// جمعه, ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

۱۶ نکته آموزشی برای بهتر شدن در فورتنایت

فورتنایت شاید در ظاهر بازی ساده‌ای باشد، اما مواردی را در خود جای داده که رعایت کردن آن‌ها، باعث می‌شود تجربه‌ای بهتر و سرگرم کننده‌تری داشته باشید.

بازی Fortnite برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ به‌صورت دسترسی زودهنگام در دسترس کاربران قرار گرفت. به‌عنوان یک بازی بتل رویال، از همان ابتدا توانست به‌واسطه ساختار متفاوت خود نگاه کاربران و تولید کننده‌های محتوا را به خود جلب کرده و به یک ترند جهانی تبدیل شود. اصلی‌ترین موردی که فورتنایت را به یک تجربه متفاوت تبدیل کرد، ساخت و ساز بود. بازیکنان در بازی فورتنایت می‌توانند با ساخت و ساز سازه‌های مختلف برای خود یک سنگر ساده را ساخته یا یک برج و مکانی امن برای مبارزه کردن را مهیا کنند. البته که هم‌اکنون جدا از حالت اصلی Fortnite، یک حالت دیگر با نام زیرو بیلد (Zero Build) هم در دسترس است تا قشر بیشتری از کاربران سرگرم شوند.

طی سال‌های اخیر اپیک گیمز با تغییرات مختلف روی گیم‌پلی فورتنایت تلاش کرد تا یک بازی بهتر و سرگرم کننده‌تری را ارائه دهد که در این راه موفق بوده است. شاید فکر کنید که فورتنایت نسبت‌به سایر بازی‌های بتل رویال حال حاضر، ساده‌تر و چالش کمتری دارد. اما، واقعیت این است که فورتنایت هم چالش‌ها و نکات مهم مخصوص‌به خود را دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند بازی شما را بهتر کرده یا تجربه لذت‌بخش‌تری را ارائه دهد. ازاین‌رو در این مقاله به‌سراغ نکاتی رفته‌ایم که دانستن آن‌ها می‌تواند بازی شما را بهتر کرده و یک نقطه شروع خوب برای بازیکنانی باشد که هنوز بازی بتل رویال اپیک گیمز را تجربه نکرده‌اند.

تنظیمات صدا بازی فورتنایت

۱. گزینه ویژوال ساند افکت را از آپشن فعال کنید

گزینه ویژوال افکت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌هایی است که اپیک گیمز در اختیار کاربران فورتنایت قرار داده است. با ورود به قسمت تنظیمات و سپس شاخه Audio، گزینه‌ای به نام Visual Sound Effect را مشاهده می‌کنید. با فعال کردن این گزینه، صدا پای بازیکنان، صدای پرواز کردن بازیکنان، صدای درگیری‌ها و صندوق‌های بازی در قالب یک افکت تصویری هم نمایش داده می‌شود تا بهتر از قبل متوجه حضور یا درگیری آن‌ها شوید.

۲. در جزیره قبل از شروع بازی سلاح‌های مختلف را امتحان کنید

فورتنایت یک بازی بتل رویال ۱۰۰ نفره است که ورود به هر مسابقه، در یک جزیره کوچک در نزدیکی نقشه اصلی قرار می‌گیرید. چند ثانیه طول می‌کشد تا تمامی بازیکنان به سرور وصل شده و پس از پر شدن ظرفیت ۱۰۰ نفر، اتوبوس معروف فورتنایت شما را وارد جزیره اصلی می‌کند. حال در این مدت زمان، می‌توانید سلاح‌های مختلفی را که در نزدیکی شما است، برداشته و امتحان کنید. بااینکه زمان شما برای انجام این کار بسیار کم است، اما حداقل با ساختار و نوع شلیک کردن یکی از آن‌ها آشنا خواهید شد.

استفاده از وسیله نقلیه در فورتنایت

۳. قبل از شروع بازی از حالتی که انتخاب کردید مطمئن شوید

البته که انتخاب حالت شروع بازی اهمیت بسیاری دارد. حالت معمولی یا به اصطلاح اورجینال فورتنایت به شما اجازه ساخت و ساز را می‌دهد. ازطرفی زیرو بیلدی را دارید که در آن خبری از ساخت و ساز نیست. البته که هرکدام از آن‌ها حالت رنکد مخصوص‌به خود را هم دارند که نبرد و زنده‌ماندن در آن‌ها شکل و شمایل جدی‌تری دارد. دراین‌میان بد نیست به حالت‌های شخصی‌سازی و ساخته شده کاربران هم اشاره‌ای داشته باشیم. بااین‌حال حواس‌تان باشد که کدام یک از حالت‌های رسمی فورتنایت را انتخاب می‌کنید. پیشنهاد می‌شود ابتدا به سراغ زیرو بیلد بروید و پس از یادگیری نحوه ساخت و ساز، به سراغ حالت قدیمی و اورجینال بروید.

۴. اول شیلد کوچک و سپس سایر شیلدها

در جهان فورتنایت آیتم‌هایی طراحی شده است که نوار آبی رنگ بالای نوار سلامت را پر می‌کنند. این نوار، نوار شیلد شما است و نقش یک لایه محافظ را ایفا می‌کند. حال شیلد‌های کوچک همیشه اولویت دارند. شیلد کوچک سریع نوار مربوطه را پر می‌کند و در طول مبارزات اگر صدمه دیدید، می‌توانید سریعا پشت یک دیوار یا درخت رفته و از آن‌ها استفاده کنید. ازطرفی، شیلد‌ کوچک «تنها ۵۰ درصد اولیه نوار شیلد را پر می‌کند.» ازاین‌رو همیشه ابتدا از این شیلد استفاده کنید و سپس به سراغ شیلد پوشن یا سایر شیلد‌های بازی بروید.

شلیک به سایر بازیکنان در فورتنایت

۵. در اینونتوری خود همیشه شیلد و جعبه کمک‌های اولیه/بانداژ داشته باشید

بازیکنان در پایین و سمت راست صفحه‌نمایش می‌توانند Inventory خود را مشاهده کنند. تعدادی محدودی از آیتم‌های مختلف را می‌توانید در اینونتوری خود قرار دهید. یادتان باشد که همیشه دو آیتم مربوط‌به نوار سلامت و شیلد را در این بخش قرار دهید. معمولا شیلد کوچک و بانداژ یا جعبه کمک‌های اولیه بهترین گزینه هستند.

۶. به ارزش سلاح‌هایی که بر می‌دارید، توجه کنید

ارزش آیتم‌ و سلاح‌هایی که بر می‌دارید، متفاوت است و این تفاوت با رنگ‌های مختلفی نمایش داده می‌شود. به ترتیب، خاکستر، سبز، آبی، بنفش و طلایی رنگ‌هایی هستند که برای ارزش آیتم‌ها درنظر گرفته شده است. خاکستری کمترین و طلایی بیشترین ارزش را نشان می‌دهد. ازاین‌رو زمانی‌که سلاح‌های خود را انتخاب می‌کنید، دست از گشت‌و‌گذار بر ندارید. برای پیدا کردن همان سلاح با ارزش بهتر تلاش کنید تا موقعی که بتوانید حداقل رنگ آبی یا طلایی سلاح‌های مدنظر خود را پیدا کنید. برای آیتم‌های قابل استفاده بازی، ارزش‌های بالاتر بدین معنا است که یا نوار سلامت/شیلد شما را بهتر پر می‌کنند یا مثل چاگ جاگ هر دو نوار را به‌صورت کامل پر خواهند کرد. در میان سلاح‌ها هم ارزش بالاتر به‌معنی میزان آسیب‌رسانی بهتر است.

استفاده از چاگ جاگ در فورتنایت

۷. همیشه کاور گرفته و سپس از آیتم‌هایی مثل شیلد استفاده کنید

قطعا برای‌تان اتفاق خواهد افتاد که به هنگام درگیری با سایر بازیکنان، آسیب خواهید دید یا حتی آسیبی که به‌واسطه افتادن از یک بلندی دریافت خواهید کرد. حال پس از اینکه در شرایط ایده‌آلی برای بازیابی نوار سلامت یا شیلد خود قرار گرفتید، حتما به پشت یک درخت، تپه، دیوار یا ترجیحا داخل یک ساختمان بروید. زیرا، امکان دارد در این هنگام یک بازیکن دیگر جلوی شما سبز شود و به خاطر انیمیشن استفاده از آیتم‌های قابل استفاده، فرصت کافی برای دفاع کردن از خود را پیدا نخواهید کرد. این در حالی است که اگر سنگیر بگیرید، خیلی راحت می‌توانید هم از آیتم‌ مدنظر استفاده کرده و هم اینکه بازیکن مورد نظر متوجه حضور شما نمی‌شود.

۸. سلاح‌هایی مثل SMG و Assault Rifle برای شروع عالی هستند

شاید فکر کنید که برای یک تازه‌کار، شاتگان گزینه مناسبی برای مبارزه کردن است، اما شاتگان صرفا برای مبارزات نزدیک یک سلاح مطمئن به حساب می‌آید. اگر تازه‌کار هستید، اسالت رایفل و سپس اس‌ام‌جی بهترین گزینه برای شما است. یادتان باشد که برای اول کار به هیچ‌وجه سمت اسنایپر و آر‌پی‌جی نروید. زیرا، کار کردن با آن‌ها نیازمند این است که با سازوکار بازی و نحوه هدف‌گیری دقیق در بازی آشنایی داشته باشید.

باز کردن صندوق در فورتنایت

۹. محیط‌های پرطرفدار و کم طرفدار را شناسایی کنید

در هر فصل از بازی فورتنایت، شاهد محبوب شدن یکی یا چند محیط در داخل بازی هستیم. بازیکنان در همان ابتدا به‌سراغ این دسته از محیط‌ها رفته تا یکدیگر را از بین ببرند. ورود به این دسته از محیط‌ها می‌تواند چالش خوبی برای شما باشد از این نظر که تا چه اندازه در پیدا کردن لوت و کشتن سایرین سرعت عمل و دقت دارید. اما، برای ابتدای کار پیشنهاد می‌کنم به‌سراغ محیط‌های کم‌طرفدار و خلوت بروید تا به‌راحتی با انواع و اقسام لوت‌ها و آیتم‌های بازی آشنا شوید.

۱۰. به سوپلای دراپ‌ها اهمیت دهید

جدا از صندوق‌های داخل بازی و جعبه‌های مهمات و سایر مواردی که آیتم‌های بازی را در اختیار شما قرار می‌دهند، Supply Dropها مورد دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. سوپلای دراپ‌ها به‌صورت کاملا اتفاقی در بخشی از نقشه زمین از آسمان به سمت پایین پرتاب می‌شوند. استراتژی‌های مختلفی را می‌توان حول سوپلای دراپ پیاده کرد. برای مثال، اگر در انتهای مسابقه هستید و یک سوپلای دراپ در دایره افتاد، می‌توانید از آن‌ برای شناسایی سایر بازیکنان استفاده کنید. بدین صورت که همیشه بازیکنانی هستند که به لوت این دراپ‌ها نیاز دارند و می‌توانید برای نابودی آن‌ها کمین کنید.

لوت کردن دشمنان در فورتنایت

۱۱. به هنگام شلیک کردن به چپ و راست حرکت کنید

در زمان شلیک کردن اینکه در چه حالتی قرار داشته باشید، اهمیت زیادی دارد. مهم نیست نشسته‌اید یا ایستاده، مدام به چپ و راست حرکت کنید. همچنین نوع شلیک کردن شما هم اهمیت زیادی دارد. اگر اسالت رایفل یا SMG دارید، به حالت نیمه خودکار شلیک کنید و دکمه یا کلیک شلیک کردن را نگه ندارید. حرکت کردن به چپ و راست به شما کمک می‌کند که حتی اسنایپرها هم دچار مشکل شوند، البته که نباید با یک پترن مشخص به چپ و راست حرکت کنید و در این مورد کمی خلاقیت به خرج دهید.

۱۲. سعی کنید به سر سایر بازیکنان شلیک کنید

پس از اینکه نحوه درست شلیک کردن و واکنش به درگیری‌های یک‌به‌یک را متوجه شدید، مهم است که بدانید که بکدام نواحی بدن حریف باید شلیک کنید. یادتان باشد که شلیک به سر یا به اصطلاح هدشات کردن بهترین خروجی را دراختیار شما قرار می‌دهد. اگر حتی شاتگان دارید، شلیک به سمت سر می‌تواند خیلی بهتر باشد تا بی هدف صرفا به سمت حریف شلیک کنید.

های گراند در بازی فورتنایت

۱۳. همیشه های گراند را در اختیار داشته باشید

هرقدر بیشتر زنده می‌مانید و به پایان مسابقه و نبردهای انتهایی نزدیک‌تر می‌شوید، دراختیار داشتن های‌گراند یا همان محیط مرتفع‌تر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. وقتی در یک محیط مرتفع‌تر نسبت به بازیکن مقابل خود قرار داشته باشید، تسلط شما برای کشتن هدف بهتر است و راحت‌تر می‌توانید حریف خود را از بین ببرید. ازاین‌رو سعی کنید با کوچک‌تر شدن دایره امن، به‌سراغ محیط‌هایی بروید که مرتفع‌تر از سایر محیط‌ها هستند. مثلا بالای کوه، پشت بام خانه یا ساختمان و موارد مشابه بروید.

۱۴. سعی کنید مدام در حرکت باشید

سعی کنید مدام در محیط بازی حرکت کنید. ثابت در یک نقطه قرار نداشته باشید. به عبارتی کمپ نکنید و مدام به‌دنبال لوت‌های بهتر باشید. همچنین اگر قصد فرار کردن از دست سایر بازیکنان را دارید. مدام در حالت زیگ‌زاگ بدوید و با سُر خوردن و پریدن در حالت Sprint، از آن‌ها فاصله گرفته و آسیب رساندن را به یک چالش برای بازیکن مورد نظر تبدیل کنید.

تیمی بازی کردن در فورتنایت

۱۵. به قطب نما و محل حضور دشمن‌ها توجه کنید

توجه به قطب نما و استفاده از پینگ در بازی اهمیت بسیاری دارد. زمانی‌که به‌صورت گروهی و با دوستان خود مشغول تجربه بازی هستید، به واسطه قطب‌نما و پینگ کردن می‌توانید محل سایر تیم‌ها و بازیکنان را دقیق‌تر نمایان کرده و اطلاعات کاربردی و درستی را به هم‌تیمی‌های خود بدهید. همچنین پینگ کردن برای آیتم‌هایی که پیدا می‌کنید هم کاربردی است. با پیدا کردن آیتم‌های مورد نیاز سایر اعضای تیم، آن‌ها را پینگ کنید تا متوجه شده و آن‌ها را بردارند.

۱۶. بیلد کردن درست را یاد بگیرید

تمامی موارد ذکر شده، هم برای حالت اورجینال و اصلی فورتنایت یعنی تجربه بازی با بیلد کردن مناسب بود و هم برای حالت زیرو بیلد کاربرد داشت. این در حالی است که در حالت اورجینال، بیلد کردن خود اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به‌صورت مجزا به آن پرداخته شود. اینکه چه زمان از چه سازه‌ای استفاده کنید، پایه‌ترین موردی است که باید آن را بدانید و با گذر زمان و کسب تجربه‌های بیشتر، چینش سازه‌ها روی یکدیگر را یاد گرفته و ساختمان‌های مختلفی را در راستای در اختیار گرفتن یک های‌گراند یا دارا بودن سنگری بهتر بسازید.

در انتها رعایت موارد ذکر شده می‌تواند بازی شما را بسیار بهتر کند. همچنین اگر برای اولین‌بار اصل که وارد بازی فورتنایت می‌شوید، رعایت موارد ذکر شده شروع بسیار خوبی برای فهمیدن جهان بازی و نحوه زنده‌ماندن است. در انتها شما کاربران هم بگویید که اگر Fortnite را تجربه می‌کنید، تا چه اندازه به موارد ذکر شده اهمیت می‌دهید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده