// سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱

نقشه بزرگ بازی GTA 6: وایس سیتی بخشی از یک ایالت است

وایس سیتی در بازی GTA 6 قرار دارد، اما فقط بخشی از نقشه‌ی عظیم لئونیدا به شمار می‌آید.

از مدت‌ها قبل که اطلاعاتی راجع به بازی Grand Theft Auto 6 لو رفتند تا وقتی که زمان پخش تریلر اعلام شد، اکثر گیمرها فهمیده بودند که وایس سیتی را در آن خواهیم دید. اما یکی از مهم‌ترین نکات حاضر در تریلر بازی GTA 6 همین است که نشان می‌دهد نقشه‌ی آن به شهر وایس محدود نمی‌شود. شما می‌توانید ویدیو کوتاه وسعت نقشه GTA 6 در کانال یوتیوب زومجی را تماشا کنید.

باتوجه‌به تریلر متوجه شده‌ایم که وایس سیتی با وسعت و جزئيات بیشتر در بازی GTA 6 قرار دارد. حتی لوکیشن‌های آشنایی مثل استارفیش آیلند و اوشن بیچ هم در این بازی جدید قرار دارند. اما خود وایس سیتی که با الهام از شهر میامی طراحی شده، بخشی از ایالت لئونیدا (Leonida) در بازی Grand Theft Auto 6 محسوب می‌شود. در سایت رسمی بازی می‌خوانیم: «ایالت لئونیدا جایی است که شامل خیابان‌های پر از نورهای نئونی شهر وایس و مکان‌های فراتر از آن می‌شود».

تمساح در بازی GTA 6

همان‌طور که وایس سیتی با الهام از میامی طراحی شده، لئونیدا با الهام از ایالتی طراحی شده که میامی در آن قرار دارد: فلوریدا. سبک زندگی مردم در تریلر بازی GTA 6 و همین‌طور محیط‌هایی که در آن می‌بینیم، شباهت قابل توجهی به ایالت فلوریدا دارد؛ تا حدی که برخی از افراد معروف هم از شدت واقع‌گرایی طراحی نقشه بازی شوکه شده‌اند.

شاید جالب باشد که بدانید خود اسم لئونیدا هم ربط تاریخی به فلوریدا دارد. شخصی که برای اولین‌بار، گروهی از اروپایی‌های مهاجر را به ایالت فلوریدا رساند، خوان پونسه د لئون نام داشت. کافی است «لئون» را کمی بر وزن فلوریدا تغییر دهید تا به اسم لئونیدا برسید.

پرواز هواپیما بالای آب در بازی GTA 6

ارجاعات زیادی به فلوریدا در تریلر دیده می‌شوند؛ از برخی از گزارش‌های تلویزیونی و گروه خاصی از محتواها در شبکه‌های اجتماعی تا گنگ‌ها، سلاح‌های گرم متفاوت و حیات وحش غنی. چه جملاتی در شبکه‌های اجتماعی که مثلا می‌گویند فلان اتفاق فقط در لئونیدا رخ می‌دهد و چه نوشته‌ی روی تی‌شرت یک نفر که می‌گوید «در لئونیدا، ما گاز می‌گیریم»، ثابت می‌کند که راک‌استار بی‌محابا به طراحی لئونیدا پرداخت. بالاخره انتقاد از جوامع روز با کمدی سیاه و نمایش بسیاری از واقعیت‌های روز، یکی از پایه‌واساس‌های سری بازی GTA محسوب می‌شود.

شهرک Kelly، بلوار Catalan، فرودگاه VCI، بندر VC/Keys، سواحل Vice، منطقه Downtown و منطقه Stockyard برخی از لوکیشن‌های بازی GTA 6 هستند؛ نقاطی از نقشه که به‌لطف نوشته‌های موجود در تریلر از جمله تابلوها، فهمیدیم در جدیدترین بازی استودیو Rockstar قرار دارند.

در این بین باتوجه‌به وجود حیوانات مختلف در اولین تریلر بازی GTA 6، بسیاری از طرفدارها امیدوار هستند که بخشی از محیط‌های طبیعی فلوریدا و حیات وحش غنی را جی‌تی‌ای 6 ببینند. آیا ممکن است بازی Grand Theft Auto 6 امکان شکار حرفه‌ای حیوانات مختلف و مراحل متمرکز روی این نوع از فعالیت‌ها را هم به گیمر بدهد؟ در یکی دیگر از ویدیوهای شورت کانال یوتیوب زومجی درباره‌ی این موضوع هم توضیحات بیشتری دادیم.

بازی جی تی ای 6 | راک استار گیمز تقدیم می‌کند

بازی GTA VI در سال ۲۰۲۵ میلادی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده