نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۵

مهم ترین بازی های آبان ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

در دومین ماه از پاییز ۱۴۰۲، قرار است کلی بازی مهم و موردانتظار داشته باشیم؛ از الن ویک ۲ تا نسخه بهبود‌یافته Stronghold محبوب و کال آو دیوتی جدید. پس با معرفی بازی‌ها همراه زومجی باشید.

آبان امسال شاهد عرضه بازی‌های بزرگ و زیادی خواهیم بود. از یک طرف آثار بسیار مورد‌انتظاری مثل مجموعه متال گیر، کال آو دیوتی جدید و الن ویک ۲ را داریم و درکنار آن‌ها هم بازی‌های مهم دیگری روانه بازار می‌شوند. ازاین‌رو به رسم هر ماه، در این ویدیو و مقاله به معرفی این بازی‌ها می‌پردازیم. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

لوگو بازی شبیه‌ساز شهرسازی Cities: Skylines 2

بازی Cities: Skylines II

  • تاریخ انتشار: ۲ آبان
  • پلتفرم: پی‌سی

اولین بازی مهم آبان، Cities: Skylines II است که دوم آبان برای کامپیوتر منتشر خواهد شد. در سال‌های اخیر هروقت صحبت از بازی‌های سبک شهرسازی می‌شد، نسخه اول این مجموعه با بسته‌های الحاقی پرتعداد و کیفیت بالا جزو بهترین‌ها بود و حالا نسخه دوم تلاش می‌کند تا این مسیر را ادامه دهد. Cities: Skylines II با گرافیک بهتر و مکانیک‌های جدیدی که شهرسازی را پرجزییات‌تر از همیشه می‌کنند منتشر خواهد شد و نمره‌های تقریبا خوبی هم تا الان گرفته است. پس اگر طرفدار نسخه قبلی هستید، این بازی هم ارزش تجربه خواهد داشت و از روز عرضه هم روی گیم‌پس کامپیوتر می‌توان به‌سراغ آن رفت. 

Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 کونامی

بازی Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1

  • تاریخ انتشار: ۲ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و نینتندو سوییچ

دقیقا در همین روز یعنی ۲ آبان، بازی Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 را هم داریم. یک مجموعه از ۵ نسخه اصلی اول مجموعه محبوب متال گیر به همراه یک سری محتوای اضافی آن‌ها که قرار است با بهبود‌هایی، برای پلتفرم‌های جدید در دسترس قرار بگیرند و افرادی که قبلا فرصت بازی کردن نسخه اصلی این بازی‌ها را نداشتند، حالا می‌توانند به‌سراغش بروند و حس خوب متال گیر‌های کوجیمایی را لمس کنند؛ البته به شرطی که کونامی این بازی‌ها را حداقل با شرایط قابل‌قبول و مطلوبی روانه بازار کند.

شخصیت اصلی بازی Ghostrunner 2

بازی Ghostrunner 2

  • تاریخ انتشار: ۴ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس

۴ آبان بازی Ghostrunner 2 را داریم که نسخه اول آن برای طرفداران اکشن‌های سریع و جذاب تبدیل به تجربه‌ای محبوب شد و حالا خیلی‌ها منتظر نسخه دوم هستند. Ghostrunner 2 قرار است همان سبک و سیاق بازی اول را داشته باشد و گیمر در نقش شخصیت اصلی، با سلاح کاتانا و حرکت سریع در محیط، باید راهش را پیدا کند. البته کنار کاتانا تجهیزات دیگری هم داریم و کماکان هم شخصیت اصلی و هم دشمنان، سطح سلامت پایینی دارند و با یک ضربه، مرگ آن‌ها حتمی خواهد بود. Ghostrunner 2 در نمایش‌ها گرافیک خوبی هم داشته است و انتظار می‌رود جزو بازی‌های خوب این ماه باشد. 

اندرسون و ویک در بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake II

  • تاریخ انتشار: ۵ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس

خب می‌رسیم به بازی مورد‌انتظار Alan Wake II که ۵ آبان منتشر خواهد شد؛ الن ویک از سال ۲۰۱۰ که نسخه اول آن منتشر شد، طرفدارانش را برای تجربه نسخه دوم منتظر گذاشته است و بالاخره این انتظار به سرانجام خواهد رسید. رمدی در این نسخه کنار خودِ شخصیت الن، یک کاراکتر دوم هم بازی اضافه کرده است که اسم او ساگا اندرسون است و گیم‌پلی بازی، نصف نصف بین او و الن تقسیم خواهد شد. سازنده‌ها همینطور Alan Wake II را ترسناک‌ترین بازی رمدی تا به امروز معرفی کرده‌اند و اگر به بازی‌هایی با اتمسفر تاریک و مرموز علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد در این اثر اوقات بسیار خوبی خواهید داشت. 

یکی از باس‌های Resident Evil Village

نسخه iOS بازی Resident Evil Village

  • تاریخ انتشار: ۸ آبان
  • پلتفرم: iOS

۸ آبان نوبت به نسخه iOS بازی Resident Evil Village می‌رسد. اپل حساب ویژه‌ای روی انتشار بازی‌های معروف و بزرگ روی دستگاه‌های خودش باز کرده و ویلیج یکی از اولین بازی‌ها در شروع این مسیر خواهد بود. نسخه iOS بازی به‌استناد رسانه‌هایی که فرصت تجربه آن را داشته‌اند دست کمی از نسخه‌های کنسولی از نظر گرافیکی ندارد و کاربران آیفون ۱۵ پرو و پرومکس و همینطور آیپدهایی که پردازنده M1 یا جدیدتر دارند، می‌توانند با قیمت ۳۰ دلار آن را تجربه کنند؛ البته همزمان با عرضه، یک نسخه دمو رایگان و کوتاه هم از بازی منتشر خواهد شد.

بازی EA Sports WRC اثر استودیوی کدمسترز

بازی EA Sports WRC

  • تاریخ انتشار: ۱۲ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس

آبان برای طرفداران سبک ریسینگ هم یک بازی مهم دارد و EA Sports WRC قرار است دوازدهم این ماه منتشر شود. استودیو کدمسترز که سابقه خوبی در بازی‌های ریسینگ دارد این بازی را ساخته و برای این کار هم از موتور آنریل استفاده کرده است. EA Sports WRC قرار است لایسنس کامل WRC را داشته باشد و در زمان عرضه، ۷۸ ماشین رالی برای آن درنظر گرفته شده است. نمایش‌های بازی گرافیک خوبی را نشان می‌دهند و اگر کنترل‌ها و گیم‌پلی هم کیفیت بالایی داشته باشد، می‌توان انتظار یک ریسینگ خوش‌ساخت را داشت.

نمایش اسب سواری یک سرباز در پوستر بازی Stronghold: Definitive Edition

بازی Stronghold: Definitive Edition

  • تاریخ انتشار: ۱۶ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر

۱۶ آبان بازی Stronghold: Definitive Edition را داریم که برای طرفداران سبک استراتژی، بازی شدیدا موردانتظاری به‌حساب می‌آید. قطعا خیلی از گیمرهای نسبتا قدیمی این سبک ساعت‌های زیادی را مشغول تجربه بازی قلعه و بعدتر هم نسخه جنگ‌های صلیبی آن با دوبله فارسی جالب بودند و Stronghold: Definitive Edition قرار است آن خاطرات خوب قلعه را دوباره با جلوه‌های بصری امروزی‌تر و مکانیک‌های مدرن تکرار کند. امیدواریم بازی آنقدر خوب باشد که بعدا جنگ‌های صلیبی هم یک نسخه بهبود‌یافته داشته باشد.

کاراکتر بازی Like A Dragon Gaiden

بازی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

  • تاریخ انتشار: ۱۸ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name نسخه فرعی جدید مجموعه محبوب یاکوزا است که ۱۸ آبان منتشر می‌شود و قرار است یک بار دیگه ما را با شخصیت معروف کازوما کیریو همراه کند. کازوما در این نسخه یک مامور مخفی است و اتفاق‌های بازی هم در Osaka و Yokohama ژاپن جریان دارند. شخصیت اصلی بازی دو سبک مبارزه‌ای دارد و مینی‌گیم‌های معروف یاکوزا هم در این نسخه در دسترس خواهند بود. اگر طرفدار یاکوزا هستید، به احتمال زیاد این نسخه هم برای شما اثر مناسبی خواهد بود.

کاپیتان پرایس در بازی Call of Duty Modern Warfare III

بازی Call of Duty: Modern Warfare III

  • تاریخ انتشار: ۱۹ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

۱۹ آبان می‌رسیم به کال آو دیوتی جدید با اسم Call of Duty: Modern Warfare III. سومین نسخه از ریبوت جدید مجموعه کال آو دیوتی که یک سال بعد از نسخه دوم آن منتشر می‌شود و البته این بار، استودیو اسلج‌همر به‌جای اینفینیتی وارد وظیفه ساختش را برعهده دارد. داستان بازی اتفاق‌های نسخه دوم را ادامه خواهد داد و علاوه‌بر آن، شاهد بخش چندنفره هم خواهیم بود. این نسخه حالت زامبی محبوب کال آو دیوتی را هم قرار است کمی متحول کند و این بار شاهد تجربه‌ای با حال و هوای جهان‌باز در آن خواهیم بود؛ البته بعضی از مراحل داستانی بازی هم ساختار جهان‌باز خواهند داشت. به هر حال کال آو دیوتی همیشه محبوب بوده است و باید ببینیم این نسخه داستان مدرن وارفر جدید را به کجا خواهد رساند.

پوستر بازی Persona 5 Tactica

بازی Persona 5 Tactica

  • تاریخ انتشار: ۲۶ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ

دهمین بازی مهم ماه هم Persona 5 Tactica‌ است که ۲۶ آبان منتشر می‌شود. بازی یک نسخه فرعی از پرسونا به‌حساب می‌آید و سبک و سیاق نقش آفرینی تاکتیکی دارد. اتفاق‌های بازی همزمان با داستان پرسونا ۵ جریان دارند و گیمرها با کنترل گروهی متشکل از نهایت سه شخصیت، باید به نبرد با دشمنان بروند. مبارزه‌های بازی حال و هوای تاکتیکی و نوبتی دارند و نکته جالب این است که بازی از روز عرضه، روی گیم‌پس هم منتشر می‌شود. به هر حال پرسونا آنقدر مجموعه موفق و خوبی به‌حساب می‌آید که بتوانیم حسابی به نسخه جدید و فرعی آن امیدوار باشیم.

بازی Jusant اثر جدید دونت ناد

سایر بازی‌های مهم ماه

خب حالا که ۱۰ تا بازی مهم این ماه را معرفی کردیم، بد نیست نگاهی هم به بازی‌های دیگر آبان داشته باشیم. اگر طرفدار Just Dance باشید، نسخه ۲۰۲۴ این بازی ۲ آبان منتشر می‌شود و در همین روز یک بازی ارباب حلقه‌ها با اسم Return to Moria هم داریم که در سبک بقا و ساخت و ساز است و امیدواریم به سرنوشت گالم دچار نشود! ۵ آبان بازی EA Sports UFC 5 منتشر می‌شود که شبیه‌ساز مسابقات UFC از شرکت EA است. Jusant، بازی جدید استودیو محبوب دونت‌ناد ۹ آبان منتشر خواهد شد که در سبک پلتفرمر است و از روز عرضه می‌توان با گیم پس هم آن را تجربه کرد. ۱۱ آبان نوبت به بازی RoboCop: Rogue City، تجربه شوتر و جدیدی با محوریت پلیس آهنی معروف و همینطور بازی The Talos Principle IIمی‌رسد. از Football Manager 2024 هم غافل نشویم که ۱۵ آبان منتشر می‌شود و ۲۵ آبان هم بازی Assassin's Creed: Nexus VR را داریم که یک تجربه واقعیت مجازی از اسسینز کرید است. درنهایت ۲۶ آبان هم بازی Super Mario RPG برای سوییچ منتشر می‌شود که یک تجربه ریمیک از نسخه اصلی این بازی محصول سال ۱۹۹۶ به‌حساب می‌آید.

در پایان لطفا بگویید که مورد‌انتظار‌ترین بازی این ماه برای شما کدام است؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده