نویسنده: سیدرضا نصری
// پنجشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟

در این مقاله قرار است تا نکات مهم و تأثیرگذار در روند گیم‌پلی بازی  Free Fire Max را درکنار یک‌دیگر مرور و بررسی کنیم تا بتوانیم با انتخاب‌های مناسب، عملکرد خود را در روند آن بهبود ببخشیم.

بازی Free Fire جزو قدیمی‌ترین آثار بتل رویال در موبایل محسوب می‌شود که با وجود گذشت سال‌ها از انتشار آن، همچنان به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های چند نفره‌ی اندروید و آیفون شناخته می‌شود. بازی فری فایر ابتدا با نسخه‌ی معمولی و به نسبت محدود‌تر از استاندارد‌های دیگر آثار شناخته شده‌ی بتل رویال عرضه شد و پس از آن با نسخه‌ی Free Fire Max سعی کرد تا وسعت خود را در بخش‌های مختلف افزایش دهد. حال اگر تازه فری فایر را شروع کرده‌اید و چندان با بازی‌های بتل رویال در موبایل آشنایی ندارید، این مقاله ممکن است به بهبود عملکرد کلی و آشنایی شما با مکانیزم‌های گیم‌پلی، کمک کند.

نقشه‌ی بازی موبایل فری فایر مکس

شناخت کامل نقشه

اگر اهل بازی‌های بتل رویال باشید، احتمالا می‌دانید بخش‌هایی از نقشه‌‌ها، معمولا منابع یا به بیان دیگر لوت بهتری دارند. همچنین مناطقی وجود دارند که بازیکنان زیادی در ابتدای بازی در آن فرود می‌آیند و اگر بدون اطلاع وارد این بخش‌ها شوید، احتمالا با مشاهده‌ی تعداد زیادی از دشمنان، غافلگیر خواهید شد. بنابراین شناخت صحیح از بخش‌های مختلف نقشه می‌تواند کمک بزرگی برای گیمر محسوب می‌شود تا تصمیمات مناسبی را برای فرود و انتخاب مقصد‌های بهتر بگیرد.

هدف گرفتن و شلیک کردن در بازی موبایل فری فایر مکس

روبه‌رو شدن با چالش‌ها

یکی از توصیه‌هایی که معمولا به بازیکن‌های جدید می‌شود، دوری نکردن از خطر است. شاید این موضوع باعث شود تا در ابتدا با شکست‌های مداوم روبه‌رو شویم، اما درنهایت خروجی آن بهبود عملکرد ما و افزایش اعتماد به نفس در بازی خواهد بود که البته در بهتر شدن تجربه‌ی کلی ما از گیم‌پلی نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود که در ابتدای تجربه‌ی خود از بازی موبایل Free Fire Max بیشتر به‌دنبال چالش و روبه‌رو شدن با دشمنان باشید و پس از آشنایی کامل با گیم‌پلی و رسیدن به سطح مناسب، اگر علاقه داشتید شروع به افزایش رنک کنید و آن را در اولویت‌های خود قرار دهید. از همین‌رو باید گفت که فرود در مکان‌های شلوغ نقشه، می‌تواند چالش بسیار مناسبی برای شما محسوب شود‌.

تنظیمات گرافیک بازی موبایل فری فایر مکس

تنظیمات گرافیک

بازی Free Fire Max مانند دیگر عناوین مشهور در این سبک از جمله پایجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل از تنظیمات تاثیر گذاری در بخش گرافیک بهره می‌برد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید در بازی‌های چند نفره به‌خصوص آثار شوتر، همیشه باید سعی کنیم تا اولویت FPS را بالاتر از جنبه‌های دیگر گرافیکی قرار دهیم و تمام تلاش خود را برای پایدار نگه داشتن آن به کار بگیریم. از همین‌رو، اگر از موبایل قدرتمندی بهره نمی‌برید، سعی کنید تا سطح جلوه‌های گرافیکی را کمی پایین‌تر از توان سخت‌افزار خود قرار دهید تا در تجربه‌های طولانی مدت، دچار مشکل داغی و افت فریم نشوید. هرچند که بازی فری فایر مکس از لحاظ بهینه بودن، نسبت به خیلی از بازی‌های هم رده‌ی خود عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد و شرایط مناسبی را در رابطه با این موضوع ایجاد می‌کند.

اسلحه‌ی AKM47 در بازی موبایل فری فایر مکس

آشنایی با سلاح‌ها

اینکه هر سلاح چه ویژگی و قدرتی دارد، در هر بازی می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان مثال اگر پیش از این بازی‌های PUBG: Mobile یا Call of Duty: Mobile را تجربه کرده باشید، احتمالا تفاوت‌های زیادی را در سیستم گان‌پلی بازی Free Fire Max نسبت به آن‌ها مشاهده خواهید کرد. زیرا ممکن است سلاح‌ها در زمینه‌هایی مانند میزان لگد و نوع دمیج، با آن چیزی که در سایر عناوین تجربه کرده‌اید، متفاوت باشند. از همین‌رو باید گفت که شناخت صحیح و انتخاب درست سلاح‌ها، طبیعتا می‌تواند در بهتر شدن نوع عملکرد ما هنگام مبارزه با دشمنان، بسیار مفید واقع شود.

چیدمان کنترل در بازی فری فایر مکس

تنظیمات کنترل و HUD

بازی‌های شوتر موبایل معمولا در حالت پیش فرض، کنترلی متناسب با دو انگشت را ارائه می‌کنند. از همین‌رو اگر قصد دارید تا تسلط خود را روی کنترل بازی افزایش دهید، پیشنهاد می‌شود تنظیمات HUD را در حالت سه، چهار یا حتی شش انگشت ست کنید؛ شاید در ابتدا این کار چندان موثر به نظر نرسد، اما پس از تمرین بسیار و گذشت زمان، متوجه‌ی پیشرفت چشم‌گیر عملکرد خود در هنگام مبارزه با دشمنان خواهید شد. به‌طور کلی، پیشنهاد‌ها مربوط‌به این بخش را می‌توانید در تمام بازی‌های شوتر موبایل استفاده کنید و این‌گونه تسلط خود را در زمینه‌ی کنترل افزایش دهید.

تنظیمات مربوط به Sensitivity در بازی موبایل فری فایر مکس

حساسیت به لمس | Sensitivity

با اینکه نسخه‌ی فعلی Free Fire Max برخلاف بازی‌های هم سطح خود، تنظیمات پر جزئیاتی در زمینه‌ی Sensitivity ارائه نکرده است، اما باز هم این بخش جزو مهم‌ترین تنظیمات موثر در روند بازی شمرده می‌شود. درواقع گزینه‌های مربوط‌به Sensitivity به بازیکن اجازه می‌دهند تا میزان حساسیت تمام اسکوپ‌ها و حالت معمول یا به اسطلاح General را تغییر دهد. از همین‌رو اگر به‌دنبال بهبود عملکرد خود در زمینه‌ی گان‌پلی بازی فری فایر مکس هستید، حتما نگاهی به تنظیمات مربوط‌به Sensitivity داشته باشید.

انتخاب کاراکتر و ترکیب مهارت‌ها در بازی موبایل فری فایر مکس

انتخاب مناسب در زمینه کاراکتر و ترکیب مهارت‌ها

یکی از ویژگی‌هایی که باعث تمایز بازی Free Fire Max با بعضی از آثار محبوب در سبک بتل رویال می‌شود، تاثیر گذاری قدرت کاراکتر‌های آن در روند گیم‌پلی است. این سیستم به بازیکن اجازه می‌دهد تا چند قابلیت کلیدی از هر کاراکتری که در دسترس قرار دارد را انتخاب و در مقابل سایر بازیکنان استفاده کند. بااین‌حال، در ابتدا کاراکتر‌های زیادی در دسترس نیستند و گیمر باید با پرداخت سکه آن‌ها را آزاد کند. از همین‌رو توصیه می‌شود که پیش از شروع آزاد سازی کاراکتر‌ها، نگاهی به قدرت‌های هر یک از آن‌ها داشته باشیم و مطابق با ترکیبی ایده‌آلی که از قدرت‌ها در ذهن داریم، کاراکتر‌ها را خریداری کنیم.

بازی موبایل Free Fire Max

در آخر گفتنی است که با ایجاد هر تغییر در تنظیمات یا نوع بازی خود، طبیعی است که تا مدتی با خروجی مناسبی مواجه نشویم. اما با تمرین و وقف پیدا کردن با شرایط جدید، قطعا خروجی ایده‌آلی را مشاهده خواهیم کرد و در نتیجه عملکرد بسیار بهتری در روند بازی خواهیم داشت. همچنین اکثر موارد ذکر شده در این مقاله، در سایر بازی‌های بتل رویال هم قابل اجرا است و معمولا جزو مهم‌ترین توصیه‌های این سبک آثار در پلتفرم موبایل محسوب می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده