// دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

معرفی بازی Up or Lava | اونلی آپ با طعم بتل رویال 

چه می‌شد اگر بازی Only Up را به یک بازی رقابتی بتل رویال میان ۶۰ بازیکن تبدیل می‌کردیم؟

بازی Only Up در زمان عرضه توانست توجه خیلی از بازیکنان و به‌ویژه استریمرهای عاشق چالش را به‌خود جلب کند و در طول یک ماه بازیکنان زیادی را به‌سمت خود کشید. همین ایده ساده یعنی بالا رفتن از پلتفرم‌های غیر متعارف باعث شد تا اونلی آپ نه‌تنها بازی کردنش جذاب باشد بلکه بسیاری نیز از تماشای واکنش سایر بازیکنان نیز لذت می‌بردند.

اما اکنون استودیوی نه‌چندان شناخته شده‌ای با نام Garden of Dreams بازی جدیدی را به‌نام Up or Lava روانه استیم کرده است. بازی Up or Lava یک هدف دارد؛ ایجاد تجربه‌ای مشابه اونلی آپ با طعم بتل رویال! بازی Up or Lava محصولی ۴.۹۹ دلاری است که شامل چند نقشه متفاوت می‌شود. در جریان بازی تمام بازیکنان از نقطه‌ صفر که همان زمین است رقابتی تنگاتنگ را شروع می‌کنند.

بازی آپ اور لاوا بالای سکو‌ها

درصورت حضور بازیکنان دیگر، Up Or Lava می‌توانست تجربه سرگرم‌کننده‌ای باشد اما متاسفانه با سرورهای خالی روبه‌رو هستیم

با پایان ثانیه شمار بازیکنان باید با پریدن از روی پلتفرم‌های دیگر درچند مسیر با توجه به‌انتخاب خود نه‌تنها با یکدیگر رقابت کنند بلکه باید سعی کنند تا قبل از بالا آمدن مواد مذاب از پلتفرم‌ها بالا بروند. تفاوت اونلی آپ با Up or Lava دقیقا از همین نقطه آغاز می‌شود. زیرا دیگر خبری از بارها و بارها پایین افتادن و امتحان شانس خود برای رسیدن به بالاترین نقطه‌ی مرحله از نقطه صفر نیست. بلکه در صورتی که بعد از ۴ دقیقه از شروع بازی به پایین بی‌افتید در مواد مذاب آب خواهید شد!

بازی دارای دوحالت کلی به نام پارکور و دانجن لایف است. نقشه‌های حالت پارکور بازی شامل چهار گزینه از جمله Parkour Race، نقشه Destiny Path، نقشه Urban Islands و درنهایت نقشه Run and Fun می‌شوند. هریک از نقشه‌های بازی چالش‌های متفاوتی دارند و در درجات متفاوتی از آسان گرفته تا متوسط و سخت درجه‌بندی شده‌اند. فرضا در Parkour Race باید از پلتفرم‌های متنوع مانند ریل قطار، دونات غول‌پیکر، سطل زباله یا حتی سکو‌های یخ زده‌ به سمت بالا بروید. درحالی‌که در نقشه بسیار سخت Run And Fun باید سعی کنید تا مسیر خود را از بین سکو‌های در حال حرکت و موانع درحال چرخش پیدا کنید.

درصورت پر شدن سرورهای بازی تا ۶۰ بازیکن در حالت پارکور می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند. در مسیر بالارفتن از پلتفرم‌ها تله‌های متفاوتی نیز حضور دارند که اولین بازیکن می‌تواند با فعال کردن آن‌ها مسیر را برای رسیدن سایر بازیکنان مشکل‌تر کند.

بازی آپ اور لاوا حالت DFIL

اما این تنها حالت بازی نیست. شما همچنین می‌توانید با انتخاب حالت DFIL یا همان Dungeon Life رقابتی غیر متعارف را با تعداد کمتری از بازیکنان داشته باشید. تجربه حالت DFIL از حالت پارکور آسان‌تر است زیرا تنها باید روی پلتفرم‌های تقریبا هم‌سطح بپرید و بازیکنان دیگر را به داخل مذاب بی‌اندازید. آخرین بازیکن باقی مانده پیروز رقابت است. پیروزی در DFIL در لحظه‌ای که تنها بمانید اتفاق می‌افتد بنابراین تجربه این حالت در زمان خالی بودن سرورها غیر ممکن است.

حالت DFIL همچنین پلتفرم‌هایی دارد که با پریدن روی آن‌ها می‌افتند. این اتفاق ثابت ایستادن روی پلتفرم‌ها را غیرممکن می‌کند.

نکته مهم در رابطه با Up or Lava قابلیت ساخت کاستوم گیم برای دعوت از دوستان است. متاسفانه تصمیم اشتباه سازندگان برای پولی کردن بازی Up or Lava روی استیم باعث شده تا با برهوتی از سرورهای خالی روبه‌رو شویم. متاسفانه به‌ندرت در زمان تجربه بازی شاهد پیدا شدن سرورهای دیگر یا اصلا حضور یک بازیکن خواهید بود. به‌همین دلیل اگر می‌خواهید آپ اور لاوا را بخرید حتما باید به همراه یکی از دوستان خود این بازی را تجربه کنید در غیر این صورت نمی‌توانیم خرید این بازی را به‌شما توصیه کنیم.

افتاد در مذاب در آپ اور لاوا

بازی همچنین امکان انتخاب اسکین‌های مختلف را با پیشینه داستانی خیلی خیلی کوتاه فراهم کرده است. برخی از این شخصیت‌ها یادآور شخصیت‌های معروف مانند مامور ۴۷ اما این‌بار پابه‌سن گذاشته یا شخصیت تروریست بازی کانتر استرایک هستند.

در مجموع بازی Up or Lava تنها زمانی ارزش خرید دارد که شما با سه یا چهار دوست دیگر تصمیم بگیرید، همزمان بازی را خریداری کرده و با یکدیگر رقابت کنید. زیرا بازی تقریبا هیچ بازیکن دیگری برای رقابت ندارد و همین موضوع نیز تجربه حس رقابت در Up Or Lava! را غیرممکن می‌کند. بازی گرافیک خوبی ندارد و به‌نظر می‌رسد سازنده‌ها صرفا به‌عنوان یک پروژه دم‌دستی برای کسب تجربه به آن نگاه می‌کردند. علاوه‌بر‌این، صداگذاری بازی نیز حتی از بازی‌های موبایل ضعیف‌تر است. 

در صورت علاقه می‌توانید صفحه بازی Up or Lava در استیم مشاهده کنید. کد بازی به‌وسیله ناشر برای زومجی ارسال شده است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده