مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۴ از نگاه زومجی + نتیجه نظرسنجی

مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۴ از نگاه زومجی + نتیجه نظرسنجی

شنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۹

در این مقاله به معرفی بازی‌های مهم و مورد انتظاری پرداخته‌ایم که قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر شوند. با زومجی همراه باشید.

سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه بازی‌های مختلف در سبک‌های گوناگونی بودیم که هرکدام به‌نوبه خود تجربه منحصربه‌فردی را در اختیار بازیکنان و علاقه‌مندان قرار دادند. درواقع در سالی که گذشت آنقدر شاهد عرضه بازی خوب و درجه یک بودیم که بدون شک انتخاب بهترین‌ از میان آن‌ها کاری بسیار دشوار بود. از Alan Wake 2 و Baldur's Gate III گرفته تا The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom و اسپایدرمن 2 هرکدام سطح جدیدی در استانداردهای بازی را تعریف کردند.

البته که این موضوع دلیل نمی‌شود تا در سال جدید میلادی خبری از انتشار بازی‌های درجه یک دیگر نباشد و از همین الان هم تاریخ انتشار دقیق برخی از آن‌‌ها مشخص شده است. پس با ما همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۴ و تاریخ انتشار‌ آن‌ها. بازی‌های زیر بر اساس رای اعضای تحریریه زومجی رتبه‌بندی شده‌اند. 

شخصیت ماسک‌دار در بازی استاکر ۲

۱۰- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

  • تاریخ انتشار: سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

اجازه دهید فهرست مورد انتظارترین بازی‌های سال جدیدی میلادی را با یکی از پرحاشیه‌ترین آن‌ها آغاز کنیم. چهارمین نسخه از مجموعه محبوب استالکر که پس از پانزده سال حالا بالاخره بازیکنان می‌توانند نسخه جدیدی از آن را تجربه کنند. استودیو سازنده‌ اکراینی این بازی یعنی GSC Game World در طول توسعه اثر خود از پیامد‌های جنگ روسیه و اکراین بی‌امان نماندند و مجبور شدند تا روند ساخت بازی خود را متوقف کنند. البته که با انتقال دفتر مرکزی این استودیو به شهر پراگ، توسعه بازی ادامه پیدا کرد و حالا به‌گفته سازندگان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بالاخره می‌توانیم این بازی را از نزدیک تجربه کنیم. اثری که اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ زمزمه‌های توسعه آن به گوش رسید و بالاخره در سال ۲۰۲۱ شاهد انتشار اخبار بیشتر و یک تریلر کامل از آن در نمایش مشترک مایکروسافت و بتسدا بودیم.

سازندگان در توسعه نسخه نهایی بازی از موتور بازی‌سازی آنریل 5 استفاده کرده‌اند که نتیجه کار اثری بسیار چشم‌نواز و زیبا را نوید بازیکنان می‌دهد. در جریان بازی شما در منطقه‌ای آخرالزمانی به‌نام Zone گیر افتاده‌اید و باید تک‌وتنها در آن به گشت‌وگذار بپردازید. دنیای بی‌رحمی که شما هرآنگونه که بخواهید می‌توانید در آن زندگی کنید و مأموریت‌های پیش‌روی خود را به پایان برسانید. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl قرار است از همان ابتدا در اختیار کاربران سرویس اشتراکی گیم‌پس قرار گیرد و تا مدت سه ماه از زمان انتشار هم در انحصار پلتفرم ایکس باکس و ویندوز خواهد بود.


چهار کاراکتر اصلی بازی سوساید اسکواد

۹- Suicide Squad: Kill the Justice League

  • تاریخ انتشار: ۲ فوریه (۱۳ بهمن)
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن 5، کامپیوتر

سال ۲۰۰۹ بود که استودیو راک استدی با انتشار بازی Batman: Arkham Asylum فصل جدیدی از بازی‌های ویدیویی ابرقهرمانی را رقم زد. رویدادی که با عرضه نسخه‌های دیگر از این مجموعه باعث خلق جهانی به‌نام Arkhamverse شد که تقریبا می‌توان ادعا کرد که تمامی بازی‌های منتشر شده از این استودیو تجربه‌ای به‌یادماندنی و منحصربه‌فرد را از دنیای بتمن در اختیار بازیکنان قرار دادند. البته که در سال ۲۰۱۵ و با انتشار بازی Batman: Arkham Knight به‌نظر می‌رسید که کار این استودیو با دنیای شهر گاتهام به اتمام رسیده است و شایعه توسعه یک بازی از دنیای سوپرمن هم این گفته را تا حدی تایید می‌کرد. بالاخره در ماه اوت ۲۰۲۰ بود که استودیو راک‌استیدی بالاخره از بازی جدید خود یعنی Suicide Squad: Kill the Justice League رونمایی کرد.

اثری جهان‌باز از دنیای Arkhamverse که این‌بار به سراغ شخصیت‌های گروه جوخه انتحار مجموعه کمیک‌های دی‌سی رفته است. در جریان این بازی قرار آماندا واکر گروهی از شخصیت‌های منفی شامل کاپیتان بومرنگ، ددشات،‌ هارلی کویین و کینگ شارک را گرد هم آورده است تا از یک‌رو به نبرد یک مهاجم فضایی به‌نام Brainiac بروند و از سویی دیگر هم با گروه Justice League که توسط او شست‌شوی مغزی داده شده‌اند، رودررو شوند. بازی برخلاف بازی‌های قبلی دنیای بتمن که از فضاسازی تیره و تاریکی بهره می‌بردند، از حال و هوای شادتر و پررنگ‌ولعاب‌تری برخوردار است و از المان‌های گیم‌پلی جذاب و متنوعی بهره خواهد بود. با تمامی این اوصاف زمان زیادی تا انتشار این بازی باقی نمانده است و بازیکنان می‌توانند در تاریخ سیزدهم بهمن ماه آن را تجربه کنند.


شخصیت اصلی بازی استلار بلید

۸- Stellar Blade

  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۴
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

بازی بعدی این فهرست به یک اثر انحصاری کنسول پلی استیشن 5 اختصاص دارد که وظیفه انتشار آن به عهده خود استودیو سونی است. گیم‌پلی بازی Stellar Blade به‌صورت سوم‌شخص دنبال شده و به دو بخش مبارزات و گشت‌وگذار تقسیم می‌گردد. در بخش مبارزات بازی بازیکنان باید با استفاده از مهارت‌های کمبو و آیتم‌های مختلف به سراغ نبرد دشمنان بروند. همانند بسیاری از بازی‌های کنسول PS5، این بازی هم از ویژگی بازخورد هپتیک کنترلر DualSense به‌خوبی پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود حملات دشمنان و دقت ضربات سلاح‌ها را بازیکنان به شکل واقعی‌تری از نزدیک حس کنند. بازیکنان می‌توانند در دنیای بازی آزادانه به گشت‌وگذار بپردازند و برای جابه‌جا شدن در محیط‌های مختلف و پیدا کردن مکان‌های مخفی گوناگون از دیوار بالا بروند یا از طناب استفاده کنند.

در جریان داستان بازی و در آینده‌ای نزدیک،‌ بشریت پس از حمله بیگانگان و شکست خوردن از آن‌ها از زمین رانده شده‌اند. حال در جریان بازپس‌گیری زمین، قهرمان بازی یعنی ایو (Eve) به همراه یک تیم ویژه مأمور می‌شوند تا به نبرد بیگانگان بروند. درنهایت Eve با بازمانده‌ای به‌نام Adam ملاقات می‌کند و به‌واسطه این شخص به آخرین پناهگاه آدمیان روی کره زمین یعنی شهر Xion هدایت می‌شود. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان Project Eve برای ویندوز و کنسول‌های نسل هشتمی معرفی شد و درنهایت و پس از نمایش‌های مختلف اعلام شد که به‌صورت انحصاری برای کاربران پلی استیشن 5 در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.


سامورایی در بازی Rise of the Rōnin

۷- Rise of the Rōnin

  • تاریخ انتشار: ۲۲ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۳)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

شاید نام بازی بعدی مورد انتظار این فهرست را کم‌تر شنیده‌ باشد، اما وقتی صحبت از استودیو تیم نینجا به میان می‌آید، چشم‌پوشی از جدیدترین اثر آن‌ها کاری دشوار است. Rise of the Rōnin یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند پس از ساخت یک کاراکتر دلخواه، به دوره جنگ بوشین سفر کنند؛ باری دیگر یک روایت تاریخی از کشور سامورایی‌ها و نینجاها که قرار است تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی از مبارزات با کاتانا را در اختیار بازیکنان قرار دهد. در طول بازی بازیکنان می‌توانند با تصمیم‌های خود روی روند داستان آن تأثیر بگذارند و با همراه شدن یا مبارزه کردن با شخصیتی خاص، مسیر بازی را آن‌گونه که می‌خواهند پیش ببرند.

سازندگان در بازی شهرهای تاریخی یوکوهاما، کیوتو و Edo را قرار داده‌اند و علاوه‌بر آن بازیکنان می‌توانند در دیگر مکان‌های مختلف نیز به گشت‌وگذار بپردارند. وقایع بازی در اواخر قرن نوزدهم میلادی و سال‌های پایانی دوره Edo رخ می‌دهد و بازیکنان می‌توانند شاهد روایت‌های تاریخی مهمی از این دوره به واسطه تجربه بازی باشند. توسعه بازی Rise of the Rōnin در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و انتظار می‌رود در تاریخ ۲۲ ماه مارس ۲۰۲۴ شاهد عرضه آن به‌صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 باشیم.


دو کاراکتر اصلی بازی Star Wars Outlaws

۶- Star Wars Outlaws

  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۴
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن 5، کامپیوتر

ابتدای سال ۲۰۲۱ بود که انحصار ساخت بازی‌های مجموعه محبوب جنگ ستارگان از دست شرکت الکترونیک آرتز خارج شد و پس از مدتی استودیو‌های متعددی از پروژه‌های بلندپروازانه خود در دنیای این سری دوست‌داشتنی رونمایی کردند. یکی از این پروژه‌ها بازی مورد انتظار Star Wars Outlaws ساخته استودیو Massive Entertainment بود که شرکت یوبی‌سافت وظیفه انتشار آن را به عهده دارد. اثری که وقایع آن بین دو فیلم The Empire Strikes Back و Return of the Jedi رخ می‌دهد و در جریان آن شخصیت اصلی یعنی Kay تصمیم می‌گیرد یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ کهکشان را انجام دهد.

باتوجه‌به اخبار منتشر شده، مکان‌های مختلف و آشنایی همانند سیاره صحرایی Tatooine، سیاره کوهستانی سرد Kijimi و سیاره دورافتاده Akiva در بازی حضور دارند که بازیکنان می‌توانند در هرکدام آن‌ها به گشت‌وگذار بپردازند و مأموریت‌های گوناگون را انجام دهند. جالب است بدانید که در این بازی جنگ ستارگان شما دیگر کنترل یک جدای را به‌عهده ندارید و شخصیت اصلی بدون هیچ‌گونه قدرت خاصی باید مأموریت‌ها را با کمک همراهش Nix و یک دروید کماندو به‌نام ND-5 انجام دهد. پس از اگر از علاقه‌مندان آثار مجموعه Star Wars هستید، بدون شک تجربه این بازی می‌تواند به یکی از گزینه‌های اصلی سال ۲۰۲۴ میلادی شما تبدیل شود.


سارگون در بازی Prince of Persia: The Lost Crown

۵- Prince of Persia: The Lost Crown

  • تاریخ انتشار: ۱۸ ژانویه (۲۸ دی)
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

چندماه پیش بود که بالاخره پس از سال‌ها انتظار شاهد معرفی یک نسخه جدید از مجموعه شاهزاده ایرانی بودیم. درواقع Prince of Persia: The Lost Crown اولین بازی اصلی این مجموعه بعد از انتشار بازی Prince of Persian: The Forgotten Sands به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۰ در اختیار کاربران قرار گرفته بود. گیم‌پلی این نسخه برای اولین‌بار به‌صورت سایداسکرولینگ طراحی شده است و در آن همانند دیگر بازی‌های این سری شاهد المان‌های اکشن ماجرایی و پلتفرمر هستیم. شخصیت اصلی بازی یعنی سارگون (Sargon) عضوی جوان از مبارزان گروهی به‌نام The Immportals به‌شمار می‌رود که باید به کوه قاف سفر کند تا شاهزاده‌ای به‌نام Ghassan را نجات دهد. بازیکنان به‌واسطه کنترل شخصیت اصلی به مهارت‌های زمان‌محور مختلفی دسترسی دارند که می‌توانند از آن‌ها در طول مبارزات استفاده کنند.

به‌عنوان مثال توانایی Rush of the Simurgh به شخصیت اصلی اجازه می‌دهد تا بلافاصله در جریان زمان به سمت جلو حرکت کند که باید ببینیم در طول بازی مهارت‌های این‌ چنینی چگونه قرار است در حل معماها و به اتمام رساندن مراحل به ما کمک کنند. جالب است بدانید که The Lost Crown با اینکه در دنیای اصلی مجموعه شاهزاده ایرانی رخ می‌دهد، هیچ ارتباط داستانی به‌عنوان یک دنباله یا پیش‌زمینه با بازی‌های قبلی ندارد. سازندگان امیدوار هستند تا با معرفی شخصیتی جدید و با استفاده از طراحی هنری خاص در نسخه جدید، تصویری مدرن از این مجموعه را به مخاطبان ارائه دهند. 


شخصیت های بازی Final Fantasy VII Rebirth

۴- Final Fantasy VII Rebirth

  • تاریخ انتشار: ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

در رتبه چهارم بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۴، نسخه‌ دوم از سه‌گانه بازسازی شده Final Fantasy VII قرار دارد که قرار است باری دیگر بازیکنان را با کلاود استرایف و گروه آوالانچ همراه کند. بازی Final Fantasy VII Rebirth یک دنباله مستقیم برای نسخه قبلی مجموعه محسوب می‌شود و وقایع آن همچنان در دنیایی به‌نام The Planet رخ می‌دهد. جایی‌که مؤسسه شینرا در حال ازبین‌بردن حیات سیاره است و از سویی دیگر سفیروث،‌ از افسران قدیمی و افسانه‌ای این گروه قصد دارد تا برای رسیدن به قدرتی بی‌انتها، شهاب‌سنگی جادویی را روانه سیاره کند. شخصیت‌های اصلی حالا از منطقه Midgar به بخشی به‌نام Forgotten Capital سفر کرده‌اند و قرار است شاهد ماجراجویی‌های جدید این گروه و شخصیت‌های جدیدی که به آن‌ها اضافه می‌شوند، باشیم.

در این بازی نیز همانند نسخه قبل شما می‌توانید به‌صورت همزمان بین مناطق مختلف به‌گشت‌وگذار بپردازید و با دشمنان گوناگون مبارزه کنید. به‌گفته سازندگان این نسخه در مقابل شهر Midgar از المان‌های جهان‌باز بیشتری برخوردار است و بازیکنان با آزادی عمل بیشتری که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، می‌توانند به انجام فعالیت‌های گوناگون مشغول شوند. مکانیزم Synergized که برای اولین‌بار در بسته الحاقی Episode InterMISSION بازی قبل در اختیار بازیکنان قرار گرفته بود، حالا به‌صورت کامل در این بازی حضور دارد و به‌واسطه آن شخصیت‌های اصلی می‌توانند در زمان پر شدن نوار ATB، حملات خود را با یکدیگر هماهنگ کنند. اگر نسخه اول مجموعه را تجربه کرده باشید،‌ بدون شک شما هم همانند ما بی‌صبرانه منتظر هستید تا با تجربه Final Fantasy VII Rebirth با شخصیت‌های دوست‌داشتنی این مجموعه همراه شوید و از تک‌تک لحظات آن لذت ببرید.


مبارزه دو کاراکتر در بازی Tekken 8

۳- Tekken 8

  • تاریخ انتشار: ۲۶ ژانویه (۶ بهمن)
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن 5، کامپیوتر

سال ۲۰۲۳ سالی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان بازی‌های مبارزه‌ای بود. استودیو کپکام از یک‌سو و استودیو ندررلم از سویی دیگر دست به انتشار جدیدترین نسخه از مجموعه‌های استریت فایتر و مورتال کامبت زدند که بدون شک هرکدام آن‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و لذت‌بخش را در اختیار علاقه‌مندان این سبک بازی‌ها قرار داد. حالا در ابتدای سال ۲۰۲۴ قرار است شاهد عرضه یکی دیگر از اسطوره‌های سبک مبارزه‌ای باشیم که بدون شک بسیاری از ما با نسخه‌های مختلف آن خاطره داریم. بازی Tekken 8 ساخته استودیو باندای نامکو قرار است باری دیگر بازیکنان را به مبارزات سرگرم‌کننده با شخصیت‌های مختلف خود ببرد و تجربه‌‌ای خاطره‌انگیز را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

بازی علاوه‌بر معرفی المان‌های جدید گیم‌پلی، به‌عنوان اولین بازی سبک مبارزه‌ای که قرار است از موتور بازی‌سازی آنریل 5 استفاده کند، می‌تواند باعث خلق جلوه‌های بصری و گرافیک چشم‌نوازی شود که نمونه آن را کمتر جایی دیده باشیم. وقایع بازی اتفاق‌های ۶ ماه پس از نسخه هفتم مجموعه را روایت می‌کند که روی آخرین رویارویی کازویا میشیما و جین کازاما تمرکز دارد. در نسخه اصلی اولیه ۳۲ شخصیت قابل بازی قرار داده شده است که با گذشت زمان،‌ دیگر کاراکترها به واسطه بسته‌های گسترش‌دهنده در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. پس اگر در سال جدید میلادی تصمیم داشته باشیم یک بازی مبارزه‌ای جدید را تجربه کنید، چه اثری بهتر از Tekken 8؟


الهه یونانی در بازی Hades II

۲- Hades II

  • تاریخ انتشار: سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴
  • پلتفرم: کامپیوتر، (مابقی پلتفرم‌ها پس از انتشار نسخه نهایی اعلام خواهد شد)

هرچند سال یک‌بار شاهد انتشار اثری جدید و اوریجینال از سازندگان بازی‌های ویدیویی هستیم که ناگهان نگاه کاربران سراسر جهان را به خود معطوف می‌کند. اتفاقی که معمولا به‌واسطه خلاقیت، نوآوری و نحوه روایت داستانی آن بازی موفقیت‌های متعددی را برای آن به‌دنبال دارد که بازی Hades ساخته استودیو Supergiant Games دقیقا اینچنین اثری بود. Hades در سال ۲۰۲۰ در اختیار بازیکنان قرار گرفت و با سیستم مبارزات هک‌انداسلش و سبک روگ‌لایک خلاقانه‌ خود به‌سرعت به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرد.

این موفقیت تا جایی ادامه پیدا کرد که بالاخره در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که دنباله آن در دست ساخت قرار دارد و بازیکنان می‌توانند نسخه Early Access این بازی را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ روی پلتفرم ویندوز تجربه کنند. در نسخه دوم، بازیکنان در نقش Melinoë خواهر زگرئوس (قهرمان نسخه اول) و شاهزاده دنیای زیرزمینی قرار می‌گیرند که تصمیم دارد به نبرد Chronos، تایتان زمان برود. او در این راه از الهه جادو Hecate و دیگر خدایان یونانی کمک می‌گیرد و بازیکنان به‌واسطه آن به دنیایی به‌مراتب بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر از نسخه اول سفر می‌کنند.


سنوئا در بازی Senua's Saga: Hellblade II

۱- Senua's Saga: Hellblade II

  • تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۳
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

بالاخره به رتبه اول مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۴ از نگاه زومجی رسیدیم. جایی که Senua's Saga: Hellblade II با قدرت در صدر آن‌جا خوش کرده است و بدون شک بسیاری از ما منتظر هستیم تا ببینیم که نینجا تئوری در نسخه دوم ماجراجویی‌های سنوآ، چه محصولی را برای‌مان تدارک دیده است. بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و یک سال بعد و درجریان معرفی کنسول ایکس باکس سری ایکس، شاهد انتشار اولین تریلر رسمی آن بودیم. وقایع Hellblade II در کشور ایسلند رخ می‌دهد و در تریلر نمایش داده شده از بازی شاهد بازگشت دنیای فانتزی تیره و تاریک و دشمنان مختلفی هستیم که باید برای رسیدن به مقصد خود با آن‌ها روبه‌رو شوید.

بازی توسط موتور Unreal 5 توسعه داده شده است و طبق نمایش‌هایی که تاکنون از آن منتشر شده است، می‌توانیم انتظار اثری با گرافیک فنی و هنری بسیار چشم‌نواز و بی‌مانندی را داشته باشیم. با تمامی این اوصاف نینجا تئوری اعلام کرده است که بازی Senua's Saga: Hellblade 2 در تاریخ ۱ خرداد ۱۴۰۳ (۲۱ می ۲۰۲۴) منتشر می‌شود و بدون شک عرضه آن می‌تواند نقطه عطفی برای پلتفرم ایکس باکس و شرکت مایکروسافت قلمداد شود.

در نهایت بازی هل‌بلید ۲ توانست به‌عنوان مورد‌انتظارترین بازی سال ۲۰۲۴ از نگاه کاربران زومجی هم انتخاب شود. در ادامه می‌توانید نتایج نظرسنجی را مشاهده کنید:

نتیجه نظرسنجی بازی موردانتظار ۲۰۲۴

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده