نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین تنظیمات کالاف دیوتی موبایل

در این مقاله قرار است تا مهم‌ترین و تاثیر گذارترین تنظیمات بازی Call of Duty: Mobile را درکنار هم بررسی کنیم؛ در ادامه با زومجی همراه باشید.

مدت‌ها است که بیشتر بازی‌های پلتفرم موبایل هم مانند بازی‌های پی سی و کنسول‌ها از تنظیمات مهم و بسیار کلیدی بهره می‌برند. تنظیماتی که به گیمر اجازه می‌دهد تا کنترل، میزان حساسیت به لمس، گرافیک و سایر ویژگی‌های موجود در بازی را مطابق با خواسته‌های خود شخصی‌سازی کند. به‌خصوص در بازی‌های چند نفره‌ای مثل Call of Duty: Mobile و PUBG Mobile که دارای فضایی رقابت محور هستند، تغییر در تنظیمات جزو نکات بسیار موثر در رسیدن به پیروزی محسوب می‌شود. حتی این‌گونه می‌توان گفت که ایجاد تغییرات مثبت در تنظیماتی مانند کنترل یا حساسیت لمس، می‌تواند باعث برتری شما نسبت به خیلی از بازیکنان شود. از همین‌رو در ادامه قصد داریم تا بعضی از این تنظیمات کلیدی و مهم را معرفی کنیم و پیشنهادتی را در رابطه با هر یک از آن‌ها با شما در میان بگذاریم. البته لازم به ذکر است که مواردی که در ادامه بیان می‌شوند، صرفا راهنمایی‌ها و پیشنهاداتی هستند که ممکن است در روند تجربه‌ی بعضی از بازیکنان به‌ویژه گیمر‌های کم سابقه، تأثیرگذار واقع شوند. همچنین به‌دلیل سلیقه‌ای بودن بسیاری از بخش‌های تنظیمات مربوط‌به بازی، طبیعی است که بازیکنانی هم نظرات مخالفی با بعضی از آن‌ها داشته باشند؛ از همین‌رو اگر پیشنهادی برای بخش تنظیمات بازی کالاف دیوتی موبایل دارید که می‌تواند در عملکرد بازیکنان تأثیرگذار واقع شود، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر مخاطبان عزیز زومجی در میان بگذارید.

تنظیمات گرافیکی بازی Call of Duty: Mobile

تنظیمات گرافیک

اگر اهل انجام بازی‌های چند نفره باشید، به خوبی می‌دانید که افزایش FPS در این‌گونه آثار، بسیار ارزشمند‌تر از جلوه‌های گرافیکی است. به‌خصوص در بازی‌های شوتر که یک ثانیه سرعت بالاتر نسبت به حریف، می‌تواند ارزشمند و سرنوشت ساز تلقی شود. از طرفی اگر از گوشی قدرتمندی هم بهره نمی‌برید، پیشنهاد می‌شود که حتی تنظیمات گرافیکی را پایین‌تر از توان سخت‌افزاری موبایل قرار دهید تا در تجربه‌‌های طولانی مدت، دچار داغی بیش از حد موبایل و افت فریم نشوید. به بیان ساده‌تر، باید سعی کرد تا همیشه Frame Rate را در بالاترین حد خود قرار داد و با درنظرگرفتن مشخصات سخت‌افزار موبایل، موارد بخش Graphic Quality را تنظیم کرد. البته نباید بررسی مابقی گزینه‌های تنظیمات گرافیکی Call of Duty: Mobile را هم فراموش کرد.

گرافیک استایل، یکی دیگر مواردی است که بسیار در کیفیت دید شما تأثیرگذار است. زیرا انتخاب رنگ بندی مناسب می‌تواند به شما در تشخیص بهتر حریف، کمک کند. از همین‌رو باید دید که کدام رنگ‌بندی گرافیکی می‌تواند مناسب‌تر واقع شود تا بهتر دشمنان را در محیط تشخیص دهید.

گزینه‌ی مربوط‌به Dynamic درکنار زیبایی خاصی که به بازی می‌بخشد و رنگ‌ها را پویا‌تر و روشن‌تر می‌کند، ممکن است در محیط‌های شلوغ نیز باعث به اشتباه افتادن بازیکن شود. زیرا با روشن‌تر شدن تمام رنگ‌ها، ممکن است تشخیص بعضی از رنگ‌ها‌ی خاص، کمی مشکل شود. از طرفی هم استایل‌های بسیار کم‌رنگ و سرد‌ هم به واسطه‌ی مشکلاتی که دارند، شاید انقدرها ایده‌آل نباشد. بااین‌حال استایل‌های Nostalgia و Standard احتمالا می‌توانند گزینه‌های بهتری برای شما در رنگ‌بندی‌ها باشند و شرایط به نسبت متعادل‌تری را ایجاد کنند. هرچند که باید گفت که برگزیدن یک گرافیک استایل مناسب، بسیار به نوع دید، سلیقه‌ی و نوع رنگ بندی نمایشگر موبایل بازبکن بستگی دارد. بنابراین ممکن است که هر بازیکنی، هر یک از استایل‌ها را بهتر از مابقی بداند.

تنظیمات مربوط به کنترل در بازی Call of Duty: Mobile

تنظیمات کنترل

تنظیمات مربوط‌به کنترل، بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آثار سبک شوتر رقابتی در موبایل محسوب می‌شود که بررسی و پرداختن به آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بازی کالاف دیوتی موبایل به‌صورت پیش فرض، تنظیماتی را برای چیدمان کنترل در نظر گرفته است که احتمالا برای بسیاری از بازیکنان مناسب به نظر می‌رسد. اما اگر جزو مخاطبان جدی سری بازی‌های شوتر رقابت محور در موبایل باشید، قطعا می‌دانید که استفاده از چیدمانی در کنترل که بیش از دو انگشت گیمر در آن به کار گرفته شود، بسیار کاربردی‌تر و مفید‌تر از حالت معمول محسوب می‌شود. بنابراین باید اجزا کنترل را به‌گونه‌ای جای‌گذاری کرد که گیمر حداقل از سه یا چهار انگشت خود به‌صورت همزمان استفاده کند. همچنین اگر صفحه موبایل شما کوچک نباشید یا از تبلت‌ها برای بازی استفاده کنید، تا ۶ و ۸ انگشت هم می‌توانید سیستم کنترل خود را تنظیم کنید.

البته باید در نظر داشت که عادت کردن به کنترل‌های جدید چندان ساده نیست و ممکن است تا مدت‌ها خروجی ضعیف‌تری را بابت تغییرات در کنترل دریافت کنید؛ بااین‌حال وقتی به سیستم جدید چیدمان کلید‌ها عادت کنید، قطعا نتیجه‌ی تلاش‌های خود را در بهبود عملکرد خود مشاهده خواهید کرد. البته برای این بخش هم پیشنهاد می‌شود که بازیکن چیدمانی متناسب با شرایط خود را در نظر بگیرد و از نکات مثبت کنترل‌های سایر بازیکنان، صرفا الگو برداری کند.

تنظیمات مربوط به sensitivity در بازی کالاف دیوتی موبایل

حساسیت به لمس | Sensitivity

اکتیویژن برای کالاف دیوتی موبایل هم درست مانند نسخه‌های کنسولی این سری، جزئیات بالایی در بخش گان پلی در نظر گرفته است. از همین‌رو باید گفت تنظیم کردن Sensitivity از جمله مسائلی مهمی محسوب می‌شود که تاثیر مستقیمی روی عملکرد بازیکن می‌گذارد. البته برای رسیدن به بهترین خروجی، بهتر است که تنها به تنظیمات و راهنمایی‌های موجود در گوگل اکتفا نکنید و حساسیت مربوط‌به هر اسکوپ‌ها را شخصا امتحان کنید؛ در نتیجه با انجام این‌کار می‌توانید تسلط بیشتری در مواقع تیراندازی داشته باشید.

به‌طور کلی برای افزایش سرعت عمل، پیشنهاد می‌شود که از حساسیت بالاتری نسبت به حالت پیش فرض بازی استفاده کنید. هرچند که عادت کردن به سرعت بالا در اسکوپ‌ها، شاید چندان ساده نباشد؛ اما درنهایت باعث می‌شود تا وقتی که به‌صورت همزمان در مقابل چند دشمن قرار می‌گیرید، راحت‌تر با آن‌ها مقابله کنید. بااین‌حال، این بخش هم نیاز به تمرین بسیار دارد تا به بهترین شرایط ممکن دست پیدا کنید.

تنظیمات مربوط به BR Settings بازی Call of Duty: Mobile

BR Settings

لوت کردن، یکی از بخش‌های مهم در حالت بتل رویال Call of Duty: Mobile محسوب می‌شود که اگر آن را از بخش BR Settings تنظیم کنید، تاثیر زیادی را در افزایش سرعت کار‌های خود در روند بازی حس خواهید کرد. زیرا در این بخش می‌توانید با اولویت‌بندی تجهیزات مختلف، فقط موارد مورد نظر خود را به‌صورت خودکار لوت کنید؛ این روند باعث می‌شود تا کمتر درگیر بیرون ریختن لوازم غیر ضروری و حجیم از کیف شوید و زمان کم‌تری را در این راه صرف کنید.

تنظیمات Basic در بازی کالاف دیوتی موبایل

Basic

بخش Basic می‌تواند با ارائه‌ی گزینه‌های موثر در سایر زمینه‌ها، امکان شخصی‌سازی کنترل و بخش‌های مختلفی از بازی را برای گیمر ایجاد کند. اگر وقت خود را صرف تنظیمات این بخش کنید، می‌توانید تا حد زیادی نحوه‌ی کنترل و گان‌پلی بازی را مطابق با خواسته‌های خود تنظیم کنید. تنظیمات بیسیک برای هر سه بخش مولتی‌پلیر، بتل‌رویال و مود زامبی، انتخاب‌های متنوعی را برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر گیم‌پلی و کنترل بازی، مقابلتان قرار می‌دهد. بنابراین اگر به‌دنبال تجربه‌ی ایده‌آل‌تری از Call of Duty: Mobile هستید، حتما بررسی تنظیمات بیسیک را هم در نظر داشته باشید.

راهنمای تنظیمات بازی Call of Duty: Mobile

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، هر بازیکن می‌تواند با آزمون و خطا و بررسی هر یک از بخش‌های تنظیمات بازی، تمام تلاش خود را برای رسیدن به بهترین شرایط ممکن به کار بگیرد. بنابراین صرفا کپی کردن مواردی مانند Controls و Sensitivity از دیگر بازیکنان، نمی‌تواند خروجی ایده‌آلی را برای ما رقم بزند؛ درواقع بهترین راه این است که با الهام از بهترین الگو‌ها، به‌دنبال تنظیماتی متناسب با شرایط خودمان باشیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده