بهترین بازی های انیمه ای | از حمله به تایتان‌ها تا وان پیس

بهترین بازی های انیمه ای | از حمله به تایتان‌ها تا وان پیس

چهار شنبه, ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱

اگر از علاقه‌مندان انیمه‌های ژاپنی هستید، در این مقاله می‌توانید با بهترین بازی‌های ویدیویی را که از روی آن‌ها ساخته شده‌اند، آشنا شوید.

بدون شک جزو جدایی‌ناپذیر کودکی بسیاری از ما، انیمه‌های ژاپنی مختلفی بودند که به تماشای آن‌ها می‌نشستیم و در دنیای بی‌کران و سرگرم‌کننده آن‌ها غرق می‌شدیم. البته که این روند هنوز هم هنوزه ادامه دارد و هر ساله حتی شاهد پخش یک مجموعه جذاب جدید هستیم که مخاطبان بسیاری را به‌سرعت به خود جلب می‌کند. بازی‌های ویدیویی این فرصت را به‌ ما می‌دهند که با قرارگیری در نقش شخصیت‌های این انیمه‌ها، دنیای آن‌ها را از نزدیک حس کنیم و با ماجراجویی‌های آن‌‌ها شریک شویم.

از دنیای انیمه وان پیس گرفته تا مبارزه‌های جذاب انیمه ناروتو و دراگون بال هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فردی هستند که می‌توانیم به واسطه بازی‌های ویدیویی متعددی که از روی آن‌ها ساخته شده است، آن‌ها را از نزدیک تجربه کنیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید با معرفی بهترین بازی های انیمه ای که در سبک‌های مختلف تجربه هرکدام می‌تواند به نوبه خود بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد. توجه داشته باشید که طبق معمول بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند..

بهترین بازی های انیمه ای 2023


کاراکتر One Piece Odyssey در حال تماشای مناظر زیبای بازی

۱۰- بازی One Piece Odyssey

  • سازنده و ناشر: ILCA / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: نقش آفرینی

One Piece Odyssey یک بازی نقش‌آفرینی نوبتی براساس مجموعه محبوب انیمه وان پیس است که در جریان آن بازیکنان کنترل شخصیت دوست‌داشتنی لوفی و سایر خدمه کلاه حصیری را به‌عهده می‌گیرند. هر شخصیت قابل بازی یک مهارت خاص را در اختیار دارد و شما به‌واسطه توانایی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها می‌توانید در دنیای بازی به‌ جمع‌آوری آیتم‌ها و حل معماهای مختلف بپردازید. پس از رودررو شدن با دشمنان در دنیای بازی شما وارد صفحه مبارزه می‌شوید که حرکات شخصیت تحت کنترل شما در قالب مجموعه‌ای از دستورها هدایت می‌شود.

در جریان داستان بازی خدمه کلاه‌ حصیری درگیر یک طوفان بزرگ در دریا می‌شوند و سر از جزیره‌ای مرموز در می‌آورند. به‌واسطه این اتفاق اعضای تیم از یکدیگر جدا می‌شوند و باید در طی سفری پرماجرا با شگفتی‌های طبیعت بی‌رحم جزیره، دشمنانی قدرتمند و مردم محلی روبه‌رو شوند. بدون شک بازی One Piece Odyssey می‌تواند به اثری سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان انیمه‌های ژاپنی مخصوصا مجموعه وان پیس باشد که تجربه آن خالی از لطف نیست.


شخصیت ناروتو در بازی Ultimate Ninja Storm 4

۹- بازی Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

  • سازنده و ناشر: CyberConnect2 / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: مبارزه‌ای

بازی بعدی این فهرست به علاقه‌مندان انیمه ناروتو اختصاص دارد. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 یک بازی مبارزه‌ای با محوریت شخصیت این انیمه محبوب و سرگرم‌کننده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در نقش شخصیت‌های آن قرار گیرند. در جریان بازی اوزوماکی ناروتو و اوچیها ساسوکه برای حضور در جنگ چهارم شینوبی‌ها با یکدیگر هم‌تیم می‌شوند تا در مقابل سازمان تروریستی آکاتسوکی قرار گیرند. همانند بازی Storm 3، بازی از سیستم مبارزه‌ای در گیم‌پلی خود بهره می‌برد و بازیکنان می‌توانند می‌توانند شخصیت خود را از بین یک تیم سه‌نفره انتخاب کرده و با یکدیگر جایگزین کنند.

بازی در مقایسه با نسخه‌های قبل بیشترین تعداد مبارزه‌کننده را در اختیار دارد و در مجموع بازیکنان می‌توانند از بین ۱۰۶ کاراکتر مختلف، شخصیت محبوب خود از دنیای ناروتو را انتخاب کنند. در سال ۲۰۱۷ توسعه‌دهندگان بسته‌ گسترش‌دهنده Road to Boruto را به بازی اضافه کردند که وقایع ۱۵ سال پس از جنگ بزرگ شینوبی را روایت می‌کند. بازیکنان به‌واسطه این بسته می‌توانند علاوه‌بر شخصیت‌های قدیمی حالا با کاراکترهای جدیدی همانند پسر ناروتو یعنی Boruto و دیگر اعضای جدید دهکده برگ در مبارزات شرکت کنند.


تصویر قهرمان‌ها روی کاور JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R

۸- بازی JoJo's Bizarre Adventure: All Star Battle R

  • سازنده و ناشر: CyberConnect2 / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: مبارزه‌ای

بازی بعدی فهرست نیز یک اثر مبارزه‌ای دیگر از استودیو CyberConnect2 است که براساس انیمه اکشن JoJo's Bizarre Adventure توسعه داده شده است. در جریان این بازی، بازیکنان با قرارگیری در نقش شخصیت‌های هشت آرک داستانی مانگای ماجراجویی عجیب و غریب جوجو در مکان‌های مختلف به نبرد دیگر حریفان می‌روند. همانند بسیاری از بازی‌های مبارزه‌ای هدف شما در هر نوبت مسابقه،‌ خالی کردن نوار سلامت یا در بعضی موارد خالی کردن نوار استقامت حریف در مدت زمان معین شده است. شما علاوه‌بر ضربه‌های معمولی می‌توانید با استفاده از دکمه Style از مهارت‌های منحصربه‌فرد هر کاراکتر در مبارزه خود استفاده کنید.

سازندگان حالت‌های مختلفی را در بازی قرارداده‌اند که هرکدام تجربه متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. درکنار بخش Story Mode که بازیکنان به‌واسطه آن می‌توانند داستان اصلی مجموعه را از نزدیک تجربه کنند، در بخش آنلاین Campaign Mode قادر هستند تا ظاهر شخیصت‌ها را مطابق میل خود تغییر دهند. همچنین حالت Versus Mode نیز به بازیکنان اجازه می‌دهد به‌صورت آفلاین و آنلاین مبارزه‌های مختلف را با شخصیت‌های مختلف مجموعه در شرایط گوناگون تجربه کنند.


شخصیت Natsu Dragneel در بازی Fairy Tail

۷- بازی Fairy Tail

  • سازنده و ناشر: Gust / کوئی تکمو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: نقش‌آفرینی

Fairy Tail ساخته استودیو Gust آخرین نسخه از این مجموعه است که در جریان آن بازیکنان کنترل گروهی از شخصیت‌های مختلف را به‌عهده می‌گیرند که به منظور بازگشتن به دوره شکوه خود تصمیم می‌گیرند در سرتاسر جهان بازی به گشت‌وگذار بپردازند. اعضای این گروه خود به‌عنوان یک پایگاه مرکزی عمل می‌کنند که در جریان آن بازیکنان می‌توانند مأموریت‌های مختلف را ازطریق آن انتخاب کنند. با انجام موفقیت‌آمیز مراحل، شهرت اعضای گروه افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید به‌واسطه پول به‌دست آمده از آن‌ها به خرید آیتم‌های مختلف و ارتقای فضای داخلی پایگاه خود بپردازید.

سیستم گیم‌پلی بازی به‌صورت نوبتی است و بازیکنان می‌توانند از منوی مشخصی حمله‌های فیزیکی و جادویی خود را انتخاب کنند. حملات مداوم شما باعث پر شدن نوار Fairy Gauge می‌شود و در زمان تکمیل شدن آن قادر هستید تا با فعال‌سازی Magic Chain به‌وسیله تمامی اعضای گروه حمله‌ای همه‌جانبه را علی دشمنان خود ترتیب دهید.


شخصیت Super Sayan در بازی Dragon Ball FighterZ

۶- بازی Dragon Ball FighterZ

  • سازنده و ناشر: Arc System Works / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مبارزه‌ای

Dragon Ball FighterZ یکی از بهترین بازی‌ های انیمه ای و حتی مبارزه‌ای منتشر شده در سال‌های اخیر و مخصوصا در نسل هشتم کنسول‌های بازی‌های ویدیویی است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با انتخاب سه شخصیت مختلف از دنیای دراگون بال یک تیم مبارز را تشکیل دهند. شما در طول مبارزه می‌توانید تنها با زدن یک دکمه بین شخصیت‌های تیم خود جابه‌جا شوید و حتی در طول مبارزه از آن‌ها جهت اعمال انواع ضربات کمبو کمک بگیرید. در طول مبارزه‌ها شما می‌توانید از حرکت‌های مخصوص مختلفی جهت برتری به رقیب خود استفاده کنید. برای مثال حرکت Ki باعث می‌شود شما در کسری از ثانیه پشت‌سر حریف خود تلپورت کنید یا با استفاده از ضربه Dragon Rush، دفاع حریف خود را از بین ببرید. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب بازی قابلیت Shenron System است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با انجام کمبوهای مختلف در طول مبارزه Dragon Ball جمع‌آوری کنند. با به‌دست آوردن هفت عدد Dragon Ball، اژدهایی به‌نام Shenron ظاهر می‌شود و یک قابلیت خاص را در ادامه مبارزه در اختیار شما قرار می‌دهد.


کاراکتر Lunamon در بازی Digimon Story Cyber Sleuth

۵- بازی Digimon Story: Cyber Sleuth

  • سازنده و ناشر: Media.Vision / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: نقش‌آفرینی

Digimon Story: Cyber Sleuth یک بازی نقش‌آفرینی براساس انیمه محبوب دیجیمون است که بازیکنان می‌توانند به‌صورت سوم‌شخص کنترل شخصیتی را به‌عهده بگیرند که می‌تواند به دیجیمون‌ها دستور دهد. دیجیمون‌ها درواقع موجودات دیجیتالی هستند که می‌توانند با استفاده از مهارت‌های منحصربه‌فرد خود با دیگر دیجیمون‌ها به مبارزه بپردارند. سازندگان در بازی نزدیک به ۲۴۹ دیجیمون منحصربه‌فرد قرار داده‌اند با عرضه نسخه The Complete Edition بازی، ۹۲ دیجیمون دیگر به آن اضافه کردند.

در جریان بازی بازیکنان کنترل شخصیت یک دانش‌آموز جوان ژاپنی ساکن توکیو را به‌عهده می‌گیرند که پس از دریافت یک پیام از طرف یک هکر، وظیفه پیدا می‌کند تا شبکه‌ای دیجیتال به‌نام EDEN را مورد بررسی قرار دهند. بازیکنان در طول بازی با پیش‌روی در روایت داستانی با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند و می‌توانند در ادامه موجوداتی دیجیتالی به‌نام دیجیمون را به‌دست آورند. پس اگر از علاقه‌مندان مجموعه دیجیمون‌ها هستید، به شما توصیه می‌کنیم این بازی را از دست ندهید.


زنیتسو پس از کشتن عنکبوت سمی در Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba

۴- بازی Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – The Hinokami Chronicles

  • سازنده و ناشر: CyberConnect2 / سگا
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: مبارزه‌ای، اکشن

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles یک بازی مبارزه‌ای براساس مجموعه انیمه محبوب Demon Slayer است که در جریان خط داستانی آن شاهد زندگی تانجیرو کامادو (Tanjiro Kamado) هستیم که برای تبدیل به گروه Demon Slayer می‌پیوندند و با هیولاهای مختلف روبه‌رو می‌شود. در طول بازی شاهد برخی از المان‌های گشت‌وگذار در دنیای بازی هستیم و سازندگان تلاش کرده‌اند تا داستان را ازطریق کات‌سین‌ها و باس‌فایت‌های مختلف روایت کنند.

از زمان انتشار بازی تاکنون، سازندگان سه بسته گسترش‌دهنده برای بازی منتشر کرده‌اند که در هرکدام دو شخصیت جدید به بازی اضافه می‌شود. اگر از علاقه‌مندان انیمه دیمون اسلیر هستید، بازی Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند.


Captain Tsubasa: Rise of New Champions

۳- بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions

  • سازنده و ناشر: Tamsoft / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: ورزشی

بدون شک بسیاری از ما بخشی از دوران کودکی خود را با کارتون فوتبالیست‌ها و شخصیت سوباسا اوزارای دوست‌داشتنی سپری کرده‌ایم و با آن‌ خاطرات بسیاری داریم. تاکنون بازی‌های مختلفی از روی این انیمه محبوب ژاپنی ساخته شده است که شاید بهترین‌ آن‌ها بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions باشد که توسط استودیو Tamsoft توسعه داده شده است. در جریان گیم‌پلی بازی بازیکنان می‌توانند در بخش تک‌نفره به تجربه یکی از دو حالت بازی بپردازند.

به‌صورتی که در حالت Episode Tsubasa، بازیکنان می‌توانند با قرار گرفتن در نقش کاپیتان سوباسا، خط داستانی اصلی این مجموعه محبوب را دنبال کنند. از سویی دیگر در حالت Episode New Hero بازیکنان می‌توانند در بخشی همانند حالت Player Career Mode بازی فیفا، با قرار گرفتن در نقش یکی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای برای رسیدن به تیم ملی زیر ۱۶ سال تلاش کنند. پس اگر از علاقه‌مندان بازی‌های فوتبالی و مخصوصا کارتن فوتبالیست‌ها هستید، به هیچ وجه این اثر را که جزو بهترین بازی های انیمه ای است، از دست ندهید.


شخصیت ایچیگو کوروساکی در بازی Bleach Brave Souls

۲- بازی Bleach: Brave Souls

  • سازنده و ناشر: Klab Inc.
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن،‌ نقش‌آفرینی

بی‌راه نیست اگر بگوییم که انیمه بلیچ یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های پخش شده در کشور ژاپن است که مخاطبان بسیاری را تاکنون جذب خود کرده است. بلیچ روایت‌گر داستان زندگی ایچیگو کوروساکی است که طی اتفاقاتی به یک Soul Reaper تبدیل می‌شود و وظیفه پیدا می‌کند تا ارواح سرگردانی که Hollow نامیده می‌شوند، شکار کند. بازی Bleach: Brave Souls با ارائه گرافیکی سه‌بعدی و سیستم کنترلی ساده شما را در نقش شخصیت‌های مجموعه قرار می‌دهد و می‌توانید به واسطه آن نبردهای هک‌انداسلش جذابی را تجربه کنید.

در طول مبارزه‌ها شما با تشکیل یک تیم سه‌نفره می‌توانید با توانایی‌ها و مهارت‌های هرکدام آن‌ها به مبارزه با حریف خود بپردازید. بازیکنان می‌توانند بازی در حالت‌های مختلف داستانی و چندنفره PvE و PVP تجربه کنند. البته که Bleach: Brave Souls یک اثر رایگان است و بازیکنان می‌توانند با خریدهای درون‌برنامه‌ای به پیشرفت شخصیت خود سرعت ببخشند.


لیوای و ارن در Attack on Titan 2

۱- بازی Attack on Titan 2

  • سازنده و ناشر: Omega Force / کوئی تکمو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن،‌ هک‌انداسلش

در سال‌های گذشته یکی از پدیده‌های صنعت مانگا و انیمه، مجموعه حمله به تایتان به نویسندگی ایسایاما هاجیمه بوده است که موفق شد مخاطبان بسیاری را در سرتاسر جهان مجذوب خود کند. اثری دلهره‌آور و هیجام‌انگیز که با روایت‌ داستانی نفس‌گیر خود به‌راحتی تبدیل به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین انیمه‌های سال‌های اخیر تبدیل شد. بازی Attack on Titan 2 ساخته استودیو Omega Force با پوشش دادن ماجراهای دو فصل اول این انیمه به بازیکنان اجازه می‌دهد با قرار گرفتن در نقش یک شخصیت جدید وقایع مهم داستان این مجموعه را از نزدیک تجربه کنند.

در جریان بازی بازیکنان به‌عنوان یک کودک به گروه 104th Cadet Corp می‌پیوندند. کودکی که در زمان حمله به دیوار ماریا و قتل والدینش توسط تایتان زره‌ای تصمیم می‌گیرد تا پس از قدرتمندتر شدن از آن تایتان انتقام بگیرد. گرافیک بازی کارتونی است و بازیکنان باید در محیط‌های وسیع برای از بردن تایتان‌های غول‌آسا تلاش کنند. بازی Attack on Titan 2 نه‌تنها اثری سرگرم‌کننده برای طرفداران این مجموعه، بلکه یک بازی جذاب و اکشن برای بازیکنان جدید قلمداد می‌شود که از همین رو در فهرست بهترین بازی های انیمه ای قرار گرفته است.

پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های انیمه ای کدام ها هستند؟

    از جمله بهترین بازی های انیمه‌ ای به آثار معروفی همانند Dragon Ball FighterZ و One Piece Odyssey اشاره کرد که از روی انیمه‌ای با همین نام ساخته شده‌اند.

  • سبک بازی های انیمه ای چیست؟

    بیشتر بازی هایی که از روی انیمه‌ها ساخته می‌شوند، در سبک مبارزه‌ای یا نقش‌آفرینی هستند.

تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده