بهترین بازی ریسینگ / ورزشی سال ۲۰۲۳ از نگاه زومجی + نتیجه نظرسنجی

بهترین بازی ریسینگ / ورزشی سال ۲۰۲۳ از نگاه زومجی + نتیجه نظرسنجی

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰

در سال ۲۰۲۳ شاهد بازی های ورزشی و ریسینگ مختلفی بودیم که از میان آن‌‌ها ما در زومجی بهترین آن‌ها را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی را آثار ورزشی به‌خود اختصاص داده‌اند که همیشه طرفداران خاص خود را بین جامعه کاربری دارا بوده‌اند. بازی‌هایی که بیشتر از آن‌که قرار باشد در خود خشونت یا داستان معناگرای خاصی را جای داده باشند، بیشتر سرگرم‌ کردن مخاطب و به چالش کشیدن او را به‌عنوان هدف اصلی درنظر می‌گیرند. از ورزش‌‌های توپی همانند فوتبال و بسکتبال گرفته تا تجربه‌های ماشین‌سواری و غیره همگی جزو این دسته بازی‌ها قرار می‌گیرند که تجربه هرکدام آن‌ها مخصوصا در حالت چندنفره می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد.

از این‌رو هر ساله شاهد عرضه بازی‌های ورزشی مختلفی از استودیوهای بازی‌سازی گوناگون هستیم که هرکدام تجربه به‌یادماندنی را در لحظات بازیکنان رقم می‌زنند. بازی‌هایی که بسیاری از بازیکنان با هدف تجربه یک اثر رقابتی به سراغ آن‌ها می‌روند و معمولا هم در بالا بردن سطح آدرنالین مخاطبان کار خود را به درستی انجام می‌دهند. در سال ۲۰۲۳ هم به مشابه هرسال شاهد عرضه بازی‌های سبک ورزشی خوبی بودیم که بیشتر آن‌ها درواقع نسخه‌های جدید یک مجموعه قدیمی بودند که نام آن‌ها پیش از این به گوش ما خورده بود. از عرضه جدیدترین بازی از مجموعه محبوب فورتزا موتوراسپورت گرفته تا انتشار نسخه جدید سری بازی‌های بسکتبال NBA 2K از جمله بازی‌هایی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا فهرست پنج‌تایی از بهترین بازی های ورزشی سال ۲۰۲۳ را با یکدیگر مرور کنیم. بازی‌های زیر براساس رای اعضای تحریریه زومجی رتبه‌بندی شده‌اند.

ماشین‌ها در بازی Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged

۵- بازی Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged

اولین بازی فهرست به جدیدترین نسخه از مجموعه بازی‌های رانندگی سری Hot Wheels اختصاص دارد که شاید کم‌تر کسی انتظار داشت تا این اندازه سرگرم‌کننده و خوش‌ساخت باشد. در بازی Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged همانند نسخه قبل بازیکنان کنترل خودروهایی از مجموعه Hot Wheels را به‌عهده می‌گیرند که باید در مسیرهایی مینیاتوری در مناطق مختلف با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازند. درواقع مسیرهای بازی در محیط‌هایی همانند یک حیاط‌پشتی، یک مینی‌گلف،‌یک موزه و یک سالن غذاخوری ایستگاه پمپ بنزین طراحی شده‌اند که هرکدام تجربه متفاوتی را برای‌تان رقم می‌زنند. البته که بازیکنان می‌توانند به‌واسطه بخش Track Room مسیرهای دلخواه خود را طراحی کرده و در حالت آنلاین با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند.

از جمله موارد دیگری که در نسخه Turbocharged شاهد اضافه شدن آن هستیم، دو خانواده وسیله نقلیه جدید شامل موتورسیکلت و موتورهای چهارچرخ ATV نام دارند. در زمان عرضه، بازی شامل ۱۳۰ وسیله نقلیه منحصربه‌فرد می‌شد که در ۶ دسته‌بندی مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. بازیکنان می‌توانند ظاهر وسیله‌های نقلیه را با استفاده از بخش ویرایشگر بازی به دلخواه خود شخصی‌سازی کنند و به واسطه کسب امتیازهای مهارت بیشتر،‌ به ارتقای وسایل نقلیه و بهبود عملکرد آن‌ها مشغول شوند. بازی از هر لحاظ یک محصول کامل به‌شمار می‌برد و علاوه‌بر حالت‌های مختلف گیم‌پلی، بازیکنان می‌توانند از تجربه بخش داستانی آن نیز لذت ببرند. Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged پس از عرضه با واکنش بسیار مثبت منتقدین روبه‌رو شد و به سرعت توانست نظر مثبت کاربران را جلب خود کند و از این‌رو بدون شک می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های ورزشی سال قلمداد کرد.

سه ماشین فرمول یک در بازی F1 23

۴- بازی F1 23

بازی بعدی فهرست به علاقه‌مندان مسابقات فرمول یک اختصاص دارد. مجموعه بازی‌های فرمول یک استودیو الکترونیک آرتز مخصوصا در سال‌های اخیر تجربه سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی را در اختیار علاقه‌مندان این سبک قرار داده است که از حال‌وهوای خاصی هم برخوردار هستند. در نسخه F1 23 شاهد بازگشت حالت داستانی بازی با نام Braking Point 2 هستیم که قبلا در نسخه F1 2021 معرفی شده بود و در آن می‌توانیم ادامه ماجراجویی‌های شخصیت‌های اصلی را دنبال کنیم. F1 23 تغییرات گسترده‌ای را در بخش فیزیک رانندگی به‌خود دیده است و از سویی دیگر سازندگان در بخش رابط کاربری،‌ تجربه‌ای بسیار مشابه با مسابقات فرمول یک واقعی را پیش‌روی مخاطبان قرار داده‌اند. در بسته‌های آیکون‌ها بازی هم شاهد حضور رانندگان اسطوره‌ای فرمول یک همانند قهرمان جهان سال ۱۹۹۲ یعنی Nigel Mansell هستیم که تجربه رانندگی با آن‌ها در این رقابت‌های نفس‌گیر می‌تواند بسیار جذاب باشد.

قسمت F1 World بازی حالا بخش F1 Life را که در نسخه F1 2022 دیده‌ بودیم، گسترش داده و تمامی حالت‌های بازی را شامل رتبه‌بندی، مسابقات ورزشی الکترونیکی و حالت‌های آفلاین و آنلاین را به یکدیگر گره زده است. شما می‌توانید خودروی خود را در بخش F1 World با قطعات جدید ارتقا دهید و اعضای جدیدی را به تیم فنی خود اضافه کنید. درکنار این موارد، سازندگان بسیاری از مسیرهای جدید و معروف دنیای مسابقات فرمول یک را در بازی قرار داده‌اند تا از هرلحاظ F1 23 اثری کامل در سبک خود به‌شمار رود و تجربه‌ای بی‌نقص را برای طرفداران این سری رقابت‌‌ها رقم بزند.

کوبی برایانت در بازی NBA 2K24

۳- بازی NBA 2K24

تنها اثر ورزشی غیر رانندگی این فهرست به آخرین نسخه از مجموعه محبوب NBA 2K اختصاص دارد که علاقه‌مندان ورزش بسکتبال می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند. همان‌طور که می‌دانید استودیو 2K هرساله دست به انتشار نسخه جدیدی از مجموعه NBA 2K می‌زند که مخاطب اصلی آن علاقه‌مندان ورزش بسکتبال است. بازی‌هایی که از لحاظ گیم‌پلی و گرافیک فنی همیشه یک‌ سروگردن از دیگر بازی‌های ورزشی بالاتر بوده‌اند و این روند در هر نسخه نسبت به گذشته نیز بهبود پیدا می‌کند. حالا در نسخه جدید این مجموعه سازندگان با بهبود ویژگی‌های نسخه قبل و اضافه کردن برخی المان‌های گیم‌پلی جدید تلاش کرده‌اند تا روند رو به جلوی مجموعه را ادامه دهند.

در این نسخه شاهد بازگشت چهره کوبی برایانت افسانه‌ای روی جلد اصلی و تبلیغاتی بازی هستیم. از همین‌رو شما می‌توانید در بخش MAMBA MOMENTS بازی، برخی از به‌یادماندنی‌ترین حرکت‌های این بازیکن افسانه‌ای را بازسازی کرده و این‌بار از نزدیک شاهد هنرنمایی این بازیکن تاریخی ورزش بسکتبال باشد. از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توان به بخش MyTEAM اشاره کرد که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با استفاده از کارت‌های مختلف، بهترین بازیکنان قدیم و جدید بسکتبال را در تیم خود گرد هم آورند. علاوه‌بر بخش MyTeam شما می‌توانید در بخش MyPlayer بازیکن خود را بسازید و در طول زمان او را همانند یک افسانه به دنیای NBA معرفی کنید. شاید بزرگ‌ترین مشکل بازی وجود تأثیرگذار آیتم‌های وابسته به خریدهای درون‌برنامه‌ای باشد که در سال‌های اخیر به عضوی جدایی‌ناپذیر از این مجموعه تبدیل شده است و اگر از این قسمت بازی صرف‌نظر کنیم، بدون شک تجربه NBA 2K24 می‌تواند به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نسخه‌های منتشر شده از این مجموعه در سال‌های اخیر تبدیل شود.

ماشین نارنجی در The Crew Motorfest

۲- بازی The Crew Motorfest

سال ۲۰۱۴ بود استودیو یوبی‌سافت برای اولین‌بار با عرضه بازی The Crew قدمی جدی در زمینه ساخت بازی‌های سبک رانندگی و ورزشی برداشت و موفق شد محصول نسبتا سرگرم‌کننده‌ای را روانه بازار کند. پس از جلب‌ نظر مثبت بازیکنان، یوبی‌سافت نسخه دوم این بازی را هم عرضه کرد که در مقایسه با نسخه قبل از کیفیت بالاتری برخوردار بود. البته که بالاخره اواخر سال ۲۰۲۳ بود که نسخه جدیدی از این مجموعه با نام The Crew Motorfest عرضه شد که به جرات می‌توان آن را بهترین نسخه این مجموعه قلمداد کرد. اثری که چه از لحاظ گیم‌پلی و محتوا و چه از لحاظ بصری می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های سبک ورزشی و رانندگی سال ۲۰۲۳ به‌شمار آورد.

وقایع بازی در نسخه کوچک شده جزیره O'ahu ایالت هاوایی رخ می‌دهد و با فضاسازی مشابه با مجموعه فورزا هورایزن،‌ شما با شرکت کردن در یک فستیوال و رویدادهای مختلف می‌تواند به رقابت با دیگر رانندگان بپردازید. یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین حالت‌های بازی Grand Race نام دارد که در آن ۲۸ بازیکن در جریان یک مسابقه حدودا ۱۰ دقیقه‌ای در سه بخش، سه دور مسابقه را انجام می‌دهند. در مجموع باتوجه‌به پیشرفت‌های قابل ملاحظه این نسخه در مقایسه با بازی‌های قبلی مجموعه Crew، این بازی نظر مثبت منتقدین و کاربران بسیاری را در سبک رانندگی به خود جلب کرد و ازاین‌رو ما در زومجی آن را در رتبه دوم بهترین بازی های ورزشی سال ۲۰۲۳ قرار دادیم.

رقابت خودروها در بازی Forza Motorsport

۱- بازی Forza Motorsport

سال ۲۰۰۵ بود که اولین‌ نسخه از مجموعه فورتزا موتور اسپرت به‌عنوان یک بازی جدید رانندگی در میان دیگر آثار این سبک پا به میدان بازی‌های ویدیویی گذاشت. اثری محصول استودیو Turn 10 که از همان ابتدا نظر مخاطبان و منتقدین را به خود جلب کرده و در هر نسخه این روند موفق خود را ادامه داد. آخرین نسخه از این مجموعه با نامی مشابه با نسخه اول در سال ۲۰۲۳ در اختیار مخاطبان قرار گرفت که تجربه‌ای مدرن از این بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. Forza Motorsport درواقع یک شبیه‌ساز رانندگی است که شما را با بیش از ۵۰۰ خودرو و ۸۰۰ آپگرید مختلف به پیست‌های مسابقه می‌برد و از شما می‌خواهد تا مسابقات رانندگی واقع‌گرایا‌نه‌اش را از نزدیک لمس کنید.

بازی از هر لحاظ یک محصول با تکنولوژی روز به‌شمار می‌رود که از جمله آن‌ها می‌توان به ری‌تریسینگ همزمان، سیستم آب‌وهوای پویا، ویژگی کثیف شدن تایرها و آسیب دیدن و رنگ‌رفتگی خود در حین مسابقه اشاره کرد. البته که درکنار موارد گفته شده نمی‌توان از جلوه‌های بصری،‌ سیستم نورپردازی و گیم‌پلی فوق‌العاده بازی چشم‌پوشی کرد که همگی درکنار هم باعث شده‌اند تا این بازی از نگاه ما در زومجی به‌عنوان بهترین بازی ورزشی سال ۲۰۲۳ انتخاب شود. همان‌طور که گفته شد،‌ فورتزا موتور اسپرت یک بازی شبیه‌ساز کامل ریسینگ است و اگر درکنار تجربه رانندگی به فعالیت‌هایی همانند تیونینگ، شخصی‌‌سازی و ارتقای خودروی خود علاقه‌مند هستید، به هیچ‌وجه این بازی را نباید از دست دهید.

در پایان نظرسنجی بهترین بازی ورزشی/ریسینگ، بازی فورتزا موتوراسپورت ۳ توانست به‌عنوان بهترین بازی این ژانر از نگاه کاربران زومجی انتخاب شود. نتیجه نظرسنجی را می‌توانید در ادامه ببینید:

نظرسنجی بهترین بازی ورزشی

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده