نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Reigns: Three Kingdoms | داستان یک سلطنت

بازی Reigns: Three Kingdoms با استفاده از قابلیت‌های بیشتر نسبت‌به دیگر نسخه‌های مجموعه‌ی Reigns، تصمیم‌های عمیق و متنوع‌تری را پیش‌روی بازیکن قرار می‌دهد.

استودیو Nerial، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Reigns پیش از عرضه‌ی بازی Reigns: Three Kingdoms، آثار محبوب دیگری ازجمله Reigns: Game of Thrones را هم منتشر کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. بازی‌های Reigns معمولا در همه نسخه‌ها، بازیکن‌ها را در مقابل انبوهی از تصمیمات سخت و سرنوشت‌ساز قرار می‌دهند تا هربار سعی کنند به مدت زندگی یا سلطنت خود بیفزایند. تنوع در انتخاب و وجود بی‌شمار شاخه‌های داستانی، از ویژگی‌های مهم مجموعه‌ی Reigns به‌شمار می‌آیند که البته در بازی Reigns: Three Kingdoms بیش‌ازپیش گسترش پیدا کرده‌اند.

بازی اندروید و آیفون Reigns: Three Kingdoms گیمر را در نقش شخصیتی قرار می‌دهد که هربار باید به گذشته بازگردد و کنترل یکی از مقامات یا امپراتور‌های کشور چین را در دست بگیرد. هربار که داستان بازی آغاز می‌شود، بر سر دوراهی‌های مختلفی قرار می‌گیرید و هر تصمیم بازیکن روی افزایش یا کاهش چهار معیار اصلی یعنی ثروت، محبوبیت، قدرت نظامی و اخلاقیات تأثیر می‌گذارد. بااین‌حال اگر با مجموعه‌ی Reigns آشنایی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که این چهار معیار، فقط شروع ماجرا است و شرایط بسیار پیچیده‌تری انتظارتان را می‌کشند.

روند بازی Reigns: Three Kingdoms به‌گونه‌ای است که نباید نوار هیچ‌یک از معیار‌ها کاملا پایین یا حتی کاملا بالا بروند؛ زیرا هربار که این اتفاق بیفتد، بازیکن متناسب با شرایط داستانی که در آن قرار دارد، با مرگ متفاوتی نسبت‌به دفعات قبلی روبه‌رو می‌شود. بنابراین باید تصمیم‌هایی را اتخاذ کرد که هر یک از معیار‌ها را به‌صورت متعادل نگه می‌دارد. البته باز هم باید گفت که این تمام ماجرا نیست و نمی‌توان تصمیم‌ها را فقط براساس تأثیر آن‌ها بر معیار‌ها گرفت. درواقع تصمیم‌ها نقش مهمی در پیش‌بردن داستان دارند و طبیعتا عواقبی را هم به دنبال خواهند داشت؛ عواقبی که درکنار ایجاد شرایط بد یا خوب، ممکن است حتی انواع مرگ‌ها را نیز برای کاراکتر اصلی به همراه داشته باشند.

رقابت‌های کارت-محور و وجود یک نقشه‌ی کاربردی، از جمله ویژگی‌های مهم این نسخه از Reigns به‌حساب می‌آیند.

تنوع در خط‌های داستانی مختلف، مهم‌ترین ویژگی مجموعه بازی‌های Reigns است، اما بازی موبایل Reigns: Three Kingdoms پا را فراتر از نسخه‌های پیشین گذاشته است و ویژگی‌های کلیدی دیگری را هم با بی‌شمار روایت خود ترکیب کرده است. نبرد به‌وسیله کارت‌ها، اولین قابلیت برجسته جدیدی است که می‌توان به آن اشاره کرد. گیمر باتوجه‌به شرایط داستانی که در آن قرار دارد، گاهی باید به‌وسیله‌ی کارت‌های جمع‌آوری شده (بخوانید افرادش) با دشمنان به مبارزه بپردازد. در روند مبارزه، هر جناح می‌تواند با حرکت‌دادن کارت‌ها در نوبت خود، نیرو‌های حریف را از بین ببرد. این رویداد‌ها با نابودی هسته‌ی اصلی یکی از جناح‌ها، به اتمام می‌رسد. سازنده‌ها برای مبارزات کارت-محور خود، یک بخش چندنفره هم در نظر گرفته‌اند که با رسیدن به یک سطح مشخص از داستان، می‌توان در این مسابقات نیز شرکت کرد.

از دیگر ویژگی‌های بازی موبایل Reigns: Three Kingdoms می‌توان به وجود یک نقشه کاربردی اشاره کرد. شما در هر لحظه می‌توانید مکان خود را روی نقشه پیدا کنید و باتوجه‌به موقعیت‌هایی که در مقابل‌تان قرار می‌گیرند، وارد شهر‌ها و مناطق گوناگون دیگری شوید. همچنین در نقاط مختلف نقشه، رویدادهایی وجود دارند که اگر کمی حوصله به‌خرج دهید و به‌سراغ انجام آن‌ها بروید، می‌توانید پاداش‌های بسیار خوبی را برای ادامه ماجراجویی‌های خود دریافت کنید.

به‌طور کلی Reigns: Three Kingdoms یک بازی داستان‌محور با انبوهی از روایت‌های جذاب و متوع است که می‌تواند هربار به شکلی متفاوتی شما را غافل‌گیر کند. با اینکه برای داشتن درک درست از بازی، باید به زبان انگلیسی آشنا بود، بازیکن به‌دلیل نبود محدودیت زمانی در روند انتخاب دیالوگ‌ها می‌تواند با خیال آسوده اقدام به ترجمه متن‌های پیش‌رو کند. بنابراین اگر به بازی‌های داستانی و دیالوگ‌محور علاقه دارید، تمام نسخه‌های Reigns، به‌خصوص بازی موبایل Reigns: Three Kingdoms می‌توانند تجربه‌ی فراموش‌نشدنی و بسیار جذابی را برای‌تان رقم بزنند. بازی موبایل Reigns: Three Kingdoms توسط نتفلیکس منتشر شده است و در پلی‌استور و اپ‌استور قابل تجربه است.

دانلود بازی Reigns: Three Kingdoms


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده