نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۵

نگاهی به بسته‌های الحاقی بازی Shadow Gambit؛ آخرین یادگار می‌می‌می گیمز

استودیو می‌می‌می گیمز دو بسته الحاقی برای بازی Shadow Gambit منتشر کرده است که در این مطلب، نگاهی به جزییات آن‌ها خواهیم داشت. 

بدون شک می‌توان استودیو می‌می‌می گیمز را یکی از استودیوهای مستقل تاثیرگذار چند سال اخیر دانست؛ از این نظر که سال‌ها بود بازی‌های سبک تاکتیکی جایگاه خیلی محبوبی نزد استودیو‌های بازیسازی نداشتند و نهایت شاید هر سال چند بازی محدود در این سبک داشتیم که از بین آن‌ها هم تجربه‌ای که بتوان آن را ارزشمند و باکیفیت دانست، انگشت‌شمار بود. با این حال استودیو می‌می‌می گیمز با عرضه بازی Shadow Tactics، جان تازه‌ای در این ژانر دمید و یک بار دیگر لذت تجربه اثری واقعا تاکتیکی را تقدیم مخاطب کرد. 

می‌می‌می پس از آن سراغ احیای یکی از آثار محبوب قدیمی این ژانر رفت و نتیجه این کار، بازی Desperados 3 بود که بدون شک تا مدت‌ها لذت بازی کردن آن در ذهن مخاطب ماندگار خواهد بود. اما آخرین ساخته استودیو می‌می‌می گیمز، بازی Shadow Gambit است که چند وقت پیش منتشر شد و داستان دزدان دریایی را روایت می‌کرد که از مرگ برگشته‌اند و حال باید راهی ماجراجویی جذابی در کارائیب گم‌شده شوند. شدو گمبیت به دلیل داشتن المان‌های ماورایی و همینطور دادن آزادی‌عمل بیش‌تر به گیمرها اثری بسیار دوست‌داشتنی است و قطعا برای همیشه جزو بازی‌های ارزشمند این ژانر به‌حساب می‌آید. 

اما پس از عرضه شدو گمبیت، خبر ناخوشایند تعطیل شدن استودیو می‌می‌می گیمز در آینده نزدیک به گوش رسید که اتفاق تلخی برای طرفداران بازی‌های تاکتیکی به‌حساب می‌آید و مشخص نیست دوباره باید تا کی صبر کرد تا استودیویی روی این ژانر متمرکز شود و البته خروجی خوبی هم داشته باشد. ولی جدا از تمام این مسائل، اخیرا می‌می‌می گیمز دو بسته الحاقی جدید برای شدو گمبیت منتشر کرده است که آخرین یادگاری‌های این استودیو به‌حساب می‌آیند و در این مطلب قرار است نگاهی به آن‌ها داشته باشیم. 

بسته الحاقی یوکی بازی شدو گمبیت

بسته الحاقی Yuki's Wish

یکی از بسته‌های الحاقی بازی با نام Yuki's Wish منتشر شده است و اگر بازی شدو تکتیکز را بازی کرده باشید، خیلی زود شخصیتی را که این DLC اضافه می‌کند، می‌شناسید. یوکی یکی از کاراکترهای شدو تکتیکز بود که به شکل جالبی هم به شدو گمبیت اضافه می‌شود؛ در حالی که خدمه کشتی مارلی مشغول انجام کارهای خودشان هستند، یک راکون روی عرشه می‌آید و دنبال کردن آن، ما را به یوکی می‌رساند. اینجا متوجه می‌شویم که یوکی راکون مذکور را به‌عنوان حیوان همراه خودش انتخاب کرده است و این دو، سفری برای گشتن جهان را باهم آغاز کرده‌اند که در نهایت هم آن‌ها را به مارلی رسانده است. 

اضافه شدن یوکی به خدمه مارلی، پای آن‌ها را به جزیره‌ای به نام Dragon's Dream می‌کشاند که حال و هوایی ژاپنی دارد و همین موضوع یکی از ارزشمند‌ترین ویژگی‌های آن به‌حساب می‌آید. فضای جدید باعث ایجاد تنوع خیلی خوبی در بازی می‌شود و سازنده‌ها، موفق شده‌اند در جریان ۶ مرحله با چالش‌های خاص خودشان، داستان جالبی را هم روایت کنند که حال و هوایی شرقی دارد. 

گیم پلی بسته الحاقی یوکی بازی Shadow Gambit

از نظر مهارت‌ها، یوکی قابلیت‌های جالبی را به تیم شما اضافه خواهد کرد؛ اصلی‌ترین مهارت این کاراکتر برای از بین بردن دشمنان، تله‌گذاری است و می‌تواند تله‌ای در محیط بسازد که با رسیدن دشمن به آن، تعداد خیلی زیادی تیر به سمت او شلیک می‌شود؛ جالب‌تر اینکه دشمنان در این حالت پس از مرگ تبدیل به درخت می‌شوند و دیگر دردسر مخفی کردن جسد آن‌ها را هم نخواهید داشت. 

اما همین مهارت یوکی را می‌توانید با راکون همراه او هم ترکیب کنید؛ به این صورت که تله در محیطی خاص ایجاد می‌شود، راکون را به جایی می‌فرستید که اگر دشمن به سمتش برود از تله رد شود و بعد کافی است با سلاحی شبیه به نی، یک تیر به دشمن بزنید تا به سمت راکون برود و در تله بیوفتد. در مجموع ایده کلی طراحی مهارت‌های یوکی او را به کاراکتری متفاوت با کاراکترهای قبلی بازی تبدیل کرده است و نکته جالب اینکه پس از اضافه شدن یوکی به خدمه، می‌توانید از او برای ماموریت‌های دیگر بازی از جمله ماموریت‌های خط اصلی داستانی هم استفاده کنید. 

بسته الحاقی Zagan's Ritual

بسته الحاقی Zagan's Ritual

دومین بسته الحاقی بازی هم شخصیت جدیدی به اسم Zagan را به آن اضافه می‌کند که توئیست جالبی دارد؛ زاگان در گذشته عضوی از گروه تفتیش عقاید بوده است و حال سعی دارد آزمایش عجیبی را به سرانجام برساند. در جریان همین کار، زاگان با کشتی مارلی ارتباط می‌گیرد و پس از توافقی با اعضا، به خدمه کشتی اضافه می‌شود. 

مهارت‌های شخصیت زاگان هم طراحی جالبی دارند و شاید جالب‌ترین مهارت این شخصیت، قابلیتی باشد که از طریق آن اگر به سمت دشمن بروید و شما را ببیند، مدتی فرصت دارید که او را از بین ببرید و در این حالت مشکلی برای شما پیش نمی‌آید و به شکل دقیق‌تر، لو نمی‌روید. شاید این قابلیت در ظاهر باعث راحت‌تر شدن بازی شود ولی می‌می‌می نشان داده که درک واقعا درستی از بازی‌های تاکتیکی دارد و همیشه آن چالش شیرین خودش را در بازی‌ها پیاده می‌کند؛ برای این منظور، مثلا همین قابلیت زاگان، فقط زمانی قابل‌استفاده است که یک گوی خاص در بالای عصای او پُر باشد و در غیر اینصورت نمی‌توان از آن بهره برد. 

گیم پلی بسته الحاقی Zagan بازی شدو گمبیت

از دیگر مهارت‌های زاگان، می‌توان به امکان غیرفعال کردن یکی از دشمنان اشاره کرد که مخصوصا وقتی مجبور هستید با دو دشمن همزمان مقابله کنید، کاربردی است؛ البته در این مهارت، خود زاگان هم قدرت حرکت را از دست می‌دهد. آخرین مهارت این شخصیت هم همان تکنیکی است که نیروهای بالا‌رده تفتیش عقاید داشتند و زمانی که به آن‌ها تنهایی حمله می‌کردید، نیروی خود شما هم گرفتار می‌شد و بعد از مدتی کشته می‌شد. حال زاگان می‌تواند همین کار را با نیروهای دشمن بکند. 

برای ماموریت‌های زاگان هم یک جزیره جدید طراحی شده است که حال و هوایی تاریک و مرموز دارد. در کل چه برای مراحل یوکی و چه برای مراحل زاگان، آن طراحی مرحله عالی بازی اصلی در نظر گرفته شده است و می‌توانید با ترکیبی از اعضای مختلف خدمه مارلی، آن‌ها را به شکلی که دوست دارید پشت سر بگذارید و همین مساله ارزش تجربه واقعا بالایی به بازی داده است؛ مخصوصا که دو عضو جدید خدمه را می‌توانید برای تکرار مراحل قبلی بازی هم استفاده کنید. 

نسخه کامل بازی Shadow Gambit به همراه بسته‌های الحاقی

محتوای رایگان Treasure Hunts

در کنار دو بسته الحاقی پولی جدید بازی، یک محتوای رایگان به اسم Treasure Hunts هم برای شدو گمبیت منتشر شده است که یک سری چالش به آن اضافه می‌کند. هدف از این چالش‌ها پیدا کردن آیتم‌هایی خاص است و در سراسر نقشه کارائیب پراکنده شده‌اند. Treasure Hunts در واقع یک محتوای اندگیم برای بازی است و حتی اگر به خرید بسته‌های الحاقی هم علاقه نداشته باشید، می‌توانید از تجربه ۱۴ مرحله آن لذت ببرید. 

به هر حال همانطور که در ابتدای متن هم اشاره شد، دو بسته الحاقی جدید شدو گمبیت آخرین محتوای استودیو می‌می‌می گیمز به‌حساب می‌آیند و مشخص نیست چه زمانی یک بار دیگر قادر به تجربه بازی تاکتیکی باکیفیتی مثل این اثر خواهیم بود؛ پس اگر به این سبک علاقه دارید و از بازی کردن نسخه اصلی لذت برده‌اید، پیشنهاد می‌کنم تجربه بسته‌های الحاقی را هم از دست ندهید. یک نسخه کامل از بازی هم منتشر شده است که شامل نسخه اصلی و بسته‌های الحاقی آن می‌شود. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده