروسه تولید پرچالشی که پشت سر گذاشته است، می‌تواند دومین بازی خوب یوبیسافت در سال ۲۰۲۴ باشد یا خیر.

در پایان نظر شما در مورد بازی‌های مهم بهمن چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده