بهترین بازی های خانوادگی و دورهمی | از لاکشپت‌های نینجا تا ماریو پارتی

بهترین بازی های خانوادگی و دورهمی | از لاکشپت‌های نینجا تا ماریو پارتی

شنبه, ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های دورهمی پرداخته‌ایم که می‌توانید آن‌ها را درکنار دوستان و خانواده تجربه کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

بازی‌های ویدیویی یکی از پاشنه‌های آشیل سرگرمی در سال‌ها و دهه‌های اخیر قلمداد می‌شوند که موفق شده‌اند مخاطبان با سنین مختلفی را مجذوب خود کنند. بازی‌‌هایی با سبک‌های گوناگون که سلیقه‌های مختلفی را پوشش می‌دهند و همواره شاهد رشد ضریب نفوذ آن‌ها بین اقشار مختلف جامعه هستیم. همان‌طور که می‌دانید بازی‌های ویدیویی را معمولا می‌توان به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره با دوستان و آشنایان تجربه کرد. حالت چندنفره البته خود به دو بخش چندنفره آنلاین و چندنفره محلی تقسیم‌بندی می‌شود که در نوع دوم بازیکنان می‌توانند درکنار یکدیگر از تجربه مشترک بازی‌ها لذت ببرند. در حالت چندنفره محلی بازیکنان می‌توانند به‌صورت همزمان (برای مثال بازی‌‌هایی با قابلیت Split Screen) به تجربه بازی بپردازند و در نوع دیگر حالت نوبتی بین آن‌‌ها برقرار می‌شود؛ به‌نحوی‌که در حالت نوبتی بازیکنان می‌توانند یک بازی را چندنفره و تنها برای مثال با یک کنترلر تجربه کنند.

سازندگان به‌واسطه این قابلیت، بازی‌های مختلفی را توسعه‌ داده‌اند که یکی از اهداف مهم آن‌ها سرگرم‌ کردن دوستان و اعضای خانواده در کنار یکدیگر است و از همین‌رو ما در این مقاله به سراغ معرفی بهترین بازی های دورهمی با قابلیت چندنفره محلی روی پلتفرم‌‌های مختلف رفته‌‌ایم که در سبک‌های مختلف در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند. از بازی Super Mario Party به‌عنوان یک بازی مفرح دورهمی گرفته تا Streets of Rage 4 به‌عنوان یک اثر اکشن لذت‌بخش هرکدام می‌توانند به شکلی تجربه چندنفره ناب و لذت‌بخشی را در اختیار کاربران و بازیکنان قرار دهند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین بازی های دورهمی 2023 بپردازیم. توجه داشته باشید که طبق معمول بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند..

بهترین بازی های دورهمی 2023


بازی Untitled Goose Game

۲۵- بازی Untitled Goose Game

  • سازنده و ناشر: House House / استودیو پنیک
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: معمایی، مخفی‌کاری
  • پلتفرم‌ها: مک‌ OS، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

Untitled Goose Game یک بازی معمایی با المان‌های مخفی‌کاری است که بازیکنان را در نقش یک غاز قرار می‌دهد که باید مجموعه‌ای از وظایفی که بازی در اختیار آن‌ها قرار داده است، انجام دهند. اثری که با گیم‌پلی چندساعته خود می‌تواند مخاطبان را به خوبی سرگرم کند و تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار آن‌ها قرار دهد. بازیکنان از همان ابتدا که کنترل غاز ماجراجوی بازی را به عهده می‌گیرند، می‌توانند به روش‌های مختلف ساکنان بخت‌برگشته ساکنان روستا رو مورد اذیت و آزار قرار دهند.

در طول گیم‌پلی بازی شما می‌توانید اشیا مختلفی را از این افراد به سرقت ببرید و به‌شکل مخفیانه یک خراب‌کاری تمام‌عیار را رقم بزنید! Untitled Goose Game با ارائه گیم‌پلی ساده و درعین‌حال سرگرم‌کننده، از جمله آثاری است که با حجمی کم در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار گرفته است و می‌تواند با چالش‌های هرچند اندک خود تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم بزند. در حالت دونفره بازی شما می‌توانید با دوست خود و با کنترل دو غاز راه‌های جدیدی برای اذیت و آزار مردم بخت‌برگشته روستا پیدا کنید.


دو yarnys در بازی Unravel 2

۲۴- بازی Unravel 2

  • سازنده و ناشر: Coldwood Interactive / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پلتفرمر، معمایی
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

بازی Unravel 2 اثری سرگرم‌کننده از استودیو Coldwood Interactive است که روایت‌گر داستان دو موجودی نخی به‌نام Yarnys است که باید با کمک یکدیگر معماهای مختلف را حل کرده و مسیر خود را پیدا کنند. درواقع در جریان این بازی یک Yarny قرمز از خانه و مالک خود در دریا جدا می‌افتد و به ساحل می‌رسد. او در ادامه با یک Yarny آبی‌رنگ دیگر روبه‌رو می‌شود و این دو با متصل کردن سر نخ هم به یکدیگر، یک پیوند را تشکیل می‌دهند.

خط داستانی اصلی بازی در یک جزیره رخ‌ می‌دهد و با پیش‌روی در بازی بازیکنان با مراحل چالش‌برانگیزتر و دشوارتری روبه‌رو می‌شوند. بازی به‌واسطه گرافیک هنری زیبا و گیم‌پلی سرگرم‌کننده و جذاب خود با نقدهای مثبتی از جانب بازیکنان و منتقدین روبه‌رو شد و می‌توان بدون شک آن را یکی از بهترین بازی های خانوادگی قلمداد کرد.


برج سازی در بازی Tricky Towers

۲۳- بازی Tricky Towers

  • سازنده و ناشر: WeirdBeard
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: معمایی
  • پلتفرم‌ها: لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

Tricky Towers یک بازی برج‌سازی فیزیک‌محور است که از المان چیدن بلوک‌ها به‌عنوان هسته اصلی گیم‌پلی استفاده می‌کند. بازی در نگاه اول شباهت زیادی به بازی تتریس دارد، اما واقعیت این است که گیم‌پلی آن کاملا متفاوت است. در جریان بازی بلوک‌ها از بالا به پایین سقوط می‌کنند و شما به‌جای آن‌که ردیف‌ها را پاک کنید، باید به ساختن یک برج مشغول شوید. سازندگان رویدادهای مختلفی را در بازی قرار داده‌اند که ممکن است فیزیک بلوک‌ها را تغییر دهند؛ برای مثال ممکن است اندازه بلوک‌ها دوبرابر شوند، بلوک‌ها لغزنده شوند یا با سرعت پایین‌تری به پایین بیافتند.

بازیکنان در طول بازی کنترل یکی از شخصیت‌های جادوگر بازی را به‌عهده می‌گیرند و بسته به حالت بازی، باید با دیگر جادوگرها در ساخت برج جادویی خود به رقابت بپردازند. درواقع هدف اصلی شما ساخت بلندترین و درعین‌حال باثبات‌ترین برج در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. سازندگان در بازی سه حالت چندنفره مختلف به‌نام‌های Survival ،Race و Puzzle را قرار داده‌اند که تجربه هرکدام می‌تواند برای بازیکنان درکنار دوستان و خانواده خود بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد.


کاور بازی TowerFall Ascension

۲۲- بازی TowerFall Ascension

  • سازنده و ناشر: Maddy Makes Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن
  • پلتفرم‌ها: اندروید، لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

TowerFall یک بازی مبارزه‌ای دوبعدی است که در جریان آن بازیکنان تا تعداد چهار نفر در محیطی قرار می‌گیرند که باید با استفاده از تیر و کمان و ضربات از نزدیک با یکدیگر به مبارزه بپردازند. در طول بازی تعداد تیرهایی که در اختیار هر بازیکن قرار می‌گیرد، محدود است و شما می‌توانید با استفاده تیرهای شلیک شده دیگران رقابت را ادامه دهید. در طول بازی آیتم‌های مختلفی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند به‌واسطه آن‌ها توانایی‌های خود را بهبود دهند.

در مجموع چهار حالت گیم‌پلی در بازی قرار داده شده است که هرکدام از المان‌های مختلفی برای رقابت کردن با دیگر بازیکنان بهره می‌برد. جالب است بدانید که بازی توسط توسعه‌دهنده‌ای به‌نام Maddy Thorson توسعه داده شده است و پس از انتشار به‌واسطه گیم‌پلی بالانس شده و سرگرم‌کننده خود به‌شدت از جانب منتقدین و بازیکنان مورد تحسین قرار گرفت.


کاراکترهای بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

۲۱- بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

  • سازنده و ناشر: تریبیوت گیمز / Dotemu
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: بیتم آپ
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس |‌ اس

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge یک بازی بیتم‌آپ لذت‌بخش از استودیو تریبیوت گیمز بوده که با الهام از مجموعه سال ۱۹۸۷ لاکپشت‌های نینجا و با سبکی آرکید در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بازی درواقع یک اثر سایداسکرولینگ اکشن است که با گرافیک پیکسل‌آرتی خود تجربه‌ای نوستالژیک و درعین حال سرگرم‌کننده را برای مخاطبان رقم می‌زند. در بازی بازیکنان می‌توانند تا تعداد ۶ نفر کنترل شخصیت‌های معروف و محبوب دنیای لاکپشت‌های نینجا یعنی لئوناردو، دانوتلو، مایکل‌آنجلو، رافائل، ایپریل، مستر اسپلینتر و کیسی جونز را به‌عهده بگیرند.

دشمنان شما در بازی هم نینجاهای فوت کلن، کرنگ، بیباپ، راک‌استیدی و شردر هستند که هرکدام به نوبه خود می‌توانند حسابی کاربران را در مبارزات به چالش بکشند. سازندگان در طراحی محیط‌های بازی هم کم نگذاشته‌اند و بازیکنان می‌توانند در مراحل مختلف به شهر نیویورک‌سیتی و حتی بُعد ایکس سفر کنند. همان‌طور که از یک بازی لاکپشت‌های نینجا انتظار داریم، هرکدام از شخصیت‌ها مهارت‌ها و توانایی‌های مختص به خود را دارا هستند و از آن‌ها می‌توانند به خوبی در مبارزات استفاده کنند. سازندگان در مجموع بازی را در دو حالت آرکید و داستانی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که هرکدام به‌نحوی تجربه‌ای چالش‌برانگیز و درعین حال لذت‌بخش از این بازی را پیش‌روی آن‌ها قرار می‌دهد.


ماریو و دوستانش در بازی Super Mario Party

۲۰- بازی Super Mario Party

  • سازنده و ناشر: NDcube / نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: دورهمی
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

Super Mario Party به‌عنوان یازدهمین نسخه از مجموعه Mario Party شناخته می‌شود که با بازگردانی المان‌های گیم‌پلی نسخه‌های قدیمی مجموعه تلاش می‌کند تا نفسی تازه به جسم این مجموعه سرگرم‌کننده بدمد. سازندگان حالا دوباره سیستم گیم‌پلی نوبتی سنتی مجموعه را در بازی قرار داده‌اند و در جریان آن تا چهار بازیکن می‌توانند درکنار یکدیگر به تجربه مراحل مختلف آن بپردازند. در هر نوبت بازیکنان، یک تاس مشخص می‌کند که هر شخص تا چه تعداد بلوک می‌تواند روی صفحه بازی حرکت کند.

در ادامه پس از آن‌که هر بازیکن نوبت خود را بازی کرد، بازیکنان در یک مینی‌گیم شرکت داده می‌شوند و براساس رتبه خود سکه دریافت می‌کنند. در مجموعه در تمامی حالت‌های بازی، ۸۰ مینی‌گیم مختلف قرار داده شده است که هرکدام تجربه سرگرم‌کننده‌ای را برای بازیکنان رقم می‌زند. Super Mario Party درواقع یک بازی دورهمی و خانوادگی جذاب و اعتیادآور در کنسول نینتندو سوییچ است که وظیفه خود در سرگرم‌ کردن مخاطبان را به خوبی انجام می‌دهد.


اکسل، بلیز و چری در بازی Streets of Rage 4

۱۹- بازی Streets of Rage 4

  • سازنده و ناشر: Dotemu
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بیتم آپ
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

به اثری دیگر در سبک بیتم آپ می‌رسیم. بازی Streets of Rage 4 که شاید یکی از بهترین آثار منتشر شده این سبک در سال ۲۰۲۰ باشد. این اثر پس از یک غیبت طولانی و پس از تقریبا دو دهه در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شد و به‌عنوان دنباله تریلوژی معروف مجموعه موردنظر شناخته می‌شود. جدیدترین نسخه شورش در شهر تمام آن چه را که طرفداران این مجموعه سال‌ها به‌دنبال آن بودند، با خود به همراه آورده است. سیستم مبارزات جذاب و درگیر‌کننده، کاراکترهای به‌یادماندنی، موسیقی و گرافیک مدرن این اثر درکنار جذب مخاطبان جدید، توانایی کسب رضایت کامل طرفداران قدیمی این مجموعه را نیز دارد.

در این نسخه بسیاری از المان‌های گیم‌پلی مجموعه اصلی با طراحی مدرن بازگشته‌اند و بدون شک می‌تواند هر مخاطبی را در اندک زمان مجذوب خود کند. البته که وجود شخصیت‌های مختلف این مجموعه در نسخه چهارم، باعث می‌شود تجربه چندنفره آن لذت دیگری داشته باشد. درواقع گشت‌وگذار در مناطق مختلف بازی، مبارزه با دشمنان پرتعداد و رودررو شدن با باس‌فایت‌های جذاب از جمله نکاتی هستند که Street of Rage 4 را به‌راحتی به یکی از بهترین بازی های دورهمی تبدیل می‌کند.


دنیای بازی Stardew Valley

۱۸- بازی Stardew Valley

  • سازنده و ناشر: ConcernedApe
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شبیه‌سازی، نقش‌آفرینی
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

استاردرو ولی یک بازی شبیه‌ساز کشاورزی است که با الهام از مجموعه Harvest Moon بازیکنان را در قالب کنترل شخصیتی قرار می‌دهد که باید المان‌های مختلف زندگی روستایی و کشاورزی را تجربه کنند. در شروع بازی بازیکنان شخصیت دلخواه خود را طراحی ‌می‌کنند و بعد از آن وارد خانه‌ای در شهر Pelican Town می‌شوند که پیش از این، مادربزرگ کاراکتر اصلی صاحب آن بوده است. بازیکنان می‌توانند از همان ابتدا مشخص کنند که چه سبک از مزرعه‌داری را قرار است در بازی پیش بگیرند و در ادامه مطابق با آن گیم‌پلی را پیش ببرند.

در دنیای بازی و شهر پلیکان فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. از ماهی‌گیری و آشپزی گرفته تا ساخت‌وساز و گشت‌وگذار در غارهای ترسناک بازی از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌روند که باعث شده است Stardrew Valley همیشه محتوایی برای سرگرم‌ کردن و به چالش کشیدن بازیکنان در اختیار داشته باشد. بازی همچنین از یک سیستم فصل‌بندی بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد گیاهان مختلف را در بازه زمانی مشخصی رشد دهند و از آن‌ها استفاده کنند. درمجموع Stardrew Valley یکی از بهترین بازی های دورهمی است که توصیه آن را مخصوصا به علاقه‌مندان آثار شبیه‌ساز کشاورزی پیشنهاد می‌کنیم.


شخصیت اصلی بازی Sackboy: A Big Adventure

۱۷- بازی Sackboy: A Big Adventure

  • سازنده و ناشر: سومو دیجیتال / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر
  • پلتفرم‌ها: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

Sackboy: A Big Adventure یک اسپین‌‌آف از مجموعه LittleBigPlanet است که در جریان آن بازیکنان درگیر ماجراجویی‌های کاراکتر Sackboy می‌شوند و باید در دنیایی سه‌بعدی، چالش‌های پلتفرمینگ متعددی را پشت‌سر بگذارند. به‌صورتی که وقتی Sackboy هر استیج بازی را به پایان می‌رساند، محتوا و مراحل جدیدی برای بازیکنان باز می‌شود. مراحلی که در جریان آن‌ها بازیکنان باید آیتمی به‌نام Dreamer Orbs را جمع‌آوری کنند تا بتوانند خود را به پایان بازی برسانند.

Sackboy حالا حرکات جدید و متعددی را در اختیار دارد و باید با استفاده از توانایی‌های خود با جهان بازی تعامل ایجاد کرده و معماها را حل کند. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از ابزار Clawstring به اشیا راه دور متصل شوید و خود را بین مکان‌های مختلف به‌راحتی جابه‌جا کنید. از جمله ویژگی‌های جذاب این بازی، قابلیت چندنفره محلی و آنلاین آن است که به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند تا تعداد چهارنفره، این اثر را درکنار یکدیگر تجربه کنند. به‌نحوی که در حالت چندنفره برای پیش‌روی در برخی از مراحل نیاز است که بازیکنان با یکدیگر به همکاری بپردازند و آن چالش را حل کنند. Sackboy: A Big Adventure را می‌توان به‌واسطه گیم‌پلی جذاب و پلتفرمر خود به‌راحتی به‌عنوان یکی از بهترین بازی های خانودگی و دورهمی تجربه کرد و از آن لذت برد.


پرش با خودرو در Rocket League

۱۶- بازی Rocket League

  • سازنده و ناشر: سایانیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: ورزشی رانندگی
  • پلتفرم‌ها: لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

بازی بعدی فهرست به یک اثر ورزشی و رانندگی اختصاص دارد که بازیکنان می‌توانند آن را به‌صورت چندنفره تجربه کنند. Rocket League ساخته استودیو سایانیکس از جمله بازی‌های خوش‌ساختی است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند در قالب دو تیم چهارنفره پیش‌روی هم قرار گیرند و برای گل زدن به یکدیگر تلاش کنند. درواقع هدف شما در بازی به‌نوعی تجربه یک فوتبال خودرویی است که باید در جریان آن به‌وسیله خودروی خود یک توپ غول‌آسا را وارد دروازه تیم حریف کنید.

خودروهای بازی طراحی‌ منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند در زمان ضربه زدن به توپ در هوا پرش کرده و دیگر خودروها را با زدن ضربه مستقیم از دور مسابقه خارج کنند. راکت لیگ ابتدا در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و پس از جذب مخاطبان فراوان بالاخره در سال ۲۰۲۰ به‌صورت فری تو پلی در اختیار بازیکنان قرار گرفت. سازندگان این بازی از زمان انتشار تاکنون بسته‌های الحاقی مختلفی را برای آن منتشر کرده‌اند که هرکدام باعث بهبود تجربه آن شده است.


شخصیت‌های لگومانند بازی Roblox

۱۵- بازی Roblox

  • سازنده و ناشر: Roblox Corporation
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن ماجرایی، استراتژی، شبیه‌سازی
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، متا کوئست 2 و پرو

روبلاکس یک پلتفرم بازی‌سازی آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد تا در آن بازی‌های ویدیویی مختلف را ایجاد کنید و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. این بازی یک تجربه تمام‌عیار را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در دنیاهای مختلف آن شخصیت مورد علاقه‌تان را به هر نحوی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید، با دوستان و دیگر بازیکنان به رقابت بپردازید و با چالش‌های مختلف و جذاب روبه‌رو شوید.

از نکات جالب توجه پلتفرم Roblox این است که کاربران آن می‌توانند از هر قشر سنی (از کودکان گرفته تا بزرگ‌سالان) را شامل شوند و از تجربه بازی‌های آن لذت ببرند.


باس‌فایت اژدها در بازی Rayman Legends

۱۴- بازی Rayman Legends

  • سازنده و ناشر: یوبیسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: پلتفرمر
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، Wii U، ویندوز، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان

در رتبه بعدی بهترین بازی های دورهمی، شاهد حضور نسخه‌ای از سری محبوب و قدیمی ریمن هستیم. Rayman Legends یک بازی در سبک پلتفرمر است که در سال ۲۰۱۴ برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان پورت شد و میشل انسل معروف هم وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشت. این بازی که پنجمین نسخه ریمن و دنباله مستقیمی برای Rayman Origins به‌حساب می‌آید، اثری شدیدا مفرح است که به خاطر دنیای چشم‌نواز و رنگارنگش، طراحی مراحل عالی و همینطور موسیقی‌هایی که ریتم آن‌ها شدیدا مناسب حال و هوای بازی است، مورد تحسین قرار گرفت.

داستان بازی، یک قرن پس از اتفاقات نسخه اوریجینز رخ می‌دهد و ریمن و دوستانش، به مدت یک قرن خواب بودند و در حالی بیدار می‌شوند که تهدید‌های جدیدی به‌وجود آمده‌اند و وظیفه آن‌ها است که به نبرد با این تهدید‌ها بروند. جالب است بدانید که چندی پیش، یوبیسافت به خاطر اینکه افراد زیادی در قرنطینه خانگی به‌خاطر ویروس کرونا بودند، نسخه دیجیتالی این بازی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران پی‌سی قرار داد. ریمن لجندز بدون شک یک بازی پلتفرمر شدیدا مفرح و سرگرم‌کننده است که اگر به این سبک از بازی‌ها علاقه داشته باشید، از تجربه کردنش پشیمان نمی‌شوید.


شخصیت‌های بازی Party Animals

۱۳- بازی Party Animals

  • سازنده و ناشر: Recreate Games / سورس تکنولوژی
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: بیتم‌آپ، دورهمی
  • پلتفرم‌ها: ویندوز، ایکس باکس وان،‌ ایکس باکس سری ایکس | اس

Party Animals یک بازی رقابتی فیزیک‌محور است که در جریان آن بازیکنان در قالب حیوانات مختلف از سگ و گربه گرفته تا کوسه و دایناسور باید با یکدیگر رقابت کنند. حیوانات این بازی می‌توانند مشت بزنند، بپرند و به یکدیگر لگد بزنند. درصورتی از حدی مشخص بیشتر آسیب ببینید به‌صورت موقت از رقابت خارج می‌شوید و پس از مدتی می‌توانید دوباره به میدان مسابقه بازگردید. سازندگان در حال حاضر در بازی Party Animal سه حالت مختلف به نام‌های Team Score، Last Stand و Arcade قرار داده‌اند که هرکدام تجربه متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای قلمداد می‌شود.

در حال حاضر در بازی ۲۰ نقشه و ۱۹ شخصیت مختلف قرار داده شده است از تنوع مناسبی برخوردار هستند. Party Animals به واسط گیم‌پلی هیجان‌انگیز و جذاب خود می‌تواند میزبان اعضای خانواده و دوستان درکنار یکدیگر باشد. اثری که در هدف خود یعنی سرگرم کردن مخاطب بسیار خوب عمل کرده است و تجربه آن بدون شک خالی از لطف نیست.


Overcooked 2

۱۲- بازی Overcooked 2

  • سازنده و ناشر: تیم 17
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شبیه‌ساز آشپزی
  • پلتفرم‌ها: لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس |‌ اس

بازی بعدی این فهرست صرفا یک بازی اکشن با محوریت مبارزات و موارد این‌چنینی نیست و این‌بار بازیکنان باید درکنار یکدیگر به آشپزی کردن پبردازند! استودیو تیم 17 پس از عرضه موفق بازی Overcooked بالاخره در سال ۲۰۱۸ نسخه دوم این بازی شبیه‌ساز آشپزی را منتشر کردند که در آن محتویات جدیدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار بدهند. در بازی Overcooked 2 بازیکنان می‌توانند حداکثر در قالب تیم چهارنفره درکنار یکدیگر غذای مورد نیاز یک رستوران را آماده کنند.

بازیکنان در این فرایند باید مواد اولیه را خورد کرده، ظرف‌ها را بشویند و غذای آماده شده را برای مشتری سرو کنند. نسخه جدید این بازی در مقایسه با نسخه اصلی، منوهای بیشتر، مراحل تعاملی بیشتر و تم‌های رستورانی جدیدی را در خود جای داده است. در برخی مراحل موانع مختلفی قرار گرفته است که باعث می‌شود در روند آشپزی شما وقفه و اختلال ایجاد شود و این شما هستید که باید بتوانید در هر شرایطی بهترین غذا را به‌دست مشتریان برسانید. بازی Overcooked 2 از جمله بهترین بازی های دورهمی قلمداد است که تجربه آن به اکثر بازیکنان پیشنهاد می‌شود.


شخصیت‌های بازی Moving Out 2

۱۱- بازی Moving Out 2

  • سازنده و ناشر: DevM Games و استودیو SMG / تیم 17
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: شبیه‌سازی
  • پلتفرم‌ها: لینوکس، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس |‌ اس

Moving Out 2 یک بازی شبیه‌ساز از استودیوهای بازی‌سازی DevM Games و SMG است که در جریان آن شما وظیفه دارید تا یک سری آیتم‌ را از یک مکان به مکانی دیگر منتقل کنید. بازی درواقع نسخه دوم بازی Moving Out به‌شمار می‌رود و در خود المان‌های گیم‌پلی استراتژی و معمایی را در خود جای داده است. سازندگان حالت‌های مختلفی را در بازی قرار داده‌اند که به‌واسطه آن‌ها شما می‌توانید Moving Out 2 را به‌صورت تک‌نفره، چندنفره محلی و آنلاین تا تعداد چهار بازیکن تجربه کنید.

از جمله موارد جدیدی که در مقایسه با نسخه اول به این بازی اضافه شده است می‌توان به درهای یک‌طرفه، تلپورت‌کننده‌ها و مسیرهایی با محدودیت زمانی اشاره کرد که هرکدام باعث چالش‌برانگیزتر شدن روند گیم‌پلی می‌شوند. بازی پس از عرضه با واکنش مثبتی از جانب منتقدین روبه‌رو شد و بسیاری بخش چندنفره آن را چالش‌برانگیز و بسیار سرگرم‌کننده قلمداد کردند.


بازی اندروید Minecraft

۱۰- بازی Minecraft

  • سازنده و ناشر: موژانگ / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: سندباکس
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، لینوکس، Wii U، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان

پر بی‌راه نیست که ماینکرفت را یکی از پدیده‌های بازی‌های ویدیویی در دهه اخیر قلمداد کنیم. یک بازی سندباکس که در آن شما مکعب‌ها را درکنار هم می‌چینید و به‌وسیله آن هرچیز ممکنی را خلق می‌کنید. در این بازی بازیکنان وارد نقشه و دنیایی سه‌بعدی و مکعبی می‌شوند که باید درون آن منابع مختلف را استخراج کرده به وسیله آن آیتم‌های مختلف را بسازند. درواقع ماینکرفت یکی از غنی‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های کرفتینگ بازی‌های ویدیویی را در خود جای داده است که تجربه آن خالی از لطف نیست. بازی حالت‌های مختلفی را در خود جای داده است که هرکدام تجربه‌ای متفاوت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال در بخش Creative mode بازیکنان با در دست داشتن منابع نامحدود قادر هستند دنیایی بزرگ را خلق کنند. همچنین در حالت Survival mode بازیکنان درون یک دنیای بزرگ قرار می‌گیرند و باید از صفر دنیای خود را بسازند.

برای این‌کار آن‌ها باید تا جایی که می‌توانند منابع مختلف به‌دست بیاورند، تجهیزات کرفیتگ بسازند و به وسیله آن‌ها شب‌ها و روزهای مختلف را سپری کنند و زنده بمانند. نسخه ایکس باکس وان این بازی نقشه بزرگ‌تر و با گرافیک بصری HD را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد. همچنین بخش چندنفره ماینکرفت از دیگر دلایلی است که باعث شده این بازی با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه‌ای روی پلتفرم‌های مختلف به پرفروش‌ترین بازی تاریخ تبدیل شود و در فهرست بهترین بازی های خانوادگی و دورهمی قرار گیرد.


کاراکتر بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga با شمشیر نوری

۹- بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga

  • سازنده و ناشر: Traveller's Tales / وارنر بروز گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس |‌ اس

اگر از علاقه‌مندان مجموعه جنگ ستارگان هستید، بازی لگویی Lego Star Wars: The Skywalker Saga را می‌توان یک اثر سرگرم‌کننده و لذت‌بخش از این سری فیلم‌های تخیلی با محوریت فضایی درنظر گرفت. برخلاف بیشتر بازی‌های لگویی که در آن‌ها بازیکنان یک داستان خطی را آغاز می‌کنند، شما می‌توانید در Lego Star Wars: The Skywalker Saga به دلخواه خود به تجربه هرکدام از سه‌گانه‌های این مجموعه بپردازید. سازندگان در بازی تمامی ۹ اپیزود داستانی این مجموعه را قرار داده‌اند و هر اپیزود هم ۵ مأموریت اصلی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد.

سیستم مبارزات در این نسخه بهبود پیدا کرده است و بازیکنان حالا می‌توانند درکنار توانایی استفاده از مهارت «Force» به‌واسطه لایت‌سیبر خود انواع حمله‌های مختلف را در نبرد با دشمنان خود مورد استفاده قرار دهند. از نکات جالب توجه بازی حضور ۳۸۰ شخصیت مختلف قابل بازی است که تنوع خاصی را جریان بازی می‌بخشد. Lego Star Wars: The Skywalker Saga یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین بازی‌هایی است که شما می‌توانید به‌صورت انفرادی و چندنفره درکنار اعضای خانواده خود از تجربه آن لذت ببرید.


حل معمای بمب در Keep Talking and Nobody Explodes!

۸- بازی Keep Talking and Nobody Explodes

  • سازنده و ناشر: Steel Crate Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: معمایی
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، لینوکس، مک OS، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

Keep Taling and Nobody Explodes یک بازی سراسر هیجان‌انگیز است که شدیدا آدرنالین شما را بالا خواهد بود. بازی Keep Talking and Nobody Explodes معنی واقعی کارتیمی را به شما نشان خواهد داد. برای بازی کردن Keep Talking and Nobody Explodes باید حتما یک گروه سه الی چهار نفره تشکیل بدهید زیرا وظیفه‌ی شما در این بازی خنثی کردن بمب‌هایی است که با چالش‌های سخت و نفس‌گیری همراه شده‌اند.

اگر در زمانی‌که برای شما تعیین شده است بتوانید بمب را خنثی کنید، برنده خواهید بود و دلیل نام‌گذاری این بازی دقیقا همین مورد است که مدام باید با هم‌گروهی‌های خود در تعامل و صحبت باشید تا بتوانید معماها را یکی پس از دیگری حل کرده و بمب را خنثی کنید. بعضی از چالش‌ها و معماهای بازی چند بخشی بوده و هرکدام از بخش‌ها، به خوبی شما و سایرین را به فکر کردن مشغول می‌کند.


journey-mountain

۷- بازی Journey

  • سازنده و ناشر: thatgamecompany / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: ماجرایی
  • پلتفرم‌ها: iOS، ویندوز، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4

Journey اثری است که شاید در ظاهر تجربه ساده و حتی کوتاهی به‌نظر برسد، ولی پس از تمام کردنش تا مدت‌ها مزه آن زیر زبان‌تان خواهد ماند و چه بسا برای لذت بردن بیشتر از این تجربه جادویی، چند بار آن را تجربه خواهید کرد. داستان بازی، روایتگر سفر و تلاش شخصیتی شنل‌پوش برای رسیدن به یک کوه است و برای این منظور باید وی را در یک محیط بیابانی‌مانند هدایت کنید. اگر انتظار گیم‌پلی خیلی چالش‌برانگیز و سختی را دارید، Journey بازی شما نیست؛ چرا که هدف این بازی نه به چالش کشیدن توانایی‌های بازیکن در حل معما یا پازل که ارائه تجربه‌ای آرامش‌بخش است که بی‌اغراق می‌تواند روح و روان‌تان را نوازش کند.

استودیو سازنده در Journey وسواس و دقت زیادی به جزییات هنری بازی داشته است و با ترکیب موسیقی و گرافیکی بسیار زیبا، تاثیرگذاری احساسی بالایی روی بازیکن دارد؛ به طوریکه اکثر منتقدین این دو جنبه بازی را شدیدا تحسین کردند و جالب است بدانید که بازی از طرف سایت پوش اسکوئر، جایزه بهترین موسیقی دهه ۲۰۱۰ را هم دریافت کرده است.


پوستر بازی It Takes Two

۶- It Takes Two

  • سازنده و ناشر: استودیو Hazelight / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس |‌ اس

It Takes Two یک بازی اکشن ماجرایی با المان‌های پلتفرمر است که تجربه آن به‌صورت دونفره صورت می‌گیرد و بازیکنان می‌توانند آن را به‌صورت محلی یا آنلاین با شخص دیگری تجربه کنند. بازی شامل مکانیزم‌های مختلفی است که به داستان آن گره خورده‌اند و اساس مراحل را تشکیل می‌دهند. برای مثال در یکی از مراحل یکی از شخصیت‌های اصلی بازی به‌نام Cody قابلیت به عقب برگرداندن زمان را در اختیار می‌گیرد و شخصیت دیگر یعنی May می‌تواند از خود نسخه‌های دیگری ایجاد کند. بازیکنان باید با استفاده از این مکانیزم‌ها به یکدیگر کمک کرده و برای پیش بردن مراحل از آن‌ها استفاده کنند.

در جریان داستان بازی، یک زوج دوست‌داشتنی به‌نام‌های Cody و May طی ماجراهایی درون عروسک‌های دختر خود گیر می‌افتند و باید برای بازگشت به دنیای عادی با یکدیگر همکاری کنند. بازی شامل مینی‌گیم‌های مختلفی است که تنها با همکاری دو شخصیت اصلی بازی پیش می‌رود و بدون شک یک تجربه دونفره لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.


شخصیت های آویزان شده از یک چراغ بزرگ در جهان رنگارنگ و پرشده از آشوب بازی Human: Fall Flat

۵- Human: Fall Flat

  • سازنده و ناشر: No Brakes Games / کِرو دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: پلتفرمر، معمایی
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، لینوکس، مک OS، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس |‌ اس

Human: Fall Flat یکی از بامزه‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های پلتفرمر فیزیک‌محوری است که در سالیان اخیر منتشر شده است و از زمان انتشار خود تاکنون موفق شده مخاطبان بسیاری را روی پلتفرم‌های مختلف جذب خود کند. اثری که در جریان آن بازیکنان باید با قرارگیری در نقش یک کاراکتر قابل شخصی‌سازی که Bob نامیده می‌شود، چالش‌های مختلف پیش‌روی خود را حل کنند. باب هیچ مهارت فرابشری در اختیار ندارد و واقعا یک انسان معمولی است. بازیکنان می‌توانند به‌واسطه این شخصیت، اشیا مختلف را جابه‌جا کنند، از روی سطوح مرتفع بالا بروند و کارهایی از این قبیل را انجام دهند.

دنیای بازی با طراحی مینیمال خود به‌صورت جهان‌باز است و هر مرحله آن از فضاسازی متفاوتی بهره می‌برد. بازیکنان می‌توانند معماها و چالش‌های پیش‌روی خود را از روش‌های گوناگونی حل کنند که این امر دست آن‌ها را برای تجربه Human: Fall Flat باز می‌گذارد. البته که سازندگان حالت‌های چندنفره مختلفی را در بازی قرار داده‌اند که شما به‌واسطه آن قادر هستید این اثر جذاب و سرگرم‌کننده را با دوستان یا خانواده خود تجربه کنید.


رقابت دو بازیکن در Dual

۴- بازی Dual

  • سازنده: Seabaa
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: چندنفره محلی
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS

بازی موبایل Dual، یک بازی کاملا آنلاین و سرگرم کننده است که ساعت‌ها شما و دوستانتان یا به عبارتی همبازی‌ شما را سرگرم خواهد کرد. نحوه بازی کردن به این شکل است که ابتدا ازطریق اتصال وای‌فای یا بلوتوث به گوشی نفر مقابل خود متصل می‌شوید. حال هر کدام از شما در نقش یک شی‌ء مکعبی شکل قرار خواهید گرفت که باید با تیرهایی که در اختیار دارید، حریف خود را از بین ببرید.

نکته‌ی بسیار جالب این بازی پیکسلی در این است که در صفحه‌ نمایش خود، حریف را مشاهده نخواهید کرد و حریف‌اتان نیز شما را مشاهده نمی‌کند. به عبارتی تا نصف صفحه را خواهید دید و اگر گوشی‌های موبایل خود را به یکدیگر بچسبانید، تصویر کامل مبارزه‌ی خود را مشاهده می‌کنید. اگر به‌دنبال تجربه یک بازی مفرح برای یک دورهمی دوستانه هستید، بازی Dual را از دست ندهید.


بازی Crash Team Racing اثر استودیوی اکتیویژن

۳- بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled

  • سازنده و ناشر: Beenox / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: رانندگی
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

سال ۲۰۱۷ بود که پس از گذشت سال‌ها شاهد احیا مجموعه کرش بندیکوت بودیم. چیزی از انتشار ریمستر سه‌گانه این مجموعه نگذشته بود که اکتیویژن بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled را در اختیار علاقه‌مندان این مجموعه دوست‌داشتنی قرار داد. نسخه Nitro-Fueled درواقع ریمستر نسخه ۱۹۹۹ این بازی است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با قرارگیری در نقش شخصیت‌های مجموعه کرش بندیکوت با یکدیگر در مسابقات کارتینگ به رقابت بپردازند. بازیکنان در طول مسابقات باید از موانع دوری کنند و خود را از مسیرهای مختلفی که پیش‌روی آن‌ها قرار گرفته است، زودتر از سایر به خط پایان برسانند.

البته که پیروزی در مسابقات به‌سادگی هم نیست و بازیکنان می‌توانند با استفاده از آیتم‌های مختلفی که در طول مسیر به‌دست می‌آورند توانایی‌های خود را افزایش داده یا به دیگر شرکت‌کنندگان آسیب وارد کنند. سازندگان حالت‌های مختلفی از مسابقات را در بازی گنجانده‌اند که به واسطه آن بازیکنان می‌توانند بازی به‌صورت تک‌نفره، چندنفره آنلاین و محلی تجربه کنند. بازی به‌واسطه گرافیک هنری زیبا، سیستم کنترلی و محتویات بسیار متنوع خود با واکنش بسیار مثبتی از جانب منتقدین و بازیکنان روبه‌رو شد و به جرأت می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی های دورهمی و خانوادگی یاد کرد.


بازی Among Us

۲- بازی Among Us

  • سازنده و ناشر: Innersloth
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: دورهمی
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، نینتندو سوییچ، ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس |‌ اس

چندسالی است که بازی Among Us محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران پیدا کرده است. این در حالی است که Among Us در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد و در آن زمان، آنطور که باید و شاید مورد توجه کاربران قرار نگرفت، اما حجوم تولید کنندگان محتوا به این بازی در سال ۲۰۲۰ سبب شد تا Among Us به یک ترند در بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. Among Us یکی دیگر از بازی‌هایی است که در مهمانی و دورهمی می‌تواند گزینه مناسبی برای سرگرم کردن شما و دوستان‌تان باشد.

کاربران می‌توانند امانگ آس را به‌صورت آنلاین و لوکال تجربه کنند. همچنین اشاره کنم که حداقل تعداد بازیکنان برای تجربه Among Us باید چهارنفر و حداکثر ۱۵ نفر باشد. در جریان این بازی یک بازیکن در نقش Imposter قرار گرفته و مشغول کشتن سایر بازیکنان می‌شود، البته باید حواس‌تان باشد که کسی به شما مشکوک نشود و درجریان بحث‌های آخر هر دور، شک و تردید سایر را از خود دور کنید.


کاراکترهای بازی A Way Out

۱- بازی A Way Out

  • سازنده و ناشر: Hazelight Studios / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم‌ها: ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

یکی دیگر از بهترین بازی‌هایی که می‌توانید آن را درکنار دوستان و خانواده خود تجربه کنید، بازی A Way Out ساخته استودیو Hazelight است به‌شکل خاص یک تجربه دونفره محسوب می‌شود. اثری که در جریان آن بازیکنان کنترل دو زندانی به‌نام‌های Leo و Vincent را به‌عهده می‌گیرند که باید از زندان فرار کرده و همواره تلاش کنند تا از مأمورین امنیتی در حال گریز باشند. بازیکنان در این بازی باید برای پیشروی در مراحل با یکدیگر همکاری داشته باشند و می‌توانند از رویکردهای مختلفی برای حل معماهای پیش‌روی خود استفاده کنند.

جالب است بدانید که بازی، مینی‌گیم‌های مختلفی را در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به مچ‌اندازی،‌ پیانو زدن، بیس‌بال و بسکتبال اشاره کرد که هرکدام باعث می‌شود تجربه A Way Out بسیار سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی شود.


پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های دورهمی کدام ها هستند؟

    از جمله بهترین بازی های دورهمی می‌توان به آثاری همچون Among Us، انیمال پارتی و Crash Team Racing Nitro-Fueled اشاره کرد که تجربه هرکدام به نحوی لحظات سرگرم‌کننده و مفرحی را برای دوستان و خانواده‌تان رقم می‌زند.

  • آیا برای تجربه بازی های دورهمی نیاز به اینترنت نیاز است؟

    صرفا خیر. بسیاری از بازی های دورهمی و خانوادگی از قابلیت چندنفره محلی پشتیبانی می‌کنند و بازیکنان اجازه می‌دهند بدون نیاز به اتصال به اینترنت از تجربه آن درکنار یکدیگر لذت ببرند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده