// دوشنبه, ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Little Nightmares | در میان کابوس‌ها

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بازی Little Nightmares بپردازیم که یکی از بهترین آثار ترسناک ماجراجویی پلتفرمر-معمایی موبایل به‌حساب می‌آید.

بازی‌هایی مانند Inside ،Limbo و مجموعه Little Nightmares جزو آن دسته از آثاری بودند که بدون داشتن حتی یک خط دیالوگ بازیکن‌ها را غرق دنیا و روایت خود می‌کردند. به‌عنوان مثال بازی Inside بدون هیچ مقدمه‌ای گیمر را وارد جهان خود می‌کند و پس از تماشای پایان بازی کاری با بازیکن‌ها می‌کند که شاید معدود آثاری بتوانند تا این اندازه حیرت‌انگیز عمل کنند. نسخه اول بازی Little Nightmares در سال ۲۰۱۷ برای کنسول‌ها و کامپیوتر منتشر شد و همانند بازی اینساید از همان ابتدا بدون هیچ پیش زمینه‌ای بازیکن‌ها را وارد روایت خود کرد. حال پس از نزدیک به ۵ سال نسخه موبایل مجموعه منتشر شده است و در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل آن بپردازیم.

گیم‌پلی بازی Little nightmares

بازی بدون مقدمه داستانی خاصی درست از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی بازی از خواب بیدار می‌شود و باید راهی را برای خروج پیدا کند. در طول بازی به‌ اشکال مختلفی وارد محیط‌های تاریک و به‌شدت مخوفی می‌شوید که در برخی از آن‌ها موجودات ترسناک وجود دارند که تنها به کشتن شما فکر می‌کنند. البته این موضوع را در نظر بگیرید که هیچ ابزار دفاعی از خود ندارید و باید به‌شکل مخفیانه از بین آن‌ها عبور کنید که کار چندانی آسانی هم نیست. به‌عنوان مثال در قسمتی از بازی در یک آشپزخانه قرار می‌گیرید که آشپز آن دل خوشی از شما ندارد که باید در این موقعیت با دقت از بین وسایل آشپزخانه عبور کنید و خود را به قسمت دریچه انتهای آن برسانید. این مورد شاید آسان‌ترین قسمت باشد و در برخی مواقع باید از میان چندین موجود خطرناک عبور کنید که به‌شدت بازی را دشوار می‌کند.

در بازی هیچ‌گونه ابزاری برای دفاع نخواهید داشت و باید به‌شکل مخفیانه از بین موجودات ترسناک عبور کنید

همچنین گاهی اوقات به موجوداتی شبیه به کرم برمی‌خورید که بلافاصله پس از مشاهده باید از آن‌ها فاصله بگیرید. درکنار این موجودات گاهی باید برای خروج از یک قسمت خاص معمایی را حل کنید که البته چندان دشوار نخواهد بود و با کمی دقت می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را پشت سر بگذارید. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است. درواقع باید از یک قسمت صفحه برای کنترل شخصیت استفاده کنید و با تنها دکمه سمت دیگر با آیتم‌ها مختلف ارتباط برقرار کنید. همچنین با دو بار کلیک روی صفحه می‌توانید فندک خود را روشن کنید که این مورد در بسیاری از محیط‌های تاریک بازی کاربردی است.

گیم پلی بازی Little nightmares

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک بازی ترسناک بدون تردید موسیقی متن و صداگذاری‌‌های مختلف است که استودیو Tarsier Studios توانسته به بهترین شکل ممکن از پس این کار بربیاید. به‌عنوان مثال در قسمتی از بازی باید از دست موجود عجیب و بزرگی فرار کنید و درعین‌حال موسیقی دلهرآورِ در حال پخش، هیجان و ترس زیادی را به بازیکن منتقل می‌کند. بازی در زمینه گرافیکی و جلوهای بصری نیز توانسته حس‌وحال یک محیط وهم‌انگیز را القا کند. در مجموع بازی لیتل نایتمرز یک اثر ترسناک و جذاب است که می‌تواند طرفدارهای این دسته از آثار را ساعت‌ها سرگرم کند.

بازی Little Nightmares به‌تازگی برای اندروید و آیفون منتشر شده است. شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر این بازی موبایل را دانلود کنید و از تجربه یک بازی ترسناک جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی Little Nightmares


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده