نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل SpongeBob Adventures: In A Jam | باب اسفنجی در یک ماجراجویی متفاوت

بازی SpongeBob Adventures: In A Jam یک ماجراجویی جذاب و جدید از مجموعه بازی‌های باب‌اسفنجی را در موبایل تقدیم طرفدارها می‌کند.

تاکنون بازی‌های مختلفی از کارتون‌های باب اسفنجی منتشر شده است که هریک در سبک متفاوتی، تجربه‌ی جذابی از کاراکتر‌های دوست‌داشتنی مجموعه ارائه می‌کنند. حال بازی موبایل SpongeBob Adventures: In A Jam ساخته‌ی استودیو Tilting Point نیز قرار است تا باب‌اسفنجی و سایر کاراکتر‌های مشهور این سری را وارد یک ماجراجویی متفاوت و البته غیرمنتظره کند. داستان از جایی شروع می‌شود که پلانگتون با قصد دزدیدن فرمول ساخت همبرگر خرچنگی، تعداد زیادی از عروس‌های دریایی را تحت کنترل می‌گیرد تا با حمله به رستوران خرچنگ، به هدف خود دست پیدا کند. اما نقشه‌ی او در این راه شکست می‌خورد و این‌بار عواقب آن زندگی همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث یک آشوب بزرگ در شهر Bikini Bottom می‌شود. زیرا با فرار عروس‌های دریایی، تمام مکان‌ها و اجسام به مواد صورتی رنگ (Jam) حاصل از آن‌ها آغشته می‌شوند و این مسئله باعث ازکارافتادن تمام فعالیت‌های شهر می‌شود.

نمایی از شهر Bikini Bottom در بازی موبایل SpongeBob Adventures: In A Jam

بازیکن در روند بازی SpongeBob Adventures: In A Jam باید سعی کند تا با مدیریت این شرایط بحرانی و به‌کارگیری کاراکتر‌هایی مانند خرچنگ، پاتریک، باب‌اسفنجی و بسیاری از شخصیت‌های دیگر، همه چیز را به حالت سابق بازگرداند. درواقع بازی در حالت استراتژی دنبال می‌شود و انتخاب‌های مختلفی را برای ساخت‌وساز در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه‌بر‌این با رسیدن به هر شخصیت و پاک‌سازی Jam، می‌توان از تجهیزات و مکان مربوط‌به آن نیز استفاده کرد. البته باید گفت حذف Jam از مکان‌ها، به میزان مشخصی از منابع و انرژی نیاز دارد که باید از راه‌های مختلفی تأمین شوند. کسب منابع هم کار چندان مشکلی نیست و با حذف اشیاء و استفاده از تجهیزات مختلف، می‌توان به موارد مورد نیاز دست پیدا کرد.

طراحی، دیالوگ‌ها و نوع رفتار شخصیت‌های بازی تا حد زیادی یادآور نسخه کارتونی باب‌اسفنجی است

همچنین هر کاراکتر مطابق با خصوصیاتی که در انیمیشن داشت، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را هم در اختیار گیمر قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال با رسیدن به شخصیت خرچنگ می‌توان با استفاده از رستوران او و تولید همبرگر کسب درآمد کرد. ازطرفی هم بازی امکاناتی را در دسترس گیمر قرار می‌دهد تا بناها و مشاغل جدیدی را هم به شهر اضافه کند. از همین‌رو باید تلاش کرد تا درکنار پیمودن خط داستانی بازی، فعالیت‌های اقتصادی شهر را هم ارتقا داد. فعالیت‌هایی ازجمله کشاورزی، دامپروری و چندین شغل دیگر برای کسب منابع در دسترس قرار دارند.

خصوصیات پاتریک در بازی SpongeBob Adventures: In A Jam

بازی SpongeBob Adventures: In A Jam از نظر گرافیکی تجربه‌ی بصری مشابهی با انیمیشن‌های باب‌اسفنجی ارائه می‌کند؛ به‌خصوص که طراحی حرکات کاراکتر‌ها به زیبایی کار شده‌اند و تا حد زیادی یادآور رفتار‌های شناخته‌شده‌ی شخصیت‌های اصلی انیمیشن باب‌اسفنجی هستند. بازی اندروید و آیفون SpongeBob Adventures: In A Jam به‌واسطه‌ی کیفیت خوبی که نسبت‌به سبک خود ارائه می‌کند، درحال‌حاضر جزو محبوب‌ترین بازی‌های موبایل به‌شمار می‌آید. از همین‌رو باید گفت که اگر به دنیای باب اسفنجی علاقه دارید یا صرفا به‌دنبال پُرکردن اوقات فراغت خود هستید، بازی SpongeBob Adventures: In A Jam یک انتخاب عالی و ویژه در موبایل محسوب می‌شود که نباید تجربه‌ی آن را از دست بدهید. بازی SpongeBob Adventures: In A Jam تنها به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود و به‌صورت رایگان در پلی‌استور و اپ‌استور عرضه شده است‌.

دانلود بازی SpongeBob Adventures: In A Jam


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده